Régen voltak hülye törvények de ma egyre több van .
A hetvenes években ha nem politizáltál vagy nam követtél el valami nagy baromságot akkor hagytak élni. Néha lenyúltak a kopók, de az elöfordult itthon is.
Ma igazán lenyúlnak mert úgy megkeményitették a szabályokat hogy az ember úgy érzi a horvátok egyik keze mindég a zsebében van és pénz után kutat.
Meg kell keresni a magyarbarát kikötöi kapitányokat és ott vizsgázni. A vizsgadij se drága és ugy a baksis se sok. Tudd valaki infot?????
Azért valami alapismeret szükséges a vizsgához,dehát annak mindenki maga is a hasznát látja.
A kérdésre" érvényes-e a magyar jogsi a Dalmát tengeren" a következöt tudtam kideriteni. Mivel sem a Magyar sem a Horvát net oldalon nem találtam deffinitiv választ megpróbáltam a Német és Osztrák Forum oldalakat és hivatalos tengeri elöirásokat végigolvasni.
A legjobban a Magyar kishajóvezetöi engedélyt és az Osztrák dunai hajózási engedélyt lehet összehasonlitani.
Mindkettö belvizekre (Binnenwasser) érvényes. Binnenwasser a német (nemzetközi) elöirás szerint nem foglalja magába a tengerpart 3mh-s sávját. Tehát ezek a jogositványok a tengeren nem érvényesek.
Más kérdés, hogy a kikötö parancsnok becsukja-e a szemét vagy nem. 50-50%
Viszont ha balesetet okozol a biztositó nagy valószinüségel nem fog fizetni.
(Én a hetvenes években rendszeresen jártam le a magyar jogsimmal és azt se tudtam, hogy ez ott nem érvényes. Kutya se törödött vele. Ma már más világ járja.)
A horvát jogositvány megszerzése nem nehéz csak meg kell találni a megfelelö kikötöi kapitányt és tudni kell vele beszélni.
Ha van valakinek erröl tapasztalata kérem irja meg.
Előre is elnézést kérek mindenkitől, hogyha rosszul tudom. Úgytudom a magyar kedvtelési célú kisgéphajóvezetői engedély, az nemzetközi engedély. Viszont nem tengerre, hanem belvízre szól. Namármost én úgy hallottam, hogy a parttól 3 tengeri mérföldig, belvíznek minősül, így oda is érvényes. Állítólag a horvátoknál van csak probléma, ugyanis a vizirendőrők fele elfogadja, a másik fele meg nem. Mi az igazság? A nyáron mennék az adriára, de nem tudom jól tudom-e.
Egy KRIM IV -es 5,6m, egy M2 4,2m és egy k2-es 4,6m.
Jól felajasztom az autóra a futót, azután usgyi....:-)))
Ke komolyan!
NEm igazán ismerem a tengeri szabályokat. Azt sem tudom, hogy a magyar kedvtelési célú érvényes-e oda. Szóval tudatlan vagyok a témában, minden felvilágosítást szívesen fogadok!(jó gépész is holtig tanul...)
először a "SOPRON" m/s nagyjavaításában volt szerencsém részt vállalni, ott találkoztam először 8 hengeres LÁNG-al. Most a "TATABÁNYA" 6 hengeres LÁNG- jait élsztettük fel. Én is nagyon örülök, hogy ezek a hajók nem kerülnek szétvágásra és mivel anyagi erőforrásaim nincsenek (csóró vagyok mint állat...:-))) ) a munkámmal igyexem segíteni. A Gőzhajók, hadihajók hajózás fórumon részletesen olvashatsz mindkét hajórol.
A "SOPRON" jelenleg a Neszmélyi hajóskanzenben "lakik", a "TATABÁNYA" pedig hamarosan jön fel Újpestre.
Ami azt illeti én is bevásároltam egy rendőrségi M-2 -t, a Warthburg motor helyére keresek valami DIESEL-t. Persze lehet kapni, csak ugye a mentő egyesületnek nincs pénze, a támogatói, vagy reklám célú számlánk meg a kutyának sem kell, tehát egyenlőre nincs motor, pedíg nyakunkon a szezon!
Az intercooler esetleg elhagyható, a kipufogó megoldásával mi a gondod?
A zoltán-alapítvány tulajdonában, vannak, helyileg pdig a neszmélyi hajóskanzenban. www.neszmely.hu vagy europahajó oldalán, továbbá a hajocsavar.hu-n találsz képeket. De szvsz. a gőzhajók... topicban is szeretettel látnak.
Nagyon örülök, hogy ezek a legendák nem tűnnek el nyomtalanul a lángvágósok keze által, egyszer meg tudom mutatni még talán a kislányomnak is , nem csak fényképen. Ezek a hajók most kinek a tulajdonában vannak? A Mahartnak semmi köze, gondolom már hozzájuk?
Mostanában ilyeneket csinálok:
Nem jon össze ez a képfeltöltés már megint... Majd este próbálkozom.
Igen, kb. mint a Dorog. Mit csinálunk vele? Remélhetőleg talpra áll, és menni fog mielőbb. Ha a Gőzhajók... fórumban visszaolvasol párezer hsz-t, mk. 2003 karácsony környékére, akkor láthatod. Akkortájt a Sopron ms jött vissza a sírból, ma így fest:
Ez melyik hajó? Régebben én is dolgoztam Láng-okkal, jópárszor megjártam a dunát Sulinától Regensburgig . Legjobban a régi Eger ms.t szerettem a soros 8 hengeresek gyönyörűen muzsikálnak...
Honlapom megújult, egyenlőre csak egy hajós kép van rajta, egy rendőrségi varesz motorost épitettünk át 1,9 tdire. Csinálok még majd képeket és felteszem, amik vannak sajna túl nagyok.
A dieseles átépitésben talán a kipufogó, és az interkúler a legnagyobb feladat, ezzel küzdök a legtöbbet. Ezekben szivesen vennék segitséget.
Nem rakattam át magamhoz, mindössze a moderátorok szokása, hogy hasonló témájú topicokat összevonnak. Elismerem, felhívtam rá a moderátorok figyelmét, ezt nem is tagadom, de nyugtasd meg magad, mert előbb-utóbb maguktól is rátaláltak volna, és rosszabb lett volna akkor megszüntetni, illetve összevonni a topicot, amikor már van benne egy pár tucat hozzászólás.
Horvát papíron a "Boat Leaders Licence of Competency" nevezetű, a horvát kikötőkben, kb 1 hetes tanfolyammal és vizsgával megszerezhető, másnéven "horvát kishajóvezetői" engedélyt értettem.
Ennek az érvényességi korlátairól mit tudsz? Mit mondanak rá a horvát hatóságok? A mieink egyértelműen nem fogadják el nemzetközi érvényű papírnak, de az érdekelne, hogy a görögök pl. elfogadják-e? Adnak-e rá charterhajót?
A "PP"re figyelmeztetésedet köszönöm, soha nem vettem volna észre! Szólok a modinak.
1, Persze hogy érdekes téma a tengeri hajózás valószinüleg ezért rakattad magadhoz De az itt résztvevöket úgy érzem jobban érdekli külmotor mint egy beépitett V8-as vagy S6-os benzintemetö. Nagyobb hajót csak hosszabb túrára édemes a vizre rakni. A Dunán én is egy 40 lovas rocsoval fogok hajózni. Ezért vagyok itt is.
2, Mint azt te is tudhatod nagy a különbség a vitorlázás és a túramotorozás között ezért inditottam a topicom és nem neked szántam konkurenciát.
3, Ha a elözö hozzászólásaimat elovasod megtudod hol hajóztam.
4, Milyen Horvát papir? Mi érdekel?
bb
ps. Akciód nem tartom korrektnek!!!
pps. a SPPORTHAJÒZÀST a cim ben pedig javittasd ki mert igy senki se irja be a keresöbe.
Érdekes a téma, még engem is érdekel, de szerintem igenis hasonló témájú a kettő, és mint ilyen, fölösleges! Én személy szerint pl. sokkal szivesebben venném, ha a másik motorcsónakos topicban olvashatnék erről is. Ha már itt tartunk, görögországi hajós tapasztalatod van-e? Mit tudsz a horvát papír érvényességéről?
Mint láttad szivesen vettem részt a másik két hajós topcban. (valószinöleg tovább is tenni fogom) Nem ellenük készült ez. DE azokban külmotoros kishajók és Magyar folyami hajózás a téma. A harmadikban pedig Balatoni meg Dunai nagy géphajók.
Érdekes és figyelemmel olvasom öket. Viszont sok hajóval rendelkezö hajós van akit esetleg érdekelnek tengeri problémák és hajók amik nem csak 5-20 lovas motorokkal vannak ellátva. Az nem protzság, hogy valaki egy kissebb vagy nagyobb turahajóval bejárja a horvát tengerpartot. Én valamikor 4,5 méteres Hillével hajótam Zadartól Dubrovnikig és vissza. Kedvet szeretnék hozzá csinálni
Az Indexre most találtam de már kb 3 éve olvasom és irok a Boots-Forum-ba. Bahajóztam az Adriát Triesttöl Dubrovnikig. Több száz link cimem van ebböl a témakörböl.Nem személyeskedni akarok mint Te, de van tapasztalatod ezen a téren?
A két futó topic nem érinti ezeket a témaköröket
A téma nincs szétforgácsolva ezáltal csak kibövitve.
Igazad van? hogy fogadjam meg egy régi törzsasztalos tanácsát és zárjam le a topicot? Nyaranta több száz hajó van lent az Adrián. Talán érdekli öket ez a téma! Ha nem akkor akkor úgy is elhal a topic.