Ahol a fogyasztás mérőben 3 piros led is van az Barkas, de nekem ilyen volt a Wartburgon. Teljesen csereszabatosak. Kivéve, hogy a Barkasnak nincs háttérvilágítása, Wartburgnak van.
Sziasztok! Köszi a gyors választ. Magam is a lakatos mester szakèrtelmèt preferálom, elèg,ha bejuttat a kocsiba,komplett zárat, komplett kilincset vagy indító zárat slusszkulccsal akár bontottat is találok. Csak a barbár beavatkozásokat szeretnèm elkerülni. Vègre elindult a felújítás project, erre nincs meg a kulcsa.
Ha netan vegul felfurasra kerul a sor, masik zarat konnyu atlamellazni, hogy a kulcsod jo legyen hozza. A zar hat, a tanksapka pedig ot lamellaval keszult, ha jol emlekszem.
Szia! Nem valami extra zárak ezek, szóval a helyedben beszélnék valami zárnyitó szakemberrel (van ilyen egy csomó), biztos vagyok benne hogy roncsolás nélkül meg lehet hekkelni. Átlag ember számára nem hiszem hogy egyszerű mutatvány lenne.
Mai történés. Sajnos a bácsi volt a hibás, mint kiderült a müszaki is lejárt már januárban. Amikor eljöttem mellettük, a bácsi még bent ült a kocsiban, várták a mentőt. A bácsi nyolcvan plusszos, mozgássérült.
Na, ez már valami! Nem tudom pontosan, hogy a LED-es műszer hogy van testelve azon a sok pólusú csatlakozón keresztül, de remélem sikerül kitalálnod valamit. Egyeseknek a kasztnit, a váltót és az alvázt összekötő testkábelekkel is volt gond, ott is érdemes lehet vizsgálódni esetleg.
@pappgyerek:
Hát valami akkor nálad nem stimmel ezzel a mérővel. De ha neked így megfelel, akkor jó az :)
Nekem most egyedileg gyártott 77 fokos termosztát van bent, mert bár takarítottam a hűtőrendszert, sőt a hűtőt még hűtőfelújítókkal is megvizsgáltattam, gyakran túlzott melegedést tapasztaltam. Ezzel most megfelelő lett a hőmérséklet a nagy melegben is.
Hogy érted hogy folyás lett a termosztát miatt? Mi az összefüggés?
Nekem már egy ideje egy poti van bekötve a jeladó kábelébe. Fogalmam sincs milyen régi lehet a jeladó, még a régi hosszú tipus. De az tuti hogy már kb 40 fokos víznél pirosba rakja a műszert. A potival beállítottam hogy üzemmeleg motornál zöld legyen, és ha emelkedőn meghajtom a kocsit akkor épp hogy bevillan a piros. Mondjuk nekem nincs termosztátom beépítve, annak mindig hűtővíz folyás volt a vége. Kétütemű motor nagyon jól érzi magát 70-75 fok körüli vízzel. 90 foknál már simán csörög az égéstér.
Majd viszek magammal egy műszert amivel lehet hőfokot mérni és felírom hol mit mértem, vagy infrásat, az gyorsabb. A termosztát jó ötlet, utángyártott fos van benne, szóval lehet, hogy az nyit lassan, vagy túl nagy a hőértéke. A fényszóró fel, lekapcsolást már hallottam régen a mutatós műszernél, és annál értem is, hogyan befolyásolja. Arra nem gondoltam , hogy a ledesnél is lehet ez a gond. Holnap kipróbálom. Köszi az ötleteket.
Nekem meggyőződésem, hogy ugyanaz (ha a cikkszám nem változott, az is ez erősíti meg). Talán pár hónapon belül elkészül majd a vízhőfokjeladó-karakterizáló készülékem, ami örökre ledöntheti ezt a városi legendát, hogy a LED-es műszerhez más jeladó lenne.
Egyébként nem lennék meglepve, ha nem a jeladóval lenne gond, mert olyat még nem nagyon hallottam, hogy magának a jeladónak csak kicsit eltolódna a karakterisztikája. Laikusként ezeket tudnám még elképzelni az általad felvázoltak alapján:
¤ a termosztát nem nyit eléggé, ezért a hengerfejben valóban felmegy a hőmérséklet magasabbra, de a hűtőventilátor kapcsolója emiatt még nem lép működésbe;
¤ valami testkábel hiba jellegű dolog miatt tolódik el a kijelzés (a fényszóró kapcsolására változik a hőmérséklet?)
Persze az a legbiztosabb, ha kipróbálod a dolgot másik jeladóval is, de én nem arra tippelek. (A 90 fok körüli víz amúgy szerintem már lehet piros akár normális esetben is!)
Lehet rosszul fogalmaztam, de nem a hűtőventillátor jeladóval van gond, az jól működik. A műszer jeladójával van valami, 90 fok körül már a piros led világít ,
Mi a hogombarol ertekeztunk, ami a hengerfejbe van becsavarva. Amirol irsz, az az elolhutosok ventilator hokapcsoloja. A hatulhutosben ilyen kutyu nincs.
Lehet, a rele nem huz be, vagy a ventilator tapjanak biztositekanal rossz a kontaktus, esetleg a ventilator motornal van valami hiba.
Sziasztok. Nem olyan rég szó volt , a hőmérséklet jeladóról. Az lenne a kérdésem, hogy a mutatós és a digitális műszerhez különböző jeladó van, vagy ugyanaz? Nekem van magyar katalógusom, aszerint egyforma cikkszámok vannak a 85-ös módosítás után és előtte is. Azért kérdezem, mert elölhűtős wartburgomban, a ventillátort sosem hallom elindulni ( a jeladója relézve van, új a jeladó és leteszteltem 84 fok körül zár 76 körül nyit) viszont akijelzés szerint felmegy a piros ledig a hőmérséklet. Ha kicsit nyomom neki bemegy pirosba, kis gurulás után zöld-sárga majd sárga.