Baleset volt/van a 61-es vonalán. Nagyenyed utca-Márvány utca között egy autó csúnyán összetörte magát pont a tankjánál, még oltani is kellett. Körülötte négy teljesen ép villamos. Nem tudom hogy csinálta. Mindenesetre a pótlóbusz vezetője végigpoénkodta az utat. Először elkezdett érdeklődni, hogy miért nem jár a villamos. Aztán érdeklődött, hogy nincs-e az utasok között buszvezető, mert szívesen beállna a tömegbe két lány közé :)) Aztán meg csodálkozott, hogy ki az aki fél órát várt a buszra egy megálló miatt :) Aszondta, hogy ha nem akart volna senki leszállni, meg se állt volna, úgyse férnek fel :) Meg az utasok segítettek neki, hogy ki tudjon sorolni a villamossínről a Hegyalja útnál. Aztán meg akkor tudta meg, hogy a Budaörsi úttól van villamos, mikor a rendőr jelzett neki, hogy forduljon vissza. :) Visszafelé meg a Csőrsz utcánál egy kínai nézte a kijelzőt (be volt ragadva, nem lehetett róla eltűntetni a 21GY+végállomása feliratot), a vezető meg mondta, hogy ne azt nézze, hogy mi van rá kiírva, hanem szálljon fel :) A Nagyenyed utcánál meg mondta egy néninek, aki a Déliből vonattal akart utazni, hogy ott kényelmesebben átmehet a pályaudvarra, nem kell lépcsőzni. Erre az öregasszony leszállás után átment az út Délivel átellenes oldalára :))
Hát ilyen szélsőséges esetet korábban én is láttam a villamoson. Fószer a megállóban kezdte ez PÜFÖLNI az ajó fölötti pilácsot. Aztán segített neki egy bácsi, megnyota, az ajtó kinyílt, de a fickó azt hitte, hogy a püfölésre, szóval...
Én nem értem meg ezeket az embereket. 5 busztípus van a BKV-nál, amelyen nics ajtó fölötti jelzőgomb, míg csak kettő, amelyiken van. Ez az egy, kettő: a villamoson meg nincs is ilyen. Harmadszor: az oszlopon (ha már egyeseknek nem ésszerűbb, de a mentalitásból kiindulva mindenképpen) kényelmesebb akár még csak keresni is azt a fránya gombot, mint mondjuk az ajtó fölött, ami mai szemmel nézve kicsit logikátlan elhelyezés is eleve. És akkor arról meg még nem is beszéltem, hogy az első ajtóknál a fentemm említett két busztípusnál is már rég van az oszlopon szintén jelzőgomb.
Tehát nem értem az olyan levont következtetéseket, melyek szerint jelzőgomb márpedig csak az ajtó felett lehet, illetve kint mge nem (ugyanazok a típusok). De hát ez van. Hálistennek, ilyen utast már rég nem volt szerencsé(tlensége)m megfigyelni.
"A magyar egységsugarú utasra is ráférne már egy kisebb "szoftvercsere""
Egyetértek, bár valóban valóban javul a helyzet, azért nagyon sokan vannak, akiknek újdonság az egyedi ajtónyitás. Szélsőséges OFF példa: IK415-ösön egy fiatal(!) lány nem jelzett, majd a megállóban egy darabig kapkodva próbálta nyomogatni az ajtó fölötti lámpácskát mire rájött, hogy a kapaszkodón kell keresnie a dolog nyitját.
A magyar egységsugarú utasra is ráférne már egy kisebb "szoftvercsere", és meg kéne tanulni, hogy ne 40 éves (most egy számot mondtam) megszokás alapján közlekedjen. Ha van "door opening", és az ajtó nem hajlik kinyílni, a gomb meg világít, akkor megnyomja. Ha meg nincs gomb, akkor nem nyomja. Én már hálistennek olyan rutinos utasokat látok, akik egyből nyomják, függetlenül központizástól/egyedizéstől. Két évvel ezelőtt még más volt a helyzet, de hálistennek ma már elmondthatom, hogy erre az átlag inkább kétszer nyom, ha nem nyílik, mint egyszer sem... :-)
Azért tityàk, mert az egyszeru mezei utastol nem lehet elvarni, hogy megkulonboztesse, hogy most egy korszertatra erkezett a megalloba, es ezert meg kell nyomni a gombot, ha fel akar szallni.
(Merugye a 18-ason azert meg boven van hagyomanyos tatra is)
Bist Du Dir sicher? Csak mert - ugyan még nem volt alkalmam végigkísérni az esti típuscserét, de azért sejthető, hogy - estefelé szép sorban állnak be az UV-k és ki a TW-k; és nem pedig helikopterrel kapják fel őket a vonal azon részéről, ahol épp tartózkodnak (ráadásul egyszerre az összeset), és raknak helyükre Banánkát!
Rászokni? Ez nem szokás, hanem szabály kérdése, ami viszont a vegyes kiadású viszonylatokon tiltja az egyedizést. Én is utaztam ma 18-cal és nem egyediztek...
Hello mindenki! A 61-esen (már régebben) menetrendet cseréltek!!! A tasvezéruccai megállóból odavissza megvan nekem az, ami ott volt. Hallotta már vki az emlitett megállóban a plakát által kibocsátott muzsikát? Tegnap du 2x is mentem 4120-41**-vel, és mind2x a vezér valszeg lánya, aki bennállt a fülkében, kezelte az ajtókat!!!
Egyébként az már nagyon érdekes volt, hogy dupla korlátozás egymás után, de szerintem a 25 az átjáróra vonatkozott, amit megcsináltak. Ez egy újabbkeletű dolog volt a 10-hez képest. Nem hiszem hogy kinn van még, de be kell valljam, nem is figyeltem.
Azt nem tudom, hogy a talpfák újak-é, avagy sem, de az átkozott 10-es jel még mindig kinn van, noha bazaltkővel felszórták a pályát. Az átjáróban teljesen kicserélték a paneleket. Gumibetéteket is láttam korábban kikészítve, valószínűleg berakták, mert már nincsenek a pálya mellett, nem láttam a villamosból az átjáró síneit.
Megvizsgáltam az 56-os felújított átjáróját Gyöngyénél. Jelentem az ívhez nem nyúltak hozzá, ugyanúgy be van süllyedve, és ott a 10-es tábla, de mintha a talpfákat kicserélték volna alatta (ez nem biztos, de csak a süllyedt részen van beton talpfa)
A Moszkva tér körülbelül annyira rossz, mint a Berlin tér, vagy a Brüsszel tér, illetve Washington tér*. Én ebben semmi rosszat nem látok. Aki meg lát, az másra gondol, (szerintem) feleslegesen.
Jól van na, nem tudtam, nem vagyok ismerős arrafele, és az ilyesmit nem szoktam nyomon követni. Ha azzal van a baj, akkor a rákért bocs, de egyébként nem éreztem úgy, hogy tudnom kellene. Megijedek az ilyen "nevezzünk át mindent" tendenciától...