Amúgy meg életből felmentett hülyék találták ki a nívópálca nélküli autót (ugyanazok, akik a VW -nél narancssárgáról sötétszürkére változtatták a nívópálcát)
A baj akkor van, amikor letesztelik, és nem működik jól. Vagy magától elsül.
"A legveszélyesebb alpha felfújószerkezet jellemzően a 2001-2003 között gyártott Hondákba, 2006-os Ford Rangerbe/Mazda B-pickupokba és az 1999-es BMW 323i/328i-be került."
Mindenesetre nem szeretem, ha nincs közvetlen kontrollom az autó felett.
Erről jut eszembe, vannak autók elektromos kézifékkel. Ha egy ilyen autó áll valahol és kimerül az akku behúzott kéziféknél, akkor kiold a fék? Vagy éppen hogy nem old ki mindaddig, amíg fel nem töltik az akkut?
Én is kaptam egy ilyen visszahívásos levelet, szintén a Takata-légzsák miatt, de nem szeretném, hogy belematassanak az autóba. Egyébként is van egy másik ugyanilyen légzsákos kormányom.
Az e93-omra van visszahívás, nem vett részt benne a kocsi. A légzsákok cseréje (Takata), és a fűtőventillátor cseréje.
Beszéltem a Rack fehérváriakkal, és csekkolták, hogy OK, értesítenek rövidesen a várható időpontról, hogy mikorra jön meg hozzá a cucc. Bő két hete volt.
Azóta sem jelentkeznek.
Szerintetek hívjak más szervízt, vagy emlékeztessem őket?
Sose csináltattam náluk semmit, meg nem is régóta vagyok azon a környéken,. így nem volt kapcsolatom.
Így a visszajelzés hiánya elég gáznak tűnik, viszont meg akarom csináltatni a visszahívás tételeit.
Próbálkozzak máshol? Csak a kocsi logisztikája is kérdés. Nyilván oda tudom vinni lábán, de 2x kell segítséggel menni, vagy tömegközlekedéssel.
Ilyen téren egyre szarabbak a legújabb autók. Hiába figyelnek a szenzorok, azokra van bízva az ember. Így pl sok autóban nincs is vízhőfok mérő (mutató/óra), csak valami vészjel kezd kivilágítani.
Az e93 is ilyen: az olaj hőmérsékletet mutaja egy analóg műszer, de a vízhőfokot már nem.
Sőt, az olajszintet a motorban csak a check controll menüben tudom megnézni, nincs nívópálca... Ezt borzasztóan sajnálom.
Amúgy más is van, ennek az autónak a motorja fel volt újítva, csapágyazva, új olajpumpa, és hajtásra néha bedobja az olajnyomás hibát. Az olajnyomást ténylegesen ellenőrizve nem problémás lenni, viszont két jeladóról kapja az ECU a jelet, és kiderült, hogy az egyik rossz.
Amúgy szedhetném szét a motort... De megérte gondolkodni.
Ha már a tönkretett motorokról beszéltünk: Tegnap voltam régi barátomnál a toyotájában olajat cserélni. Van mellette egy sokat futott mitsu carismája, 1,6 benzin-gázos, olcsó közlekedési kotlának használja.
Mondom, abban is cseréljünk olajat? Mondja, inkább motort kéne...
A srácról: egykoron csoporttársak voltunk, de barátok maradtunk. Ugyanaz a mérnök végzettsége van, de ő a pénzügy területére vetődött. Sose fogja fel, hogy mifán teremnek a műszaki dolgok, így még a legyegyszwerűbb olajcserét is rám szokta bízni, de egy vizes szerelvényt se tud rendesen megszerelni. Nem baj ez, de legalább hallgatna régi barátjára:
Pár elcseszett dolga autóval:
- Egy VW Multivan 2,5 benzinese volt régebben, amikor mondta, hogy benzinszag jön a motortérből: Én: az injektoroktól a benzint gumicső vezeti vissza, amelyek elöregedtek, azonnal cseréld. Két hét múlva hív, hogy kiégett a VW... A benzin kispriccelt, és a kipufogón kigyulladt.
- A mitrut mikor megvette, dokumentált volt minden, a vezérműszajban kb 70 ezer km volt. Mondom azonnal cserélni kéne. Mondja olcsó autó volt, megnézi mit bír ki. Kb 20 ezret sztem ment vele, de egyszer hívott, hogy nem ért célba, elszakadt a szíj. Megcsináltatta a motort, utána ok.
- Tegnap mondja, hogy jött hazafelé a vidéki házától, amikor a mitsu legyengült, és megállt. Akkor vette észre, hogy a vízhőfok mérő ki van akadva.
- Hazavontatták, most ott ál a ház előtt a kocsi. Önindítózásra ellenállás nélkül forog. Nem volt nálam semmi szerszám, de nincs is kedvem bontogatni, hogy mi lett vele.
Nem figyelt, azt mondja. Aki vezet, figyeljen az autójára is, a közlekedésen túl...
Igaz, két Fiaton elszakadt a szíj. Az egyiket megrágta a nyest az erdőben, a másikat a bontóból vettem és teszkóba járásra használtam azzal a szándékkal, hogy megy, ameddig megy.
Hát, izé, a vezérműszíj szakadás, vagy átugrás, az nem tönkremenetel volt? Csak helyesbítek ;) Én vállalom, 2 honda motort kinyírtam, egyet szarul építettem meg, egy retek opelt meg akkor még szerelő csinált, és szarul, azt nem én fektettem vállra. A bmw motorjaim közül mindössze egy lett alattam hengerfejes, az a kezdeti időben volt, az e30 Is, hűtő csere után nem légtelenítettem rendesen, és meghajtottam utána rendesen. Másik hengerfej kellett.
A legutóbbi stroker 2,8-at meg a haverom intézte el, de nem is rója fel nekem, mint kiderült 7200-nál könyökölt ki a hajtókar.
Amúgy a gyári 2,8 motor alul a kis szívósorával verhetetlen, csak fenn szoktak jobban menni a nagyszívósoros verziók, alul jellemzően nyomatékvesztés van, és karakter vesztés.
Egyedül a nagyobb CR-re tuningolt, és jól programozott változatok tudnak alul - is - úgy, vagy jobban menni.
Tehát a tuning verziók karaktere a pörgetésre hajaz, de úgy ténylegesen jobban mennek.
Szal, ha nem akarsz a 5000 föltii tartományba jobbat, akkor maradj a legyező szívósornál.
Nekem volt egy ilyen 1,6 GT, csak az 1,6-os volt a GT változat.
Elég agilis volt az is, DOHC 8V motor, 105, vagy 115 LE, nem tudom. Egy cimborának volt akkor PUG 1,6 GTi, azzal fej-fej mellett ment, úgyhogy akkoriban nem volt ez rossz menetteljesítmény, a nem sok lóerő, pehelysúlynak mondható, talán 900 kg környéki tömeggel.
A HF az volt a 140 lovas, ugyanez a motor, csak turbóval, meg voltak az Integrálék, a 2 liter turbóval. Utóbbiakból egyszer vezettem egy 240 lovas összerekest, na az odab@szott, a töltés aljában, egyszerűen féltem, de az adrenalin az keményen termelődött, rá sem mertem nézni a km órára. ;)
Ugyanolyan piros, mint a képen. Csak reklám nélkül. Még az állapota is ilyesmi volt. Meg kéne nézni a nyilvántartásban, hogy létezik-e? A régi rendszámot tudom, de az már nem ad ki semmit.
Integrale? Mert az kakas lehetett! Olcsó sosem volt, de ma már az egekben az ára.
Mára teljesen eltűntek, sosem volt gyakori, de a sima változatok azért feltünedeztek.
A szomszéd utcában bontottak egy öreg házat, annak a garázsából tólták ezt ki:
Nyilván az 1,3 as (1,6 ?) motorral első kerék hajtással keveseket izgat fel, de elrohadva nem volt, a porrétegből ítélve jó tíz évet pihenhetett száraz garázsban. Pár nap múlva eltűnt az utcáról, szélvédő nélkül nem sok jövője van szabad ég alatt.