MALWIN barátunk hívta fel a figyelmemet erre a cikkre:
In memoriam MAHART???????
Ez így gusztustalan!!!!!!!!!!!!
"Egyben vagy feldarabolva, de az év végéig el kell adnia a Mahart Rt.-t az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-nek.
A 4600 tonnás Pannon Sun februárban állt szolgálatba. Ikerhajójával, a tavaly október óta magyar lobogó alatt hajózó Pannon Starral az év végéig csaknem 100 millió forint nyereséget termel a Mahartnak.
Rövid határidőt, egyúttal lényegében szabad kezet kapott a kormánytól a Mahart privatizációjára az ÁPV Rt. Az állami vagyonkezelőnek nagy mozgásteret biztosító elvárások szerint a hajózási társaság alaptevékenységet végző üzletágait – így például a folyamhajózást és a csepeli szabadkikötőt – együtt vagy egymástól szétválasztva is új tulajdonos kezébe adhatják.
Elsőbbséget azok a befektetők élveznek majd az év végéig lezajló privatizációs pályázaton, akik vállalják az alaptevékenységek fenntartását és fejlesztését. A kimazsolázott cég egyéb, alaptevékenységeihez nem szükséges vagyonelemeit ugyanakkor az egyes üzletágaktól elkülönítve értékesíthetik. Esetükben a legfontosabb szempont a kormány határozata szerint az „árbevétel maximalizálása”.
Arra a kérdésre egyelőre nincs hivatalos válasz, mekkora bevételt remélhet az ÁPV a Mahart eladásából. Ennek ellenére a szakértők úgy számolnak, ha a céget részekre szedve értékesítik, és a csepeli szabadkikötőt is eladják, a privatizációs bevétel a húszmilliárd forintot is elérheti.
Somlóvári László, a Mahart Rt. vezérigazgatója a cége magánkézbe adásának módjával és a lehetséges árakkal kapcsolatos találgatásokat egyelőre korainak tartja. Nem vitatja azonban, hogy a privatizáció lebonyolítására rendkívül rövid idő áll rendelkezésre.
Más források ugyanakkor a hajózási társaság eladására adott szűk határidőt azzal magyarázzák, hogy az ÁPV Rt. jól halad a privatizáció előkészítésével. Hozzáteszik azonban azt is: a cég gyors kiárusítását a kormány a költségvetés bevételeinek mielőbbi növelése miatt szorgalmazza.
Erre utal, hogy a Mahartnak meg kell válnia az orosz államadósság terhére vásárolt, utolsó két szolgálatban lévő tengerjárójától is. A Pannon Sun és a Pannon Star néven bejegyzett hajók eladásáról már az Orbán-kabinet idején döntés született, ám a kormány eddig különösebben nem sérelmezte, hogy a Mahart üzemelteti tengerjáróit. Így lehetségesnek látszott, hogy a 2003-at eredményesen záró hajók megmaradhatnak. A most megjelent kormányhatározat – amelyről már a Napi Gazdaság is beszámolt – szerint azonban a hajókat „mielőbb” értékesíteni kell, és a befolyó bevételt a Mahart „köteles azonnal és maradéktalanul” befizetni a költségvetésbe."
Íme az Inota!:) Egyébként nem először látom az idén a városon átvágtatni szeparált, engem is érdekel, hogy kié, illetve hogy mire használja...
Pedro! Mostmár van digigépem, tudunk versenyezni, hogy ki a naprakészebb :-))))
Sziasztok! Ma délután 18:30 körül láttam az Inotát a Margit híd alatt szeparált hajózni hegymenetben. Ki tudja klé most és mivel foglalkozik?
Más: Tegnap szerencsém volt egy fogadáson részt venni az Európa motoros fedélzetén. A hajót nagyon klasszul megcsinálták. Medence, fény, pompa, csillogás mindenhol. A kormányállás a hajótestbe süllyeszthető, a kipufogó gázokat a hajó oldalára vezették ki, stb. Sajnos a gépházba nem tudtam lemenni protokolláris kötelezettségeim miatt. Gondolom egy vagyonba kerülhetett az átalakítás. Vajon ő volt valaha a szlovák Druzsba?
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: Tünde ms kormányállás, fedélzet.
TOPICTALI: Jó volt a topictali, érdemes volt rá elutaznom. Az elején lévő beszélgetések számomra nem voltak annyira érdekesek, és hozzá sem tudtam szólni, de a hajókon való séta kifejezetten hasznos volt. Köszönöm a szervezőknek a lehetőséget. (Elnézést, hogy most hozom fel a témát, de a topictali óta nem nagyon voltam gépközelben.)
Szia Geomag! Tényleg nem működik a link, pénteken már nem volt időm leellenőrizni. Most újból megpróbálom, hátha mást is érdekel és nincs ideje keresgélni. Pannon Star
TV-ben láttam, CNN, BBC és egyéb hírműsorokban, de most megkerestem egyet a neten is.
A légi felvételeken másképp látszott, keményebbnek tűnt, mert az alját is lehetett részben látni, itt szemból mutatják, nem homokon van, hanem valami kikötőfalra fektetve, imhol
A dél-koreai tájfun kapcsán bejárja mostanában a világot egy-két igen húzós kép, köztük az is, amikor egy elég nagy (legalább is légifelvételről annak tűnő) tengerjáró hajó van félig (?) az oldalára fekve kisodorva a homokra vetve, nem semmi látvány...
Sziasztok
Köszi a tippet Riversea, bár innen nem akart semmi előjönni, de csak megtaláltam a képet. Jó kiállásu hajó és eszembe jutott, hogy 18éve én is jártam Castellón-ban az M/S "Duna" -val, de ez sokkal szebb.
GM
akkor ezek szerint a szerencsétlen külföldi állampolgár aki évek óta magyarországon él és itt is akar maradni csak akkor tud megvenni egy magyar regiszterbe bejegyzett kishajót, ha kiviszi, vámkezeli, kint lajstromoztatja? Azt lehet tudni miért van ez így? Úgy értem ez nem egy kib****tt olajtanker, amit bejegyeznek panamába azt majd jól elsüllyed, csak egy nagyobbfajta motorcsónak!
Tudjátok, hogy nem vagyok a szavak embere! Ezért csak röviden:
Köszönet bf-nek a kellemes vízen töltött délutánért, ismételten gratulálok a saját építésű hajóhoz!
A jelenlévő topictagok, némi kisvasutas bátorításra elhatározták a Hajózás Baráti Kör Egyesület létrehozását. Az alapításhoz minden forumtagot szeretettel várunk ötletekkel elképzelésekkel stb. Ha lehet olvassátok el a kisvasutasok alapító okiratát szerintem sok jó ötlet van benne. A publikus javaslatokat ide a fórumba, egyebeket Muggli levlistájára küldjétek.
Az egyesület alapításával párhuzamosan a tervezett weblapot is el szeretnénk kezdeni, különösen a közelgő csöndes téli estékre gondolva.
Üdvözlettel
Gubera Veronka
Elvileg nincs akadálya, és semmilyen különleges papir nem kell, hogy külföldi állampolgár a saját országában bejegyzett hajóval idegen országban közlekedjen (érv.hajólevél, vezetői engedély, körny.véd.napló,stb.) A lajstromozás helye szerinti lobogót kell viselje a hajó farán jól látható helyen, és 20 méter hosszúságot, vagy 12 fő befogadóképességet meghaladva a hajó orrán az adott ország lobogóját. Nem végezhet idegen országban még ideiglenesen sem semmilyen kereskedelmi tevékenységet, mert az kabotázs-nak minősülne, és a Belgrádi egyezmény ezt tiltja. (áru, kereskedelmi személyszállítás, vontatás, tolás, rendezvénybiztosítás, stb.) Ha a tulajdonos magyar állampolgár, akkor már nem ilyen egyszerű a helyzet.
Viszont a külföldi állampolgár magyar regiszterben lévő hajót ha vesz, és saját országában akarja bejegyeztetni, akkor ki kell vigye az országból, vámkezelnie kell a fogadó ország törvényei szerint, és már regiszterbe vétel után hozhatja be újra az országba.
Külföldi állampolgár magyar regiszterű hajónak 100%-ban tulajdonosa nem lehet.
Igazságod vagyon! Bocsi, nem koncentráltam a személyszállításra! Tudod, szárazföldi patkány vagyok :) teherhajó személyhajó és még sok féle hajó majd belejövök.
Zoli