Keresés

Részletes keresés

sualsidal Creative Commons License 2018.01.18 0 0 92767

Vagy az elsőtiszt zakójának ujja. Ugye kigurulásnak, fékezésnek vége, szépen lelassultak, spoilereket bezárja, fékszárnyakat behúzza, majd ahogy az előrehúzott fékszárnykarról elveszi a kezét, a zakó vagy az ing ujja rácsúszik a jobb gázkarra és előrehúzza azt (talán nem is teljesen, és mozgás közben lecsúszik róla az ingujja, ezért nem is veszi észre időben  hogy gázt adott). A kapitány valószínűleg már az orrfutó-kormányzással lehetett elfoglalva, és mire észrevehették a hajtómű-felpörgést az aszimmetrikus tolóerő szépen lefordította és letolta őket a pályáról és lecsúsztak a domb oldalán. Az lehetett a szerencséjük, hogy a futóművek besüllyedhettek a talajba, és valószínűleg főleg ez állíthatta meg a további csúszást, ezért nem kerültek a vízbe.

Előzmény: elemes (92766)
elemes Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92766

szóval a két gázkar annyira szorosan egymás mellett van, hogy az EGYIKET véletlenül előretolni, úgy, hogy nem is veszik észre. beleakadt egy vezeték? vagy valami dosszié gerince?

Előzmény: Kenny___ (92754)
elemes Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92765

erre gondoltam én is, hogy amikor a gép majdnem megállt, flap mehet nullára -- de miért csak a jobb oldali?

Előzmény: Kenny___ (92754)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92764

Én is bocs és én is befejeztem. (Nem is akartalak egyébként bántani.)

Előzmény: Syracusa (92762)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2018.01.17 0 3 92763

ezt csak a gyerekorvoson vettem észre, amikor benézte a lányom tüdőgyusziját, és majdnem belehalt.

 

Még ha jön is a "mutatóujj", nem állom meg leírni, hogy kb. 10 éve mi a saját gyerekünk tüdő(+mellhártya)gyusziját néztük be. Pedig feleségem kiváló tüdőgyógyász, én pedig naponta 20-30 gyereket is ellátó vegyes praxisú HO. vagyok Elhiheted, hogy nem voltunk trehányak és rosszat sem akartunk a gyereknek. Egyszerűen annyira félrevezetőek voltak a tünetei, hogy én még a feleségem által indítványozott mellkasRTG-nek is ellene voltam (a sugár miatt). Azután sírva hívott fel a  másnap, hogy 3 harántujjnyi folyadék van a gyerek mellkasában. ... Meggyógyult ...

 

Az orvoslás sokkal inkább a nyomozói munkához hasonló, mint pl. a mérnökihez, vagy a pilótáéhoz. Nem hiába használjuk a "suspect" (azaz gyanús, gyanúsított) kifejezést sokszor a kórképre, a kivizsgálás során. Azután gyűlnek a bizonyítékok, vagy az alibik. 

Ahogy a rendőrnek sem válik díszére, ha az első kihallgatás során inkább tanúnak sorolja be (és elengedi) a később bűnösnek bizonyuló gyilkost, - az orvosnak sem. Ott azonban senki sem kiabál műhibát, legfeljebb azt, hogy ügyesen hazudott a gyanúsított, vagy nem volt még ellene elég bizonyíték.

 

Mo-on a töke tele van a legtöbb orvosnak azzal, hogy - köszönhetően elsősorban a bulvárnak, "természetes halállal már senki sem hal meg, mindenki csak miattunk". Ezért van, hogy a valós hibákra/jogos kritikákra is neurotikusan reagál az eü.

Előzmény: Syracusa (92746)
Syracusa Creative Commons License 2018.01.17 0 1 92762

Szerintem ne menjünk bele, mert pl. talán tiszta, melyikünk volt ott és melyikünk nem. És nem fejtegetném, mennyire k.ra biztosan tudom hogy igazam van, és hogy miért. Pedig jobb lenne, ha nem lenne.
Amúgy is mindjárt kivágnak ezzel, amúgy jogosan. Szóval bocs az offért, sajnos felkaptam a vizet.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92761)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92761

Nézd, repülős témára visszafordítva, kb. annyit írtál, hogy pl.

"azért haltak meg sokan (/rokonaim/szeretteim) egy repülőszerencsétlenségben, mert a gép -20oC-ban próbált leszállni a pályára."

 

Ez ún. reláció-analízisre lefordítva annyit jelent: 

- meghaltak

- -20oC volt

- összefüggés nincs. Pontosabban pusztán ennyiből semmilyen összefüggés nem állapítható meg, hiszen vannak repterek, ahol rendszeresen ilyen hidegben szállnak le (baj nélkül). (Reláció analízisben "B" válasz.)

 

Most csöpögtettél egy újabb infót: "a pálya is jeges volt".

 

Ez már "kevésbé", de továbbra is B ...

 

Ennyiben próbálok ON lenni, de azért lezárásként annyit hagy tegyek hozzá, hogy hozzátartozóik halálával kapcsolatban kifogásokat emelő hozzátartozóknak kb. pénzfeldobás valószínűségével van igaza. Vagy igen, vagy nem: fifty-fifty

Előzmény: Syracusa (92760)
Syracusa Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92760

off
és ott - gondolom - becsövezik, ha kell, nem hagyják megfulladni, mint itt.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92756)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92759

Inkább: gyakran hallanak, évek óta éjszaka kisgépeket. Még soha nem tudtak megfogni egyet sem. Ott lakó rokon szerint cigi szállítás, kidobás zajlik a falu mondavilága szerint. Hát talán nem csak hallucináció.

Helye van, ideje van, miért ne .....

Volt aki magnón gyűjtött hangmintákat, azt kérdezte ki tudná beazonosítani milyen vas lehet.

Előzmény: Ízirájder (92758)
Ízirájder Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92758

Valamelyik TV-s anyagban nyilatkozott egy helyi erő, aki másoktól úgy hallotta, hogy nem először járt ott a gép. 

Előzmény: XANTIi (92748)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92757

jó, csak egy tangenciális offolás volt, be is fejeztem.

Maradok laikus külső érdeklődő.

Előzmény: elemes (92743)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92756

OFF

 a pullmonológia helyett egyiket belgyógyra, másikat neurológiára vitték

 

Akkor pl. Finnországban (ahol a betegek magasan a leges-leg-elégedettebbek az eü-vel) MINDEN hospitalizálandó pulmonológiai eset meghal, mert ott nincs külön ilyen osztály/ szakterület. MINDEN pulmo. esetet belgyógyászatra visznek. (Esetleg Infektológiára.)

MŰHIBA !!!!

Ja nem.

 

Pullmonológia egyébként Mo-on sincs.

Előzmény: Syracusa (92746)
malazs Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92755

B738-nál meg talán még könnyebb:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Cockpit_of_737-300_LN-KKU.jpg 

 

Ami tudott hogy épp átvette a cpt a F/O-tól, lehet kapkodott a flap irányába és pont rátolta a jobb oldali hajtóműre a "gázkart" 

Talán elég egy pillanat, sok helye nincs ha már fordítja keresztbe a gépet.

 

Amennyiben csak török vizsgálat lesz,azt azért fenntartással kell kezelni, nem túl bőbeszédűek ilyen téren kifelé....

Előzmény: Kenny___ (92754)
Kenny___ Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92754

Flap helyett a gazkart tolta meg. Idiotan hangzik, de ha a vizsgalat soran nem talalnak mas meghubasodast, akkor marad ez magyarazatnak.

Előzmény: elemes (92753)
elemes Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92753

véletlenül gázt adni a jobb hajtóműre...?

http://www.simfly.com.au/wp-content/uploads/2015/10/A320-1-page-wall-poster-example-copy.jpg

 

(2 MByte kép, 5000 x 8000 pixeles poszter)

Előzmény: malazs (92751)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92752

Ebből a mező lett volna a legkisebb gond.

 

Előzmény: -Jeszy- (92749)
malazs Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92751
Előzmény: elemes (92740)
Utas2 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92750

Sztem nem ukrán pilcsik voltak - tapasztalatból mondom.....:-))))

 

(Réges régen, egy messzi galaxisban, valahol a nagy homokozóban repültem ukrán pilcsikkel, az ancsa kétszámjegyű verziójában, egy éven át. Ott nem szabott határt a fel- és leszállásoknak némi hepe-hupa, sőt...., volt, hogy egy nagyobbra nőtt bucka “valamiért” belekapott a légcsavarba. Jött a kalapács, meg a továbbrepülés.)

:-)

-Jeszy- Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92749

Pedig de szép lett volna egy papírok, biztosítás nélküli, ukrán lajstromjelű, lefoglalt géppel mezőről felszállni :) :) :)

 

Most valahogy meg tudom érteni a hatóságot. Valószínűleg nem lesz nehéz a pilótákat megtalálni.

Előzmény: XANTIi (92748)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92748

De jól felkészült brigád volt. A gépben tartalék olaj, motortakaró és 400 liter benya a tankban.

Megpróbálták a Nyíregyre átrepülést megkérni a hatóságtól, kis híjján sikítófrászt kaptak ott az ötlettől is.

Így maradt a szétszedés, trélerezés.

Előzmény: -Jeszy- (92747)
-Jeszy- Creative Commons License 2018.01.17 0 1 92747

Le kellett volna locsolni petróleummal :)

 

Elgondolkoztam azon, hány bála cigarettát dobhattak már ebből a gépből....

Előzmény: jim32 (92744)
Syracusa Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92746

off
ezt csak a gyerekorvoson vettem észre, amikor benézte a lányom tüdőgyusziját, és majdnem belehalt. Anyám és apám orvosai nem különösebben idegeskedtek, amikor eltették őket láb alól, konkrétan a pullmonológia helyett egyiket belgyógyra, másikat neurológiára vitték, egyik három nap, a másik hat óra alatt halt bele.

Előzmény: elemes (92743)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92745

 

 

Ma délben :

 

Lezuhant a délnyugat-törökországi Isparta tartományban egy török katonai oktatógép. A repülőn lévő két pilóta és a technikus is meghalt .

 

A hadsereg közleménye szerint a CASA CN-235 típusú szállítógép az eskisehiri légi támaszpontról szállt fel, és 12 óra 50 perckor a Yalvac körzethez tartozó Kirkbas falunál tűnt el a radarképernyőről.

 

 

 

A mentők a közeli Egirdir-tótól északra találták meg a repülő roncsát és a három katona holttestét. Sehmus Günaydin, Isparta tartomány kormányzója az NTV-nek azt mondta, hogy a baleset pontos oka egyelőre nem ismert, de a térséget sűrű köd borítja.

 

 

 

jim32 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92744

Eszerint szétszedik és bűnjelként tárolják szegény Ancsát.

Hát, lehetnének ennél okosabbak is :-(

 

https://www.youtube.com/watch?v=P6wRbr9u8Kk&feature=youtu.be

 

Előzmény: még1MbR (92722)
elemes Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92743

off

közeli hozzátartozóm ezt másként érzékeli. a szakmán belül évi 5-10 ezerre teszik az úgynevezett műhibák számát. egy-egy ilyen eset akkor is megterheli az orvos lelkiismeretét és egészségét, ha a beteg vagy a hozzátartozók csak az esetek 10%-ban indítanak pert. és ha egyszer eljárás indult, akkor derül ki, hogy az orvosnál nem szempont, hogy hányadik órája volt ügyeletben, amikor az infúzió felírása előtt benézte a vérképet, vagy az ekg-n nem vette észre a fenyegető infarktust.

Előzmény: Törölt nick (92742)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92742

bocsika, EBBEN ellent kell mondanom!

Kies hazánkban a gonosz körülmények igencsak fatális összejátszása kell ahhoz, hogy egy doki egy harmadfokú szóbeli ejnyebejnyénél súlyosabb retorziónak nézzen elébe. (személyes ismeretek!)

A többihez nem értek, ezért véleményem sincs.

Előzmény: elemes (92740)
Chabi79 Creative Commons License 2018.01.17 0 1 92741

Előzmény: schlumberger (92736)
elemes Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92740

just for the record, trabzon kapcsán

 

https://index.hu/tech/2018/01/17/csoda_hogy_nem_veszett_oda_162_utas/

 

egyébként tényleg érdekes, teherautósofőröknél veszik legszigorúbban a munkaidőt (4 óra menet 1 óra pihenés 4 óra menet, és aznap többet nem vezethet -- asszem ez a most érvényes korlátozás), pilótákat sokkal jobban lehet terhelni, a műtőasztalnál dolgozó szakorvosoktól meg simán elvárják, hogy 48 órás ügyeletben akár végig talpon legyen és ha az utolsó órában elkövet egy hibát, mehet börtönbe.

-Jeszy- Creative Commons License 2018.01.17 0 1 92739

Az a gyanús, ami nem gyanús! A megtévesztés és a statuálás a lényeg, apuka!

 

Hát, nem lennék most az imperialisták helyében.....  :)

Előzmény: elemes (92738)
elemes Creative Commons License 2018.01.17 0 0 92738

akkor pont nem kellett volna kitakarni, csak akkor, ha orosz.

 

persze, oroszországból aligha repülne egy ancsa magyarországig

Előzmény: schlumberger (92736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!