A KRIM vízsugaras, meglehetősen egyedi turbinával, amit max legyártatni lehetne, arra meg nincs lé.
3000 körül siklik ki, 3500- on már nagyon szépen megy. Ez az egyik mentőhajónk és sajna nincsenek százezreink az átépítésre. Amit a motorról írtál jól hangzik, csak a pénzünk kevés hozzá.
Amurba raktunk vw 1,9 tdi-t. Ezt a motort be merem vállalni 150 ló-ig kényelmesen hajóba (300 nm felett) kb 600 ft-bol. Kamrás motort nem raknék hajóba mert sokat fogyaszt és hamar szétesik, függetlenül hogy ki gyártotta. A vw tdi motorok közvetlen befecskendezésüek olcsók és jól tuningolhatók keveset fogyasztanak,könnyűek, ezért javasolnám inkább ezt.
A volga helyett vidáman menne az 1,9 tdi csak nagyobb emelkedésü propeller kell hozzá mert annak 3000 ford az ideális nyomatákban bőven tud eleget, most éppen egy ami v8 6l helyére akarunk ilyet beépiteni.
Adagolót meg át tudom alakitani bowdenesre nem kell hozzá semmi elektronika, akár az 5h 2,5 vagy a v6 2,5tdi-n is akár.
Német dízel 8-((((( Mi az, valami lóbetegség? Francia dízelt tegyél bele! A PSA (Citroen és Peugeot) dízelje a DHY motorkódú, ez van a Citroen ZX és a Xantia modellekben, meg a R19-ben, és a P405-ben, csak ezeknél máshogy nevezik. 1,9 TD intercooler, 90 LE/4500 fordulat, max. fordulat 4500 nyomatékmaximum 198 Nm 2250 fordulatnál!
Az a szitu, hogy az én VIHR-om dugója biza tarajos vóót, mint egy punk a pepsi-szigeten!Persze én nem vagyok szakértő a Szoc technikában, volt az ominózus VIHR, meg egy Vetyerka, aztán áttértem a Japcsi technikára. Ja! Egy moszkvát is csináltam egyszer!
Nem nagyképűségből tértem át, hanem a hajó mérete követelte meg a nagyobb teljesítményt!
Nem szabadultam meg igazán a USSR vonaltól, van egy KRIM -ünk, azt bűvöljük már 2 éve! Volga motor, vízsugár hajtómű, iszonyatosan erős hajótest!Levehető műanyag tető, ami eltüntethető a padló alatt! NEkem ez a kedvenc hajóm, nem adnám oda egyik Amcsiért sem!HA az egyesületnek lenne egy kis pénze és sikerülne szerezni biztos egy ilyet vennék mentőhajónak!
Dunaimentők:
Ezek a dolgok engem is érdekelnek, nekem kocka Viharom van. És szerintem se kell
nagy ívben eldobni. Amúgy meg mindegy hogy König vagy Koenig, az "oe"="ö",
régi - háború előtti - Königekre mintha Koenig lett volna írva.
Pontosabban milyen DellOrto porlasztóra gondolsz???? /Hátha tudnék szerezni./ Ha
van kedved, nézz be a Békanyálmirigy által említett másik topikra is.
Bekanyalmirigy: a König gyártott több típust, egyhengerest is meg 2 és 3 hengerest
is. A TOMOS (ismerős név, igaz?) leánykori nevén szintén König.
Autószerelő a szakmám, de egy ideje inkább csónakmotorokat csinálok.
Most meg hajógépész vizsgára készülök.
Ha a VIHR-t csinálod a hengerfejjel vigyázz, mert tarajos dugó van benne és ha sokat vesznek le a fejből akkor előfordulhet, hogy a dugó beleér!
Ami sokat dob rajta, ha kipucolod a szívónyílást, felömlőcsatornát!Elég durva az öntvény, ami hátrányos áramlásokat okoz. Ha jól emlékszem bakelit a forgótárcsa, amit ki lehet cserélni kevlárra. Viszont ha megemeled a fordulatot azt a csapágyak nem nagyon bírják, azokat is illik kicserélni. Ajánlom az INA csapágyakat. A Váci úton van egy szaküzlet, az Árpád-hídi felüljáró lábánál,a Katona József színház oldalán.
Szimeringet és O-gyűrüt az O-ring Kft-nél kapsz a legolcsóbban, a Szinnyei Merse Pál utcában.
Lehet csináltatni egy gyűrühornyot közvetlenül a dugattyútető alá és oda egy L gyűrüt, ami megemeli a kompresziót.Arra vigyázz, hogy a dugó nehezen pótolható, mert a készítők nem nagyon csinálnak tarajost!
Megcsinálni biztos nem tudom, mert pillanatnyilag nincs időm, de szívesen megmondom, hogy mit hol kapsz meg! Tetszik, hogy nem akarod kidobni az öreg IVÁNT!
Ja, az előző véleményeim, amiket a motorokról írtam is a szervíztapasztalatokból erednek!
Ha nem te akarod csinálni tudok adni egy címet, ahol megbízhatóan felhúzzák neked!Elfogadható áron dolgozik az ember és elég jó versenymotorokat csinál (gokart).Mentem már olyan Vetyerokkal, amit ő "pucolt ki" és meglepő volt!
Én mostanában nem érek rá ilyesmivel foglalkozni, mert a mentőhajókat kell összerakni tavaszig, meg pénzt is kellene keresni, amiből jövőre menteni tudunk...
Én a Neptun említésétől is izzadni kezdek, talán az az egyetlen motor, amit nem javítok!
Hú, ezt6 lehet, hogy elszúrtam! König? KOENIG? va mindegy, tudod mire gondolok! Világ életemben bajban voltam a külföldi nevek írásával! Néha még az enyémmel is, de azt megnéztem a személyimben!
Ez a motor egy Koenig másolat, Orosz "barátaink" egyszerűen lemásolták!Van valahol egy leírásom rajzzal, majd előkeresem neked4Én is meglepődtem, mikor láttam egy könyvben a VIHR motoromat, oszt az van alájja írva, hogy KOENIG!
Így ment ez akkoriban. Egyébként ha kicsit "kipucolod a szívónyílást meg a felömlőket + teszel bele normális csapágyakat egéssz jó kis motor!Ha még a karbit is kicseréled valami normálisra, meg a gyujtást is valóban jó motor lesz...:-)
Az elvekkel nehéz vitatkozni, ne vegyél olyat, amit nem szeretsz!
Én mint szerelő fel kellett adnom az elveimet a tapasztalataim javára.Mind autóból, mind motorból, mind csónakmotorból CSAK Japánt veszek. Ez az elmúlt 15 év tapasztalata.
Ne érts félre, én sem le, sem rábeszélni nem akarlak semmire, semmiről. Csak jártatom itt a számat a neten, és elmondom a véleményem!
Az USA motorok közül a Mercury-t szeretem a legjobban, azt is javítottam már párat, megbízható, jó motorok.
Nekem is volt VIHR, szintetikus olajból elment 1:40-el is.Próbáld ki nyugodtan!
Használt motorokért nézz körül a Hartmann-nál. www.hartmann.at
Kint valószínüleg olcsóbban találsz mint itthon. Svájcból is hoznak be motorokat, több helyen is hirdetik, assszem itt is: www.hajopiac.hu
Nemrég felszámoltak egy raktárat és jelentős mennyiségü Crysler motort hoztak be az országba. NATO-Crysler néven forog a köztudatban. A kialakításáról annyit, hogy meglehetősen egyszerű, sorosd 4 hengeres motor. Létezik elektronikus és megszakítós gyujtásos kivitelben is. Teljesítménye 105 Le. A porlasztók teljesen mechanikusak, inkább lyukakkal mint Fúvókákkal. Leginkább az orosz motorokhoz tudnám hasonlítani, persze jobb anyagminőséggel. A két porlasztó összehangolását egy meglehetősen primitív rudazattal lehet elvégezni, szinte lehetetlen a finomhangolás. Ez okozza, hogy szinte soha nem azonos a két- két henger töltése, ezért csökken a teljesítmény, nő a fogyasztás. Még szintetikus olajból sem tudsz 1:40- es keveréknél szegényebbet használni, ami ugye 1 l. olaj 40 liter benzinhez...a normális olaj 1500-2000 Ft.
Ez mondjuk egy 1983- as Yamahánál 1:100, tehát 100 l . benzinhez kell 1 olaj!
GYakori hiba, hogy a váltórúd bevezetésénél ereszti a vizet, ami aztán a hajtómű meghibásodásához vezet.
A motort eleve elég laza illesztéssel készítették, ha aztán még kopik is egy kicsit "le lehet köpni" a dugattyú mellett.Az alkatrészutánpótlás is elég nehézkes és nem is olcsó.
Persze ha olcsón jutsz hozzá a motorhoz és kifogod lehet, hogy jó szolgálatot tesz!
Én a kifinomultabb, precízebb technikákat kedvelem!
De ne hagyd magad lebeszélni róla, ez csak az én véleményem, tapasztalatom!Arról nem beszélve, hogy ez csak egy típus, én ezt használtam, javítottam. Lehet, hogy vannak sokkal jobb motorjai is a Cryslernek.
Nagy igazság, hogy ha teheted Te ved ki a dobozból!
Persze Ferenc úrnak is igaza van, lehet használtan is jó motort venni.
Pl. van nálam most egy 1985-ös, 55Le-s YAMAHA, amit azért kell javítanom, mert odaverték a csavart, kitört belőle egy darab, ettől rezonált, elverte a csapágyat...
Szóval a helytelen használattól.
Egyébként nagyon jó állapotban van, megvenném magamnak, de a tulaj ragaszkodik hozzá.
A régebbi USA motorok közül a Cryslert kerüld el messzire!
Én csak most olvastam ezt a topikot és az első hozzászólásodrareagálok!
A Yard lada motoros hajója azért volt sz.r, mert a Castoldi hajtóművek közül sikerült azt megvennie a BM-nek, amelyik nem alkalmas a Dunára.Ennek oka, hogy mind a turbina, mind a gyűrü műanyag benne, amit gyorsan elkoptat a Duna-hordalék!
Nekem van egy Castoldim, acél turbinával, azzal semmi gond!Ha vízsugár-hajtóművet akarsz készíteni házilag van egy mintám, ami működik és elég egyszerű.
Keress meg, ha érdekel!
Ezen az oldalon is találsz rajzokat, de ezek bonyolultabbak!
Az amcsi fórumokon találhatsz belmot tuningot, ejrópában főleg javító-generálozó cégek vannak. Idehaza a megbízható szerelő is ritka, nemhogy a jó tuningmester. A 3 literes mocid inkább Mercruiser (belmot), mint Mercury (külmot).
Szeva Lopez
Érdemes a német oldalakon körülnézni, ott ősszel-télen elég jó árak vannak. A magyar hatóság elfogadja az eredeti német számlát származási doksinak az üzembehelyezésnél.
blueye: egyetértek, h. minden pénztárca + felhasználási cél kérdése.
Egyúttal vitatkozok egy kicsit azzal, h. "ruszkit ne" (LUCzI FERencz). SZVSZ egy kezdőnek jó recept, hogy vegyen egy olcsó vagy mostanában nagyon olcsó
ruszkit és gyakoroljon, tanulja a motort.
Onnan jön a vitatkozásom, hogy most hangzott el az egyik reggeli tv-műsorban
egy okosság, ami nekem tetszett, mármint, hogy a tipikus magyar autós nem
szervizelteti (nem tartja karban) a kocsiját, ha elromlik vmi és javítani kell, akkor
viszi műhelybe. Na most: ahogy én látom az átlag magyar csónakos/hajós is így
van ezzel. Sokan még mondják is: ezt meg ezt a motort csak hajtani kell. Hajtja
is évekig, aztán meg jön a csodálkozás. Nyilván másképp lehet az értékes hajók
esetén, de az átlagmagyarnak van egy csónakja+egy kisebb motor.
Még valami: érdemes olvasni pl. amerikai hajós fórumokat pl. iboats.com, ott
egyáltalán nem fikázzák le az "öreg" 30-40-50 éves motorokat, sőt. Más ügy, hogy
ott van alkatrész dögivel.
Azért az is igaz, hogy meg lehet szívni széthajtott motorokkal.