Nagy kérdés, hogy mit értesz az alatt, hogy "befér"? Ha nem csukod le a hátulját hanem ki is lóghat a cucc akkor elképzelhető. Nekem kombim van, abben 180cm volt a leghosszabb csomag (asztal) amit úgy tudtam szállítani, hogy le volt csukva a hátsó ajtó. De már alig fértem oda a kormányhoz, se kényelmes, se biztronságos nem volt, de csak pár kilómétert kellett így megtennem.
"A fűtőmotornak (ventillátor?) egyébként mi volt a baja, Tönkrement?"
nemtom
eccercsak nem futott:-(
mikor mondtam a tunetet a szerviznel, meg se neztek, csak rendeltek egy uj futomotort, egy het mulva vittem be az autot fel ora alatt elkeszultek a cserevel, gariban, azota fut
Nekem a korábbi komplett fűtésbox csere és a hiba kapcsán arra hivatkoztak, illetve azzal indokolták a komplett box cseréjének szükségességét, hogy az egészet úgynvezett forrasztásos technikával gyártották és csak egyben cserélhető, illetve ha megbontják akkor már barkocsolás a történet. Persze manapság már közismert, hogy a szakszervizek "nem szerelnek, hanem alktrészt cserélnek", ami nem is lenne baj, ha ebben az esetben nem járna/jár a csere aránytalanul magas költségekkel.
Hamarosan kiderül, de addig is talán lesz valaki a fórumon, akinek volt hasonló problémája és eligazít.
A fűtőmotornak (ventillátor?) egyébként mi volt a baja, Tönkrement?
ha amúgy nem oda vinnéd, akkor javaslom a kia lurdy-t szervizügyben, rugalmas és márkaszervizhez képest igen occsó társaság, jó eséllyel találnak megoldást
A következő problémában kérném segítségeteket, illetve ha volt esetleg valakinek hasonló tapasztalata tanácsot.
A Ceedünk 2007-es, januári üzembe helyezéssel. Első tulajdonos vagyok, a kocsin kijött néhány típushiba, de ezeket mind még garancia alatt orvosolták. A mostani problémám miatt azonban aggódok, mert bár banális, a javítás költsége aránytalanul sok (lehet). A probléma lényege, hogy még 2010-ben, vagy 2011-ben (pontosan nem emlékszem, de még a teljes körű garancia ideje alatt) keletkezett egy olyan hiba, hogy a szellőző a középső állásban ( a középső rostákon) szinte egyáltalán nem fújt levegőt. Ennek télen az utastér gyorsabb felfűtés, nyáron értelemszerűen a gyorsabb lehűtésénél van jelentősége. Semmi gond garancia él, szakszervizbe el. A hibafeltárás során amikor a komplett középső konzolt (értsd.: fűtésboxot) szétszerelték kiderült, hogy egy kb. 20 Ft-os nagyságú műanyag korongról, amely a levegő irányát terelő lamellákat forgatja, valószínűleg anyagfáradás miatt valamilyen mechanikai alkatrész letört és ezért nem tudta a megfelelő lamellát a középső állásba forgatni, ezért nem fújt középen egyáltalán levegőt. A hibafeltárás után, amikor megkérdeztem mi a teendő azt válaszolták, hogy mivel a teljes körű garancia él, a komplett fűtésboxot (hűtő és fűtőradiátor, vezérlés) kicserélték, mert állítólag ez egyben vagyon, no meg ügye közölték, hogy szakszerviz vagyunk, nem barkácsolunk. Azt hogy valóban csak egyben cserélhető nem tudom, de nem vontam kétségbe a szavukat, meg a garancia miatt ugye nem is volt jelentősége, hiszen nem járt anyagi kiadással a javítás. Mindenesetre azért akkor kíváncsiságból megkérdeztem, hogy mennyi lenne a komplett fűtésbox csere ára, ha zsebbe nyúlós lenne és közölték, hogy több, mint 300 ezer Ft. Szóval a gond az, hogy most majd 4 évvel később újra ugyan az a hibajelenség keletkezett: Középső állásban egyáltalán nem fúj levegőt a szellőző, de egyelőre a korábbi tapasztalatok alapján még egy hibafeltárásra sem merem elvinni, amit persze nem tudok (lehet) megúszni és januárban sort kell kerítenem rá. Mi a véleményetek? Volt valakinek hasonló tapasztalata?
csavarhúzóval szoktak a vezetéknek lyukat csinálni és ott bevinni, onnan többnyire a padlón a szőnyeg alatt vagy a küszöb diszlécben viszik a csomagtartóba, ahol a lehajtható hátsó üléssor mellé tesznek egy foglalatot, hogy ha le kell hajtani az ülést, a csati ne az ülés háttámláján legyen mert zavaró. És azért kell oldható kötés (pl. 6.3mm jackdugó) hogy könnyen szét és összeszerelhető legyen.
Árnyékolt vastag vezetéket használj, simán vinnék 12 vagy 16-osat, hogy ne ejtsen feszültséget a távolság!
Abban tudnátok segíteni, hogy egy 2007-es Ceed-nél milyen fajta az antenna csatlakozó? Szebványos vagy valami speciális? Gyári fejegységet cserélném, és eddig úgy néztem, hogy kell egy beépítőkeret, egy kormánytávirányító interface. Csak azt nem tudom, hogy az antenna passzol-e vagy arra kell venni esetleg átalakítót.
Illetve, aki csinált már esetleg hasonlót. Kis aktív mélyhez kellene vinnem +12v-ot az akkutól. Merre érdemes menni a vezetékkel? Tűzfalon van valami gumidugó amin átférne a vezeték?
Érdeklődnék hogy az olajnyomás visszajelző lámpa még mindig világít-e indítás után az autódban. Nekem is ez a problémám. Szerintema szűrőházból visszacsorog az olaj, és ez nem tesz jót a motor élettartamának,mert 1-2 másodpercig olajozás nélkül működik a motor. Ha neked megoldódott kérlek válaszolj. Előre is köszönöm
A formula1-es autók is csak 19000-ig forognak. Annó a korlátozás nélküli formula1-esekből is alig lehetett olyat találni ami át tudta lépni a 20000-es fordulatot.
Van egy 48000 km-t futott KIA cedd gépkocsim, 2008 decemberi, kb 6 hónapja észleltem, hogy 21000 -as fordulatszámon, sebességfokozattól függetlenül, a kormány mögül a bal oldalról egy bizonyos "szelephang" szerű hang jön fel, nem hangos, de ahhoz eléggé, hogy zavarjon. A szervízben már kétszer jártam ezzel a jelenséggel, de nem tudják, mitől van ez a kelepelő hang. Ha valaki észlelt hasonlót, legyen szíves írjon, hátha ezzel segítem a szakemberek munkáját, a hiba forrásának megtalálásában. Még ha volna valakinek ez a hiba, mit csináltak vele?
Túl vagyok vele a 100.000-ik kilométeren nagyon jól megvagyunk a kutyacsonton kivül más baja nem volt!
Napokban hallotam egyes turbódizel motorok turbócsövében van egy kis szürő amit szervizek soha nem cserélnek, pedig nem ártana mert ezzel nagyon meglehetne növelni a turbó élettartalmát.
Kérdésem CRDI-ben van ilyen szürő? Ha igen van valamilyen tapasztalat ezzel kapcsolatban hány kilométer után érdemes cserélni?