Keresés

Részletes keresés

écsapa Creative Commons License 2007.04.21 0 0 688

Nem értem a problémát!


Szóval:
- először volt egy híd x helyen,
- majd egy új, x-től északra 12m-rel (tehát nem dél felé vándorlás!)
- a háború után először nagy hirtelen egy ideiglenes híd épült, cölöp jármokra, az eredeti pillérektől 25 m-re északra (ennek tehát nem volt köze a korábbi pillérek egyikéhez sem!)
- majd épült egy negyedik "K" rácsozású híd (amely szerkezet ma az Északi Összekötő híd) amely a már meglévő pilléreken, - némi felújítás után- azok északi oldalán (tehát a második híd pillérén) épült meg (valóban némi magasítás után amelyet én 4,40 m-nek ismertem, egy Gáll Imrétől eltérő forrás szerint, de az valóban kb 5 m)

- majd a ma végső hídnak ismert két szerkezet az első híd pillérein épült meg

- a tervek szerint a második és negyedik hídat is szolgáló pilléreken épülne meg a harmadik vágány hídja

Remélem így kerek!

 

ui:

- kicsit fáradtan szedtem össze a választ és a képeket (amelyeket el is szúrtam most kicsit nagyobban újra nyomom), ezért lehet, h nem voltam kellően egyértelmű, bocsánat!

- a forrás nem az a könyv volt

 

 

remélem jobban látható, mint a korábban felrakott képek!

 

Előzmény: MALWIN (686)
MALWIN Creative Commons License 2007.04.21 0 0 687
Ja, a forrás "A budapesti Duna-hidak" című könyv.
Előzmény: MALWIN (686)
MALWIN Creative Commons License 2007.04.21 0 0 686
Nem egészen így.
Addig oké, hogy a híd előbb ide-oda vándorolt (ugye az eredeti mellé a forgalom folymatos fenntartása mellett építettek egyet, majd a forgalom átterelése után elbontották-így lett az első, dél felé vándorlás), de a K híd szerkezetet nem a helyreállított eredeti falazatokra helyezték, mert a K-híd alsó öve magasabb volt az eredeti híd alsó övénél, ezért kb 5m-en felfalazták a pilléreket, és erre helyezték a hidat.
Előzmény: écsapa (681)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2007.04.21 0 0 685
Köszönöm mindenkinek a megfejtést!
écsapa Creative Commons License 2007.04.19 0 0 684
csak nem hagyott nyugodni :)
az első híd, az eredeti pilléreken (sajnos pont a pillérből nem sok látszik)
















a "K" híd építésénél jól látszik a korábbi -éppen romos- pillér is
Előzmény: écsapa (683)
écsapa Creative Commons License 2007.04.19 0 0 683
Ja! És a lényeg :) hogy a déli oldalon lévő (szélesebb) pilléralapok kisvízszint alatti része eredeti, így idén 130 éves!!!
Előzmény: écsapa (681)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.19 0 0 682

Én is csak ma szereztem tudomást erről a völgyhídról, ami a megszűnt Sellye és a Horvátország között (Szlatina) közötti vasútvonalon volt, és a 100 m összhosszúságú.

 

Hát kár érte, hogy nem lett megörökítve...

 

http://www.online.rtlklub.hu/hirek/hazank/?id=0704271284#

écsapa Creative Commons License 2007.04.19 0 0 681
A Gumidani által említett "ide-oda rakosgatás" a megoldás!

A  képed azért lehet megtévesztő, mert az már a második Kölber-Thoma féle hidat ábrázolja, ami az első pillérek északi irányú toldására épült!

 

Szóval...

 

-  Az első vasúti hid 1913-ig volt forgalomban. Az1900-as években már a hid az új terhelésre gyengének bizonyult és az 1908. évi fővizsgálat új hid épitésést irányozta elő. A pilléreket és hidfőket észak felé megtoldották. Ide épült a 4 db kéttámaszú, vonóvasas, 2 vágányú rácsos vasszerkezet. Forgalombahelyezésére 1913-ban került sor.

-  1945.február-márciusában a szovjet Hadsereg müszaki alakulatai 45 nap alatt cölöpjármokra helyezett, szegecselt, gerinclemezes tartókból provizóriumot épitettek. Kis nyilásai miatt azonban a jégzajlás esetére nem felelt meg. A provizóriumon 10 km/h-val közlekedtek a vonatok. A katonai provizórium pótlására ideiglenes jellegű,csavarozott szerkezetű K hidat épitettek, a helyreállitott régi falazatokra 1946.évben.Forgalombahelyezése 1946.október 31-én volt.

-  A K hid a fokozott forgalomra nem felelt meg,ezért a K hidtól Délre, másodikként  épült meg a jelenlegi bal vágányú , 5 támaszú ,végleges  jellegű, alsópályás rácsos acélhid.

-  A negyedik hidat - a meglévő eredeti mederpillérek északi oldalán - 1946. október 31-én helyezték forgalomba.

Sajnos most képeket hirtelen nem találok, de igyekszem minélelőbb pótolni :)))

gumidani Creative Commons License 2007.04.18 0 0 680

Gyanítom, hogy a megfejtés a híd eseménydús történetében rejtőzik. Volt egyvágányú, kétvágányú, lebombázott, ideiglenesen helyreállított, majd két lépcsőben újjáépített.

Mindennek a feltevésemnek ugyan ellentmond a régi kép.

Előzmény: radio100jozsi (678)
Nohabf Creative Commons License 2007.04.18 0 0 679
Bocsánatot kívánok!:-)
Előzmény: radio100jozsi (678)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.18 0 0 678
Ez az, hogy nem, de remélem a hidat jobban ismerő topiktárs talán segít majd.
Előzmény: Nohabf (677)
Nohabf Creative Commons License 2007.04.17 0 0 677
Radio100Józsi ha errejár akkor biztosan megleli neked a választ rá.
Előzmény: neofrix baszmacs (676)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2007.04.17 0 0 676

Sziasztok!

Nem tudom, hogy ebben a topikban főleg vasutas, vagy hídépítő szakértelem gyűlik, én mindenesetre egyikhez sem értek, úgyhogy kérdeznék.

Miért van a Déli összekötő vasúti híd pillérein rés? Ha a partról benézek a híd alá, minden pillér föntről lefele haladva előbb egyben van, aztán a víz (jelenlegi állása) fölött vagy tíz méterrel két lábra válik: északon van neki egy keskenyebb, délen egy kb. háromszor olyan széles.

Természetesen csak a vasútpálya hídjáról beszélek, nem a Lágymányosi-híd pillérjeiről.

Nem kéne ennyi szöveggel fárasztanom benneteket, ha lett volna annyi eszem, hogy lefényképezzem, de hát nem volt.

Előre is köszönet!

radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.05 0 0 675
Majd egyszer, most holnap Északnak megyek:-)
Előzmény: _nyunyuka (674)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.04.05 0 0 674

Az bizony. Szép rácsos, ugye? Ahogy ismerlek, kimész ezt is lefotózni :-).

Előzmény: radio100jozsi (673)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.05 0 0 673
Ez Eszéknél a Dráva-híd?
Előzmény: _nyunyuka (672)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.04.05 0 0 672

Nem is tudom, miért nem tettem be eddig...

radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.05 0 0 671
Majd ezt is körbedeszkázzák mint a Sibrik felüljárót Kökin.
Előzmény: écsapa (670)
écsapa Creative Commons License 2007.04.05 0 0 670

Ez nem vasúti, hanem vasút feletti híd!

Ferihegyi gyorsforgalmi út hídja :(

hamel Creative Commons License 2007.04.04 0 0 669
Na, mit lőttem ma délelőtt? Pécs-Vasas és Hird között a nosztalgia jegyében.
radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.01 0 0 668

A 02.24-én a Trains.hu különvonatánál készített Parádi-Tarna ( Tarna jobb parti mellékága, tehát nem a Tarna maga ami itt folyik) hídfotóm, hazánk első feszített vasbeton hídjáról felkerült a www.vasutihid.hu oldalon a Tarna mappába.

 

Folytatás fotózásilag jövő héten pénteken/szombaton, hála itt a tavasz, így vasútbarátok is kirajzanak a vasútvonalak mellé.

Még filózok, hogy Kápolnára a rácsos Tarna hídhoz mennyek-e ( a terhest lefotózni a hídon, így nem lesz olyan üres talán a híd sem), vagy Szlovákba megyek Kassa-Kysak (Sároskőszeg) között a 4 szép rácsos felsőpályás Hernád hidakat lefotózni.

radio100jozsi Creative Commons License 2007.03.21 0 0 667
Köszönöm, akkor tényleg nagy gond van ott.
Előzmény: bsasa (666)
bsasa Creative Commons License 2007.03.21 0 0 666
Én meg vasárnap voltam utoljára de a kitűzés szerint is megváltozott (nézd meg a táblákat Ujpest mh-n és a lassújel kimutatáson is ez szerepel.Pontosabban a lj.kim-on egy szelvény hosszal hosszabbodott (eddig 20-27 volt most 20-28 lett).
Előzmény: radio100jozsi (665)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.03.21 0 0 665
Na akkor megnézzük ismét, mert én két hete mentem ott át Dezsővel, és csak a híd közepére volt kitűzve a 10-es lassújel, előtte és utána 40-el mentünk.
Előzmény: bsasa (664)
bsasa Creative Commons License 2007.03.21 0 0 664

De csak a híd közepén, azaz ahol a dilettációs szerkezet van, ahol elkülönűl egymástól a két felszerkezet

 

Nem. A híd teljes hosszában érvényes a korlátozás.

A közepén 10km/ó lj. volt érvényben,de már megcsinálták a dilatációs részen a sintörést.

Előzmény: radio100jozsi (663)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.03.19 0 0 663

valamint 10 Km/h val csökkentették az alkalmazható sebességet

 

De csak a híd közepén, azaz ahol a dilettációs szerkezet van, ahol elkülönűl egymástól a két felszerkezet.

 

Majd meg akarom ezt a részt közelebről is nézni, még úgy sem fotózgattam itt a hídnál.

Előzmény: bsasa (661)
bsasa Creative Commons License 2007.03.19 0 0 662

Kérdés, hogy valóban lesz-e hídépítés idén nyáron.

 

Nagy a csend ez ügyben és az mindíg gyanús!

 

Addig meg hadd futkossanak rajta a remot Bobók, remot Dácsiák a tehervonatokkal

 

M62 csak akkor járt erre amikor valami furcsa módon nem Fc-A-füzitő utirányon át küldték a szénvonatot.A bobók,dácsiák nem azonos kategóriát képeznek mint az M62. Nem igazán jó alternatíva az esetleges nehéz vagy hosszú tehervonatok továbbítására.

Előzmény: Törölt nick (649)
bsasa Creative Commons License 2007.03.19 0 0 661

Részben jó az infód!

M62,M61,M42 kitiltva valamint a vontatott járművekre is tengelysúly korlátozást vezettek be,valamint 10 Km/h val csökkentették az alkalmazható sebességet.

Előzmény: m61019andras (645)
gumidani Creative Commons License 2007.03.18 0 0 660
A piros kör az emlékművet, a sárga pedig a hidat jelzi.
gumidani Creative Commons License 2007.03.18 0 0 659
A kép alsó szélén van Mohács vá. A piros pöttyök jelzik a Bátaszék felé vezető vonal töltésmaradványát. A piros nyíl az említett hídra, illetve emlékműre mutat. A fehér pöttyök jelzik a Csele-patakot. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!