Hali Barbabianka! Sajna én is tudom, hogy mostanában nem fogok tudni áthajózni a Dunára. (Hacsak a Ferenc-csatornán át nem, lásd egy kicsit délebbre Becse/Becej- Bezdán és vissza, de állítólag ott amúgy sem lehet.) A hajóm ProgresszM2+Vihr - bővebben a másik topicban (Keleti csónakmotorok.) A Johnson impellert még nem intéztem, mondtad,h. tudsz szerezni, de kéne tudnom egy kb. árat, ha megírnád, jó lenne.
A tisza hihetetlen hangulatos a Duna nagysága viszont lenyügözö. Ha te a Duna-Tisza csatornára vársz ki fog fehéredni a szakálad mire a Dunán hajózol. Mekkora a hajód? nem lehet szállitani?? Mi van a Johnsonnal kaptál hozzá impellert?
Barbabianka, Sügér: Nem is volt komoly..... Én meg a Dunát szeretném egyszer kipróbálni. Na, majd ha lesz Duna-Tisza csatorna :)))))))), :(((((((((((. Komolyra: ha lesz rá módotok, ne hagyjátok ki a Tiszát!!!
Duna, Tisza, Dráva , Száva mindnek vizét hajó járja. Sorry, hogy nem igy irtam. A Tiszán és a Tiszatavon tavalyelött többször hajóztam barátaimmal. Szerintem az ország eggyik legszebb vizterülete. Szóval nehogy kizártnak érezzétek megatokat a vizibolondok táborából. Feleségem (aki hisz a reinkarnációba) mondja, hogy valamelyik elözö életemben hajóács lehettem külömben nem volna érthetö a vizzel és hajókkal való kapcsolatom. Már az elsö fizetésemböl egykoron csónakot vettem és ez a szerelem tart azóta is. Évek óta tervezünk egy Tiszatúrát, de eddig nem jött össze. Talán 2006 ban.
Az Evinrudeban nincs gumitömités. Az alsó öntvényre rásimul egy V2A lemez és arra jön a felsö öntvényház. Tömitésnek nyomát se láttam. Simára vannak csiszolva felületek és valami gumiszerü anyag volt rákenve. Még a nyárig van elég idö és addig körülnézek én is a boltokban. Süger köszi a segitséget ha nem jutok hozzá biztosan megkérlek a beszerzésére.
Tele van már a hócipöm ettöl a téltöl. Harmadik napja havazik és semmi remény arra hogy abbamaradjon.
Köszönöm a tanácsod. Sajnos nem ismerem a Bana TKt. Én eddig Currilt használtam illesztéses tömitésekhez. Ebben a vizpumpában sincs igazándiból tömités a fém alkatrészek illezkednek. Hol lehet venni Bana TKt??
Hallo izgaga. Köszönöm a segitséget. Hétvégén tabularazat csináltam és lekaptam a csizma lasó részét. Szóval Evinrudékra lehet számitani! A bontás ott van a vizpumpa ház mellett. Kb 10 perc alatt szétszedtem az egészet. Az impeller elégé meg van kopva tulajdonképen meg lehetne cserélni de inkább rendelek egy újat. Talán a jövö- hétre össze is rakom, csak nincs itthon tömitö-ragasztóm. Elméletileg a menö motorokhoz minden alkatrészt meg tudok szerezni. A kérdés mennyiért.
Barbabianka: Huhhh, megvan a könyv, ez az 1980-as kiadású Johnson SeaHorse 4.5 és 7.5 lovas motorokra vonatkozik, namost gyanítom, hogy a Te eseted hasonló - bár ez sose biztos. Pl. annyit kapásból látok, hogy a vízpumpaházat nem 2, hanem 4 csavar rögzíti, de ez a legkevésbé lényeges. Egy kicsit át kellene olvasnom, nehogy hülyeséget írjak. Kösz a felajánlást az alkatrészbeszerzésre. Mást is tudsz szerezni, mint impellert??? Persze a nagy kérdés az ár. Pl. az általad említett 6 lovas Evinrudebe mennyi egy impeller????
Barbabianka: Most nem tudok ránézni a motorra, de szokott lenni egy kis ablakféle egy kis lemezfedéssel, a fedél csavarját kicsavarva, fedelet levéve (mint egy ablak) hozzáférhető az a rész, ahol a rúd meg van toldva, a rögzítőcsavarok is oldhatók. Istenuccse most nem emléxem, hogy a kismotoron ez hogy van megoldva. Ígértem a szerelési könyvre ránézek, na erre nem találom.....
Köszönet a válaszért. Amikor leveszem a meghajtást hol kell szétakasztani az irányváltó rudazatát??
Tavaly szétszedtem egy 5LE Zündappot de még ma sincs összerakva mert nem tudok hozzájutni a fedölaphoz. Futo motorokhoz mint pl Evinrude a kopo alkatrészeket impeller gyújtás simán meg tudok szerezni de a fránya Zündapp kitolt velem. Valahol majd legyártatom a lapot s akkor talán sikerül összerakni.
Üdv. Barbabianka: Én ugyan nem 6 HP-s Evenruden cseréltem impellert, hanem 30 HP-s Vihr30elektronon, de szerintem gyakorlatilag minden külmotoron ugyanarra a srófra megy a dolog. Amúgy meg most kellene egy J4.5-ös SeaHorse-on, csakdeviszont nagyon hidegvan, fűtött műhely v. garázs az meg nincsen. (Meg impeller senincs hozzá.) Viszont van a fentemlített Johnsonhoz javítási kézikönyvem, amit majd megnézek, szerintem nagyjábul ugyanaz lehet. Naszóval, úgy általában: a vízszivattyú a vízalattirészben (underwater) van, tipikusan az erőátviteli rész ("torpedóagy") tetején, de azzal egybeépítve. Namost látható szok lenni az a nehány csavar, amiknek a kihajtásával a lábról ezt a részt le lehet szerelni. Akkor látszik majd a vízpumpaház, amelyet általában 2 csavar rögzít az öntvényhez. A házat leszerelve látszik az impeller, amit cserélünk. Előfordulhat, hogy a ház falában is vannak csíkos kopások, ekkor -ha lehet- házat is cserélünk. Ami még fontos, az a vízpumpakerék (impeller) alatt lévő acéllemez (impeller plate), ami ha kopott, sztén cserés, már amennyiben itt kies hazánkban elő tudunk rántani a fiókból egy vadiúl impeller platét. Azt szokták mondani, hogy az összeszerelés fordított sorrendben történik. Ügyelni kell a tömítések, szimmeringek lehetőség szerinti cseréjére is. A végén jön a feketeleves, amikor ezt a legalsórészt a csizmára vissza kell szerelni. Ha már láttál vagy csináltál ilyet, akkor tudod, hogy miről van szó. A Viharnál ez egy életre szóló élmény lehet..... A lényeg az, hogy minden elemnek: erőátviteli közdarab (tengely), irányváltó kapcsolórúd, vízcső klappolni kell a helyére. Pontosan. Különben nem jó, és akkor leszedni és kezdeni előlről. Persze amikor összeillesztenéd a dolgokat, akkor el is tűnik a szemed elől! Azért csüggedni nem szabad, ha az ember majd a 126-ikat csinálja, akkor eccerű lesz.