Keresés

Részletes keresés

gcs7e7 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 49905

Egy márc. 15. és egy ČKD termék, amin nem elég, hogy jó minőségű textek vannak, de még beltere sincs:
https://youtu.be/hpzeQ0a5nsU

https://youtu.be/v_Tmb02vKAg

gcs7e7 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 49904

Végre valaki helyesen kisbetűvel írja a nickem... <3

Előzmény: 4014 (49903)
4014 Creative Commons License 2018.03.16 0 2 49903

Még a hónap elején álltunk neki gcs7e7-tel a 3-as/69-esnek. Nagyon sokat még nem haladtunk, de vannak már látványos részek:

4014 Creative Commons License 2018.03.15 0 1 49902

Na akkor meg is kezdem a beszámolókat, de kivételesen nem csak a pálya építésről lesz szó. 

 

Az utóbbi időben többen is úgy gondolták, hogy véleményt formálnak a BVE-s közösségről. Ez egy tök jó dolog lehetne, de semmi érdemi nem lett belőle. Az, hogy kiléptem a fb-os csoportokból az csak részben köszönhető ennek, már az új csoport létrehozásakor kezdtem kételkedni a dolog működéséről. Durván egy hónap után beletörődtem, hogy ez van, minden marad ugyanaz csak más a  név meg egy két admin. Az új csoport első őszén már kezdtem átmenni a hülyeségbe én is, mert a csoport színvonala (mikor lesz kiadva, dühítő gombok nyomogatása stb) jól jellemezte a problémákat. A kocka itt már elvolt vetve, folyamatos viszályok jellemezték a csoportot. 

 

Na aztán most jöttek a véleményezős írások mert az olyan jóóóó. Amikor az első vélemény már megjelent akkor már kiléptem, de annak a hírére adtam még egy esélyt azt gondoltam meg lehet értelmesen beszélni a dolgot. Ezek a vélemények nagyon egyszerű óvodás szinten mozogtak. A recept pofon egyszerű: 

 

1, én nagyon ügyes vagyok a BVE világában, precíz vagyok, minden lépésem helyes. 

2, Soroljuk be a csoport tagokat, vannak lényegtelen emberek ééééééés

3, Van két ember akiről a további részek szólni fognak. 

 

Valahol már azt is irritálónak tartóm, hogy úgy írnak bűnbaknak, hogy nem is képezem a csoport részét. Biztos ők is szeretnék, ha a háta mögött beszélik ki őket. 

Persze nem lenne ezzel semmi baj, mert én hülye gondoltam, hogy reagálok ez első ilyenre. Nagyából elmondtam, hogy miben értek egyet és mi az ami kifogásolható és azt is, hogy az miért. Erre jött az újabb válasz. Állítólag megsértődtem és egyébként is mit hisztizek ez csak egy vélemény nyilvánítás. 

 

A napokban született még egy csodálatos írás. A recept ugyanaz, megfűszerezve azzal, hogy egoista vagyok, és olyan dolgokat tudtam meg az életutamból ami még nekem is új volt. Mindig szeretek új dolgokat megtudni magamról, másoktól. :)))) Lényegében arra volt jó, hogy beigazolódjanak a sejtéseim. Szóba került a 14-es villamos amit már egy ideje próbáltam picit felhúzni. Tudtam, hogy most már muszáj valamit produkálni, mert nagy lesz a népharag, de ha félkészen adom ki akkor az lesz a probléma. Mivel az kevésbé az én pályám, kézen fekvő volt, hogy megnézzem tényleg így van-e az érem másik oldala. Két hónap lemaradással meg is kaptam a fikázódást. Legalább igazam lett. 

 

Ezekben a postokban, írásokban az a legszebb, hogy gyönyörűen tudnak egyetlen dologra koncentrálni, ami meg ezt cáfolná hirtelen nem is létezik. Biztos ők is örülnének, ha egyetlen dologgal jellemezném őket, hiába csináltak mást is. Menő dolog sablon házakkal dobálózni amikor készítek olyan pályát is ahol minden épület egyedi. Na mindegy. 

 

Magyar BVE-s közösség nincs. Amíg abból áll a történet, hogy fikázzuk a másikat, bűnbakot keresünk, nincs miről beszélni. Amikor felnőtt emberek élethalál módon esnek egymásnak, vagy amikor erőltetett ironizáló stílusban, kommentelünk, addig nincs miről beszélni. Lehet azzal jönni, hogy egoista vagyok, de aki így véleményezi a másikat az se különb. A magyar BVE-s közösség egy homokozó, ahol nagy gyerekek versenyeznek egymással, természetesen egy ötéves gyerek szintjén. 

 

Na és akkor a végére két kép, ha már menő részleteket kihagyni a fikázódásokból: 

 

gcs7e7 Creative Commons License 2018.03.10 0 1 49901

Jesszus, de rég írtam ide. :D

https://youtu.be/-35T0zmwXFQ

4014 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 49900

Akkor majd jönnek idővel az összefoglalók. :) 

Előzmény: moren (49899)
moren Creative Commons License 2018.03.03 0 0 49899

Jó ötlet, legalább lesz értelme ide is felnézni. Egy kis összefoglalót szívesen olvasnék a pályákról, hogy melyik hogy áll, melyik vonalakat tervezitek megépíteni (bár kb. összeraktam már a képek és videók alapján). Itt azért remélhetőleg mégse azokba a kérdésekbe fogsz belefutni, hogy "honnan tölthető le" stb, szóval szerintem itt nyugodtan lehet tolni a képeket, összefoglalókat. Sok sikert hozzá!

Előzmény: 4014 (49898)
4014 Creative Commons License 2018.03.02 0 2 49898

Miután néhány szánalmas embert meguntam a facebookos csoportban, inkább ide teszem ki az aktuális munkáimat. :) 

üdv: K. L 

 

 

CSUPA-CS Creative Commons License 2018.02.14 0 1 49897

Nem vettem rossz néven, segíteni szerettél volna. Köszi! :)

Előzmény: DAttis (49895)
CSUPA-CS Creative Commons License 2018.02.14 0 0 49896

köszönöm azt még nem néztem! :)

Üdv!

Előzmény: Bzmot332 (49894)
DAttis Creative Commons License 2018.02.13 0 0 49895

Nem megrovásként írtam csak mint felhasználó a tapasztalt "furcsaságot" megemlítettem remélve kapok erre egy magyarázatot miért van így

Előzmény: CSUPA-CS (49893)
Bzmot332 Creative Commons License 2018.02.11 0 1 49894

100%, hogy a forgóvázat nem találja (hiszen annak a helyén vannak). Nézd meg az extensions-ben az első, harmadik...stb kocsi elérési útvonalát, hogy helyes-e (valami objektum/forgovaz vagy nem is tudom hol vannak a forgóvázak animated fájljai).

Előzmény: CSUPA-CS (49889)
CSUPA-CS Creative Commons License 2018.02.10 0 0 49893

Köszi! A panel így lett elkészítve szerintem nem tudsz változtatni rajta.

Előzmény: DAttis (49892)
DAttis Creative Commons License 2018.02.10 0 0 49892

Én hasonlót a T6A2 (?) modell letöltésekor tapasztaltam külső nézetre csak egy nagy fehér (szürke) doboz, az Alstom metrót se sikerült külső nézetre elővarázsolni. Tisztába vagyok azzal nem értek hozzá :) 


Más

Az hogy lehet az Ev3 metrón a műszerfal jól látszik az alagútban a 2-es vonalon viszont a 3-as vonalon "olyan sötét lesz" az alagútban még a sebességmérő kijelzőjét (a számot) se látni. 

Előzmény: CSUPA-CS (49889)
CSUPA-CS Creative Commons License 2018.02.08 0 0 49891

Szia és köszi! 

Már néztem wieverben s hibátlan a villamos.

Néztem korábbi verzióval (bve) s ott is tökéletes, csak ezzel a legújabbal nem akar jó lenni.

Üdv! :)

Előzmény: moren (49890)
moren Creative Commons License 2018.02.06 0 0 49890

Nagy eséllyel textúra, vagy rossz az elérési útvonal. Objectviewerben meg kellene nyitni a villamos b3d fájljait és ott a hibajelentés alapján hátha okosabbak leszünk. 

Előzmény: CSUPA-CS (49889)
CSUPA-CS Creative Commons License 2018.02.04 0 0 49889

Sziasztok! Kérem segítsetek, mi hiányozhat?

moren Creative Commons License 2018.01.23 0 0 49888

Nagy kár :D Valami új emberben reménykedtem, akit még nem szívott be a facebook.

Előzmény: 4014 (49887)
4014 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 49887

K. L.   vagyok ;) 

Előzmény: moren (49886)
moren Creative Commons License 2018.01.15 0 0 49886

Üdv, nem tudom, hogy mennyire vagy aktív a Facebook csoportban, ezért itt is linkelem a blogoldalamon az utóbbi 2 bejegyzést a pályamegfordítási tapasztalataimról: http://morenbve.blog.hu/tags/p%C3%A1lyamegford%C3%ADt%C3%A1s 

 

Összességében azt mondanám, hogy unalmas nagyon a pályamegfordítás, de pár trükkel tudunk segíteni, hogy gyorsabban haladjunk (pl ez a számolási segédlet, amiről az első posztban szót is ejtek). Szerintem megérné másnak is nekilátni 1-2 pályának, mert 1-2 óra múlva már rutinból megy és lehet vele haladni.

Előzmény: 4014 (49869)
DAttis Creative Commons License 2018.01.09 0 0 49885

Köszi az infókat

Előzmény: phontanka (49884)
phontanka Creative Commons License 2017.12.26 0 0 49884

Hát objektumként van a 424-es és a 381-es. De te gondolom vezethetőt szeretnél.

 

Külső nézet nélkül elérhető a jó öreg 242-esünk (ami a valóságban szép túrákon dolgozik mostanában, szóval lehet nyugodtan textúrafotókat készíteni, modellezni annak, akinek erre van kedve).

 

Van még egy ehhez hasonló 424-es is, amit ki kellene adni kombinálva a letölthető objektummal - nem is rossz ötlet.

 

Ha külső nézetes vezethetőre gondolsz, akkor pedig nagyon ajánlom ezt a két angol gépet:

 

GWR 78xx Class- 7820 Dinmore Manor

GWR 81xx Class Large Prarie

 

Van még egy angol gép, a Flying Scotsman, ami szintén külső nézet nélküli, de vezethető, a konyha műszerei működnek.

 

Lehet, hogy van még gőzös más országból, nézd meg esetleg itt.

Előzmény: DAttis (49882)
Bzmot332 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 49883

Én a fülkéhez anno Csuklo képeiből használtam fel párat (engedéllyel természetesen), ezeket itt találod:

http://indafoto.hu/csuklo/t5c5_reszletek

 

http://indafoto.hu/csuklo/t5c5_reszletek_2

 

Leírásból szerintem összesen ennyi található. Példának, mit hogyan lehet megcsinálni szerintem tökéletesek a már megjelent járművek (akár az én tátra fülkém .animated fájlja).

Előzmény: Tommy50 (49881)
DAttis Creative Commons License 2017.12.02 0 0 49882

Sziasztok!

Egy amatőr kérdés

Nincs Open BVE-hez letölthető gőzös ?

Mintha az F1Train-hez lett volna, vagy az csak a korábbi változathoz volt?

Tommy50 Creative Commons License 2017.12.01 0 1 49881

Sziasztok. 

 

Több év kihagyás után a napokban ismét ráakadtam egyik régi kedvencemre a BVE/openBVE-re. Nagy örömömre szolgál hogy a program él, sőt fejlődik.

 

Annak idején elég sok időt öltem a kiegészítő gyártásba. Talán a régebbi tagok még emlékezhetnek rám annak idején azt hiszem Tibi-Train-el elsők között készítettünk belsőteres, MÁV kocsikat, valamint az én nevemhez fűződik a DESIRO modell is, melyet örömmel látom hogy aktívan használtok. Sőt nemrég phontanka még optimalizálta is. Innen is köszönöm a javító munkáját.

 

Noh de a lényeg. Teljesen megleptek azok az újdonságok amiket legutóbbi találkozásunk óta belezsúfoltak az openBVE-be.

 

Ezen felbuzdulva bele is fogtam egy nekem legkedvesebb villamos típus a TATRA T5C5 3d vezetőállásának elkészítésébe. Tudom hogy létezik már hozzá, de szeretném magam, nagy részletességgel elkészíteni.

Ebben szeretném a segítségeteket kérni, elsősorban TEXTÚRAFOTÓra lenne szükségem a vezetőállásról és leginkább a műszerfali elemekről (órák kapcsolók stb.)

Másodsorban pedig nem tudom létezik -e leírás Angolul vagy netán Magyarul az openBVE 3d cab szkripeléséről?!

 

Előre is köszönöm a segítségeteket.

Üdv újra, Tommy50

 

 

 

 

Gothpaladinus Creative Commons License 2017.10.02 -1 0 49880

Ígéretemnek megfelelően elkészült és már le is tölthető a tovább optimalizáló javítás a budapesti M4-es metró pályából.

Immár csak és kizárólag 2 hatványainak megfelelő méretű textúrákat használ a pálya, ill. a BVE -> Hmmsim konvertálás során a Hmmsim által a felületmegvilágítási funkció nem ismeretéből fakadó hibák elkerülése végett az állomási peronok B3D fájljaiból kigyomláltam az EmissiveColor parancsokat.

Innentől kezdve pedig végérvényesen megnyílik mindenki előtt a vonal egyszerű további fejlesztésének lehetősége - hajrá, alkotó kedvű népek, segítsetek be bátran a folytatásba!

Az új pályaverzió OpenBVE-re ITT, Hmmsim-re ITT tölthető le. Jó metrózást, sok élménnyel teli percet kívánok hozzá!

Gothpaladinus Creative Commons License 2017.10.02 -1 0 49879

Miféle dupla lámpást? Pontosíts ezen, ha lehet, így ugyanis nem egyértelmű, mi kell neked!

Előzmény: Kerbel Péter (49878)
Kerbel Péter Creative Commons License 2017.09.29 -1 0 49878

Jó estét, jelenkezem, azt a duplalámpást azt él tudnák nekem, a kerbelpeter@gmail.com E-mail címre küldeni?

 

A választ erőre is köszönöm.

Gothpaladinus Creative Commons License 2017.09.28 -1 0 49877

Noha már jó ideje szinte csak a Facebook-os OpenBVE Trains csoportban van élet, ha nagy ritkán mégis előfordulna, hogy valaki még ide is benéz...

 

Hosszas, csöndes szünet után a mai éjjel folytatódott az M4-es metró pálya építése nálam, most közel egy éven át kijavításra váró hibákat korrigáltam, így a jelenlegi legfrissebb, 1.5.2-es OpenBVE alatt is immár hiba nélkül működik mindkét irányban "vezetve" - már persze ha az vezetésnek hívható, hogy betöltés után benyomod a Ctrl+A-t, és ráhagysz mindent a CBTC-re végállomásig... elvégre úgy felel meg a valóságnak. (Igaz, sajnos a mesterséges intelligencia még mindig nincs az 1.4.3 szintjén az újabb verziókban, mert az 1.4.3-ban igazán élethű csak az automatika, de abban tényleg nagyon pontosan dolgozik.)

 

A frissített pálya letölthető ITT.

4014 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 49876

https://youtu.be/s2JTTQ2Vtws

1-es villamos OpenBvehez.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!