Szevasztok! A Pecalistán olvastam a Tisza-tó területén bevezetett új korlátozásokról, de az info tartalma és eredete bizonytalan. Ha tudjátok a tutit, lécci írjátok meg!
üdv!
érdeklődnék, tud e nekem segíteni valaki. kérdésem az lenne, hogy Stasbourgbol (F) lehet e lábon hajót vinni az Adriára? ez egy nagyobb motorcsónak, 1,20 a merülése.
ha bárki tud valamivel segíteni, lécci írjon egy mélt ide:
laczko@freemail.hu
köszi!
Én nem vagyok ennyire nagyravágyó, beérném egy 5m-es testel meg egy 70LE-s motorral.Node addig is be kell érnem a trabant motoros légpárnásommal.o)))))))
Sziasztok!
Ha még nem tudjátok: Nagyon pipec vízisportbolt nyílt a Csepel sziget csücskén, a Kvassay híd tövében.Rengeteg motor, új és használt, sík, wakeboard-ok, hajók, stb. Ja, és szervizük is van, meg hajókereskedés. A cég neve Trinexus Aqua, a csepeli gyorsforgalmiról, az Agip kútnál kell lefordulni. Próbáljátok ki!
Hali!
Bár a kérdésem LUCzI FERencz-hez írodna, de hátha tudja valaki hogy egy saját építésű hajó hivatalossá tétele (Hajólevél,rendszám,tervdokumentáció,stb) hogyan zajlik.Egyébként egy légpárnás hajóról volna szó, melybe trabant motor kerül,aminek nincs motorszáma így papírja sem. Merész vállalkozás,mi?
Azt a Vihart meg tessék szakember kezére adni. Ismerek olyan Vihart, ami 6-7 liter/órával eljár, ami attól a motortól nem rossz. A ruszki motorok egyébként imádják, ha orrukon-szájukon folyik a benzin.
(3 Vetyerokom volt, és több Vihart, meg kis Moszkvát láttam már.)
Jelenleg egy 5 LE Mercuryt koptatok, egy tiszai faladikon (horgászni). Ez egy maximálisan megbízható, nagyon preciz, amolyan "svájci óra" kategóriájú motor. Mentem már vele télen, -15 fokban is, amikor bőrözött befele a Tisza, és akkor is ment, mint a távirat.
Ellenkezőleg: a Neptun az egyetlen ruszki motor, amiért pénzt lehet adni. Ez egy 22 LE gép, és nem Mercuryról, hanem egy, a svéd Északi-tengeri flottánál rendszeresített Crescent gy. _hadi_ motorról koppintották Ivánék. A legmegbízhatóbbnak, legjobb konstrukciójúnak tartott ruszki motor, persze, csak, ha nincs agyonvágva. Ha nagyon frankó, kevés üzemórát ment, jó állapotú, és 60 ezer alatt odaadják, meg kell venni.
Egy dologról viszont ne feledkezzetek el:
4kW (5,5 LE) fölött vizsga és regisztrációköteles a motor, ezért mindenképpen rendezett papírokkal szabad megvenni. Mindenképpen kell hozzá vagy vámpapír, vagy eredeti bolti számla, vagy, ha már nyilvántartásban volt, akkor az előző hajólevél másolata. Ha ezek a papírok megvannak, akkor sem elég egy egyszerű adásvételi szerződés, hanem ügyvéd, vagy közjegyző által ellenjegyzett, szárazbélyegzővel ellátott szerződés kell!!!
Vagy tudja itt mindenki, vagy sem, de inkább leírom: a 4kW (5,5 LE) fölötti motorral szerelt csónak kisgéphajónak minősül, össze kell vizsgáztatni a hajótesttel, műszaki vizsga, átiratás, vezetői engedély köteles. Mindegy, hogy milyen hajóról van szó, még a jetski is.
A ruszki motorokról csak annyit, hogy szerintem nagyon megbízhatatlanok, általában a porlasztójuk beállíthatatlan.Az ismerősöm 30lovas viharja is ruszki:vagy folyik a benzin orrán száján, vagy lehörög mert leesik a benzinszint(vagy a fene tudja hogy mi),apám szaljut motorja dettó-egy egész napot tornáztam a karbicsek beállítáaával, de még mindig nem tökéletes(ja és hozzátenném hogy zsír új a csónakmotor).
Ennyit a ruszki csodákról, de ha szeretsz vízen csónakmotort szerelni akkor ne hagyd ki!
egyébként 20LE-vel már lehet traktorbelsőt vonszolni,vízisíelni aligha.
----
Egyébként a csónaktest megvan már, amire a motort szerelnéd?
Köszi a válaszokat, valszeg akkor egy 40 lovas lesz, az még árban sem olyan vészes.
És ha már így belelendültünk. Tudtok valamit Neptun szovjet motorról? Ismerős meg akar szabadulni egytől. 20 ló környékén van, állítólag valami Mercury koppintás, kompatibilis alkatrészekkel.
Jó lenne a Tiszatóra, ha tényleg így van a helyzet, de ha nálam is csak porosodni fog, nem hozom el.
Mi a haverommal mind2N kp 80-80 kilósak vagyunk, és több jetsky is kihúzott elég szépen. Tavon.
Folyó vizen nemtom, de nem éreztem erőltetettneka tavi alapján.
A Dunán meg a tengeren olyan állattal mentünk, hogy többszörösen túlmotorizált volt, az nem mérvadó.
Mi a haverommal mind2N kb: 80-80 kilósak vagyunk, és több jetsky is kihúzott elég szépen. Még a régi Yam. Waverunner III.-is. Tavon.
Folyó vizen nemtom, de nem éreztem erőltetettneka tavi alapján.
A Dunán meg a tengeren olyan állattal mentünk, hogy többszörösen túlmotorizált volt, az nem mérvadó.
Szerintem ha egy átlagos (4m-es)testre felraksz egy 40 lovas motort, az egy 80kilós embert kihúz a vízből.
Hallotam már olyanról hgy 25lovas motorral vizisíeltek (elég nehezen tudom elképzelni).
Ha az ismerősöm 30lovas csónakját még az idén sikerül életre kelteni kipróbáljuk a vízisíelést vele ,ha véletlen sikerül majd megírom.
Sziasztok!
Ide csak én szoktam bekukkantani?Melegszenek a vizek, éget a nap, lassan csónakba kell pattanni!
ÉBREDJETEK!!!
Van eladó csónakom ,motorom,és adhatok tanácsot,ha valakinek az kell.
UI:A Thümler nevü csoda (amit igencsak leírtatok, gondolom azért,mert soha nem használtatok olyat), nem rossz motor,csak kevés benne a pacierő.Viszont keveset fogyaszt( KB.6 deci/óra )
ez viszont nem rossz.Ja, és nem a csónak végére kell szerelni.
Sziasztok!
Látom nincs túl forró drót ezen a helyen. De ha mégis idetévedne vki, reagáljon. Én két éve bolondultam bele a motorcsónakokba. Idáig 2 gunicsónakom volt. Az 1. egy 3 méteres egy 4Le-s Yamahával, a 2. egy YAM 380F egy 15 Le-s Suzukival. Most szeretnék venni egy nagyobb gumihajót. Úgy gondoltam Olaszországból esetleg olcsóbban be lehetne hozni. Ha bárki tud tanácsot adni nagyon megköszönném!
Ui.: Vigyünk egy kis életet ebbe a helybe!
Nincs ebben semmi csoda.
Egyszerűen egy hosszú rúd, ami kinyúlik a motorból, és a végén a hajócsavar.
Egyébként a motor 2 LE, ejtőtankos, meglehetősen primitiv.
Azt hiszem, valamelyik ősrégi Simson blokkjára épül, csak vizhűtéses.
Felejthető.
Ami a jethajtást illeti. Egy róvid hajón, ahol a test alatt van a hajtómű (jetski) lehet, hogy jobb, de én állítom neked, hogy akármikor a külmotorommal lemanőverezlek. Jethajtással hol fordulsz te meg helyben, a csónak hosszánál alig szélesebb csatornában?
Ha pedig állatkodni akarsz, és nem _közlekedni_ akkor innentöl kezdve zárjuk le atémát. Nagyon elegem van a vizen állatkodó bunkó macso jetskisekből és társaikból.
Hi LUCzI FERencz!
Lehet hogy zöldfülűnek tartasz, de én még nem hallottam erről az NDK-s csodáról.
Kifelytenéd egy kicsit bővebben a működési elvét?
A sugárhajtásról egyébként még nem tudtál lebeszélni,szerintem ennek a legjobb a manőverező készsége,és a vízen ezzel lehet a legjobban állatkodni.Az egy dolog hogy kicsit roszabb a hatásfoka mint más hajtásoknak ,de szerintem megéri vele foglalkozni.
Üdv ZSO.
A seprűhajtás az, ami a Thümler nevű NDK csodán van, egy hosszú ferde rúd, a végén a csiga, és ez az egész a hajó végére rögzitett külmotorból nyúlik ki ferdén.
Amit te írsz, az belmotoros, egycsavaros hajóknál fordul elő, leginkább nagyhajóknál, és egyenes hajtás a hivatalos neve.
Én nem írtam olyat, hogy azt a Z hajtást csak Wb motorral lehet összeépíteni.
Ezzel volt gyakorlati megvalósítás.
De minden motorhoz házasítható, csak egy kis gépmunka kérdése.
Hi Feri!
Kérdés:
amit ajánlottál z hajtóművet, mért csak wartburg motorral lehet összeépíteni?
a seprűhajtás az az , amikor egy hosszú ferde tengely végén van a hajócsavar, és ez a hajó alatt van?
mért ne lehetne a Wb.motort gázzal hajtani?-csak külöm olajzás kell neki.-én már láttam nem egy gázos Wb.-t.
Motorhoz nem tudok hozzászólni, de szerintem akkor járnál a legjobban, ha elmennél Pesten a Vízirendészet javítóbázisára, Csepelre, ahol relative olcsón adnak el felújított Z hajtóműveket és irányváltót. 100 kFt magasságában csak Wartburg motorral tudod megoldani, az viszont 2ü ezért nem mehet gázzal. Ilyen hajók léteznek gyári kivitelben is. (ACSM Árvizi Csónakmotor, amit a Vízügy használ a saját rocsóin. Igaz, hogy ez seprűhajtás, de úgy van felépítve, hogy Wb. motor, felező, irányváltó, seprű. A vízsugárhajtást felejtsd el, marhaság. Irányváltást is nehéz megoldani. Vizen a 60 km/h már qu.. nagy sebesség.
Pl. egy jó siklóhajó(Pl. Géczy) egy 75 LE külmotorral kb 80-at megy.
Vonatkozó jogszabályok, vizsgáztatás, kishajóvezetői eng, hajózási szabályzat tiszta?