Sziasztok.
Kérdésem lenne megint amit nem tudom hol tehetnék fel:
haveromnak van egy jetje, amit külcsönadna a nyaralásunkhoz. most intézte a papírjait, kivihető az országból. viszont nincs vizijártasságink.
ha nagyon akarom el tudom intézni 1 hét alatt a vonóhorgot meg az összes többit, csak nem tudom belevágjak-e.
Zadar környékére mennénk. Mi a tapasztalat? Mennyire veszik ott komolyan az engedélyt? Mennyire büntetnek ha nincs? SOS döntenem kéne, mert még sehol a vonóhorog..
Köszi!
Márklár!
A 15 l/óra az síelés közben van, ha csak csorgunk a Tiszán, akkor 8-10 l/óra. SZVSZ egy 6 hengeres 115 lovas kétütemű motortól ez nem olyan rossz. A teljesítmény valahol meg kell fizetni. Az igaz, hogy a négyüteműek jobbak, kevesebbet esznek, de az áruk a csillagos ég.
Üdv:
Miko
Trabant átfolyásmérőn most agyalok, hogyan lehetne valamilyen műszert csatlakoztatni hozzá az eredeti LED sor helyett. Valószínűleg, mivel Hall-IC van benne, ezért impulzusokat ad, amiket számlálni lehetne, megfelelő osztásarány után pl. egy kerékpár-kilométerórával. Ha kitalálom a megoldást, akkor szerintem fillérekből megépíthető fogyasztásmérő lesz belőle.
Sziasztok !
Azzal a kérdéssel fordulok a tisztelt topiclátogatókhoz, hogy milyen motort javasoltok beépíteni egy volt rendőrségi motorosba , mivel a benne lévő a végét járja, és iszonyúan sok benzint fogyaszt.
Diesel motor beépíthető ?
Köszi előre is a válaszokért.
Dobruczky
Ezen a szakaszon ahol lakom, elég sokszor szoktam találkozni a rendőrökkel, ők
mondták, hogy trafipaxal fogják mérni. Vannak olyan szakaszok, ahol 5 km/h sebességgel szabad csak menni. Ez agyrém. Egyébként 15 km/h a korlátozás.
> négyütemű motorok lényegesen kevesebbet fogyasztanak
18-as tomos merüléses testen 4-5 liter keveréket evet óránként, az új 8ló/4üt yamaha 1 liter körül szív. Sikló testen valszeg kevésbé látványos a csökkenés.
> 4 óránként lehet zsilipelni
Tudja valaki, hogyan alakult ki ez az idétlen beosztás? Az átkosban óránként lehetet zsilipelni, azután jött a 7-10-13-16-19-21 órás, még elfogadható rendszer a nyári időszakban. A mostani beosztás (7-11-15-19 órakor van zsilipelés) sokkal rosszabb. 7-es korai, a 11-es késői a kellemes induláshoz. A hajósok valszeg nagy örömmel fogadnának egy 07-21 óra közötti 2 órás beosztást a május 1. - szeptember 30. időszakban.
> kisdunán sebesség-korlátozás van
A korlátozást ki és milyen módon ellenőrzi? Lézeres mérő áll a nádasban? Elfogó vadászok várják a száguldókat a mérőpont alatt és felett 1-1 kilóméterrel? A hajóban nem kötelező felszerelés a sebsségmérő óra és a sebesség becslése nem egyszerű dolog.
Sziasztok!
Egy kis reklám, de remélem nem lesz zavaró, inkább hasznos.
Kovács Géza Norbert vagyok a Géza Norbert Plexi Design Bt.-ből.
Cégem vállal mindenfajta plexi alkatrész, elem, szélvédő gyártását, polírozását,
régi, elöregedett szélvédők újragyártását is.
Céges honlap:
www.gezanorbert.hu
Még feltöltés alatt van, de van benne használható infó.
Üdvözlettel,
Kovács Géza Norbert
06-20-9203-554
" Mennénk Horvátba és tök jó lenne valami vízi jármű."
Kint is lehet bérelni, szinte bármilyet, ha nincs jogsid akkor egy kis 4 le motorossal
is nagyon jól el lehet lavírozni, búvárkodni.
A motorcsónak vásárláshoz:
Azt kell eldöntened, hogy milyen gyakran akarod használni, mert ha gyakran akkor
szerintem nagyon fontos a fogyasztás. A négyütemű motorok lényegesen kevesebbet fogyasztanak. Egy 6-személyes hajóra már illik nagy motort tenni, ergo
a fogyasztás is magasabb. A 4-személyes ebből a szempontból jobb választás.
Mondok egy példát: én a kisduna partján lakom. Itt nem szabad vízisíelni, tehát
ki kell mennem a nagydunára, a Kwassay-zsilipen. A kisdunán sebesség-korlátozás
van, így majdnem 1 órába tellik míg a zsilipet elérem. 4 óránként lehet zsilipelni.
Hazafele a zsiliptől ismét 1 óra az út. Tehát 6 órát vagyok a vízen. Ebből 4 óra
jut vízisíelésre. Általában négyen megyünk, úgy hogy ezt az időt ki is használjuk.
Ez idő alatt a motor folyamatosan ketyeg. Számold ki, hogy egy 15 -literes fogyasztású motor ezen idő alatt mennyit iszik. Nekem egy Géczy-II-es motorcsónakom van egy 40-LE-s négyütemű Yamahával. A motor új, áprilisban
vettem. Legutóbbi túránkon megdöbbentő eredményt produkált: az útvonal a
következő volt: kisduna, nagyduna, Visegrádnál fordulás vissza. Össz óra: 6
fogyasztás 20 liter. Egy ideje nem jó a benzinjelzőm úszója, állandóan leragad.
Mikor megjöttünk a túráról, elkezdtem tankolni, mivel nem jó a benzinjelző, nem
tudtam, hogy mennyi volt a fogyasztás, így nagy bátran öntöm a benzint, de 20
liter után jön vissza a csövön. Na, gondoltam biztos megtört a szellőző cső azért.
Ugyanis nem akartam elhinni, hogy csak ennyit fogyasztott. Azt hozzá kell tegyem,
hogy csak ketten voltunk a hajóban. Volt hogy huzamosabb ideig 55 km/h sebességgel mentünk. Úgy, hogy számomra az egyik legfontosabb a fogyasztás.
Azt Neked kell eldöntened, hogy Neked mi a fontos!
Hali!
A hajó 1984-es gyártású, és a korábbi gazda/i nemigen figyeltek oda arra, hogy a tükörben lévő vízelvezető lyukak ki legyenek szigetelve. A tükörfal szép csendben elrohadt, és mivel mi nagyobb motort raktunk rá, ezért egy hajóépítő mester megnézte, és azt ajánlotta, hogy cseréljük ki, mert le fog szakadni.
Üdv:
Miko
Helló!
A képeket csak holnap után tudom küldeni, mert még le kell fényképeznem, és holnap nem leszek itthon. Tapasztalat: a vizisít könnyen kihúzza, még egy száz kilós embert is egy léccel, fogyasztása síeléskor 15-20 liter között van. A hajó egyébként 6 személyes, fekvőkabinos. A tükörfal újjá lett építve rajta, mikor 2 éve vettem. Üzemeltetési költség: csak a fogyasztással kel számolni, plusz 2 évente vizsga, ami azt hiszem 18000 most. Én a tiszán használtam, de a hajógyári szegetről vettem, tehát a Dunát is megjárta már. Ha kérdésed van, tedd föl bátran.
Üdv:
Miko
Érdekelne de sajnos most még nincs meg a "rávaló". Viszont szívesen venném a tapasztalatokat - milyen papírok kellenek, hol lehet használni, ktsgek.. A párom akarja nagyon a dolgot, én még hezitálok és tele vagyok kérdéssel.
Előre is köszi - és a képeket a mailemre szívesen fogadom.
Sziasztok.
Bocsi de nincs időm végigolvasni mindent, viszont felmerült bennem pár kérdés amire szerintem Ti kapásból tudtok válaszolni.
Szeretnénk idén / jövőre venni valami vizi járművet. 4-6 személyes, árban max. 1-1,5 M, az elvárás hogy kihúzza a vizisít és a gumit. Mo-n semmilyen tapasztalatunk nincs vízi járművekben, Floridában éltünk 1.5 évet és ott szerettünk bele a jetezésbe / csónakozásba. Ott kissé enyhébb szabályok vannak mint itt.
A kérdéseim:
- van-e ebben az árban olyan csónak ami megfelelő lenne? Milyen árban mennek a fentieknek megfelelő csónakok?
- Mo-n hol és milyen papírokkal (vizi jártassági, csónaknak szükséges papírok?) lehet használni?
- Horvátországgal kapcsolatban mi a tapasztalat? Érdemes-e levinni, milyen plusz ktsgek vannak?
- Lehet e Mo-n bérelni motorcsónakot 1 hétre? Mennénk Horvátba és tök jó lenne valami vízi jármű. Vagy papírok nélkül amúgy is reménytelen?
Előre is köszi a válaszokat!
sziasztok!
egy kb 25 éves amerikai vizisi húzóhajóba, kell kipuffogócsövet (80-as belső átmérő, szöveteerősítéséses vastag gumi) vennem, mert a régi feladta.
Tud valaki segíteni, hogy hol érdemes keresgélni, jellemzően budapesten.
előre is köszi
Szevasz kismiki.
ha benzinfogyasztásméröt akarsz épiteni, találtam egy linket ahol meg van a kapcsolási rajz. A pali leirja hogyan lehet bicikli kilométerórából fogyasztásméröt csinálni.
http://www.alpentourer.de/shop/spritmesser/spritmesser.html
Szerinten nagyon jó és olcsó az ötlet.
Megoldodott a problémád a Tomosodal??
Üdv.
bb
Szervusz Géza!
Köszönöm a választ. Az árából következtetek a típusra. Navman 2100? :))
A gyártó honlapja szerint 5l/h-tól mér, az európai forgalmazók szerint 2,5l/h-tól. Mi az igazság? A tankolások adatai egyeznek a műszer adataival?
http://www.navman.com/marine/products/fuel/fuel2100/index.html
http://segelladen.de/Inhalt-untergruppen40/navmanbenzincomputer.htm