szóval a két gázkar annyira szorosan egymás mellett van, hogy az EGYIKET véletlenül előretolni, úgy, hogy nem is veszik észre. beleakadt egy vezeték? vagy valami dosszié gerince?
ezt csak a gyerekorvoson vettem észre, amikor benézte a lányom tüdőgyusziját, és majdnem belehalt.
Még ha jön is a "mutatóujj", nem állom meg leírni, hogy kb. 10 éve mi a saját gyerekünk tüdő(+mellhártya)gyusziját néztük be. Pedig feleségem kiváló tüdőgyógyász, én pedig naponta 20-30 gyereket is ellátó vegyes praxisú HO. vagyok Elhiheted, hogy nem voltunk trehányak és rosszat sem akartunk a gyereknek. Egyszerűen annyira félrevezetőek voltak a tünetei, hogy én még a feleségem által indítványozott mellkasRTG-nek is ellene voltam (a sugár miatt). Azután sírva hívott fel a másnap, hogy 3 harántujjnyi folyadék van a gyerek mellkasában. ... Meggyógyult ...
Az orvoslás sokkal inkább a nyomozói munkához hasonló, mint pl. a mérnökihez, vagy a pilótáéhoz. Nem hiába használjuk a "suspect" (azaz gyanús, gyanúsított) kifejezést sokszor a kórképre, a kivizsgálás során. Azután gyűlnek a bizonyítékok, vagy az alibik.
Ahogy a rendőrnek sem válik díszére, ha az első kihallgatás során inkább tanúnak sorolja be (és elengedi) a később bűnösnek bizonyuló gyilkost, - az orvosnak sem. Ott azonban senki sem kiabál műhibát, legfeljebb azt, hogy ügyesen hazudott a gyanúsított, vagy nem volt még ellene elég bizonyíték.
Mo-on a töke tele van a legtöbb orvosnak azzal, hogy - köszönhetően elsősorban a bulvárnak, "természetes halállal már senki sem hal meg, mindenki csak miattunk". Ezért van, hogy a valós hibákra/jogos kritikákra is neurotikusan reagál az eü.
Szerintem ne menjünk bele, mert pl. talán tiszta, melyikünk volt ott és melyikünk nem. És nem fejtegetném, mennyire k.ra biztosan tudom hogy igazam van, és hogy miért. Pedig jobb lenne, ha nem lenne. Amúgy is mindjárt kivágnak ezzel, amúgy jogosan. Szóval bocs az offért, sajnos felkaptam a vizet.
Nézd, repülős témára visszafordítva, kb. annyit írtál, hogy pl.
"azért haltak meg sokan (/rokonaim/szeretteim) egy repülőszerencsétlenségben, mert a gép -20oC-ban próbált leszállni a pályára."
Ez ún. reláció-analízisre lefordítva annyit jelent:
- meghaltak
- -20oC volt
- összefüggés nincs. Pontosabban pusztán ennyiből semmilyen összefüggés nem állapítható meg, hiszen vannak repterek, ahol rendszeresen ilyen hidegben szállnak le (baj nélkül). (Reláció analízisben "B" válasz.)
Most csöpögtettél egy újabb infót: "a pálya is jeges volt".
Ez már "kevésbé", de továbbra is B ...
Ennyiben próbálok ON lenni, de azért lezárásként annyit hagy tegyek hozzá, hogy hozzátartozóik halálával kapcsolatban kifogásokat emelő hozzátartozóknak kb. pénzfeldobás valószínűségével van igaza. Vagy igen, vagy nem: fifty-fifty
Inkább: gyakran hallanak, évek óta éjszaka kisgépeket. Még soha nem tudtak megfogni egyet sem. Ott lakó rokon szerint cigi szállítás, kidobás zajlik a falu mondavilága szerint. Hát talán nem csak hallucináció.
Helye van, ideje van, miért ne .....
Volt aki magnón gyűjtött hangmintákat, azt kérdezte ki tudná beazonosítani milyen vas lehet.
a pullmonológia helyett egyiket belgyógyra, másikat neurológiára vitték
Akkor pl. Finnországban (ahol a betegek magasan a leges-leg-elégedettebbek az eü-vel) MINDEN hospitalizálandó pulmonológiai eset meghal, mert ott nincs külön ilyen osztály/ szakterület. MINDEN pulmo. esetet belgyógyászatra visznek. (Esetleg Infektológiára.)
Sztem nem ukrán pilcsik voltak - tapasztalatból mondom.....:-))))
(Réges régen, egy messzi galaxisban, valahol a nagy homokozóban repültem ukrán pilcsikkel, az ancsa kétszámjegyű verziójában, egy éven át. Ott nem szabott határt a fel- és leszállásoknak némi hepe-hupa, sőt...., volt, hogy egy nagyobbra nőtt bucka “valamiért” belekapott a légcsavarba. Jött a kalapács, meg a továbbrepülés.)
off ezt csak a gyerekorvoson vettem észre, amikor benézte a lányom tüdőgyusziját, és majdnem belehalt. Anyám és apám orvosai nem különösebben idegeskedtek, amikor eltették őket láb alól, konkrétan a pullmonológia helyett egyiket belgyógyra, másikat neurológiára vitték, egyik három nap, a másik hat óra alatt halt bele.
Lezuhant a délnyugat-törökországi Isparta tartományban egy török katonai oktatógép. A repülőn lévő két pilóta és a technikus is meghalt .
A hadsereg közleménye szerint a CASA CN-235 típusú szállítógép az eskisehiri légi támaszpontról szállt fel, és 12 óra 50 perckor a Yalvac körzethez tartozó Kirkbas falunál tűnt el a radarképernyőről.
A mentők a közeli Egirdir-tótól északra találták meg a repülő roncsát és a három katona holttestét. Sehmus Günaydin, Isparta tartomány kormányzója az NTV-nek azt mondta, hogy a baleset pontos oka egyelőre nem ismert, de a térséget sűrű köd borítja.
közeli hozzátartozóm ezt másként érzékeli. a szakmán belül évi 5-10 ezerre teszik az úgynevezett műhibák számát. egy-egy ilyen eset akkor is megterheli az orvos lelkiismeretét és egészségét, ha a beteg vagy a hozzátartozók csak az esetek 10%-ban indítanak pert. és ha egyszer eljárás indult, akkor derül ki, hogy az orvosnál nem szempont, hogy hányadik órája volt ügyeletben, amikor az infúzió felírása előtt benézte a vérképet, vagy az ekg-n nem vette észre a fenyegető infarktust.
Kies hazánkban a gonosz körülmények igencsak fatális összejátszása kell ahhoz, hogy egy doki egy harmadfokú szóbeli ejnyebejnyénél súlyosabb retorziónak nézzen elébe. (személyes ismeretek!)
egyébként tényleg érdekes, teherautósofőröknél veszik legszigorúbban a munkaidőt (4 óra menet 1 óra pihenés 4 óra menet, és aznap többet nem vezethet -- asszem ez a most érvényes korlátozás), pilótákat sokkal jobban lehet terhelni, a műtőasztalnál dolgozó szakorvosoktól meg simán elvárják, hogy 48 órás ügyeletben akár végig talpon legyen és ha az utolsó órában elkövet egy hibát, mehet börtönbe.