Keresés

Részletes keresés

tono60 Creative Commons License 2009.02.03 0 0 9343
"Nem akarom elhinni, hogy ilyenkor semmit nem lehet kideríteni..."

Szigorúan műszaki szempontból pedig így van (szvsz).
Előzmény: Törölt nick (9342)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.03 0 0 9342
Értem. Engem azonban az a klasszikus eset érdekel, amikor nincs szemtanú (mármint olyan, aki látta volna a sorompót), nem emelt sebességű térközről van szó, nem törik az izzók burája, stb. Tehát sima ütközés, néptelen helyen.

Nem akarom elhinni, hogy ilyenkor semmit nem lehet kideríteni...
Előzmény: tono60 (9341)
tono60 Creative Commons License 2009.02.03 0 0 9341
Legegyszeűbb, ha van szemtanú.
Ha sérül a baleset során a jelzőárbóc is (összetörnek az izzók), a szakértő azokat elviszi. Mikroszkóppal meg lehet állapítani, hogy a sérülés időpontjában a "fehér" vagy a "vörös" izzók voltak üzemben.
De volt már olyan is, hogy a rendőrség is nagyon hamar megérkezett. és a fénysorompó még mindég tilosat jelzett (a vonat még az oldási szakaszon megállt és az időzítés sem telt még le).
Emelt sebességnél (ahol az AT függésben van az AS-től) viszik a mozdonyszallagot (milyen volt a jelfeladás).
Valószínűleg vannak még dolgok amiből lehet esetleg következtetni, hirtelen most ezek jutottak eszembe.
Előzmény: Törölt nick (9339)
aruzsi Creative Commons License 2009.02.03 0 0 9340
Vizuálisan?
Fogalmam sincs.
Előzmény: Törölt nick (9339)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.03 0 0 9339
Ha az As-ekben nincs naplózás, akkor utólag hogy szokták megállapítani, hogy "a gépjármű a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott a sínekre"?
Előzmény: aruzsi (9338)
aruzsi Creative Commons License 2009.02.03 0 0 9338
Valóban, AS van, de nem jellemző.
Előzmény: V46 021 (9337)
V46 021 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9337

 

Bájttolt térközről nem tudok, (bár ez nem kizáró ok)

de elektronikus As-ról igen, és az jegyzetel is rendesen.

 

Előzmény: aruzsi (9336)
aruzsi Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9336
A legkisebb légypiszok lepottyanását is naplózzák.
Térközben? Vonali sorompónál? :-O
Előzmény: V46 021 (9333)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9335
Oké, csak én magyarul ismerem őket Kft-ként, nem pedig angolul... =)
Mondom, az a "Limited" zavart meg...
Előzmény: V46 021 (9311)
V46 021 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9334

 

Szép lassan, de szaporodnak. Van néhány érv ellenük. Pl.: drága, nem teljesen megoldott a parázsfény kioltás...

A hagyományos berendezésekhez pedig olyan LED dukál ami "utánozza' az izzót, ezért a fogyasztása sem kisebb.

Előzmény: 1-es Gurító (9331)
V46 021 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9333

 

...fényjelző jelzésképéről semmi információ nem áll rendelkezésünre...

 

Az elktronikus berendezések megjelenésével ez is megoldódott.

A legkisebb légypiszok lepottyanását is naplózzák.

 

Előzmény: 1-es Gurító (9319)
Infós Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9332
"Apropó, a LED-es jelzőket itthon miért nem preferálják ?"
Miért, nem preferálják?
Előzmény: 1-es Gurító (9331)
1-es Gurító Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9331
Apropó, a LED-es jelzőket itthon miért nem preferálják ? Kissebb fogyasztás, nagyobb üzemidő, és sokkalta jobban láthatóak.
Előzmény: Törölt nick (9330)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9330
Tényleg, most hogy így említetted a gyertyát, majd ha a kezembe kerül egy lámpafej kipróbálom, hogy gyertyával hogy világít. Lehet, hogy jobban, mint egy izzóval... :-DDDDDD
Előzmény: Vendégsín (9326)
1-es Gurító Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9329
:D Na tessék ügye-ügye.
Előzmény: Vendégsín (9326)
JabyGabi Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9328

Megnézte valaki, hogy nem volt-e kormos?

 

De, volt kormos. A mozdonyon.    :)

Amúgy meg mitől lett volna, elemlámpa volt benne...

:))))))))

Előzmény: Vendégsín (9326)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9327
Ja. :-))))))

Hátulról megvilágították egy 424-es lámpájával.
Előzmény: Vendégsín (9326)
Vendégsín Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9326

...még áram se volt, amiről világítson a jelző?

 

Betették a gyertyát az optikába. Megnézte valaki, hogy nem volt-e kormos?

Előzmény: Törölt nick (9322)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9325
Ja azt nem beszélve a mozdonyvezető hívásfeloldós állításáról, aminek az áramkörét élből 3 érintkező szakította...
Előzmény: Törölt nick (9324)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9324
A jelző jelzése alapján kerül be az ütem a sínbe. Na most, ha áramszünet van, táp kimaradás, vagy akárhogy nevezzük, akkor se a fényáramkör se az ütemadó áramkör, se a sínáramkör nem működik. Ahhoz, hogy mondjuk egy zöld jelzés megjelenjen a jelzőn, nem csak egy jelfogót kell beemelni.
Előzmény: 1-es Gurító (9321)
1-es Gurító Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9323
Értem. Akkor tényleg ködös a dolog, hogy a makinista mit láthatott hogy így felbátorodott... valamiről megkellet győződnie... de miről...
Előzmény: Törölt nick (9322)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9322
Szerinted hogy villanhatott, amikor még áram se volt, amiről világítson a jelző? A zárlat ténye pedig a PQ áramellátó diagnosztikáján regisztrálva volt, szóval innentől kezdve a "ha" dolgok már kilőve...
Előzmény: 1-es Gurító (9319)
1-es Gurító Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9321
Pont azért kérdezlek titeket, mert ehhez sokkalta jobban értetek. De akkor most hogyan is működik a dolog. Tudomásom szerint a fényjelző berendezés más áramkörröl működik mint a vonatbefolyásoló. Ha a vonatbefolyásoló nem kapta meg a maga 4-es ütemét akkor az marad úgy ahogy van de ha a jelző reléjét beemelték akkor ott feljön a zöld? nem de ?
Előzmény: aruzsi (9320)
aruzsi Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9320
És a VB? Az is bevillant? Olyan gyorsan, hogy a regisztráló nem látta, csak a kiértékelő?
Ráadásul ha nincs villany ...
Valamint az IC-nek nem jött meg a táplálás? És az ő regisztrálója?

Végig kéne gondolni a berendezés működését és a lehetséges hibalehetőségeket.
Az ötödik ha ... után azért én már megállnék, mert előbb lesz univerzum robbanás, mint hogy az a pár ha igaz legyen.
Előzmény: 1-es Gurító (9319)
1-es Gurító Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9319
A kérdésem arra vonatkoztt igazán, hogy akkor a monorierőnél történt szerencsétlenségnél bizon ott villanhatott az a zöld. Ha így volt ha nem így volt ez elméletben előfordulhat és van 1 állítás,az MV részéről és 1 tagadás mellete, sose fog kiderülni az h milyen jelzésképet mutatott a jelző. Ezért furcsálom azt h a mozdonyon azt is lelehet ellenőrizni mikor tapostam az éberségi pedált, de a fényjelző jelzésképéről semmi információ nem áll rendelkezésünre ilyenbalesetnél. Tehát ez is örök titok marad...
Előzmény: Törölt nick (9316)
aruzsi Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9318
Igen.
Előzmény: 1-es Gurító (9314)
V46 021 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9317

 

...tetszésszerinti jelzésképekek varázsoljanak a fényjelzőkre ?...

 

Nem is igazán bizt.ber.-es az aki ezt nem tudja megcsinálni, persze szigorúan csak elméletben! ...

 

Előzmény: 1-es Gurító (9314)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9316
Vonatközlekedés alatt nem nyúlkálunk a jelfogókhoz! Meg nem is értem a kérdésed.
Előzmény: 1-es Gurító (9314)
aruzsi Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9315
Ezt az Axon 6M ltd. már régen megoldotta.
Nem véletlenül írtam.
Előzmény: V46 021 (9308)
1-es Gurító Creative Commons License 2009.02.02 0 0 9314
És a biztosítóberendezési szakszolgálat dolgozói megtudják csinálni vonatközlekedés közben h tetszésszerinti jelzésképekek varázsoljanak a fényjelzőkre ? (elméletben érdekel nem az h milyen szabályok vannak rá )
Előzmény: Törölt nick (9313)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!