Az első próba beigazolta a rossz sejtésünket: a kipufogót a belső viz hűti, és nem birta visszahűteni a hőcserélő. A hajó amúgy jól ment. Ma átforditják a rendszert, és a külső viz lesz majd a dobban. Szerintem kár ezzel foglalkozni, különbet lehet olcsóbban csinálni.
A kipufogó aljában van a hőcserélő, a képen látszik a két vastag gumicsőnél megy be a külsőviz. Szerintem ennél a megoldásnál többet ér a központifűtés hőcserélő, de majd a próba során kiderül...
A kipufogót valahol kint csinálták,(német, vagy svéd) de nem tetszik , ilyet csinálunk mi is. Az adagoló nem elektronikus hanem bowdenes, nem kell "harcolni" a villannyal és jobban is megy.Ha minden igaz a héten vizrerakják, majd beszámolok milyen lett.
Ma voltam a pátyi cimbinél, kezd összeállni a hajó amin dolgozik. 2,5 5H tdi került valami 6l-es Volvo benzinmotor helyére, kiváncsi leszek hogy bir el a hajóval, ami eléggé termetes. (kb22-24 lábas, de mély kajütös nehéz hajó). Igy csinálták meg a vizes kipufogót meg a hőcserélőt kint, de nem voltunk eldőlve tőle. Az utolsó képen látszik milyen mély a hajó, elveszik lent az Audi moci...
3 éve rendelkezem egy Cortina 480 Cabin tipusú lengyel kishajóval, amin egy
Selva 55 LE-s külmotor van.
A motoromhoz nincs tartalék csigám , és venni kivánok egyet.
Az interneten találtam a Volvo Penta egy termékét, a QL Multi Propeller-t.
A csiga négy leveles , de műanyag / valami karbon ötvözet / , viszont állítható a levelek dőlészszöge, és cserélhetők a levelek. Ára az én motoromra 66.000 Ft.
Ismeritek -e, és mi a véleményetek róla? Tartalék csigának jó lesz ? Vagy fő csigának , és a mostani lesz a tartalék.
Ami megfogott benne az az állíthatóság, és az, hogy bár műanyag, csak a Volvo Penta terméke.
Igen úgy gondoltam a könnyü siklást. Ekkor a legkissebb megterhelése a motornak.
A fáma azt tartja, az új tipusu motoroknak igazándiból nincs bejáratási ideje. Az elsö olajcserát azért szokták megvárni a hajkurászással mert az elsö ölajcsere alkalmával eltávozik minden szerelési szennyezetséget a motorból.
A csigát nem vetted drágán Ez az ára.
Nemetországban a leghiresebb propeller javitó és kereskedö cég a Gröver
Ugyan azt a csigát vetted meg ami gyárilag a motoron volt??
A fogyasztásméröt az www.ebay.de -on vettem. Volt éppen egy hát lecsaptam rá.
még nem kaptam meg igy nem tudok róla semmit se mondani.
Hogy miért kell fogyasztásmérö? Mert egyszer már elfogyott a benzinem a tengeren és nagyon kellemetlen volt. Azóta a feleségem minden uton megkérdezi hogy elég benzinünk van-e a célpontig.
A hajó Monterey, bár lehet, hogy csónakot illett volna írnom, mert egy rendes tiszai ladik is 6.2, ez pedig csak 5 hetven.
bb
A könnyű siklás alatt gondolom arra a helyzetre gondolsz, amikor még éppen siklik a test. Ezt még nem igazán tudom jól eltalálni, de a siklatás most amúgy is túl sok figyelmet követel, mert a Tisza rengeteg hordalékot hoz, és ezt én pihenés helyett majdnem a munka kategóriába sorolom. Na azért nem szakadok bele. :)
A csiga 14.5x19-es. A Bodenseenél Németországben találtam egy céget, akiktől megrendeltem egy új alu csigát házhozszállítással együtt 177,5 €-ért. Biztosan lett volna jobb megoldás, de nem akarom sokáig húzni az időt, már csak a fent leírtak miatt sem. Szó volt acélcsigáról is, de egyenlőre megteszi ez is.
Átvételkor azt modták, hogy 20 üzemóránál lesz egy "átnéző" szervíz, én úgy tudom, hogy akkor még nem cserélnek olajat. Ezt abból gondolom, hogy azt mondták nem kell bevinni a gépet, ezt akár otthon is meg lehet csinálni. A következő 50 üzemóránál lesz. Akkor létezne, hogy addig kell várni egy rendes csapatásra?
Ezek után nem értettem a 388., és az azt követő hozzászólásodat. Te hirtelen elhatározásból vettél egy ilyen műszert? Mert ha igen, akkor kérlek minden információt tégy közkinccsé! Hol vetted, miért, beszerelted-e már, hogy működik, stb......
Nekünk is ilyen volt az előző hajónk. (A tied Crownline?)
Fogyasztás: Nagyjából 14-15 l/h, igaz mi vizisíeltünk vele. Szerintem ne "túrd" vele ennyit a vizet, inkább siklásban járasd be: kijönnek a hibák is (a garanciaidőn belül - nekünk indítómotort kellett benne cserélni) és a siklás kiméletesebb a motornak.
Meg vagyok vele elégedve, lévén nincs összehasonlítási alapom. Az biztos, hogy lassan csordogálásra szeretnék valamit, ami jobban harapja a vízet. A robogókban amit nem szeretek, azt érzem kicsit ebben is. A test 5.7 m, a motor három literes. Mivel még járatós, ezért nincs adatom egyenlőre végsebességről, fordulatszámról. Az eddigi nyolc körüli üzemóra 1500-2000 körüli fordulaton való csordogálásból állt 70%-ban, és a maradék 30% pedig 3200-3400 körüli siklásból, ami 40 km/h-t jelentett. A fogyasztásról sajnos semmit nem tudok, bár azt hiszem mikor az kérdésként felmerül, akkor nem ilyen használat mellett szokták megválaszolni. A fogyasztás családon belül is kérdés, ugyanis közösen használjuk. Szeretnék valami olyasmit is beszerezni, aminek segítségével ez is könnyebben megválaszolható. Amit találtam, az a Navman Fuel 2100, itt: http://www.navmanmarine.hu/Power.htm , de nem tudom, hogy a terméknél 98.000, telefonon 78.000, vagy az árlistájukban talált 63.500-as ár közül melyik az igazi. A járatás is kérdőjeles, még 14 éves koromból emlékszem, hogy az általam kíméletesen bejáratott Simson nem ment úgy, mint egy környékbeli motorgyilkos srácé, aki az utánfutóról is egykeréken állt le vele, miután hazahozták az üzletből. Nem szeretek ennyit írni, mert több, egyszerre feltett kérdésre ahogy látom senki nem kap választ. Tehát összefoglalva:
Kérdésed elsö felére a válaszom. Feltétlenül szükséges egy pótcsiga.
Már csak azt kéne eldönteni, hogy mit akarsz.
Amennyiben meg vagy elégedve a jelenlegivel akkor vegyél egy olcsó müanyag csigát vagy egy használt alut. Mindkettöt megkapod az ebayon aránylag olcsón.
Amennyiben szeretnél változtatni a jelenlegi csigán, tudni kéne a paramétereket.
Hasznos tanácsokra volna szükségem. Szóba került, hogy hasznos lenne egy tartalék csiga beszerzése. Nem tudom mennyire kell ezt komolyan venni, nem szeretnék hegynek fel húsz kilométert evezni, de azt is szeretném elkerülni, hogy úgy keljek útra mindig, hogy egy fél motornyi tartalék alkatrészt kelljen cipelni. A csónak a Tisza-tón van főként használva, és három literes Mercruiser motorral, alfa egyes hajtóművel van szerelve. Tehát az első kérdés, hogy kell-e 1általán. A második az az, hogy milyen legyen, ha kell: műanyag, alu, acél, használt, vagy új. Valami olyasmit szeretnék amilyen nincs, tehát olcsó, tartós, üzemanyagtakarékos, ugyanakkor a csónakot jól mozgató. Nem nagyon vannak infóim, de azok se érnek sokat, ötventől háromszázötven ezerig vannak áraim. Van aki szerint a gyárit le kell dobni, és azt eltenni tartaléknak. Hm...
Ezen kívül van még egy komolyabb problémám, de nem akarok elsőre sokkolni a kérdéstömeggel, tehát későbbre hagyom.
" cimbim egy vizsugarast vett Lada mocival, azt felgyorsitotta a hajtóművet(másik áttételt gyártatott bele) de negyon lassan halad az átépitéssel."
Ha Castoldi a hajtómű, akkor arra nagyon figyeljetek, hogy 0,2mm az illesztés a turbina és a gyűrű között! 0,5-nél már 25-30% a veszteség. Az eredeti műanyag turbina kb 100 órát bír a Dunában, aztán megeszi a hordalék! Múlt héten beszéltem a Castoldi műszaki igazgatójávan (Luigi Narratone), azt mondta, hogy a volt BM-es típusokhoz nem gyártanak fém turbinát. Mi találtunk egy öntőt, aki megcsinálja nekünk, ha elkészül beszámolok róla, hogy kmilyen lett!
Mi is egy ilyenbe (Lada helyére) szántuk az Audit. Az a gáz, hogy benzinre sincs sok pénze az egyesületnek, ezt a motort meg ingyen adnák. Ha van valami jobb ötleted elérhető áron akkor érdekel! Esetleg egy 170 Le-s, hat hengeres Volvo-Pentát tudnánk adni valami normális Diesel motorért!
Azért kössz a tanácsot, mindenképpen igyexünk megfogadni!
HA Castoldi ügyben bárkinek segíthetek hívjatok bátran!
JA! A Wartburg és a Lada motoros Castoldis volt BM hajókban nem egyforma a turbina! A külméret megegyezik, de a tengely bordázata más!Kívülröl is látszik a külömbség, leginkább abban, hogy a kissebbiken nincs tisztítónyílás!
1,35 mil. Vizen van, bármikor kipróbálható, szinte minden héten használja a srác.
Megkérdeztem a fogyit: Mohács-Dújv 3 óra alatt két személlyel ütközőn és kb.35 liter. Szerintem egy jobb csigával 8l/óra alá lehetne vinni 40-es hegymeneti utazóval.
A kipufba,nemsokkal a turbó után belevezettük a vizet, a motortér jól szellőzik, nem volt gond a melegedéssel. Mondjuk alig terheli ez a kicsike hajó, kicsi propellerrel ezt a motort. A másik cimbim egy vizsugarast vett Lada mocival, azt felgyorsitotta a hajtóművet(másik áttételt gyártatott bele) de negyon lassan halad az átépitéssel.
Na ez drága. Árultak egyet Angliába is, az 48E euro volt. Úgy tudom az el is kelt. Itthon tudok egy hajólevelest, 6 hengeres 100le-s molotov motorral, 1,5millióért. Ez a polgári változat. A katonai változatba volt a csajka motor 150le. Tudok egy másikat az nem eladó audi2.5tdi motorral. Amikor utoljára beszéltem a tulajjal még nem próbálta ki. És nekem is van kettő. Az is tdi lesz, ha minden jól megy. Krezidizelel már beszéltünk róla.:)