Topictali: Én a szervezésben nem kívánok résztvenni, ezt a dunai kollégákra bízom, ha az általatok megadott időpont nekem megfelel, akkor mindenképpen elmegyek, de befolyásolni nem akarom a találkozó időpontját. Üdv.: Tom_
Ennyi hallgatás után kicsit kevesebb kritikát Bócman kolléga! :)))
Szerintem tartunk, csak most mindenki azzal van elfoglalva, hogyan ne legyen gép közelében. Contestant javasolt pár szeptemberi időpontot, nekem most még mindegyik jó.
Ma reggelre budapesti 83-as vizet mértek, és további 15-18 cm-es apadás várható.
Közeleg az augusztus 20-a. Idén a nagyrabecsült hatóság úgy döntött, hogy a legbelső területre (Lánchíd-Erzsébet-híd közé), csak a kisgéphajók (kivéve az utasszállító), motorcsónakok mehetnek be, a nagygéphajók a Margitsziget szigetoldal, vagy a Lágymányosi-híd környéke közül választhatnak. KÖSZÖNJÜK! Éljenek a sporthajósok, vesszenek a nagyhajók, és utasaik!
Kedves kollégák, hetek óta fel-felbukkan a téma, hogy tartsunk topiktalit. Az is elhangzott, hogy esetleg kössünk el egy csónakot, és azzal látogassunk be kedvenc honi kikötőnkbe.
Köszi. Ezt tényleg olvastam, csak elfelejtettem. Kb. pár hete állt Siófokon néhány munkagép, le is fényképeztem őket, fel fogom rakni a képeket, és a segítségedet kérem majd a beazonosításhoz. Volt köztül egy, amin csilleszerűen karmok voltak, az biztos valami kotró volt ... de inkább Te beazonosítod őket.
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Új képek kerültek fel (Slam1-nek köszönhetően): Szikra és Zsuzsa ms, valamint halászhajók (Galéria - Egyéb hajók).
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: Frissültek a Badacsony ms, Almádi ms, Szárszó ms és a kompokról készített fotók a Galériában (az eddigiek gyenge minőségűek voltak), újak is kerültek fel. Bővültek a képek a Technika-Voith részben és a Technika-Kötelek részben. Felkerült a Badacsony ms fedélzetéről, kormányállásáról és gépházáról készített képanyag (Adatbázis részben).
A balatoni nagyhajók (400-nál több utas) belső képei közül már csak a Bakony hiányzik, a közepesek közül a Hévíz, Lelle, Kelén, a kis nosztalgiahajók (csongor, Tünde, Csobánc), meg a kisebb hajók (pl. vizibuszok). Igyekszek ezeket is pótolni.
Szünetel a belföldi szárnyashajózás
2003. augusztus 11. 21:00
MNO
A Mahart PassNave Személyhajózási Kft. értesíti az utazóközönséget, hogy a Duna rendkívül alacsony vízállása miatt - további intézkedésig - szünetelteti a belföldi szárnyashajó-járatát – áll a Mahart-közleményben.
A nemzetközi szárnyashajó-járatot részben kis befogadóképességű hajóival, illetve hajópótló autóbuszokkal látja el.
A 9 órakor induló menetrendi járat a szentendrei Duna-ágban csak Szentendréig, a váci Duna-ágban Visegrádig közlekedik – közölte Dobák István üzemeltetési vezető.
A http://www.kdtvizig.hu/ -n vannak árvízi képek az árvízkaputérségéről,sajnos tetőzéskor készültek a képek,de azért valami látszik belőle.Az oszlopok a vezetőművet sejtetik.Értelemszerűen a Fényképek alatt találhatók.Ha ráérek ma,küldöm az ígért hajók egyrészének a képeit,ha nem,akkor holnap.
jakyg!
Sajnos ez a komp tényleg leáll, de a révészek elmondása szerint egy kisebb komp talá működni fog. Én tegnap utaztam vele utoljára, a híd megnyitása óta már többedik alkalommal egyedüli autós voltam. Gondolom a gázolaj sem térült meg.
Nekem a híd nem gyorsított semmit, Baja-Dombori komp nélkül + 25km, de ha nem akarom Bogyiszlón az autót szétrázatni akkor + 40km.
Tegnap a 6-os úton járva odakanyarodtunk a Fadd-fajsz révhez. A túloldali Gyöngyvirág csárdát mindig kedveltem, többször táboroztam a révnél. S itt könnyített anno faddi kormányosunk is bárkáink betonvas rakományán. :))
A fajszi kompnak különös jelentőséget ad, hogy katonai, stratégiai átkelőhely, ezért profi módon vannak kiépítve a rampák. A komp is jól terhelhető, az e célraépült Gemenc motoros a nagy kompok (a balatoniak, a váci, mohácsi) kicsinyített mása. Kiváncsi voltam, működik-e, hiszen pár km-el lejjebb készült el a szekszárdi híd. Azt mondták ritkított menetrenddel, kis forgalom mellett működik. Ennek ellenére frissen felszerelt sorompók voltak a rampán, s kiírva: a kompforgalom szünetel. A hajó szokásosan a túloldalon állt.
Nagyon sajnálom, ha megszűnik.
A Sió torkolati műnél elég nagy a vízi élet. Még sétahajójárat is indul (régebben egy vízibusz volt ott, most egy a régi PRHV-s hajókra emlékeztető kis jószág). A víz kicsi, a zsilipnél a felvíz fűzöld a sok algától. Szomorú látványt nyújt a hatalmas beton kikötő. A zsilip két oldalán legalább 10 hajónak való "partfal" van. Irányító torony, lámpák is jelzik a hely komolyságát. Kb. ötéve egyetlen hajó sem haladt át itt....
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyen járok, de talán Ti tudtok segíteni nekem.
Elkapott a hajómodellezési láz. Gyerekkori vonzódásom újraéledt és most érzek magamban kellő türelmet és odaadást, hogy fából hajómodelleket készítsek.
Ehhez szükséges a legalapvetőbb kritérium: hajókról pontos, méretarányos terv, vagy vetületirajzok. Ebben kérném a segítségeteket.
Keresgélek az interneten oldalakat, de sajnos egyre sem akadtam még rá, ami ezzel a témával foglalkozik.
Érdekelne az ókortól kezdve a vikingeken át (szívem csücske :) a középkor vitorlásaikig minden.
Ha tudnátok linket ajánlani a netről, amely oldal ilyen részletességig belemerül a témába, vagy esetleg Nektek van tulajdonotokban és megosztható formában ilyen típusú rajz, akkor rettenetesen hálás lennék.
Előre is köszönöm a válaszokat :)
> Ez a hajótípus eredetileg a Fekete-tengerre készült tengerparti személyhajónak
Jártam ilyennel még a 80-as évek elején Ogyesszai kikötô-látogatáson. Az eredeti kivitelnek vízmentesen zárható ajtajai voltak - ennek megfelelôen meglehetôsen ronda volt a belsô kialakítása.
Tavaly mentem a Lellével (Tihany-Lelle) és nagyon kellemesen meglepett, hogy milyen kultúráltan újították fel. Semmi sem maradt a régebbi "szovjet-barokk" berendezésbôl, nagyon pozitív benyomást keltett.
Állítólag meg is vette a 3. orosz tengerparti kishajóját (Lelle-típus) a BHRT. Jó állpotban van, nem is kell rajta sok mindent felújítani. Motorcsere nem lesz benne. A Fonyód Caterpillar motort kapott, és ez kemény költség volt a felújítás költségvetésében. Nem tudom milyen motor lehet benne, valószínűleg valami orosz. A Lellében egyébként először orosz harckocsimotor volt, meg valami olajos (nem levegős, mint a vizibuszokban) irányváltó, aminek elég nagy volt a késleltetése (3-4 másodperc alatt kapcsolt). Ez a hajótípus eredetileg a Fekete-tengerre készült tengerparti személyhajónak (mint a Keszthely és a Hévíz).
Azt, hogy konkrétan milyen beruházásokat, felújításokat és selejtezéseket végez a cég, csak a vezérigazgató meg a pénzügyi igazgató tudja, de ők is csak rövidtávon. Szerintem sok múlik az üzleti tervek teljesülésén is. A kinyilatkoztatott szándékok csak elképzelések, pénzügyileg döntési alternatívák. Szerintem ezt mindenki tudja, ebből csak azt akarom kihozni, hogy a BHRT-s dolgozók információi ilyen szempontból nem tekinthetők biztos forrásnak. Egy biztos, hogy tömeges beszerzés vagy selejtezés biztos nem lesz, évente max. 1-1.
Hétvégén voltam Fonyódon a Badacsony katamaránon. Elég kritkus a helyzet a vízállás miatt. A fonyódi kikötő bejáratánál már csak a jobb oldali moló mellett lehet bejönni egész kis géperővel, mert a hajóvezető elmondása alapján 15-20 cm (!) víz van a hajtómű alatt és márgás az alja, tehát ki sem tudja dolgozni a csavar az iszapot. A kikötőben már mélyebb a víz. Nyár elején kotorva volt a bejárat is, de egy idő után feltelítődik. Azt mondta a parancsnok, hogy az idei nyarat még valahogy kihúzzák, de ha télen nem lesz csapadék, akkor nagy baj lesz. A Badacsony ms már most sem vesz fel 400-nál több embert, mert nem lehet nagyobb a merülése. Egyébként a Badacsony és a Siófok ms. üresen egy kicsit ferdén áll a vízben, mert ki lettek belőle véve a tonnányi betonsúlyok is, hogy még kisebb legyen a merülése. Ez elől 12, hátul 8 cm emelkedést jelentett. Főleg az orrba kellene súlyt tenni, mert a hajó a felépítménye és a gépház helyzete miatt farnehéz.
Megjegyzés: vasárnap sikerült elérni a Balatonon a 36 cm-t, ami a tavalyi legkisebb vízállás alatt van már.