Keresés

Részletes keresés

martasd12 Creative Commons License 2023.01.10 0 0 46364

Köszönöm a hozzászólásaitokat. 

Szeretném kicsit összefoglalni a leírtakat.

Akkor két lehetőség van ilyen kazán esetén (Victrix TT 12kW):

 

1. Opció:

Ahogy Unicalfan írta: "A kazánod gépkönyvének 26.oldalán  az RU nevű csatlakozást le kell dugózni és a csőkígyó visszatérőjét még az R jelű fűtési visszatérőbe beépített Tf1 elé kell csatlakoztatni( közösíteni) ".

Így nincs szükséges 2 db TF1 -re. Viszont így szükség lesz egy háromállásúra ami szabályozza, hogy fűtés vagy hmw előállítás történik, ennek a beépítése a TF1 elé úgymond. 

 

2. opció:

Nem közösítem a fűtő kört és a HMW kört. 
A fűtő kört az R,M csatlakozásra csatlakoztatom.

A HMW kört a RU, MU csatlakozásra csatlakoztatom. 

Viszont ebben az esetben, 2db TF1-re van szükség, 1 darab hmv körre és 1db fűtési körre. Mert ebben az esetben a kazánban található 3 állású szabályoz amögé pedig ugye a kazánba nem fér el a TF1.

Így viszont nincs szükség +1db 3 állásúra mert a kazáné van használva. 

 

Remélem jól értem. 

Itt a 26.o oldalon található ábra (Victrix TT gépkönyv:)

Előzmény: Unicalfan (46357)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.10 0 0 46363

A kapcsolgatás okát (ha előfordul) ki lehet deríteni.

Én winwatt segítségével kiszámoltam -10, 0 +10 fokon a házam hőszükségletét.

Az össz teljesítményeken látszik ha elérné a kazán minimumát.

A radiátorok K.B! teljesítményét is kiszámoltam különböző előremenőkkel, így  látható mekkora előremenőre 

lesz szükségem, és hogy azt a radiátor tudja-e, (ha van deficit mekkora)

 

Ha nincs nagy mozgás a kinti hőmérsékletben, és a lakásban is "nyugalom" van egészen jól megközelíti

a kazán aktuális teljesítménye a kiszámoltat.

Nálam annyival könnyebb a helyzet, hogy van külső érzékelő és sensys.

Sajnos 10 fok felett már kicsinek bizonyulnak a radiátoraim, kora összel, tavasszal időzítem a sensyst.

Ezidáig bőven a kvóta alatt van-volt a gázfogyasztásom, igaz kemény tél alig volt amíóta kazánom van.

(Vályog ház, szigetelés nincs.)

Előzmény: de! (46359)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.10 0 0 46362

Van még egy apró érdekesség :

Törölt nick Creative Commons License 2023.01.10 0 0 46361

Talán ez segít:

 

Előzmény: de! (46359)
Keeper83 Creative Commons License 2023.01.10 0 0 46360

Köszi a megerősítést! A konkrét kazánt nem néztem meg valóban, csak logikailag értelmetlen a 2 visszatérő külön bekötése ilyen esetben.

Nálunk 70+ m2 padlófűtéshez és 50+ m2 rendszerlemezes mennyezetfűtéshez méretezve kellett egy kazánon kívüli tágulási is. Ezért írtam, hogy méretezési kérdés, hogy kell-e.

A HMV tartályra tett tágulásit pedig nem hagynám ki.

Persze én csak egy laikus vagyok, nem szakmám az épületgépészet, csak érdekel valamennyire.

Előzmény: Unicalfan (46357)
de! Creative Commons License 2023.01.10 0 0 46359

Voltaképp mi az ingerküszöbe az Ariston kazánoknak, hogy nekiálljanak kapcsolgatni a modulációs tartomány alját elérve? 

 

Nekem most 2 napja 35 °C-os előremenővel megy, a termosztát gyakran órákon keresztül folyamatosan adja a fűtési kérelmet, alig-alig kapcsol le. Ilyenkor beáll 32 °C-os visszatérőre és 875-ös ventilátor fordulatszámra. 

 

Ez az alja lehet a modulációs tartománynak, mert kíváncsiságból visszavettem üzem közben az előremenőt 34 °C-ra, és ettől maradt ugyanúgy 35 °C, és a ventilátor is 875-ön pörgött tovább, tehát már nem volt hová visszaszabályoznia. 

 

1 °C többlet 30-60 másodpercig még nem kapcsolta le a lángot. Vajon egy óra múlva is menne még? Vagy egy idő után beránt az integrál tag a PID vezérlésben? (Ha egyáltalán azzal céloz az előremenőre.) 

C20NE Creative Commons License 2023.01.10 0 0 46358

A padlófűtés -szerintem!- csak annyiban számít a tágulásinál, hogy alacsonyabb hőmérsékleten megy, kisebb a hőmérséklet ingadozás ezért kisebb tágulásival is remekül elvan mint a radiátoros rendszerek.

Előzmény: Unicalfan (46357)
Unicalfan Creative Commons License 2023.01.10 0 0 46357

Bocsi de Keeper83 nagyon is jól írja.

 

A kazánod gépkönyvének 26.oldalán  az RU nevű csatlakozást le kell dugózni és a csőkígyó visszatérőjét még az R jelű fűtési visszatérőbe beépített Tf1 elé kell csatlakoztatni( közösíteni) 

 

Ellenkező esetben a vas csőkígyóból jövő "szemetet" semmi nem szűri ,hacsak oda is be nem raksz még egy Tf1 et ,de az értelmetlen + költség.

 

A + kiegészítő tágulási tartálynak meg semmi köze a padlófűtéshez...a rendszerben lévő vízmennyiség határozza meg. 

Előzmény: kormos* (46356)
kormos* Creative Commons License 2023.01.10 -1 0 46356

"A visszatérőket még a kazánon kívül szokás közösíteni"

 

Mégis miről írsz?????? Láttál Victrix TT fűtő kazánt????

 

"A fűtés oldalra is kellhet külső tágulási, ha a kazánba beépített kicsi lenne a rendszer vízmennyisége miatt."

 

A rajzon látszik, hogy csak padlókörök vannak!!!!!!

 

 

 

 

 

Rajz??   Majd jön még a szerelő, aztán átbeszélik!!!!

 

 

 

Előzmény: Keeper83 (46355)
Keeper83 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46355

Ami még feltűnt:

A visszatérőket még a kazánon kívül szokás közösíteni, a közös szakaszba pedig mehet a Fernox TF1. A kazánnak csak egy visszatérő csonkja van (mindegyiknek?)

A HMV oldalán az ivóvíz körre is érdemes egy méretezett tágulási tartályt tenni, így nem a biztonsági szelepen folytatod el a tágulási felesleget a víz melegítésekor.

A fűtés oldalra is kellhet külső tágulási, ha a kazánba beépített kicsi lenne a rendszer vízmennyisége miatt. Ez is méretezési feladat.

 

Miért nem gépész rajzolja, számolja, méretezi a tervet? Nem egy ördöglakat, de véletlenül bennemarad egy elvi hiba és az egész kaka lesz.

Előzmény: martasd12 (46349)
dzs0613 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46354

Köszi a választ!

Előzmény: Unicalfan (46353)
Unicalfan Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46353

Mechanikus.

Szerintem simán meg tudod oldani ,nem kell hozzá szerelő.

Konkrétan nem tudom ,hogy a SD mit rakott bele,de sok gyártó ezt alkalmazza:Kb egy 1 cm átmérőjű kerek műanyag ,sok apró likkal.

 

Előzmény: dzs0613 (46341)
tron67 Creative Commons License 2023.01.09 -1 0 46352

Hello,

 

nekem november elején cseréltek Temotékát kondenzációsra, szintén egyszerűsített kazáncserében. Munkadíj=250eFt, Kémény=250eFt (kb 6m hosszban, de csak az égéstermékelvetetőt, a szívó maradt a régi alumínium), Anyag=250Ft. De 1.2MFt ról indultam, amíg megtaláltam az emberemet :)

Előzmény: Zaho33 (46344)
kormos* Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46351

Szerintem jó lesz. 

Lent a tágulási tartály, gondolom nem tartozik ide.

A kazánon van feltöltési csap és van benn 1db. 8 litereres tágulási tartály.

Előzmény: martasd12 (46349)
dzs0613 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46350

Pontosan ugyanabban a cipőben járunk. Két ajánlatot kaptam, egyik 1.5, másik 2, a mértékegységet tippeld meg. 

Mondjuk nálam most épp nincs sem fűtés, sem melegvíz - ezt is beárazhatták.

A kazán mindkét esetben olyan 350-400-as tétel, a többi gyakorlatilag a munka meg a kémény.

A kéménycsere egyik ajánlatban 580k. Másfél méter cső tetőtérben egyenesen felfele.

Keresgélek tovább.

Jelzőket szándékosan nem írtam.

Előzmény: Zaho33 (46344)
martasd12 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46349

Igen, iszapleválasztó mindenképp lesz. --> Elméletileg ez a típus lesz: Fernox TF1 Total Filter 3/4

Módosítottam a rajzon kicsit és odaírtam, hogy mi micsoda. 
A fekete vonal az a jeladó lenne, ami viszi a jelet a kazánnak, hogy mikor kell HMV fűtésre váltani. 

Légtelenítő jó ötlet a tetejére. 

Előzmény: kormos* (46343)
Keeper83 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46348

A saját tapasztalatomat tudom csak leírni: amikor a kazán hosszú állás után indul, akkor nyugodtan indulhat "nagy gázon", mert van akkora tehetetlensége a "lehűlt" rendszernek, hogy a gyújtás után nem kell azonnal visszaszabályoznia a teljesítményt, nem szalad meg az előremenő hőfok. Azonban, ha a kazán egy kis szünet után indul újra, amikor minden meleg, a minimum közeli teljesítményt tudja csak leadni a radiátor és/vagy padlófűtés és/vagy hőcserélő, akkor az indulási "nagy" teljesítmény miatt hamarabb megszalad az előremenő, minthogy a kazán vissza tudná szabályozni a teljesítményt a szükséges szintre, égő kikapcs, keringetés, gyújtási próba, előremenő hőfok megszaladás, égő kikapcs, keringetés ... Nekem ezen a problémán segített az indulás fordulatszám csökkentése egy ésszerű szintre.

 

Előzmény: blackbile (46347)
blackbile Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46347

"Továbbra is a szerviz menüben ajánlom a gyújtási ventilátorfordulatot lentebb venni egy picit, az kizárólag a gyújtásra adott korlátozás,"

 

erre kérdeztem rá kicsit korábban, de senki nem válaszolt... miért jó, kell ezt csinálni?

Előzmény: Keeper83 (46346)
Keeper83 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46346

Igen, ezzel látszólag megoldottad a dolgot, de nem tökéletes:

- például a minimum teljesítményt felesleges emelni, maradjon az nyugodtan 0 (ez jelenti a kazán által tudott minimumot)

- a max. teljesítmény belorlatozása az 50-es értékre a használati utasítás szerint max. 7 kW-os teljesítményt jelent. Ez lehet elég a háznak akár a méretezett leghidegebb időben is (új ház, wz elég valószínű), de egy padlófűtés tipikusan induláskor többet is be tud nyelni egy darabig. Itt egy picit feleslegesen bekorlatozod magad, de nem vészes (én max. 9kW-ra húztam vissza a saját kazánom fűtési teljesítménymaximumát)

 

Továbbra is a szerviz menüben ajánlom a gyújtási ventilátorfordulatot lentebb venni egy picit, az kizárólag a gyújtásra adott korlátozás, max. fűtési teljesítményben pedig maradhat több, akár a 12 kW is.

Előzmény: kisp113 (46345)
kisp113 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46345

Köszi!
Átnéztem a simán elérhető paraméterlistát. A max teljesítmény 100, a min teljesítmény 0 default értéken volt. Adtam nekik egy 10-50 et és most jó minden más változatlansága mellett. 
Azt hiszem a hőcserélő kavart be neki, túl kicsi lehet alacsony hőmérsékleten az átvihető teljesítménye, a kazán meg valamiért mindenáron eltekerte 100%-ig az indításnál. 

Előzmény: Keeper83 (46276)
Zaho33 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46344

Meglévő kéményes fali kombi kazán csere kondenzációsra, kémény cserével együtt. Vagyis egyszerűsített kazáncsere.  Nektek mennyiért cserélték vagy cserélitek?  300 ezres ajánlatot kaptam csak a munkadíjra. 

kormos* Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46343

Elvileg jó!

A lényeg, hogy kell bele mágnes iszapleválasztó  a garancia miatt!  Egyébként fémes rozsda, aligha fog keletkezni a padlófűtésnél. 

 

A HMV bekötést nem teljesen értem! Van ott szivattyú, össze van kötve a tárolóval (fekete vonal)?

A csőkígyó két végét, csak össze kell kötni a kazán kivezetésekkel és kész, esetleg kell bele légtelenítő szelep.

Előzmény: martasd12 (46337)
martasd12 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46342

Szia! 
Nem kombi kazánnal szeretném fűteni hanem fűtő kazánnal. 
A kazánban van 3 állású amivel szabályozza a hmw és a fűtési előremenőt.

Immergas Victrix TT 12kW

 

Igen, lesz fűtésszerelő csak szeretnék képben lenni mindennel. 

Igazság szerint érdekel ez a szakma és szívesen járok utána.

 

Előzmény: Keeper83 (46339)
dzs0613 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46341

Köszi a választ!

dt=30-at ír a 12l/p mellett. 

A korlátozó az egy mechanikus valami, vagy szoftveres? Ki tudom venni én is, vagy szerelő kell hozzá?

Előzmény: Unicalfan (46340)
Unicalfan Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46340

Nézd meg a gépkönyvben a hozzájuk tartozó delta-T értéket. Ez mutatja meg ,hogy hány fokos bejövő hidegvízből hány fokos melegvizet tud készíteni a kazánod.A gyár azért korlátozta le 8 l/p-re,hogy pl télen amikor a bejövő hidegvíz pl 5 fokos akkor is kellően meleg pl 45-50 fokos melegvizet tudjon előállítani.

Amíg benne van ez a korlátozó addíg max 8l/p-t tud.

De pl nyáron amikor jóval melegebb a bejövő hidegvíz hőmérséklete,akkor ha kiveszed a korlátozót akkor ugyanazt a pl 45-50 fokos melegvizet 12l/p -el tudja produkálni. 

Előzmény: dzs0613 (46338)
Keeper83 Creative Commons License 2023.01.09 0 0 46339

Kombi kazánnal tervezed fűteni a HMV tároló vizét? Segít valaki a pontos illesztésben vagy csak úgy exhas csinálod? Vannak buktatói a projektnek, érdemes utánanézni mélyebben.

Előzmény: martasd12 (46337)
dzs0613 Creative Commons License 2023.01.08 0 0 46338

Sziasztok,

Szemezgetek egy Duval Thema Condens 26-al. A speckóban a melegvíznél az van, hogy "Fajlagos térfogatáram 12.3 l/min", ill az is, hogy "Átfolyási mennyiségkorlátozó 8 l/min". (Utóbbit láttam úgy is weblapon, hogy "gyárilag 8-ra korlátozva")

Tudja valaki, hogy ez mit jelent?  Végül 12 l melegvízet gyárt percenként, vagy 8-at? 

martasd12 Creative Commons License 2023.01.08 0 0 46337

Köszönöm.

Utána jártam és máshonnan is azt a tanácsot kaptam hogy 12kW válasszak. Pl: victrix 12, ez lesz a befutó valószínűleg.

 

A bekötés terve jó lehet így? 

Előzmény: kormos* (46310)
Unicalfan Creative Commons License 2023.01.08 -1 0 46336

Ha csak padlófűtésed lenne akkor jó lehet a Vaullant,de egyik Vaillantnak sincs meg a C6 minősítése,tehát csak gyári levegő/fűstgáz elvezetés használható,ezt is kalkuláld bele. Egy gyári Vaillant elvezetés többszöröse árban mint pl egy Trikox v H-Flue.

 

Az indirekt tárolódban a csőkígyó vasból van (hacsak nem csináltatod rozsdamentesből) .

 

Ha beraksz egy vegyes kazánt akkor a Vaillantot KÖTELEZŐ leválasztani hőcserélővel ,mert hamar be fog sz..ni.

Ha a vegyes kazán nyitott rendszerként űzemelne akkor a vörösréz csövezést felejtsd el.Zárt rendszerben lehetséges,de nem javaslom a vegyest zárttá tenni.

 

Előzmény: martasd12 (46300)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2023.01.08 0 0 46335

Szia. Úgy olvastam egy hajóban evezünk. Majdnem ugyan az a kazán, ugyan az a termosztát. Ugyan az a probléma halmaz. Folyamatosan finomitom a kazán beállításait. Magánban tudunk konzultálni, hogy a hajdús mérnök mit javasolt Neked? Irhatok? Köszi.

Előzmény: blackbile (46294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!