Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2005.11.25 0 0 5718
Baleset volt/van a 61-es vonalán. Nagyenyed utca-Márvány utca között egy autó csúnyán összetörte magát pont a tankjánál, még oltani is kellett. Körülötte négy teljesen ép villamos. Nem tudom hogy csinálta. Mindenesetre a pótlóbusz vezetője végigpoénkodta az utat. Először elkezdett érdeklődni, hogy miért nem jár a villamos. Aztán érdeklődött, hogy nincs-e az utasok között buszvezető, mert szívesen beállna a tömegbe két lány közé :)) Aztán meg csodálkozott, hogy ki az aki fél órát várt a buszra egy megálló miatt :) Aszondta, hogy ha nem akart volna senki leszállni, meg se állt volna, úgyse férnek fel :) Meg az utasok segítettek neki, hogy ki tudjon sorolni a villamossínről a Hegyalja útnál. Aztán meg akkor tudta meg, hogy a Budaörsi úttól van villamos, mikor a rendőr jelzett neki, hogy forduljon vissza. :) Visszafelé meg a Csőrsz utcánál egy kínai nézte a kijelzőt (be volt ragadva, nem lehetett róla eltűntetni a 21GY+végállomása feliratot), a vezető meg mondta, hogy ne azt nézze, hogy mi van rá kiírva, hanem szálljon fel :) A Nagyenyed utcánál meg mondta egy néninek, aki a Déliből vonattal akart utazni, hogy ott kényelmesebben átmehet a pályaudvarra, nem kell lépcsőzni. Erre az öregasszony leszállás után átment az út Délivel átellenes oldalára :))
.Wala-kee. Creative Commons License 2005.11.25 0 0 5717

Hát ilyen szélsőséges esetet korábban én is láttam a villamoson. Fószer a megállóban kezdte ez PÜFÖLNI az ajó fölötti pilácsot. Aztán segített neki egy bácsi, megnyota, az ajtó kinyílt, de a fickó azt hitte, hogy a püfölésre, szóval...

Én nem értem meg ezeket az embereket. 5 busztípus van a BKV-nál, amelyen nics ajtó fölötti jelzőgomb, míg csak kettő, amelyiken van. Ez az egy, kettő: a villamoson meg nincs is ilyen. Harmadszor: az oszlopon (ha már egyeseknek nem ésszerűbb, de a mentalitásból kiindulva mindenképpen) kényelmesebb akár még csak keresni is azt a fránya gombot, mint mondjuk az ajtó fölött, ami mai szemmel nézve kicsit logikátlan elhelyezés is eleve. És akkor arról meg még nem is beszéltem, hogy az első ajtóknál a fentemm említett két busztípusnál is már rég van az oszlopon szintén jelzőgomb.

Tehát nem értem az olyan levont következtetéseket, melyek szerint jelzőgomb márpedig csak az ajtó felett lehet, illetve kint mge nem (ugyanazok a típusok). De hát ez van. Hálistennek, ilyen utast már rég nem volt szerencsé(tlensége)m megfigyelni.

Előzmény: pianist (5716)
pianist Creative Commons License 2005.11.25 0 0 5716
"A magyar egységsugarú utasra is ráférne már egy kisebb "szoftvercsere""

Egyetértek, bár valóban valóban javul a helyzet, azért nagyon sokan vannak, akiknek újdonság az egyedi ajtónyitás. Szélsőséges OFF példa: IK415-ösön egy fiatal(!) lány nem jelzett, majd a megállóban egy darabig kapkodva próbálta nyomogatni az ajtó fölötti lámpácskát mire rájött, hogy a kapaszkodón kell keresnie a dolog nyitját.
Előzmény: .Wala-kee. (5715)
.Wala-kee. Creative Commons License 2005.11.24 0 0 5715
A magyar egységsugarú utasra is ráférne már egy kisebb "szoftvercsere", és meg kéne tanulni, hogy ne 40 éves (most egy számot mondtam) megszokás alapján közlekedjen. Ha van "door opening", és az ajtó nem hajlik kinyílni, a gomb meg világít, akkor megnyomja. Ha meg nincs gomb, akkor nem nyomja. Én már hálistennek olyan rutinos utasokat látok, akik egyből nyomják, függetlenül központizástól/egyedizéstől. Két évvel ezelőtt még más volt a helyzet, de hálistennek ma már elmondthatom, hogy erre az átlag inkább kétszer nyom, ha nem nyílik, mint egyszer sem... :-)
Előzmény: kontroller (5711)
.Wala-kee. Creative Commons License 2005.11.24 0 0 5714

Ez hülyeség.

Anno az 59-esen és a 61-esen is elejétől fogva használták, míg az 56-oson 2003. októberétől egészen decemberig nem használták az egyedi nyitást.

Ha valaki elmondja nekem, hogy ez az infantilis szabály mire jó, azt előre is megköszönöm. Nem is következetes. Van ennek valami értelme?

Előzmény: Peti817172M (5708)
.Wala-kee. Creative Commons License 2005.11.24 0 0 5713
Ja, ma külön figyeltem, és tényleg kinn van még. Csak tudnám minek!
Előzmény: Peti817172M (5701)
Peti817172M Creative Commons License 2005.11.24 0 0 5712
pedig egyszerű: ha nem nyílik ki az ajtó, akkor keresni kell mellette egy gombot és meg kell nyomni :)

Egyébként ma reggel volt kint próbajáraton egy Kátra. Lehetőleg a reggeli csúcsban járta meg a Szépilona-Budagyöngye-Szépilona próbakört.
Előzmény: kontroller (5711)
kontroller Creative Commons License 2005.11.24 0 0 5711

Azért tityàk, mert az egyszeru mezei utastol nem lehet elvarni, hogy megkulonboztesse, hogy most egy korszertatra erkezett a megalloba, es ezert meg kell nyomni a gombot, ha fel akar szallni.

 

(Merugye a 18-ason azert meg boven van hagyomanyos tatra is)

Előzmény: Peti817172M (5708)
KZsoci Creative Commons License 2005.11.24 0 0 5710
Bist Du Dir sicher? Csak mert - ugyan még nem volt alkalmam végigkísérni az esti típuscserét, de azért sejthető, hogy - estefelé szép sorban állnak be az UV-k és ki a TW-k; és nem pedig helikopterrel kapják fel őket a vonal azon részéről, ahol épp tartózkodnak (ráadásul egyszerre az összeset), és raknak helyükre Banánkát!
Előzmény: mk4047 (5709)
mk4047 Creative Commons License 2005.11.24 0 0 5709
Nem. Az 52-es sem kivétel. Ott VAGY UV-k járnak vagy TW6000-esek. A kettő egyszerre nem.
Előzmény: Peti817172M (5708)
Peti817172M Creative Commons License 2005.11.24 0 0 5708

[i]a vegyes kiadású viszonylatokon tiltja az egyedizést[/i]

 

Kivéve az 52-esen :)

 

Egyébként miért is tiltják?

Előzmény: mk4047 (5705)
vrobee Creative Commons License 2005.11.23 0 0 5707
Egyedi ajtónyitást használni, vagyis csak azokat az ajtókat nyitni, ahol kívül vagy belül megnyomták a gombot.
Előzmény: s-zoli (5706)
s-zoli Creative Commons License 2005.11.23 0 0 5706
Egyedizni? Ezt a kifejezést még nem hallottam, ez mit jelent?
Előzmény: Peti817172M (5704)
mk4047 Creative Commons License 2005.11.23 0 0 5705
Rászokni? Ez nem szokás, hanem szabály kérdése, ami viszont a vegyes kiadású viszonylatokon tiltja az egyedizést. Én is utaztam ma 18-cal és nem egyediztek...
Előzmény: Peti817172M (5704)
Peti817172M Creative Commons License 2005.11.23 0 0 5704
18-ason elkezdtek rászokni az egyedizésre a vezetők, ma láttam egyet egyedizni.
mk4047 Creative Commons License 2005.11.23 0 0 5703
Na ilyeneket ne nagyon írogass ide, mert szegény jvez még rosszul járhat. Vagy ha igen, akkor mindenképpen pályaszám nélkül!!
Előzmény: Törölt nick (5702)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.23 0 0 5702
Hello mindenki!
A 61-esen (már régebben) menetrendet cseréltek!!!
A tasvezéruccai megállóból odavissza megvan nekem az, ami ott volt.
Hallotta már vki az emlitett megállóban a plakát által kibocsátott muzsikát?
Tegnap du 2x is mentem 4120-41**-vel, és mind2x a vezér valszeg lánya, aki bennállt a fülkében, kezelte az ajtókat!!!
Peti817172M Creative Commons License 2005.11.22 0 0 5701
A 25-öst is kint hagyták a jómunkásemberek, pedig semmibe nem került volna leszedni onnan.
Előzmény: .Wala-kee. (5699)
tősín Creative Commons License 2005.11.22 0 0 5700
4072-73-at is láttam ma.
Előzmény: Gianmarco (5694)
.Wala-kee. Creative Commons License 2005.11.22 0 0 5699

61-es: Alleluja! :-)

 

Egyébként az már nagyon érdekes volt, hogy dupla korlátozás egymás után, de szerintem a 25 az átjáróra vonatkozott, amit megcsináltak. Ez egy újabbkeletű dolog volt a 10-hez képest. Nem hiszem hogy kinn van még, de be kell valljam, nem is figyeltem.

Előzmény: mk4047 (5697)
.Wala-kee. Creative Commons License 2005.11.22 0 0 5698
Azt nem tudom, hogy a talpfák újak-é, avagy sem, de az átkozott 10-es jel még mindig kinn van, noha bazaltkővel felszórták a pályát. Az átjáróban teljesen kicserélték a paneleket. Gumibetéteket is láttam korábban kikészítve, valószínűleg berakták, mert már nincsenek a pálya mellett, nem láttam a villamosból az átjáró síneit.
Előzmény: Peti817172M (5695)
mk4047 Creative Commons License 2005.11.22 0 0 5697
Na, egy jó hír:) A nemrég kiett 25-ös táblák megvannak még az átjáróban?
Előzmény: 61-es (5696)
61-es Creative Commons License 2005.11.22 0 0 5696
Teljes alépítményt cseréltek a 10-es pályaszakaszon! Fel fogják oldani a seb.korlátozást.
Előzmény: Peti817172M (5695)
Peti817172M Creative Commons License 2005.11.21 0 0 5695
Megvizsgáltam az 56-os felújított átjáróját Gyöngyénél. Jelentem az ívhez nem nyúltak hozzá, ugyanúgy be van süllyedve, és ott a 10-es tábla, de mintha a talpfákat kicserélték volna alatta (ez nem biztos, de csak a süllyedt részen van beton talpfa)
Gianmarco Creative Commons License 2005.11.21 0 0 5694

Szép jó estét!

 

Ohh miért gondolom azt, hogy a 4072-4073 és 4128-4129 pár is hamarossan összeáll? :)

 

Bejött. :-) Utóbbit láttam csak a 61-esen.

Előzmény: mk4047 (5650)
Peti817172M Creative Commons License 2005.11.18 0 0 5693
4032 és párjának újfajta bemondása van átszállási lehetőségekkel, de 118-asként használ névelőt is, 18-asként viszont nem.
Előzmény: mk4047 (5690)
.Wala-kee. Creative Commons License 2005.11.18 0 0 5692

A Moszkva tér körülbelül annyira rossz, mint a Berlin tér, vagy a Brüsszel tér, illetve Washington tér*. Én ebben semmi rosszat nem látok. Aki meg lát, az másra gondol, (szerintem) feleslegesen.

 

*ez azért tényleg durva lenne

Előzmény: mk4047 (5687)
.Wala-kee. Creative Commons License 2005.11.18 0 0 5691
Jól van na, nem tudtam, nem vagyok ismerős arrafele, és az ilyesmit nem szoktam nyomon követni. Ha azzal van a baj, akkor a rákért bocs, de egyébként nem éreztem úgy, hogy tudnom kellene. Megijedek az ilyen "nevezzünk át mindent" tendenciától...
Előzmény: VitézyDávid (5686)
mk4047 Creative Commons License 2005.11.17 0 0 5690
Én is hallottam. A 18-ason volt kinnt. Remlélem nem gondolják komolyan.
Előzmény: Peti817172M (5689)
Peti817172M Creative Commons License 2005.11.17 0 0 5689
4060-4118-ban olyan bemondást hallottam, hogy:

újfajta hangsúlyozás
+ névelő
- átszállási lehetőségek

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!