Sziasztok!
Ide csak én szoktam bekukkantani?Melegszenek a vizek, éget a nap, lassan csónakba kell pattanni!
ÉBREDJETEK!!!
Van eladó csónakom ,motorom,és adhatok tanácsot,ha valakinek az kell.
UI:A Thümler nevü csoda (amit igencsak leírtatok, gondolom azért,mert soha nem használtatok olyat), nem rossz motor,csak kevés benne a pacierő.Viszont keveset fogyaszt( KB.6 deci/óra )
ez viszont nem rossz.Ja, és nem a csónak végére kell szerelni.
Sziasztok!
Látom nincs túl forró drót ezen a helyen. De ha mégis idetévedne vki, reagáljon. Én két éve bolondultam bele a motorcsónakokba. Idáig 2 gunicsónakom volt. Az 1. egy 3 méteres egy 4Le-s Yamahával, a 2. egy YAM 380F egy 15 Le-s Suzukival. Most szeretnék venni egy nagyobb gumihajót. Úgy gondoltam Olaszországból esetleg olcsóbban be lehetne hozni. Ha bárki tud tanácsot adni nagyon megköszönném!
Ui.: Vigyünk egy kis életet ebbe a helybe!
Nincs ebben semmi csoda.
Egyszerűen egy hosszú rúd, ami kinyúlik a motorból, és a végén a hajócsavar.
Egyébként a motor 2 LE, ejtőtankos, meglehetősen primitiv.
Azt hiszem, valamelyik ősrégi Simson blokkjára épül, csak vizhűtéses.
Felejthető.
Ami a jethajtást illeti. Egy róvid hajón, ahol a test alatt van a hajtómű (jetski) lehet, hogy jobb, de én állítom neked, hogy akármikor a külmotorommal lemanőverezlek. Jethajtással hol fordulsz te meg helyben, a csónak hosszánál alig szélesebb csatornában?
Ha pedig állatkodni akarsz, és nem _közlekedni_ akkor innentöl kezdve zárjuk le atémát. Nagyon elegem van a vizen állatkodó bunkó macso jetskisekből és társaikból.
Hi LUCzI FERencz!
Lehet hogy zöldfülűnek tartasz, de én még nem hallottam erről az NDK-s csodáról.
Kifelytenéd egy kicsit bővebben a működési elvét?
A sugárhajtásról egyébként még nem tudtál lebeszélni,szerintem ennek a legjobb a manőverező készsége,és a vízen ezzel lehet a legjobban állatkodni.Az egy dolog hogy kicsit roszabb a hatásfoka mint más hajtásoknak ,de szerintem megéri vele foglalkozni.
Üdv ZSO.
A seprűhajtás az, ami a Thümler nevű NDK csodán van, egy hosszú ferde rúd, a végén a csiga, és ez az egész a hajó végére rögzitett külmotorból nyúlik ki ferdén.
Amit te írsz, az belmotoros, egycsavaros hajóknál fordul elő, leginkább nagyhajóknál, és egyenes hajtás a hivatalos neve.
Én nem írtam olyat, hogy azt a Z hajtást csak Wb motorral lehet összeépíteni.
Ezzel volt gyakorlati megvalósítás.
De minden motorhoz házasítható, csak egy kis gépmunka kérdése.
Hi Feri!
Kérdés:
amit ajánlottál z hajtóművet, mért csak wartburg motorral lehet összeépíteni?
a seprűhajtás az az , amikor egy hosszú ferde tengely végén van a hajócsavar, és ez a hajó alatt van?
mért ne lehetne a Wb.motort gázzal hajtani?-csak külöm olajzás kell neki.-én már láttam nem egy gázos Wb.-t.
Motorhoz nem tudok hozzászólni, de szerintem akkor járnál a legjobban, ha elmennél Pesten a Vízirendészet javítóbázisára, Csepelre, ahol relative olcsón adnak el felújított Z hajtóműveket és irányváltót. 100 kFt magasságában csak Wartburg motorral tudod megoldani, az viszont 2ü ezért nem mehet gázzal. Ilyen hajók léteznek gyári kivitelben is. (ACSM Árvizi Csónakmotor, amit a Vízügy használ a saját rocsóin. Igaz, hogy ez seprűhajtás, de úgy van felépítve, hogy Wb. motor, felező, irányváltó, seprű. A vízsugárhajtást felejtsd el, marhaság. Irányváltást is nehéz megoldani. Vizen a 60 km/h már qu.. nagy sebesség.
Pl. egy jó siklóhajó(Pl. Géczy) egy 75 LE külmotorral kb 80-at megy.
Vonatkozó jogszabályok, vizsgáztatás, kishajóvezetői eng, hajózási szabályzat tiszta?
Végre egy normális topic az indexen.
Hi LUCIFER!
Örülök hogy létrehoztad ezt a topicot.
Mint ahogy azt a gázos fórumban már említettem, még nincs motorcsónakom de szeretnék építeni egyet.
A haverom csinálja a testet,kárpitozást, az én részem pedig a motor és a hajtás.
mindenképpen belmotorost szeretnék vagy Z vagy sugárhajtással.Azért gondoltam erre mert ezeket házilag ki tudom vitelezni (gondolom én),főleg a sugárhajtást.-ez egyébként jobban is teccene!-tudom ennek a legrosszabb a hatásfoka,de ezzel egy 10 cm mély pocsolyában is lehet csónakázni.
Valószínű hogy a jardok ladamotoros gépe is azért zabál 22-23l-t,és azért megy "csak"60-nal mert sugárhajtású.
A saját gépemet mindenféleképp valami autó motorjával szeretném meghajtani,lehetőleg gázzal.
A teljesítménye jó lenne ha legalább egy 70-80LE lenne.
A külmutoros variáció azért nem tetszik mert egy ilyen teljesítményű külmotor ára többszázK.HUF,míg a belmotorra hajtással és gázzal eggyütt sem szeretnék egy százasnál többet költeni.
Természetesen a sugárhajtóművet sajátkezüleg szeretnémelkészíteni.
Várom az ötleteket milyen motort lenne érdemes beépíteni.
Üdv ZSO.
A Gázautós topicban volt néhány off hozzászólás, ami arra initott, hogy megnyissam ezt a topicot.
Mivel ez is motoros téma, csak vízi, ezért várok ide mindenkit, akit érdekel a téma, kérdései, válaszai vannak, információt keres, vagy tud adni motorcsónakokról.