Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Próbálom összerakni fejben, el akadtam. A szekunder oldalon a soros kötést értem, de a primer oldali visszatvérőkből egyre melegebb víz megy vissza, ha a hőcserélőket egymáshoz viszonyítva nézem?! A párhuzamos kötés a nagyobb tömegáramhoz kell?
Az a vegyeskazán-puffer körben van. Így a gázkazán padlófűtés körben csak réz és műanyag van, semmi vas. Így a vegyeskazán, puffer koszos rozsdás piszkos mocskos vize nem megy a gázkazánba.
Sziasztok! Szűk 200 hozzászólással ezelőtt láttam 3 hőcserélőt párhuzamosan kötve. Miért nem egy nagyobb teljesítményű hőcserélő lett beépítve? Szokták a hőcserélőket sorosan is kötni? Ha igen mi a különbség a kettő kötési mód között?
" Nekem speciel a gázkazán és a padlófűtés közt semmi nincs csak a csövek," Akkor az a 3db hőcserélőd összekötve az Mi ? vagyis azon keresztül mit fűtesz?
Nekem speciel a gázkazán és a padlófűtés közt semmi nincs csak a csövek, osztó gyűjtő sem szabályzós meg tömegáram mérős, mégis beállítom a kazánon az előremenő vízhőfokot, , van egy on-off szobatermosztát, és tökéletes a fűtés.
Nem hinném, hogy csakis a kazán előremenő hőfokának és a termosztátnak a beállításával be lehet állítani a lakás hőmérsékletét.
Akkor nem tudnának eladni annyi állítható keverőszelepet, szabályozható átfolyású osztógyűjtőt, állítható fordulatszámú szivattyút, hidrováltót, radiátorszelepet, meg egyéb, nagyrészt mechanikus szabályozóeszközt.
Rendben,akkor a legközelebbieket lefolytom,majd a tàvolabbiakat teljesre nyitom..47 fok előremenőnél,kb 20 perc utàn éri el a 27 fokot,visszafele,mértem:)
Minden kazán mellett van egy lakás, így erre a kérdésedre szerintem ne várj választ.
Mondjuk én az optimális működést rábízom a kazánra és a vezérlőre. Kazánon beállítom a kívánt előremenő hőfokot, a vezérlőn meg a lakásban kívánt hőmérsékletet. Onnantól kezdve automatikusan teszi a dolgát.
Üdv ! Megint egy 1000x átbeszélt dolog,lassabb felfűtés kéne(alacsonyabb előremenő vízhőfok) ,a távoli radiátort meg a közelebbi radiátorok BESZABÁLYOZÁSÁVAL tudnád intenzívebb fűtésre bírni ,de azt ne várd el a legtávolabbi radiátortól hogy érezhetően meleg legyen a radiátor VISSZATÉRŐJE ,mert az leadta már a meleg nagyját addigra !:-)
Sziasztok.mi a jobb a kazànnak fogyasztàs szempontjàból? Ha twljes gőzzel,éri el a 47 fokot,10 perc alatt,vagy egyharmad gőzzel 30 perc alatt? Ja a legtàvolabb lévő radiàtor 16 os hencoval van bekötve,érdemes àtlóba kötni inkàbb,vagy nem fog rajta hamarabb àtmenni a melegviz? 600/1600 33 k
Ami nem világos ,hogy most kombi kazánt szeretnél,vagy fűtő kazánt ,mert az Aristonról felrakott táblázatodban az egy kombi kazán ,az Immergas TT 20 és TT12 pedig fűtő kazán.
Mondjuk kissé érthetetlen,hogy az Immergas gépkönyve szerint mind a TT20 és TT12 ugyanakkora max kéményt ír elő(32 métert és azzal egyenértékű pl 80/125) És nem ugyanaz a venti van bennük.A TT12 é jóval gyengébb.
Próbáld meg felhívni a képviseletet ,ott (talán) meg tudják mondani,hogy mi az igazság.Van e elírás esetleg.Vagy azért mondtam,hogy csináltass egy hő és áramlástechnikai vízsgálatot egy szakemberrel(tervezővel) és akkor kiderül ,hogy egy adott kéményrendszer és egy adott kazán mit tud.
Vannak ellentmondások is ilyen téren.Mondok egy példát: Volt egy Bosch Condens 3000 -14 kw-os kazán. A gépkönyve szerint szétválasztott 80/80 rendszer esetén a füst cső max 25m lehet (ezzel nem volt gond) viszont az égési levegő ág max 3méter !! lehet a gyári paraméter alapján....ez sehogy sem volt tartható az adott helyszínen ott majdnem a 3-4 szerese volt kialakítható,De a tervező kiszámolta,hogy a hő és áramlástechnikai paraméterek alapján ,JÓ lesz....és tényleg jó.Hibátlanul működik
Az meg elég rossz gondolkodásmód ,hogy akkor veszem a nagyobbat....7kw os max hőigényre a 12 kw-os kazán is majdnem a duplája a 20 kw-os meg a triplája . Persze ha meg kombi kell akkor a 24 kw a minimális kazán ami szóba jöhet.
Örökös vitatéma....persze csak nálunk, nyugaton mindenki tudja, hogy mindig energiát takarítassz meg, ha lejjebb veszed.
De pl az irodaházakba, plázákba is időprogram vesszi lejjebb az esti-hétvégi fűtést.
Egy másik példa: kollégisták a gyerekeid, csak hétvégén vannak otthon. Szerinted megéri 5 napon keresztül 18-20 fokon tartani a szobájukat?
Minél nagyobb a szobába a belső hőmérséklet, annál nagyobb a hôáram kifele a kültérre
Meg kell találni az aranyközéputat a komfort és az ésszel való spórolás között. Másképp kell egy könnyűszerkezetes háznál és megint másképp egy nagy hőtárolótömegű épületnél.
Jól szigetelt falnál, ha nincs otthon (ami legyen mondjuk 8-16-ig....), , ha reggel nyolcig felfűti 21 fokra, akkor le sem hül 18,5 fokig 16 óráig.....
Szóval abban az esetben állíthatja akár 16 fokra is ! :-D
a felfűtéshez mikor és miért kéne nagyobb teljesítmény (igény) ?
Esetleg akkor , ha nagyon marhára okos a termosztat , ami nézi, méri a szoba hőmérsékletét, és az alapjan "állítja" , szabályozza a max előremenő víz hőfokat, esezleg kazán teljesítményét..
DE ha nncs ilyen.....mnt mondjuk nálunk.... :-)
És mndjuk külhőfok érzékelő sincs...
És mndjuk az előremenő max. 43 fok ...mindíg.... legnagyobb hidegekben és átmeneti időben is
És mondjuk a legnagyobb hidegekben és átmeneti időben is tudja ezt minimumra lemodulálva...
Akkor miért is kéne nagyobb teljesítmény (igény) egy felfűtéshez ??
Ez egy teljesen átlagos szigetelésű, kisebb házikó, DK Mo-on: egyszintes, pince nélküli, nettó 70nm alapterületű, fafödémes ház. Amerikai konyhás nappali, két kisszoba, fürdő, wc, kamra. Az összes helyiségben kerámia burkolat, és padlófűtés van, leszámítva persze a kamrát. Az aljzatszigetelés elég gyengécske: 4cm 200-as lépésálló + bubis hőtükör. Viszont a padlószint kb. a talajszint felett 70cm-re van. A lábazati szigetelés 8cm XPS, a homlokzaton 10cm EPS, a födémen 20cm cellulóz. A nappali+konyha DNY-i tájolású. Ha nem borús az idő, napközben nagyon jól besüt a nap.
Szóval az Ariston Genus One min. teljesítménye 2.5kW, az Immergas Victrix TT20-nak pedig 3.1kW, a TT12-nek pedig 1.9kW.
A ház max hőigénye 7kW.
Ha nő a kéményhossz (a 4 méter azért eléggé tartható, iránytörés nincs benn, tetőtérben lesz a kazán), 80/125-ös kéménynél, akkor mindkettőnek nő a minimum teljsítménye, vagy itt azért az egyik jobbat tud a másiknál? Vagy nincs számottevő különbség?
Nehogy már a min teljesítmény miatt megveszem mndjuk a TT12-t , aztán kiderül, hogy a valós életben mindegyik 3kW-on menne minimum teljesítményen, mert akkor inkább veszem a másikat.
Ezt hol lehet megtudni?
Ha esetleg Ariston Genus One vagy Victrix TT tulajok megírnák, hogy náluk kb mekkora kémény van, és mennyi a min. kazánteljesítmény, az sokat segítene.