Kérdésem lenne hátsó-lámpatest festését illetően.Aki már csinált ilyet,ugye makettfestékkel követte el?Alapja átlátszó,és csak pirossal festették gyárilag?Pl. Szamara,amikor az egész búra piros.
Most nézegettem Kultowe Autós modelleket,és ugye nálunk is lesz majd 2107,Samara,ezek nagyon bénák telipiros hátsó lámpákkal.
Jajj,és a 603/613 egy anyagában piros műanyag hátsó piláccsal van ellátva...nagyon lerontja.
A RADON/AGAT téma boncolgatásának olvasása közben jutott eszembe, hogy van nekem egy 2105-ös "maradék" melyben én már nem látok fantáziát, viszont nincsen szívem kidobni (a baloldali A oszlopa repedt, ez látszik a képeken).
Aki viszont lát benne (pl. diorámához v . alkatrésznek), szívesen átadom számára a kis "bontóst" :)
Annyit fűznék hozzá, hogy CSAK BUDAPESTEN személyesen v. közvetítő útján van mód az átvételre (értelemszerűen nem fektetnék bele nagyobb energiát).
Még hány képet tegyek fel hogy meglássátok hogy nem jellemző a szétrohadás néhány kisebb kivételtől eltekintve? Egy kivétel pl. a '89-92 Radon/Agat, amit ma már nem nagyon árulnak sehol.
A minap, igaz véletlenül, kipróbáltam az egyik orosz Volgám tartósságát: pakolgatás közben véletlenül ráültem. A kocsinak semmi baja nem lett, a seggemről viszont lejött a bőr. A teszt eredménye: én már sehol nem leszek, de a Volgám még mindig vígan fog porosodni valahol!:) Ezt a tesztet mindenki csak saját felelőségre próbálja ki és előtte kérdezze meg sebészét, ideggyógyászát!:)
A cinkpestis nem bonyolult, egy kristályszerkezeti átalakulás ~0 fok alatt, de az a tiszta cinket érinti. Azt hittem valami ötvözetből készülnek ezek az öntvények.
Két dologgal kell vigyázni:
1. Ne kapjon hideget a cinköntvény 2. Ne érintkezzen már porladó anyaggal mert fertőz!
A spiáter vagy mi a szösz, na az elporlad. Láttam elég sok ilyet.
A spiáter (más néven zamak), cink-alumínium ötvözet, kismértékű rézadagolással, amit a szilárdság javítása érdekében adnak hozzá. A „rézcseppek” elkülönülnek az alumíniumtól, mint a betontól a vas. Alacsony olvadáspontú, nem mágnesezhető, szürkés színű ötvözet. Fajsúlya kb. a vaséval egyezik meg, de könnyebben deformálódik, kopik.
"A régebbi keleti kocsikon ritka volt a gyárilag kétoldali visszapillantó, általában a tulajdonos szerelte fel rájuk ezt az extrát."
A mi 120-as Skodánkra is úgy lett utólag felrakva a jobb oldali tükör. De lehetett kapni gyári jobb oldalit, megegyezett a baloldalival külsőre, csak gyárban még nem rakták rá. Aztán még arra is emlékszem amikor nem is volt tolatólámpa, és rendelet lett hogy kell, és mindenki szereltette fel a fehér lámpát hátulra. Volt olyan megoldás, hogy egy kapcsolóval kellett felkapcsolni a fehér lámpát ha tolatni akartál :-D Ha elfelejtetted felkapcsolni akkor nem világított tolatáskor. Ha meg elfelejtetted lekapcsolni, akkor egész úton hazafelé égett mintha tolatnál :-D
Szia lazsoma! Köszi a műsorajánlót! Ez a műsor az április 20.-ai adás ismétlése. Én akkor megnéztem, érdekes műsor volt, leszámítva néhány téves vagy pontatlan infót. A lenti linken bármikor megnézheted az említett adást: Ősök tere: Szocialista autók
Szia retro82! Melyik ez a link amelyikre hivatkozol? JA és ma hétfő A HIR Tv 22:00-kor lesz a ŐSÖK TERE cimu mosor igaz csak a bemutatót láttam ,de a régi j árművekről lesz szó benne .Kár hogy akkor még dolgozom. Köszi a választ előre is.
Az én véleményem a dologgal kapcsolatban, hogy valóban vannak köztetek akik jobban megnéznek egy modellt, hogy minden egyenes, merőleges, párhuzamos, elég szép-e rajta. Ezt teljesen megértem és tolerálom. Tudom hogy vannak olyan gyűjtők akiknek erre van szükségük,semmi gond ezzel. Én magam viszont nem vagyok ilyen egyáltalán. Engem inkább az motivál hogy ezekkel a régi ruszkikkal játszottam gyerekkoromban, kuporgattam rá a kopejkákat, és amikor végre megvolt a 10 vagy 14 rubel akkor irány volt a szaküzlet és megvettük a volga taxit. És az óvodás barátaimnak is minden volt 1-2db legalább. És a szomszédnak is volt a polcán vagy 4. Nekem ez egy ilyen gyerekkori emlék. És a legnagyobb becsben tartott modelljeim között vannak olyanok amik pont ilyen szétesősek széttörősek és vannak hiányosak és olyanok is amik mai magyar szemmel fabatkát sem érnek, de legalábbis azt a pénzt nem adnák meg értük amibe nekem kerültek. Nekem azért vannak ezek hogy élvezzem őket a szónak jó értelmében, hogy néha elővegyem és játsszak velük. Ha egy modellről hiányzik valami vagy fel tudnám javítani valamivel, általában nem teszem, hanem inkább megtartom eredeti állapotában mert nekem ez így kedvesebb. És szerepel céljaim közt hogy ha eljutok oda akkor kiállítást szervezzek belőlük, én úgy gondolom hogy akik eljönnek megnézni 90%-uk amatőr szemmel fogja őket megnézni.
Jó tudni ezeket az infókat a modellek anyagának elfáradásáról. Nekem gyerekkoromban voltak hasonló tapasztalataim Matchbox autókkal. A 80-as években még volt bennük anyag, de ennek ellenére több kocsinál is előfordult, hogy eltört az első szélvédőnél az A oszlop, és ehhez még tömegkarambol sem kellett.