A régebbi képeim 2megapixelesek és túl nagyok hogy feltegyem őket, pedig lenne érdekesség. Tud valaki segiteni abban hogyan tömöritsem vagy rakjam fel? Esetleg átküldeném mailban annak aki vállal egy kis segitséget ebben! Köszönöm!
Az orosz szárnyassal kapcsolatban kora tavasszal irogatott be egy srác, talán olvassa még a topicot...
A rendörségi kicsi motorcsónakkal kapcsolatban:
Tavaly csináltunk egy z hajtóműves Warburg motorost 1,9 tdi vw atépitéssel. és egy ugyanolyan vizsugaras Lada motoros van készölőben szintén tdi mocival.
Délután lehet lesz alkalmam lefényképezem őket. Ha jól emlékszem van egy két kép a honlapomon is.
Duisburgban eladó egy orosz szárnyas hajó. Aluminium test, rozsdamentes szárny, a motor valószinüleg marinirozott ZIL V8 (hibás). Még egyenlöre baromi drága, de szerintem senki se adja meg ezt az árat. Ha lemegy az árral akkor érdekes lenne a Dunán szaladgálni vele. Érdekli valakit??
Úgy tudom, volt valami Volvo Penta is, és nemcsak jet hajtóműves volt, hanem csavaros is. Nem tudod, a vízirendészet javítóbázisán adnak még el felújított Volvo Penta Z hajtásokat? Mert állítólag néhány éve lehetett náluk ilyeneket kapni.
A Soroksári Dunaágon jár egy ilyen hajó, füredi test, Lada motorral. Reggel indul a Kvassay úti BM hajójavító kikötőjéből és délután tér vissza.
Egy időben ezt használták a vizirendőrök. Ma már alig látni a típust, valszeg eladták a leromlott állapotúakat. Cimborám ilyen típusú hajóval tett kishajóvezetői vizsgát múlt héten a Sződligeti öbölben. Neki is nagyon teccett. :))
Sajnos a merci motorok több kategoriával drágábbak. Szerintem keresni fogok egy Audi 100 2,5 td kocsit amivel nyugisan keréken hazamegyek és otthon meg átbuheráljuk a motort a hajóba. a 2,5-ös motorhoz megtaláltam már a tunningleirást is. Szerintem 20-30 pacit még különösebb megeröltetés nélkül bele lehet rakni. Az meg már elég. a hajót megnézheted a Tengeri hajózás, hajóvásárlás, url-t :) topicban.
Turbót fel lehet rá tenni pl a kkk04-est, a vizhűtéses középrészével, a csigaházra nincs egyenlőre megoldásunk, a kip öntvényt meg a svédek csinálnak rá. A 140 lovat nem nagy kaland feljebb húzni, meg ha előtte benzines volt akkor kicsivel kevesebb dizel ló is elég, a kb azonos tempóhoz, az a tapasztalat. Meg úgyse állandó teligázon jár az ember. Lehetne még esetleg a 2,9-es merci motort(pl Sprinter) is használni, az is közvetlen, és csináltam olyanra is már bowdenes átalakitást.
Kicsit belemélyedtem az Audi 2,5 TD motorokba. Ezekbe az 5 hengeres motorokba Chiptunning nélkül csak 120 (AAT/ABP) és 140(AEL) lóerö van. Az úgy kevés lenne,
tehát meg kéne tunningolni. De még mindég az a kérdés hogyan lehet megoldani a turbó és a kipuffogó hütését. Van valami megoldásotok errre??
Üdv.
bb
ps.a V6.os motor leirását még nem találtam meg a neten.
A V6 2,5 tdi Audi kétféle mocival készült 150 és 180 lóval. 265 lovat mértek már cimbik utcai autón, amit kicsit megtuningoltunk. Hajóba inkább a sor 5hengerest tenném, mert olcsóbb, és jobb motor. Egy pátyi cimborám épp most épit be ilyet egy Volvó helyére, igy megvan a közdarab stb is...
Audi A6 v6 2,5 TDI bowdenes adagolóval... Szebben jár mint az eredeti VP44-ként emlegetett rémálommal, és csupán egyetlen szál vezeték kell a mágnesszelepnek...
Rengeteg adagolót csináltam versenyautóktól kezdve , "utcai harcosoknak" közvetlen dizelekbe. De gyárilag is sok közvetlen dizel mechanikus adagolós, szerintem a villany csak arra jó hogy gondot okozzon... De mindjárt teszek fel képet a mai melóról!
esmételten tovább rágódok a feltett képeken. A régi adagolós diesel motorokat nem volt nehéz hajómotorrá átalakitani, mert oda nem kell elektronika.
A mostani direktbefecskendezös motoroknak már elktronikus a szabályozása. a befecskendezett üzemanyagot optimálja a terhelés és fordulatszám alapján. Hogyan lehet ezt a rendszert kiiktatni esetleg csónakmotorhoz alakitani?? van erre valami megoldásotok?? Tudsz valami tanácsot adni??