Most megfogtál bár én szedtem már ki amerikai Waterloo motorból is,de az amerikai motoroknál inkább zsírzókat használtak,vagy gömb alakú olajozót ezek az olajozók inkább Német motorokra volt jellemző,minden löket végénél engedett egy csepp olajat az oldalsó furatnál a csőben egy csuszka van ami a centrifugális erő hatására feljebb csúszik így alatta egy csepp olaj kerül amit aztán a csuszka súlya lenyom a furatba
Ritkán irok ide jobban inkább olvasója vagyok a fórumnak! Nagyon szép látvány ezeket a hajó motorokat látni ilyen részleteséggel. Nem is gondlná sokszor az ember mi teljesítmény kell egy ekkora test mozgatásához a Dunán mondjuk. Amúgy ilyen vagy valami ehhez hasonló gyári új dugattyúm nekem is van itthon most már csak disznek. :) Sikeres munkát kívánok! :)
Megnéztem a készletemet, nekem is van ugyanilyen olajzóm, alul a csőben nincs kúpszerű kiképzés, ahová a szeg vége beleilleszkedne. Valóban végig hengeres, ez jóval nagyobb kb 150-es, míg az általam jelzettek kicsik max.50esek. Ebben is két lyuk van /mármint a csövön/, gondolom a levegő áramlása miatt. Nem valószínű hogy stabilmotoré, inkább gőzgépé, a végén lévő menet is erre utal. Lehet hogy alul a csőben filcszerű anyag volt, ami a kenést végezte!? Ez igazán csak hipotézis, de vannak itt igazi szakemberek ez ügyben is.!
Ebben volt egy szögszeű test, melynek a felső része ellapított volt, ez egy peremb e akadt fenn, így a "szög" hegye elzárta a nyílást alul de nem teljesen, mellette beszivárgott a kenőolaj. Főleg hajtókarcsap olajzására használták, ha a szög jól volt méretezve, a főtengely egy adott helyzetében felfelé elmozdult ekkor került be az olaj. A kupak lecsavarása után a csőbe lehetett az olajat tölteni, innen került az üvegbe, ekkor a szög zárt helyzetben volt.
Vannak kétségeim, azért kérdeztem. A felső fém kupak lecsavarható, ekkor a fém csőbe lehetne tölteni az olajat, de mivel két sugárirányú furat van a csövön (az egyik majdnem az alján, a másik fél magasság alatt) így onnan nem lehet az üveget tele tölteni. Nincs benne állítási lehetőség(pld tűszelep) Az üveg hengert fedő rész lecsavarásakor nem rögzíti semmi a hengert, így ott nem tölthető fel.
Hmm....Biztos menni fog.Ha találok kedvedre valót s nekünk az üzemesem szerint nem kell akkor lessz adok-viszed biznisz...De sajnos az Üzemes Úr a nagy Úr.Félix Üzemes Úrnak rettegett híre van a hajózásban.De ha valamire azt mondja,hogy nem kell...S nem ő viszi el.../DD!/ az szabad préda.Pénzt sosem kérnék számomra értéktelen dolgokért.
Kedves Nullás, ez egy lassúfordulatú topik... A nagystabilos felveszi a hozzászólók többségét, de ha jön egy-egy újonc, akinek van mondanivalója, ez is mozgásba lendül. Én is itt kezdtem, és ezért nézegetek be sűrűbben, most te élesztetted normálfordulatúvá.... remélem, béházé barátom ha számítógéptulaj lesz (de a könyvtárosnénit el ne hanyagold ám...), akkor ő lesz a következő újjáélesztő... Azért örülök, hogy jársz ide is...