Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
A LIMA, a RIVAROSSI, a MEHANO stb. nagyon gyakran ugyanazokat a modelleket gyártotta elég ritkán a saját nevükön annál gyakrabban egy-egy modellezö kereskedelmi markanév alatt (IHM, ATH, MODEL POWER stb.). Ezek a kereskedelmi hálozatok nagyban teritették a modelleket (bevásárloközpontok stb.) igy ritkán volt igény nagyobb modellhüségre. Ennek ellenére elöfordult ezen modellek között is jobb modell, és ami meglepö olyan modell is ami senki mástol nem készült. Nagyon gyakran a formák is vándoroltak. A legjobb minöséget általában a Rivarossi meg a ROCO szällitotta (még mielött a ROCO az europai piacra került volna - akkor még nem is ROCOnak hivták), majd a kopott formákat továbbadták másoknak LIMA, MEHANO stb. igy ezekböl egy-egy ujabb olcso sorozat került a hálozatba.
A LIMA meg egynéhány más europai cég azonban rengeteg eredeti N - méretü modellt szállitott a tengerentulra, aminek csak egy egész kis részét ismeri az itteni közönség (soha semilyen katalogusban nem voltak benne).
Én meg visszarángatlak titeket az Amtrak mocsarába...
Valszeg utálni fogtok a kérdésemért: tud-e valaki rajzot, jó fotót (oldal és tető) az F40PH-ból "kiherélés" által előállított poggyász-vezérlő "kocsi"-ról ("cabbage")? Ha igen, tegye föl ide és/vagy juttassa el az elektronikus postaládámba. Thx.
Vontaaaaaaat ? Hát nemtom', de amikor a kertem aljába húz ki a csodamozdony 6 kocsival - pörög mint az állat - és alig vánszorog, nem az jut eszembe, hogy ez most mennyire vontat :-)