Nekem egy (még) teljesen széria '94 1.9-es Turbo Dízel Golfom van. Az igazat megvallva elég dinamikus, de mégis keveslem azt az 55kW-ot. Arra gondoltam, hogy beépítenék egy töltőlevegő visszahűtőt. Ezt tudnék is szerezni 15eFt-ért, beépíteni sem lenne nagy kunszt, elvileg csak a cooler felrögtítésével kéne játszanom, meg a szívósor tetején lévő 90 fokos csőkanyarulatot kéne elforgatnom 180 fokkal. Igenám, de a TDI-intercooleréhez tartozik valamilyen szabályzóegység. Erről nem találtam semmilyen írásos anyagot. Meg ugye mivel a levegő nem közvetlenül a turbóról megy a szívósorra, hanem 2 méternyi csövön, meg egy cooleren, elszenved bizonyos nyomásesést. Értesüléseim szerint (melyek lehet hogy nem teljesen korrektek) a TD-nek 0,7 bar a TDI-nek 0,9 baron dolgozik a turbo (illetve a TDI teljesítményigénykor növeli ezt 1,1 barra). Ez alapján merem hinni, hogy a nyomásesés a gyári TDI cooler rendszerén 0,2 bar. Ennyivel tehát növelni kéne az én turbo-m nyomását (de hogyan???). Ekkor felmerül, hogy bírja-e a turbo ezt tartósan? A harmadik pedig, hogy hangolni kéne az új viszonyokhoz az adagolót, hiszen ez a lelke a dolognak.
Kérdésem: Csinált már valaki ilyesmit? Ha igen megoszthatná tapasztalatait. Illetve más témában is várom a hozzászólásokat, kérdéseket ,tanácsokat. Pl. egyéb teljesítménynövelő eljárások (nemcsak turbos, hanem szívódízelekre), dízel sportkipufról, sportlégszűrőről, egyéb átalakítások, stb.
Ja, hozzászóljak érdemben is? :)
Nagybátyámnak van egy V6 tdi a4-ese, ami ugye gyárilag 150 ló. Átiratta a chipet, olyan 180-190 lóerős lett a verda és tényleg veszélyeset lép. És az én benzinesem után elég érdekes, hogy feleaddig (3500) is elég forgatni szinte, a nagyon jó gyorsuláshoz.
Azért nyitom ezt a topicot, hogy (remélhetőleg) összegyűjtse azokat, akik a dízelmotorok szerelmesei, és kérdéseikre nem kapnak választ. Így jártam én is, bár sokan vagyunk dízelesek, mégis „megbújva”, és nincs olyan topic, ahol a kérdések megtalálnák a „megfelelő fület”. Elsődlegesen a dízelmotorok teljesítménynövelésére irányul a téma, de bármilyen dízellel kapcsolatos kérdést-tapasztalatot kéretik leírni. Meglátjuk mennyiünket érint a téma :-)