Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Akkor két lehetőség van ilyen kazán esetén (Victrix TT 12kW):
1. Opció:
Ahogy Unicalfan írta: "A kazánod gépkönyvének 26.oldalán az RU nevű csatlakozást le kell dugózni és a csőkígyó visszatérőjét még az R jelű fűtési visszatérőbe beépített Tf1 elé kell csatlakoztatni( közösíteni) ".
Így nincs szükséges 2 db TF1 -re. Viszont így szükség lesz egy háromállásúra ami szabályozza, hogy fűtés vagy hmw előállítás történik, ennek a beépítése a TF1 elé úgymond.
2. opció:
Nem közösítem a fűtő kört és a HMW kört. A fűtő kört az R,M csatlakozásra csatlakoztatom.
A HMW kört a RU, MU csatlakozásra csatlakoztatom.
Viszont ebben az esetben, 2db TF1-re van szükség, 1 darab hmv körre és 1db fűtési körre. Mert ebben az esetben a kazánban található 3 állású szabályoz amögé pedig ugye a kazánba nem fér el a TF1.
Így viszont nincs szükség +1db 3 állásúra mert a kazáné van használva.
Remélem jól értem.
Itt a 26.o oldalon található ábra (Victrix TT gépkönyv:)
Köszi a megerősítést! A konkrét kazánt nem néztem meg valóban, csak logikailag értelmetlen a 2 visszatérő külön bekötése ilyen esetben.
Nálunk 70+ m2 padlófűtéshez és 50+ m2 rendszerlemezes mennyezetfűtéshez méretezve kellett egy kazánon kívüli tágulási is. Ezért írtam, hogy méretezési kérdés, hogy kell-e.
A HMV tartályra tett tágulásit pedig nem hagynám ki.
Persze én csak egy laikus vagyok, nem szakmám az épületgépészet, csak érdekel valamennyire.
Voltaképp mi az ingerküszöbe az Ariston kazánoknak, hogy nekiálljanak kapcsolgatni a modulációs tartomány alját elérve?
Nekem most 2 napja 35 °C-os előremenővel megy, a termosztát gyakran órákon keresztül folyamatosan adja a fűtési kérelmet, alig-alig kapcsol le. Ilyenkor beáll 32 °C-os visszatérőre és 875-ös ventilátor fordulatszámra.
Ez az alja lehet a modulációs tartománynak, mert kíváncsiságból visszavettem üzem közben az előremenőt 34 °C-ra, és ettől maradt ugyanúgy 35 °C, és a ventilátor is 875-ön pörgött tovább, tehát már nem volt hová visszaszabályoznia.
1 °C többlet 30-60 másodpercig még nem kapcsolta le a lángot. Vajon egy óra múlva is menne még? Vagy egy idő után beránt az integrál tag a PID vezérlésben? (Ha egyáltalán azzal céloz az előremenőre.)
A padlófűtés -szerintem!- csak annyiban számít a tágulásinál, hogy alacsonyabb hőmérsékleten megy, kisebb a hőmérséklet ingadozás ezért kisebb tágulásival is remekül elvan mint a radiátoros rendszerek.
A kazánod gépkönyvének 26.oldalán az RU nevű csatlakozást le kell dugózni és a csőkígyó visszatérőjét még az R jelű fűtési visszatérőbe beépített Tf1 elé kell csatlakoztatni( közösíteni)
Ellenkező esetben a vas csőkígyóból jövő "szemetet" semmi nem szűri ,hacsak oda is be nem raksz még egy Tf1 et ,de az értelmetlen + költség.
A + kiegészítő tágulási tartálynak meg semmi köze a padlófűtéshez...a rendszerben lévő vízmennyiség határozza meg.
A visszatérőket még a kazánon kívül szokás közösíteni, a közös szakaszba pedig mehet a Fernox TF1. A kazánnak csak egy visszatérő csonkja van (mindegyiknek?)
A HMV oldalán az ivóvíz körre is érdemes egy méretezett tágulási tartályt tenni, így nem a biztonsági szelepen folytatod el a tágulási felesleget a víz melegítésekor.
A fűtés oldalra is kellhet külső tágulási, ha a kazánba beépített kicsi lenne a rendszer vízmennyisége miatt. Ez is méretezési feladat.
Miért nem gépész rajzolja, számolja, méretezi a tervet? Nem egy ördöglakat, de véletlenül bennemarad egy elvi hiba és az egész kaka lesz.
nekem november elején cseréltek Temotékát kondenzációsra, szintén egyszerűsített kazáncserében. Munkadíj=250eFt, Kémény=250eFt (kb 6m hosszban, de csak az égéstermékelvetetőt, a szívó maradt a régi alumínium), Anyag=250Ft. De 1.2MFt ról indultam, amíg megtaláltam az emberemet :)
Igen, iszapleválasztó mindenképp lesz. --> Elméletileg ez a típus lesz: Fernox TF1 Total Filter 3/4
Módosítottam a rajzon kicsit és odaírtam, hogy mi micsoda. A fekete vonal az a jeladó lenne, ami viszi a jelet a kazánnak, hogy mikor kell HMV fűtésre váltani.
A saját tapasztalatomat tudom csak leírni: amikor a kazán hosszú állás után indul, akkor nyugodtan indulhat "nagy gázon", mert van akkora tehetetlensége a "lehűlt" rendszernek, hogy a gyújtás után nem kell azonnal visszaszabályoznia a teljesítményt, nem szalad meg az előremenő hőfok. Azonban, ha a kazán egy kis szünet után indul újra, amikor minden meleg, a minimum közeli teljesítményt tudja csak leadni a radiátor és/vagy padlófűtés és/vagy hőcserélő, akkor az indulási "nagy" teljesítmény miatt hamarabb megszalad az előremenő, minthogy a kazán vissza tudná szabályozni a teljesítményt a szükséges szintre, égő kikapcs, keringetés, gyújtási próba, előremenő hőfok megszaladás, égő kikapcs, keringetés ... Nekem ezen a problémán segített az indulás fordulatszám csökkentése egy ésszerű szintre.
Igen, ezzel látszólag megoldottad a dolgot, de nem tökéletes:
- például a minimum teljesítményt felesleges emelni, maradjon az nyugodtan 0 (ez jelenti a kazán által tudott minimumot)
- a max. teljesítmény belorlatozása az 50-es értékre a használati utasítás szerint max. 7 kW-os teljesítményt jelent. Ez lehet elég a háznak akár a méretezett leghidegebb időben is (új ház, wz elég valószínű), de egy padlófűtés tipikusan induláskor többet is be tud nyelni egy darabig. Itt egy picit feleslegesen bekorlatozod magad, de nem vészes (én max. 9kW-ra húztam vissza a saját kazánom fűtési teljesítménymaximumát)
Továbbra is a szerviz menüben ajánlom a gyújtási ventilátorfordulatot lentebb venni egy picit, az kizárólag a gyújtásra adott korlátozás, max. fűtési teljesítményben pedig maradhat több, akár a 12 kW is.
Köszi! Átnéztem a simán elérhető paraméterlistát. A max teljesítmény 100, a min teljesítmény 0 default értéken volt. Adtam nekik egy 10-50 et és most jó minden más változatlansága mellett. Azt hiszem a hőcserélő kavart be neki, túl kicsi lehet alacsony hőmérsékleten az átvihető teljesítménye, a kazán meg valamiért mindenáron eltekerte 100%-ig az indításnál.
Meglévő kéményes fali kombi kazán csere kondenzációsra, kémény cserével együtt. Vagyis egyszerűsített kazáncsere. Nektek mennyiért cserélték vagy cserélitek? 300 ezres ajánlatot kaptam csak a munkadíjra.
Nézd meg a gépkönyvben a hozzájuk tartozó delta-T értéket. Ez mutatja meg ,hogy hány fokos bejövő hidegvízből hány fokos melegvizet tud készíteni a kazánod.A gyár azért korlátozta le 8 l/p-re,hogy pl télen amikor a bejövő hidegvíz pl 5 fokos akkor is kellően meleg pl 45-50 fokos melegvizet tudjon előállítani.
Amíg benne van ez a korlátozó addíg max 8l/p-t tud.
De pl nyáron amikor jóval melegebb a bejövő hidegvíz hőmérséklete,akkor ha kiveszed a korlátozót akkor ugyanazt a pl 45-50 fokos melegvizet 12l/p -el tudja produkálni.
Kombi kazánnal tervezed fűteni a HMV tároló vizét? Segít valaki a pontos illesztésben vagy csak úgy exhas csinálod? Vannak buktatói a projektnek, érdemes utánanézni mélyebben.
Szemezgetek egy Duval Thema Condens 26-al. A speckóban a melegvíznél az van, hogy "Fajlagos térfogatáram 12.3 l/min", ill az is, hogy "Átfolyási mennyiségkorlátozó 8 l/min". (Utóbbit láttam úgy is weblapon, hogy "gyárilag 8-ra korlátozva")
Tudja valaki, hogy ez mit jelent? Végül 12 l melegvízet gyárt percenként, vagy 8-at?
Ha csak padlófűtésed lenne akkor jó lehet a Vaullant,de egyik Vaillantnak sincs meg a C6 minősítése,tehát csak gyári levegő/fűstgáz elvezetés használható,ezt is kalkuláld bele. Egy gyári Vaillant elvezetés többszöröse árban mint pl egy Trikox v H-Flue.
Az indirekt tárolódban a csőkígyó vasból van (hacsak nem csináltatod rozsdamentesből) .
Ha beraksz egy vegyes kazánt akkor a Vaillantot KÖTELEZŐ leválasztani hőcserélővel ,mert hamar be fog sz..ni.
Ha a vegyes kazán nyitott rendszerként űzemelne akkor a vörösréz csövezést felejtsd el.Zárt rendszerben lehetséges,de nem javaslom a vegyest zárttá tenni.
Szia. Úgy olvastam egy hajóban evezünk. Majdnem ugyan az a kazán, ugyan az a termosztát. Ugyan az a probléma halmaz. Folyamatosan finomitom a kazán beállításait. Magánban tudunk konzultálni, hogy a hajdús mérnök mit javasolt Neked? Irhatok? Köszi.