Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.16 0 0 7
Ez az igazi beszólás... ;-DDD

TDCi, PD TDi automatikusan sz@rok?

Előzmény: LUCzI FERencz (5)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.16 0 0 6
Vannak olyan csomagok, amik a gyertyát, sportlégszűrőt, és a kipufogót foglalják magukban. Ez kockázatmentes tulajdonképpen...
Előzmény: hamvasat (Golf III 1.9TD) (4)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2003.01.16 0 0 5
Diesel=PSA !!! A többi hulladék!!!
hamvasat (Golf III 1.9TD) Creative Commons License 2003.01.16 0 0 4
Mit értesz minőségi csomagok alatt?
Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.16 0 0 3
Érdeklődj a BONTEX-nél, különböző minőségi csomagokat csinálnak, csak kérdés, hogy foglalkoznak-e dízellel (SZVSZ igen)...
Előzmény: hamvasat (Golf III 1.9TD) (2)
hamvasat (Golf III 1.9TD) Creative Commons License 2003.01.16 0 0 2
Minden kezdet nehéz :-)))

Nekem egy (még) teljesen széria '94 1.9-es Turbo Dízel Golfom van. Az igazat megvallva elég dinamikus, de mégis keveslem azt az 55kW-ot. Arra gondoltam, hogy beépítenék egy töltőlevegő visszahűtőt. Ezt tudnék is szerezni 15eFt-ért, beépíteni sem lenne nagy kunszt, elvileg csak a cooler felrögtítésével kéne játszanom, meg a szívósor tetején lévő 90 fokos csőkanyarulatot kéne elforgatnom 180 fokkal. Igenám, de a TDI-intercooleréhez tartozik valamilyen szabályzóegység. Erről nem találtam semmilyen írásos anyagot. Meg ugye mivel a levegő nem közvetlenül a turbóról megy a szívósorra, hanem 2 méternyi csövön, meg egy cooleren, elszenved bizonyos nyomásesést. Értesüléseim szerint (melyek lehet hogy nem teljesen korrektek) a TD-nek 0,7 bar a TDI-nek 0,9 baron dolgozik a turbo (illetve a TDI teljesítményigénykor növeli ezt 1,1 barra). Ez alapján merem hinni, hogy a nyomásesés a gyári TDI cooler rendszerén 0,2 bar. Ennyivel tehát növelni kéne az én turbo-m nyomását (de hogyan???). Ekkor felmerül, hogy bírja-e a turbo ezt tartósan? A harmadik pedig, hogy hangolni kéne az új viszonyokhoz az adagolót, hiszen ez a lelke a dolognak.

Kérdésem: Csinált már valaki ilyesmit? Ha igen megoszthatná tapasztalatait. Illetve más témában is várom a hozzászólásokat, kérdéseket ,tanácsokat. Pl. egyéb teljesítménynövelő eljárások (nemcsak turbos, hanem szívódízelekre), dízel sportkipufról, sportlégszűrőről, egyéb átalakítások, stb.

Cacho Creative Commons License 2003.01.16 0 0 1
Ja, hozzászóljak érdemben is? :)
Nagybátyámnak van egy V6 tdi a4-ese, ami ugye gyárilag 150 ló. Átiratta a chipet, olyan 180-190 lóerős lett a verda és tényleg veszélyeset lép. És az én benzinesem után elég érdekes, hogy feleaddig (3500) is elég forgatni szinte, a nagyon jó gyorsuláshoz.
Cacho Creative Commons License 2003.01.16 0 0 0
Nekem 0 db dízelautóm van :)
Előzmény: hamvasat (Golf III 1.9TD) (-)
hamvasat (Golf III 1.9TD) Creative Commons License 2003.01.16 0 0 topiknyitó
Üdv Mindenkinek!

Azért nyitom ezt a topicot, hogy (remélhetőleg) összegyűjtse azokat, akik a dízelmotorok szerelmesei, és kérdéseikre nem kapnak választ. Így jártam én is, bár sokan vagyunk dízelesek, mégis „megbújva”, és nincs olyan topic, ahol a kérdések megtalálnák a „megfelelő fület”. Elsődlegesen a dízelmotorok teljesítménynövelésére irányul a téma, de bármilyen dízellel kapcsolatos kérdést-tapasztalatot kéretik leírni. Meglátjuk mennyiünket érint a téma :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!