Keresés

Részletes keresés

krizsi_l Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92707

Ez szépen látszik B7378 által berakott ábrán. A vízszintes repüléshez képest 2,5 G terhelésű (az ábra szerint 67 fokosbedöntésű) fordulóban 2,5 szeres felhajtóerő szükséges. 

Előzmény: trizs77 (92706)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92706

Ha van elegendő sebesség a döntött fordulóhoz, akkor általában nincs baj.

 

https://www.youtube.com/watch?v=HC-KdX7sjlY

 

A bajság ott szok kezdődni, mikor síma utazóval próbál meg vki, hirtelen fordulózni.

 

No aztatat,  a fizika nevű áltudomány, nem szokta szeretni.

 

 

krizsi_l Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92705

Mi az a koordinált forduló? Az amikor jól kanyarodik egy repülőgép :) ?

elemes Creative Commons License 2018.01.16 0 1 92704

Ügyes pilóta komplett orsót tud csinálni egy pohár vízzel a műszerfalon.

 

https://youtu.be/Ra_khhzuFlE

 

1955, tex johnson, boeing 707

Előzmény: XANTIi (92696)
elemes Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92703

ezen ábra szerint a repülőgép koordinált fordulóban nem "csúszik" lefelé.

Előzmény: B7378 (92702)
B7378 Creative Commons License 2018.01.16 0 2 92702

Nem, nem, nem. 

A félig telt vizespohár, a madzagról lelógó különböző kegytárgyaknak semmi köze a bedöntéshez. Pusztán azt mutatja meg, hogy akár bedöntve, akár vízszintesen repülve, megvan-e az erőegyensúly. Ha a gép be van döntve, a folyadék nem mozdul meg koordinált fordulóban. Gondolj csak bele, az összes utas lekávézná a nadrágja elejét és szép barna lenne, de nem így van. Akár 90 fokos bedöntésnél sem lesz barna az utas nadrágjának az eleje, csak a pilóta nadrágjának a hátulja....

Találtam a koordinált fordulóról ezer képet a neten, egyet be is másolok. Szuper ábra! Csak az az egy baj van vele, hogy fizikailag egy baromság, az ábra egyszerűen nem igaz. 

 

Előzmény: trizs77 (92700)
ViktorMike Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92701

Úgy tudom az nem kontrollvesztés volt... (Controlled Flight Into Terrain (CFIT))

 

A kulcscsomós történetet én is mint legendát hallottam.

Ha jobban belegondolok, arra jó lehet, hogy látod a harmonikus repülés fennmaradását. A recovery (kontroll visszanyerése) végrehajtásához már alkalmatlan.

Szerencsére (sajnos) már annyira ritka a vitorla felhőrepülés, hogy kevés esélyt látok arra, hogy egy ifjú "hős" megpróbálja utána csinálni.

Előzmény: Töck Jenő (92699)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.16 -2 0 92700

A '60-as évek végén, jó pár 326-ban volt odaeszkábált mustáros pohár (pattintos műanyag tetővel) félig vízzel.

Egyszerű mint a faék, de ha gáz van, azt legalább tudod, merre van a vízszintes.

 

 

Előzmény: Miocsó (92698)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92699

Ha jól emlékszem nem lett jó vége , talán Versecen.

Előzmény: Miocsó (92698)
Miocsó Creative Commons License 2018.01.16 0 0 92698

Annak idején (60-as évek eleje) Várközi Lajos "Stukos"  egy kulcsot  cérnával ragasztott a dekkre és úgy felhőzöt. Amíg az nem kenődik fel a dekkre addig nincs baj, mondta.

 

Előzmény: XANTIi (92696)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92697

Hasonlítsd össze itt a pohár víz viselkedését azzal, amit a hozzászólás elkövetője vár tőle: https://youtu.be/V9pvG_ZSnCc

Előzmény: negyedkilenc (92695)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 1 92696

Marhaság. Az csak a csúszásjelzőt, a golyót helyettesíti másra nem jó.

Ügyes pilóta komplett orsót tud csinálni egy pohár vízzel a műszerfalon.

Legfeljebb ha kiszáradt a pilot torka a Mayday ordítása közben, akkor jön jól.

Előzmény: negyedkilenc (92695)
negyedkilenc Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92695

Kedves Topiklakók !

 

Első hozzászólásként itt szeretném megosztani, amit a becsatolt videó kommentjei között találtam:

 

"Always take a water bottle with you and throw it on the dash, it makes an adequate bank indicator on the cheap"

 

Mit szólnak ehhez a szakemberek ? Jó ötletnek hangzik. Szól-e ellene bármi ?

Előzmény: mastinox (92656)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92694

Már a részletes baleseti kivizsgálás miatt is ki kell venni onnan.

Előzmény: dezso (92692)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92693

Nyilvánvaló bulvár baromság.

Előzmény: dezso (92692)
dezso Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92692

Annak idejen Jugoszlaviaban nem egy autot lattam lezuhanva es ott hagyva.  Persze egy Zastavat kevesbe eri meg osszeszedni a szakadek melyerol, mint egy viszonylag friss B737-et kozvetlen a repter szelerol.

Előzmény: DAttis (92688)
Kenny___ Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92691

"másrészt  a szarrá tört autót is otthagyják az árokban az autópálya mellett???"

 

Nem ertem, hogy ha mar meg is valaszoltad magadnak, akkor miert kerdezted? Azt meg senki meg nem mondja neked elore, hogy egyben szedik-e fel, vagy sem, nyilvan csomo olyan dologtol fugg, amirol lovesunk sincs (pl mennyire maradt stabil a torzs, stb).

Előzmény: DAttis (92688)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92690

Bizony csak az avionika hatalmas érték magában is.

Előzmény: DAttis (92688)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92689

Lehet, én érzem csak úgy, de a "Correction" mellett, pont azért mert a tévedésben nagyon benne volt a félrevezető információ, hangsúlyozhatta volna, hogy melyik pálya. Később pedig a gép a rossz ponton jelent, akkor sem szólnak neki.

Ettől még lehet szabályos, de szerintem itt hiányzott a hatodik érzék az irányítóból.

Előzmény: B7378 (92686)
DAttis Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92688

Az otthagyás örökkévalóságig arra gondoltam, azért ha le is amortizálódott némi értéket képvisel a cucc "szőrüstül-bőröstül... ha nem is fog az égbe szökkenni többé
... másrészt  a szarrá tört autót is otthagyják az árokban az autópálya mellett???

Ilyen kontextusban értettem az egészet... a többit meg nem kommentálom 

Előzmény: Pomber Béla (92676)
B7378 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92687

Most hogy olvasgatom a Pegasusos B737-800, szépen megállt a tenger előtt. 

Olvasgatom a commenteket, hát, én még olyanról nem hallottam, hogy felpörög magától egy hajtómű, bár biztos volt....

max ha beleakad az ing ujja vagy a fényképezőgép nyakpántja :D

de olyan már volt, hogy megállt alattam a CFM56, de hogy elindul, na olyan még nem. 

Csak halkan jegyzem meg, egy rendes fapados cég még elkérne plusz 10 eurót utasonként a strandbelépő miatt.....

Előzmény: trizs77 (92673)
B7378 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92686

ATC? Miért? Azt ATCO amikor rossz pontot adott meg, nagyon helyesen használta a CORRECTION szót. Ez plusz figyelemfelhívás a pilóta számára, én sokszor vissza szoktam kérdezni ha correctiont mondanak nekem.....

Előzmény: Törölt nick (92685)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92685

Azért az ATC is tett az ügy érdekében.

Előzmény: Törölt nick (92684)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92684
Előzmény: trizs77 (92682)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.15 0 0 92683

A politika már egészen más oldala a gép helyreállításának.

Előzmény: malazs (92681)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.14 -2 0 92682
malazs Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92681

Leginkább annak a felelősségét hogy embargóval sújtott országnak, tiltó listán lévő eszközt adjanak el. Pláne egy olyan ország aki épp a "szőnyeg szélére van állítva" jelenleg.

Előzmény: XANTIi (92680)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.14 0 1 92680

Milyen felelősséget? Egy ilyen nagyjavítás szintű műveletet a gyári technológiák alapján a feljogosított üzemek végezhetnek. Azok meg minden munkájukért 100% felelősséggel tartoznak. Akár egy szélvédőt cserélnek, akár a fél gépet újra építik.

A cég és a biztosító egy várhatóan durva árajánlat után dönthet, hogy mit választ. Azokba a szempontokba csak belső pénzemberek látnak. Abban biztosak lehetnek, hogyha a javítás mellett döntenek, 100%-os gépet kapnak vissza.

Előzmény: malazs (92678)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92679

A megéri-nem éri meg kérdést majd a mérnökök és pénzügyesek dolga lesz eldönteni.

Azért tartják őket. Ők értenek hozzá.

malazs Creative Commons License 2018.01.14 0 0 92678

Szerintem ez pénzügyileg sem igazán érné meg, a másik pedig az hogy ennek a felelősségét sem igen vállalnák fel.

Előzmény: etomcat (92677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!