Helló!
A képeket csak holnap után tudom küldeni, mert még le kell fényképeznem, és holnap nem leszek itthon. Tapasztalat: a vizisít könnyen kihúzza, még egy száz kilós embert is egy léccel, fogyasztása síeléskor 15-20 liter között van. A hajó egyébként 6 személyes, fekvőkabinos. A tükörfal újjá lett építve rajta, mikor 2 éve vettem. Üzemeltetési költség: csak a fogyasztással kel számolni, plusz 2 évente vizsga, ami azt hiszem 18000 most. Én a tiszán használtam, de a hajógyári szegetről vettem, tehát a Dunát is megjárta már. Ha kérdésed van, tedd föl bátran.
Üdv:
Miko
Érdekelne de sajnos most még nincs meg a "rávaló". Viszont szívesen venném a tapasztalatokat - milyen papírok kellenek, hol lehet használni, ktsgek.. A párom akarja nagyon a dolgot, én még hezitálok és tele vagyok kérdéssel.
Előre is köszi - és a képeket a mailemre szívesen fogadom.
Sziasztok.
Bocsi de nincs időm végigolvasni mindent, viszont felmerült bennem pár kérdés amire szerintem Ti kapásból tudtok válaszolni.
Szeretnénk idén / jövőre venni valami vizi járművet. 4-6 személyes, árban max. 1-1,5 M, az elvárás hogy kihúzza a vizisít és a gumit. Mo-n semmilyen tapasztalatunk nincs vízi járművekben, Floridában éltünk 1.5 évet és ott szerettünk bele a jetezésbe / csónakozásba. Ott kissé enyhébb szabályok vannak mint itt.
A kérdéseim:
- van-e ebben az árban olyan csónak ami megfelelő lenne? Milyen árban mennek a fentieknek megfelelő csónakok?
- Mo-n hol és milyen papírokkal (vizi jártassági, csónaknak szükséges papírok?) lehet használni?
- Horvátországgal kapcsolatban mi a tapasztalat? Érdemes-e levinni, milyen plusz ktsgek vannak?
- Lehet e Mo-n bérelni motorcsónakot 1 hétre? Mennénk Horvátba és tök jó lenne valami vízi jármű. Vagy papírok nélkül amúgy is reménytelen?
Előre is köszi a válaszokat!
sziasztok!
egy kb 25 éves amerikai vizisi húzóhajóba, kell kipuffogócsövet (80-as belső átmérő, szöveteerősítéséses vastag gumi) vennem, mert a régi feladta.
Tud valaki segíteni, hogy hol érdemes keresgélni, jellemzően budapesten.
előre is köszi
Szevasz kismiki.
ha benzinfogyasztásméröt akarsz épiteni, találtam egy linket ahol meg van a kapcsolási rajz. A pali leirja hogyan lehet bicikli kilométerórából fogyasztásméröt csinálni.
http://www.alpentourer.de/shop/spritmesser/spritmesser.html
Szerinten nagyon jó és olcsó az ötlet.
Megoldodott a problémád a Tomosodal??
Üdv.
bb
Szervusz Géza!
Köszönöm a választ. Az árából következtetek a típusra. Navman 2100? :))
A gyártó honlapja szerint 5l/h-tól mér, az európai forgalmazók szerint 2,5l/h-tól. Mi az igazság? A tankolások adatai egyeznek a műszer adataival?
http://www.navman.com/marine/products/fuel/fuel2100/index.html
http://segelladen.de/Inhalt-untergruppen40/navmanbenzincomputer.htm
Tud-e róla valaki, hogy újabban már nem kell felfesteni, ragasztani a hajórendszámot?
Vízirendőr figyelmeztetett hétvégén a zászló hiányára, ezt közben mondta, én meg nem akartam feszegetni a kérdést. Bár lehet, hogy félreértettem. A zászlóról is azt hittem - mutatja a hozzáértésem :) - ,hogy csak külföldön kell.
A fogyasztásmérő be van szerelve, eddig 3,5 és 21,5 liter/óra közötti értékeket mutatott. Két üzemóra alatt 10,6 liter fogyott el, én ezt eddig többnek tippeltem. Hozzátartozik, hogy még mindig a járatós, öreges stílusban van használva. Érdekes, hogy ez nem is olyan zavaró. Kis csorgás, kis siklás, kis pihengetés lehorgonyozva, szóval el lehet tengődni így.
Volt egy hosszabb út ezzel a hajóval, 80l fogyasztott 9(!) óra alatt, átlag 40-es utazóval. Levitték az Adriára ott mérték. A sváb nem akarta elhinni, azelőtt 22-25 liter között evett óránként, hasonló tempónál.
Az első próba beigazolta a rossz sejtésünket: a kipufogót a belső viz hűti, és nem birta visszahűteni a hőcserélő. A hajó amúgy jól ment. Ma átforditják a rendszert, és a külső viz lesz majd a dobban. Szerintem kár ezzel foglalkozni, különbet lehet olcsóbban csinálni.
A kipufogó aljában van a hőcserélő, a képen látszik a két vastag gumicsőnél megy be a külsőviz. Szerintem ennél a megoldásnál többet ér a központifűtés hőcserélő, de majd a próba során kiderül...
A kipufogót valahol kint csinálták,(német, vagy svéd) de nem tetszik , ilyet csinálunk mi is. Az adagoló nem elektronikus hanem bowdenes, nem kell "harcolni" a villannyal és jobban is megy.Ha minden igaz a héten vizrerakják, majd beszámolok milyen lett.
Ma voltam a pátyi cimbinél, kezd összeállni a hajó amin dolgozik. 2,5 5H tdi került valami 6l-es Volvo benzinmotor helyére, kiváncsi leszek hogy bir el a hajóval, ami eléggé termetes. (kb22-24 lábas, de mély kajütös nehéz hajó). Igy csinálták meg a vizes kipufogót meg a hőcserélőt kint, de nem voltunk eldőlve tőle. Az utolsó képen látszik milyen mély a hajó, elveszik lent az Audi moci...
3 éve rendelkezem egy Cortina 480 Cabin tipusú lengyel kishajóval, amin egy
Selva 55 LE-s külmotor van.
A motoromhoz nincs tartalék csigám , és venni kivánok egyet.
Az interneten találtam a Volvo Penta egy termékét, a QL Multi Propeller-t.
A csiga négy leveles , de műanyag / valami karbon ötvözet / , viszont állítható a levelek dőlészszöge, és cserélhetők a levelek. Ára az én motoromra 66.000 Ft.
Ismeritek -e, és mi a véleményetek róla? Tartalék csigának jó lesz ? Vagy fő csigának , és a mostani lesz a tartalék.
Ami megfogott benne az az állíthatóság, és az, hogy bár műanyag, csak a Volvo Penta terméke.
Igen úgy gondoltam a könnyü siklást. Ekkor a legkissebb megterhelése a motornak.
A fáma azt tartja, az új tipusu motoroknak igazándiból nincs bejáratási ideje. Az elsö olajcserát azért szokták megvárni a hajkurászással mert az elsö ölajcsere alkalmával eltávozik minden szerelési szennyezetséget a motorból.
A csigát nem vetted drágán Ez az ára.
Nemetországban a leghiresebb propeller javitó és kereskedö cég a Gröver
Ugyan azt a csigát vetted meg ami gyárilag a motoron volt??
A fogyasztásméröt az www.ebay.de -on vettem. Volt éppen egy hát lecsaptam rá.
még nem kaptam meg igy nem tudok róla semmit se mondani.
Hogy miért kell fogyasztásmérö? Mert egyszer már elfogyott a benzinem a tengeren és nagyon kellemetlen volt. Azóta a feleségem minden uton megkérdezi hogy elég benzinünk van-e a célpontig.