ŤУстановлено, что в момент падения воздушное судно находилось в целостности, без возгорания, взрыв возник после падения самолетаť, сказала Петренко в понедельник ŤИнтерфаксуť.
A földet éréskor robbant fel a gép, a levegőben egyben volt és nem égett. -- mondta Szvetlána Petrenko a vizsgálóbizottság hivatalos szóvívője.
Ha vmi 45 fokos szögben ér földet és robban, akkor a többi része 45 fokos szögben távolodik a földtől, majd pontosan 90 fokos robbanási szöget hozva létre.
2.5 eve, egy szep juniusi napon, egyik repuloterunkon ketkormanyos oktatas kozben a novendek elpattant. Megesett ez maskor is a vilagtortenelemben, nem egy nagy ugy, vagy ujra kilebegtetsz, vagy jo nagy gaz, es atstart. Mindenesetre semmikeppen se nyomj bele a botba.
Itt pont ez tortent, a novendek elpattant, a rutinos nagy tapasztalatu (ezt a KBSZ irta le a jelentesben) oktato atvette a gep vezeteset, es f.szan orrfutora szallt. Orrfuto kitorott, a gep orra bukott, es szerencsere senkinek nem esett baja, viszont az egesz repter rajtuk rohogott. (Persze a hatuk mogott, mert udvariassag is van a vilagon.)
Retorzio? Vademeles?
Ja, nem. Az oktatot felvette a Wizz Air... lassan kapitany lesz. :)
Nyilvan nem tudom, ki kivel van pontosan, de ha a gep nem az oktatoe (emi azert valoszinu), neki is lehet felelossegbiztositasa ilyen esetekre. (Itt Nemetorszagban sokaknak van ilyesmi, es ha mondjuk a gyereke behorpaszt egy autot, fizet a biztosito.)
Ja, nagy a kavarodás. A C310, magyar nevén HA-EAB esemény 10.06.-án LHPP-n történt. Ugyanezzel a géppel 07.15-én szintén hasraszálltak, csak Érsekcsanádon, és akkor műszaki hiba miatt. 2016-ban ezzel a géppel sztem nem történt esemény. Akkor most már egyről beszélünk?
Bocsánat! Nincs itt kavarás? A Cessna 310 az Nagyvas? 2016 az 2017? Betonra vagy fűre szálltak 2017-ben Pogányon? És 2016-ban? Az egyikre 2,8 milla a másikra 6 milláról szóltak a hírek.
Hány éves a kapitány? Esetleg mindkét esetben azonos az oktató?
Bocsáss meg kedves Peti, én csak a "felelősségbiztosításra" reagáltam, ami ugye kötelező - de ez csak a harmadik félnek okozott kárra vonatkozik, például a pázsitra...
Ez a 2.8M, hasraszállásnál sztem teljesen baráti ár. Én sokkal többre gondolnék, mondjuk akár gazdasági totálkárra is. Csak a két légcsavar darabja 1 misi, és akkor hol van még a főtengely, motor revizió, esetleg csere, a szerkezeti sérülések, stb? Gyanús ez nekem. Ráadásul 1 éven belül ez a 2. hasraszállása.
Biztosítás meg ugye van, ne is tételezzünk fel mást, mert akkor a gépbe be sem ülhettek volna. A biztosítókat pedig ismerjük, ilyenkor kábé több mint 90%-ra azt saccolom, hogy azt nyilatkozzák, hogy ez nem biztosítási esemény (hasonló esetet sajnos már sikerült végigkövetnem). Haveroktól és kitartástól függően a tulaj kontra biztosító közti per előtt a biztosító fel fog ajánlani egy 0-70% közötti kárenyhítést. Ezt pedig 100%-ra sajnos az oktató-növendék kombónak kell kipótolnia a tulaj számára. Persze ezen is lehet pereskedni, de akkor a két delikvens fizetnivalója megemelkedik a per- és ügyvédi költségekkel, mert mindenképpen bukják a pert.