Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92693

Nyilvánvaló bulvár baromság.

Előzmény: dezso (92692)
dezso Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92692

Annak idejen Jugoszlaviaban nem egy autot lattam lezuhanva es ott hagyva.  Persze egy Zastavat kevesbe eri meg osszeszedni a szakadek melyerol, mint egy viszonylag friss B737-et kozvetlen a repter szelerol.

Előzmény: DAttis (92688)
Kenny___ Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92691

"másrészt  a szarrá tört autót is otthagyják az árokban az autópálya mellett???"

 

Nem ertem, hogy ha mar meg is valaszoltad magadnak, akkor miert kerdezted? Azt meg senki meg nem mondja neked elore, hogy egyben szedik-e fel, vagy sem, nyilvan csomo olyan dologtol fugg, amirol lovesunk sincs (pl mennyire maradt stabil a torzs, stb).

Előzmény: DAttis (92688)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92690

Bizony csak az avionika hatalmas érték magában is.

Előzmény: DAttis (92688)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92689

Lehet, én érzem csak úgy, de a "Correction" mellett, pont azért mert a tévedésben nagyon benne volt a félrevezető információ, hangsúlyozhatta volna, hogy melyik pálya. Később pedig a gép a rossz ponton jelent, akkor sem szólnak neki.

Ettől még lehet szabályos, de szerintem itt hiányzott a hatodik érzék az irányítóból.

Előzmény: B7378 (92686)
DAttis Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92688

Az otthagyás örökkévalóságig arra gondoltam, azért ha le is amortizálódott némi értéket képvisel a cucc "szőrüstül-bőröstül... ha nem is fog az égbe szökkenni többé
... másrészt  a szarrá tört autót is otthagyják az árokban az autópálya mellett???

Ilyen kontextusban értettem az egészet... a többit meg nem kommentálom 

Előzmény: Pomber Béla (92676)
B7378 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92687

Most hogy olvasgatom a Pegasusos B737-800, szépen megállt a tenger előtt. 

Olvasgatom a commenteket, hát, én még olyanról nem hallottam, hogy felpörög magától egy hajtómű, bár biztos volt....

max ha beleakad az ing ujja vagy a fényképezőgép nyakpántja :D

de olyan már volt, hogy megállt alattam a CFM56, de hogy elindul, na olyan még nem. 

Csak halkan jegyzem meg, egy rendes fapados cég még elkérne plusz 10 eurót utasonként a strandbelépő miatt.....

Előzmény: trizs77 (92673)
B7378 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92686

ATC? Miért? Azt ATCO amikor rossz pontot adott meg, nagyon helyesen használta a CORRECTION szót. Ez plusz figyelemfelhívás a pilóta számára, én sokszor vissza szoktam kérdezni ha correctiont mondanak nekem.....

Előzmény: Törölt nick (92685)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92685

Azért az ATC is tett az ügy érdekében.

Előzmény: Törölt nick (92684)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92684
Előzmény: trizs77 (92682)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92683

A politika már egészen más oldala a gép helyreállításának.

Előzmény: malazs (92681)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.14 -2 0 92682
malazs Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92681

Leginkább annak a felelősségét hogy embargóval sújtott országnak, tiltó listán lévő eszközt adjanak el. Pláne egy olyan ország aki épp a "szőnyeg szélére van állítva" jelenleg.

Előzmény: XANTIi (92680)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.14 0 1 92680

Milyen felelősséget? Egy ilyen nagyjavítás szintű műveletet a gyári technológiák alapján a feljogosított üzemek végezhetnek. Azok meg minden munkájukért 100% felelősséggel tartoznak. Akár egy szélvédőt cserélnek, akár a fél gépet újra építik.

A cég és a biztosító egy várhatóan durva árajánlat után dönthet, hogy mit választ. Azokba a szempontokba csak belső pénzemberek látnak. Abban biztosak lehetnek, hogyha a javítás mellett döntenek, 100%-os gépet kapnak vissza.

Előzmény: malazs (92678)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92679

A megéri-nem éri meg kérdést majd a mérnökök és pénzügyesek dolga lesz eldönteni.

Azért tartják őket. Ők értenek hozzá.

malazs Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92678

Szerintem ez pénzügyileg sem igazán érné meg, a másik pedig az hogy ennek a felelősségét sem igen vállalnák fel.

Előzmény: etomcat (92677)
etomcat Creative Commons License 2018.01.14 -1 0 92677

> Nagy eséllyel nem fog repülni. Van az a pénz amiből repképessé tehető, csak épp nem biztos hogy megéri annyit áldozni rá. Nagy részét úgyis tudják hasznosítani, a biztosító is fizetni fog. Köznyelvvel élve ez GTK szerintem.

 

Talán annyi értelme lehet, hogy totálkárnak nyilvánítják, így papíron megszűnik repülőnek lenni, de a valóságban kipofozzák és eladják kéz alatt egy embargó sújtotta országnak, ahol 20 év múlva is repül. (Az érintettek törökök lévén Irán neve máris felmerül, de ott van még Észak-Korea, Kuba, Szudán és hasonló üzemeltetők lehetősége.) Így a biztosító társaság is jól járna.

Előzmény: malazs (92674)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.01.14 -1 1 92676

Hát talán mégse hagyják ott az örökkévalóságig ahova csúszott

 

Ha a mátészalkai reptéren történt volna ez, csúszda  sem kellett volna az utasoknak, mert mire az kinyílik, addigra burkolat sincs körülöttük...

Előzmény: DAttis (92671)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.01.14 0 1 92675

Én is így érzem, max. bizonyos alkatrészei fognak még repülni, de egyben az egész jó eséllyel már nem.

Előzmény: malazs (92674)
malazs Creative Commons License 2018.01.14 0 1 92674

"Az, hogy fog e még repülni, az pénz kérdése."

 

Szerintem meg inkább észszerűség kérdése.

Nagy eséllyel nem fog repülni. Van az a pénz amiből repképessé tehető, csak épp nem biztos hogy megéri annyit áldozni rá. Nagy részét úgyis tudják hasznosítani, a biztosító is fizetni fog. Köznyelvvel élve ez GTK szerintem.

Előzmény: trizs77 (92673)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92673

Az volt a kérdés 1 darabban kiemelhető nem az fog-e újra repülni.

 

-----------------

 

Igen.

Kiemelhető egy darabban.

Felvontatható egy darabban.

 

Az, hogy fog e még repülni, az pénz kérdése.

 

 

Előzmény: DAttis (92671)
Anne Duffield Creative Commons License 2018.01.14 -1 0 92672

Azért én nem fürdenék most arrafelé: 9-10 fok van mindössze!

Előzmény: Pomber Béla (92670)
DAttis Creative Commons License 2018.01.14 -2 1 92671

Mit emelgessenek? Hát talán mégse hagyják ott az örökkévalóságig ahova csúszott

Az volt a kérdés 1 darabban kiemelhető nem az fog-e újra repülni... ismét csírának érzem magam, hogy feltettem (fel mertem tenni) egy ilyen kérdést és kioktattak...bár megszokhattam volna a téma  ismerői között vannak ezek a típusú emberek  akiktől csak kioktatás szerű hozzászólást kaptam az elmúlt cirka 20 évben (mióta az indexen fórumozok)

Előzmény: Kenny___ (92668)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92670

És az utasok még pluszban kifizethetik a strandbelépő árát is...

Előzmény: DAttis (92665)
VéPeti Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92669

A belinkelt gép köré épített Cessna nevű vasdarab jogi forma szerint kábé onnantól nem repülőgép, hogy azt a két kütyüt felrakták a műszerfal tetejére. Ultralight-nak még elmenne, ha 200 kilóval könnyebb lenne. Ahhoz viszont a ppl(a) nem megfelelő.

Előzmény: Trog_Air (92658)
Kenny___ Creative Commons License 2018.01.14 -1 0 92668

Ezen mit emelgessenek? Tuti nem fog mar repulni soha tobbet.

Előzmény: DAttis (92665)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92667

Egy 3-400t-ás daru ki tudja emelni.

Előzmény: DAttis (92665)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92666

Nagy szerencséjük volt.

Még 10 méter és sok halott lett volna.

 

Előzmény: DAttis (92665)
DAttis Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92665

http://airportal.hu/tulfutott-pegasus-airlines-boeing-737-800-gepe-trabzonban/

Vajon 1 darabban felhozzák a vasat?

A közösségi oldalon azon "vitáznak" ez túlfutás, vagy pályaelhagyás volt :D 

No meg a pilóta miért nem a part felőli oldal felé kormányzott egy okoskodó szerint :D 

fourwheels Creative Commons License 2018.01.13 0 0 92664

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!