Keresés

Részletes keresés

Piho Creative Commons License 2014.02.13 0 0 22

...nem ezekre gondoltam. Ez egy olyan "bolha" amely úgy néz ki hogy a furat felől kör keresztmetszetű pattintós, középen van egy palástja és a sátor ringli pedig egy ellipszis alakú fej részen akad össze. Olyan oroszos. :-)

Nézegettem már valami hasonlókat a jelenleg piacon lévők közül de egyik sem lett eddig jó. Elképzelhető, hogy valami alternatív megoldást fogok választani. 

 

Piho

Előzmény: Senior55 (21)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 21

Ha a ponyvapatentre gondolsz:

http://www.vizvonal.hu/topics.php?topic=szerelveny

Ez nem egy olcsó, mégha rozsdamentes.

Ehhez viszont csak furat kell:

http://bolthely.hu/webaruhaz/id/00115_karpit_patent_fekete_nagy_187502_Suzuki_Swift

 

Előzmény: Piho (18)
pisti.75 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 20

Hasonlót vett egy ismerősöm, Bpesten ,majd megkérdezem .Nekem csak pár db hiányzott ,azt úgy csináltam ,hogy a lukba fatiplit szorítóttam,ragasztottam,és nagyobb fejű facsavart csavartam bele.

 

Az előbbihez képek :

  

 

Ismerősük-é:A hűtődoboz helyett most már hűtőszekrény van.

Előzmény: Piho (18)
Piho Creative Commons License 2014.02.12 0 0 19
Piho Creative Commons License 2014.02.12 0 0 18

A SKIF-hez ponyva akasztó "bolhát" szerintetek hol lehetne beszerezni?

Előzmény: pisti.75 (15)
pisti.75 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 17

Az előtérben van a konyhánk. 36l hőtő, rezsó előkészítő asztal. A spejz a hállófülke

alatt, egy 2 személyes sátorteteje levágva,oldalai megvannak,hogy a bogarak ne férjenek hozzá.

Előzmény: Senior55 (16)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 16

Miért nem tudsz tolatni vele?

Gondolkodtál azon, hogy csinálj hozzá konyhát? (Pótkerék alulra, felette egy alulemezből készített "konyha doboz", a Camptouristhoz hasonló kihajtható kivitelben.)

Előzmény: pisti.75 (15)
pisti.75 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 15

Én 2012-ben újítottam fel a Skif-emet (25 éves )de nagyon szeretem. Sajnos tolatni nem tudok vele .

 

 

  

 

 

Előzmény: Piho (13)
Piho Creative Commons License 2014.02.11 0 0 14
Piho Creative Commons License 2014.02.11 0 0 13

Helló Srácok!

 

2013-ban döntött a családunk úgy, hogy vásárolni kellene sátras utánfutót. A hosszas keresgélés eredménye az lett, hogy szeptemberben vásároltunk egy orosz SKIF-et. Aztán csak nem hagyott nyugodni a dolog ezért a múlt héten pedig egy Camptourist 5-3-al gazdagodott a családi sátras utánfutó flotta. 

 

SKIF:

A belső fa részeket teljesen ki kell cserélni a fekvő szivacsokkal együtt, azonban sikerült hozzá szereznem egy szinte makulátlan állapotú teljes sátorponyva garnitúrát. A hordozó kaszni jó állapotban van a megszokott orosz acél jól bírja az idő múlását, csak a belső részt kell leápolni felületi korrózió megjelenés miatt.

 

CT 5-3:

1990-es gyártás. Hibátlan minden része. Az előző tulaj elmondása alapján 4x volt használva. Az állapotát elnézve igaza van. 

 

Nagyon várjuk már a jó időt hogy élesben is kipróbálhassuk őket.

 

Piho

Senior55 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 12

Nekem IFA Camptourist CT 5-3 van. Összegyűjtöttem a Camptourist még fellelhető változatait. A zárójeles személyszám az alaphoz képest még elfogadható alvókényelmet nyújtó plusz felnőttszám. A Campintourist minden változata ráfutófékes+kézifékes.

 

Alap (ős): Campifix (1960-as évek)

(Szerintem ez már ritkaság)

 

CT 5 -> 6 felnőtt (+2)

Gyártották a hollandok és NSZK felé "Alpen Kreuzer" márkanéven is, sokkal komfortosabb kivitelben.


CT 5-3 ->6 felnőtt (+2) normál és luxus változat, amelyeknél a konyha mérete és elhelyezkedése  különbözik. A felső a normál, az alsó a luxus változat.

A legnagyobb és legtöbb embert befogadó típus (1990-ig gyártották)


CT 6-1 ->4 felnőtt (+2)

A CT 6-1 és CT 6-2 a fekvőhely kialakításában különböznek.


CT 6-2 ->6 felnőtt


CT 7 -> 4 felnőtt (+2)


CT 8 -> 2 felnőtt (+2)

Senior55 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 11

Utazás egyik fontos része a közúti közlekedési bírság elkerülése.

Összegyűjtve íme a "szomszédos" országokban megengedett sebességhatár, egytengelyes utánfutó esetén:

 

Ország         sztráda   autóút    egyéb út    város (km/h)
Magyarország   80         70          70             50
Ausztria           100        100        100            50
Belgium           120        120         90             50
Bulgária           120          90         90             50
Csehország     110          90         90             50
Dánia                80           70         70             50
Franciaország  130*      110         90*           50  * osztott pálya, 2x2 sáv
Görögország    120        100         90            50
Hollandia           80           80         80            50
Horvátország    80           80         70            50
Lengyelország  80           80          80            50
Luxemburg        90           90         75            50
Monaco                                                         50
Németország     80           80         80           50
Olaszország     130         110         90           50
Románia         60/50*    60/50*    60/50*     50  * fék nélkül
Szlovákia         130          130         90          50
Szlovénia          80            80          80          50
Spanyolország  80            80          70          50
Svájc                 80            80          60          50
Ukrajna               -             90          90          60

bazidzsó Creative Commons License 2014.01.29 0 0 10

Az én occó:) kis sátramnak ~13m2 az alapterülete. Megmondom őszintén, hogy soha nem mértem le, kb. ennyi lehet. Ez bőven elég volt nekünk, mert igazából csak aludni jár oda az ember. Erre szerintem nem kell nagyobb terület.

 

De elfogadom a véleményed, mert mi is használtunk anno ilyen sátras utánfutót (Skif). Nem volt rossz valóban.

 

Előzmény: Senior55 (8)
Senior55 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 9

Azért is nyitottam ezt a topikot, hogy akit érdekel ez a világ osszuk meg ismerteinket és élményeinket. Nehezen lehet összekaparni a szükséges alapismerteket, talán jó gyűjtőhely lesz ez a topik. Semmiképpen ne tekinsétek gondolataimat okoskodó, kioktató, esetleg fennhéjázó embertől valót, úgy tartom tanulni nem szégyen másoktól és szívesen átadom ismereteimet, információimat másoknak.

Senior55 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 8

Én éveken át sátraztam, egy Quechua 4.2 sátorral (kb. 60000 Ft)

Nagyon jó kis sátor.

Alapterülete: 8 m2 (összesen). max. belmagasság 1,85 m) és dóm!, azaz csökken a szélei felé a belmagasság.

Az én CT 5-3 sátras utánfutróm hasznos belső tere 19,7 m2.

Ilyen belső térrel közel csak 300 eFt-ért kapsz sátrat!

Ebben nincs konyha, és vízrendszer (ennek továbbfejlesztésére később részletezem elképzeléseimet)

Cseppet sem fújolom a sátrakat, hiszen megtapasztaltam és nagyon jól éreztem magam benne.

Ez viszont egy kicsit más világ, sokkal nagyobb kényelemmel.

Nehéz jó állapotút szerezni, mert aki egyszer megveszi nem szívesen válik meg tőle.

Előzmény: bazidzsó (6)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.29 0 0 7

azert egy hasznaltanvett 20 eves ndk satrasutanfutot nem egy uj profi modern nagysator araval kellene osszehasonlitani. 

 

igazibol semmivel sem kell osszehasonlitani. 

 

ne azert hasznald mert jobb mint mas, hanem mert neked tetszik. ha meg nem tetszik, akkor ne gyozkodd magad, hogy meg mindig jobb mint a tobbi.

 

mi pl eleg nomad modon satrazunk csaladdal is, mert korabban turazasbol ezt szoktuk meg, meg mert nem azert megyunk kempingbe hogy fozzunk meg tevezzunk. nekunk meg ez tetszik.

 

Vajk

Előzmény: Senior55 (1)
bazidzsó Creative Commons License 2014.01.29 0 0 6

Hello,

 

Jó ötlet volt megnyitni ezt a topicot, mert valóban sok hasznos infót be lehet szerezni majd innen.

 

Ez nekünk is jól jöhet, mert mi is gondolkodtunk effajta megoldásban.

 

Viszont ha nem haragszol, akkor kicsit kiegészíteném az általad leírtakat, a saját tapasztalatommal:

- sátorban millió egy fajta van, mi egy olcsóbb árfekvésűvel jártunk sokat nyaralni. Bírta a szelet és nem is ázott be. Árban is kedvező volt, ha a mostani árakat nézem, akkor ~30-40,000Ft körül lenne.

- a túraboxra is igaz ez. Egy noname márkát vettünk meg és azt pakoltuk tele. Ez is ~30-40,000Ft körül lenne most.

A célnak ezek is bőven megfeleltek és sok-sok éven keresztül használtuk őket.

 

Így az általad levezetett számítást is kicsit hibásnak gondolom...a két tétel 350-450,000Ft-os árához képest a 60-80,000Ft eléggé nagy különbség. Így már a sátor ws. sátras utánfutó is más megvilágításba kerül...

 

Persze lehet drágább tetőbox és sátor árakkal számolni, de akkor az gondolom, hogy a sátras utánfutó esetében is egy felsőbb kategóriát kell alapul venni.

 

Természetesen, még egyszer megjegyezve, hogy minőségben és árban is hatalmas a szórás...

 

Nem beszélve arról, hogy különböző aukciós portálokon pl. ebay sokszor kedvező ajánlatokat is ki lehet fogni.

 

Üdv:)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Senior55 (1)
forgione1 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 5

sátras utánfutó, vagy sátor azonos árban van a kempingekben.

 

 

Arra céloztam, hogy sátorral lehet vad kempingezni, még utánfutóssal kizárt.

 

Én kerékpáros túrázó vagyok, ahol rám esteledik ott alszok. Sátor felállítás 1 perc.

 

30 ezer forintért vettem skif utánfutót, alul vannak a csomagok, fent a kerékpárok, ahogy lentebb látszik is egy képen a felfogatása. 5 bicaj elfér, így történik a kiutazás a célországba. Csupán egy biztonságos parkoló kell és indulhat a körtúra.

 

Különben egy balatoni kemping faház (apartman) se drágább, mint ugyanott sátrazás 4 fővel.

Sátornál mindent felszámítanak, úgyhogy a végösszeg ugyanannyi, mint egy fürdőszobás, tévés apartmané:-)

1-2 főnél elképzelhető, hogy olcsóbb, de 4 vagy többnél már biztos nem.

 

Sátras utánfutó 1-2 főnek meg minek? Bújócskáznak benne?:-)

Nyaraláskor meg nem a sátorban ülünk, nem ott múlatjuk a drága időt.

 

 

Előzmény: Senior55 (3)
Senior55 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 4

Abban azért van igazságod, hogy egy kemping kerülhet annyiba is, mint egy apartman.

2014-es Biograd-i kempingár 2 felnőtt+ 1 kutya esetében 56€/nap, ennyiért Montenegróban már apartmant kapni reggelivel ugyanezen feltételek mellett.

Előzmény: forgione1 (2)
Senior55 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 3

A sátras utánfutó, vagy sátor azonos árban van a kempingekben.

Mindenképpen parcellát szoktam igényelni, mert az nagy és (víz)-villany saját van.

Tavaly 2 hetet voltam apartmanban (stúdió) és egy hónappal később 8 napot kempingben. A kemping napi ára kb.30%-al olcsóbb volt.

Az "összkomfortos" sátras utánfutó közel "apartman jellegű" komfortot nyújt sátras áron.

Az előnye a sátraséhoz hasonló:

Ha megunja az ember az adott helyet, fél óra alatt összepakol és már megy a következő kempingbe. Helyek a kempingekben  fő szezonban is sokkal jobban vannak mint szabad apartmanok.

Az idén júliusban Görögországot célozzuk meg, a kiválasztott tengerparti kemping 2 felnőtt (+1 kutya) napi 26€-ba kerül.

Két hétre mindez szállás és teljes utazási költséggel együtt: 690€

Előzmény: forgione1 (2)
forgione1 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 2

Kalkuláld bele azt is, hogy bizonyos kempingekben a sátorhely+autó+személyek annyiba vannak mint egy olcsóbb szálló:-)

 

Ilyen sátorral a vadkemping meg kizárt.

 

Előzmény: Senior55 (1)
Senior55 Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1

Köszönöm az üdvözletet.

Úgy érzem, hogy a sátras utánfutósok nálunk ritkán látott "lények". Sajnos egyre kevesebb az ilyen jármű és gyártó sem sok van aki hasonló de újat gyárt.

Egyfajta "retró" érzés vele a kempingezés, pedig sajátos varázsa van.

 

Kalkulálgattam:

Vételár 130 eFt.

Járulékos költségek vásárláskor (vételáron felül):

- eredetvizsgálat 16000 Ft;

- átírási illetékek 9000 Ft;

- új törzskönyv és forgalmi, 12000 Ft;

- biztosítás 4700 Ft(/1.év)

- súlyadó 6000 FT(/1.év)

Összesítve a beruházás költsége: 180 eFt

 

Éves fenntartási költségek:

- 10-11 eFt/év biztosítás és adó;

- 7250 Ft/év műszaki vizsga (14500 Ft /2 évente)

- 8000 Ft/év karbantartási költséggel számolva (4-5 évente 13000 Ft/2 gumi cseréjét beszámítva)

összesen: 26000 Ft/év

Ez az összeg kevesebb, mint 2 tankolás ára!

CT5 esetében a sátor kb. 19 m2. Az összes kempingfelszerelés elfér az utánfutóban, az autó csomagtartója szabad!

 

Ha sátras verziót nézzük:

Egy ilyen méretű, mai erős sátor ára 250-300 eFt.

A konyhai felszerelés (gázfőző+gázpalack, edények) és alvókonfort (pl. matrac) különára kb. 60 eFt.

A sátorfelszerelés és konyhai felszerelés a csomagtartó felét, kétharmadát elfoglalja, de ha tetőboxot használunk, akkor abban elférnek a kempinfelszerelések (egy része), de egy tetőbox ára kb. 100 eFt.

Összesítve közel azonos kempingkomfort esetén a sátras változat beruházása kb. 450 eFt.

 

A sátor és sátras utánfutó közötti beruházás költségkülönbség: 270 eFt

Az utánfutó éves kiadását is figyelembe véve az utánfutós változat összköltsége 10 év alatt lesz annyi, mint egy sátrasnak.

Ha nem hanyagoljuk el az utánfutót, bizony olcsóbb, mint egy sátor!

A sátras utánfutó komfortfokozata a valóságban nagyobb egy sátorhoz képest!

 

 

Előzmény: pisti.75 (0)
pisti.75 Creative Commons License 2014.01.27 0 0 0

Üdvözöllek a sátras utánfutósok táborában . Nekünk kb 20 éve van nagyon szeretjük. Sajnos sokan azért adják el mert a fenttartási költségek nagyobbak mint a

sima sátor-é .Nekünk Skifünk van 25. éves 250 kg 10 perc alatt felállítható előtér nélkül.

 

      Omis

 

 

Előzmény: Senior55 (-)
Senior55 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 topiknyitó

Tisztelem minden Olvasónak!

 

Kevés információt találtam a sátras utánfutós ismeretekről és élményekről.

Gondoltam nyitok egy olyan topikot, ahol egymástól tanulhatunk, élményeinket megoszthatjuk, vagy segíthetjük egymást ha valakinek nincs infója valamilyen problémájának megoldásában.

Magam (és családom) eddig kempingsátras turista voltunk  és a kempingekben ahol megszálltunk, a holland, francia, cseh turisták időnként utánfutóból pakoltak ki olyan luxus-sátras komplexumot, hogy csak ámultunk. Nálunk ez nem elterjedt pihenési forma, de mégis van valami különös varázsa. Átmenet a sátor és a lakókocsi között. Sokat tanulmányoztam a sátras utánfutókat és ennek eredményeként nemrégiben boldog tulajdonosa lettem egy nagyon jó állapotú, közel 27 éves (DDR) Camptourist CT5-3 utánfutónak.

Gépész(mérnök)ként górcső alá vettem az állapotát, műszaki megoldásait, keresve a "gyenge pontokat".

Nem tudom hányan vannak akik ilyen sátras utánfutóval rendelkeznek, de aki nem ismerné és kedvet kapna ilyennek a megvásárlására, az alábbi rövid tájékoztatás talán segíthet (főleg ha többen is hozzáteszik a tapasztalataikat).

 

Elsőnek a típuskeresés során ami megfogott, hogy az utánfutó gyári felszereléssel a teljes öntömege 350 kg, de a megengedhető össztömeg 500 kg.

A plusz cucc, amit még elvihet így 150 kg. (Kaptam hozzá magyar nyelvű leírást, amit beszkenneltem, így elektronikus formában is megvan.)

A leírás három változatra érvényes: CT5-3 normál, CT5-3 standard és CT5-3 luxus (ez van nekem). Alapvetően a konyha kialakításában különböznek.

Főbb részei:

- 1. alvósátor rész (3 felnőtt);

- 2. alvósátor rész (1- felnőtt, vagy 2 gyerek)

- Zárttá tehető előtér

 

Az alvórész 9 m2, az elősátor 9,7 m2, a sátor teljes helyigénye kb. 40 m2 (feszítőkötelekkel együtt)

Két ember a megállástól a sátor készreállításig kb. 15-20 perc alatt végez (cövekelésekkel együtt).

 

Topikindítónak egyelőre ennyit.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!