Duisburgban eladó egy orosz szárnyas hajó. Aluminium test, rozsdamentes szárny, a motor valószinüleg marinirozott ZIL V8 (hibás). Még egyenlöre baromi drága, de szerintem senki se adja meg ezt az árat. Ha lemegy az árral akkor érdekes lenne a Dunán szaladgálni vele. Érdekli valakit??
Úgy tudom, volt valami Volvo Penta is, és nemcsak jet hajtóműves volt, hanem csavaros is. Nem tudod, a vízirendészet javítóbázisán adnak még el felújított Volvo Penta Z hajtásokat? Mert állítólag néhány éve lehetett náluk ilyeneket kapni.
A Soroksári Dunaágon jár egy ilyen hajó, füredi test, Lada motorral. Reggel indul a Kvassay úti BM hajójavító kikötőjéből és délután tér vissza.
Egy időben ezt használták a vizirendőrök. Ma már alig látni a típust, valszeg eladták a leromlott állapotúakat. Cimborám ilyen típusú hajóval tett kishajóvezetői vizsgát múlt héten a Sződligeti öbölben. Neki is nagyon teccett. :))
Sajnos a merci motorok több kategoriával drágábbak. Szerintem keresni fogok egy Audi 100 2,5 td kocsit amivel nyugisan keréken hazamegyek és otthon meg átbuheráljuk a motort a hajóba. a 2,5-ös motorhoz megtaláltam már a tunningleirást is. Szerintem 20-30 pacit még különösebb megeröltetés nélkül bele lehet rakni. Az meg már elég. a hajót megnézheted a Tengeri hajózás, hajóvásárlás, url-t :) topicban.
Turbót fel lehet rá tenni pl a kkk04-est, a vizhűtéses középrészével, a csigaházra nincs egyenlőre megoldásunk, a kip öntvényt meg a svédek csinálnak rá. A 140 lovat nem nagy kaland feljebb húzni, meg ha előtte benzines volt akkor kicsivel kevesebb dizel ló is elég, a kb azonos tempóhoz, az a tapasztalat. Meg úgyse állandó teligázon jár az ember. Lehetne még esetleg a 2,9-es merci motort(pl Sprinter) is használni, az is közvetlen, és csináltam olyanra is már bowdenes átalakitást.
Kicsit belemélyedtem az Audi 2,5 TD motorokba. Ezekbe az 5 hengeres motorokba Chiptunning nélkül csak 120 (AAT/ABP) és 140(AEL) lóerö van. Az úgy kevés lenne,
tehát meg kéne tunningolni. De még mindég az a kérdés hogyan lehet megoldani a turbó és a kipuffogó hütését. Van valami megoldásotok errre??
Üdv.
bb
ps.a V6.os motor leirását még nem találtam meg a neten.
A V6 2,5 tdi Audi kétféle mocival készült 150 és 180 lóval. 265 lovat mértek már cimbik utcai autón, amit kicsit megtuningoltunk. Hajóba inkább a sor 5hengerest tenném, mert olcsóbb, és jobb motor. Egy pátyi cimborám épp most épit be ilyet egy Volvó helyére, igy megvan a közdarab stb is...
Audi A6 v6 2,5 TDI bowdenes adagolóval... Szebben jár mint az eredeti VP44-ként emlegetett rémálommal, és csupán egyetlen szál vezeték kell a mágnesszelepnek...
Rengeteg adagolót csináltam versenyautóktól kezdve , "utcai harcosoknak" közvetlen dizelekbe. De gyárilag is sok közvetlen dizel mechanikus adagolós, szerintem a villany csak arra jó hogy gondot okozzon... De mindjárt teszek fel képet a mai melóról!
esmételten tovább rágódok a feltett képeken. A régi adagolós diesel motorokat nem volt nehéz hajómotorrá átalakitani, mert oda nem kell elektronika.
A mostani direktbefecskendezös motoroknak már elktronikus a szabályozása. a befecskendezett üzemanyagot optimálja a terhelés és fordulatszám alapján. Hogyan lehet ezt a rendszert kiiktatni esetleg csónakmotorhoz alakitani?? van erre valami megoldásotok?? Tudsz valami tanácsot adni??
Hallo salesquy és a többiek akiket ez a téma is érdekel. feléleszteném a Tengeri hajózás, hajóvásárlás, url-t :) cimü topikot. Akit érdekel a téma kukkantson be!