A kötelező felszerelések listáján pedig rajta vannak. De remélem, hogy nem lesz belőle gond, és nem csesszük el a nyaralást. A pmr, gsm páros velünk is ott lesz.
Szerintem a rádióért sem fognak partközelben szólni. Mi sima PMR rádiót viszünk magunkkal + GSM-et, mert az partközelben kiválóan működik, ha baj van és segítséget kell hívnunk.
Másfél hétre szeretnénk levinni a csónakot Horvátországba. De mivel évente kb. ennyit töltenénk tengeren, ezért szeretnénk megspórolni a dzsípíesz, és a rádió megvásárlását. Tudom, hogy ezek mind hasznos dolgok, de csak partközelben szeretnénk használni, ott meg talán elleszünk ezek nélkül is. Szóval ha lehet, akkor inkább maradjon zsebben az a 3-400 ezer forint. Szájba fognak-e szekszuálni, ha ezek nincsenek a csolnakon? Sőt, mi a kinti teendőnk, bejelentkezés, biztosítás, ilyesmik?
Még nincs, de gondolkodtam már rajta. A légpárnásnál nagyon fontos a súly. Múltkor láttam egy toyota yaris motorját (1.4 D4D), ami alu blokkos.Ez pont jó lenne légpárnásba. A honlapodon olvastam hogy alakítassz át CR-es motort is adagolósra, hát evvel is azt kéne csinálni. Csak nem tom hogy honnan kéne szerezni egy yaris motort?))
Köszi. Nem visszük a jetet, jobb a békesség, lenn bérelünk valamit, vagy legalább lemegyünk hajókirándulásra.. Aztán majd nekifutok a jogsi-kérdésnek talán jövőre.
Nehany gondolat: Volt hogy a haveromat kizavarta a Rogoznicai Lucska kapitány a vízről, mert nem volt ott a hajó tulajdonosa, csak valami kölcsönadási papír. Ergo nem adhatod kölcsön a hajódat, csónakodat, mert annak a horvátok szemében charter-jellege van. A másik probléma a jogsi. Nem hiszem hogy a jet amit vinni akarsz 3 méternél hosszabb lenne, de 4 KW-nál szerintem erősebb. Márpedig akkor jogosítvány, a hajóra pedig biztosítás kell! Meg lehet kockáztatni nélküle, de ha balesetet okozol, vagy bukta van az nagyon kellemetlen lehet. Mindenféle elkobzások szóba jöhetnek, több tíz-száz-ezres bírságok, kiutasítás stb... Lehet, hogy csak én vagyok beszari, de nem kockáztatnám!
szevasz kismiki. a benzinmérö két egységböl áll. az impulzus adót ahol átfolyik a benzin azt ha meg akarod venni a Conrádnál vagy máshol annak az ára ca 25€ a müszert a megkapod ugy ca. 90€-ért. ha ehelyett átbuherált bringa órát használsz megúszod sokkal olcsóbban. Mivel én vettem egy Navmat-ot van egy impulzusadóm ami Augustusban eladó lesz. de erröl legközelebb ha hazajöttem.
Üdv.
bb
Amikor irtam már másnap megcserélték, és jó is lett.Interkúler még nincs ,de igy is jól üzemel a hajó. Lent vannak vele az Adrián, ott átlagban eléggé hajtva, 12 körül eszik.
Sziasztok.
Kérdésem lenne megint amit nem tudom hol tehetnék fel:
haveromnak van egy jetje, amit külcsönadna a nyaralásunkhoz. most intézte a papírjait, kivihető az országból. viszont nincs vizijártasságink.
ha nagyon akarom el tudom intézni 1 hét alatt a vonóhorgot meg az összes többit, csak nem tudom belevágjak-e.
Zadar környékére mennénk. Mi a tapasztalat? Mennyire veszik ott komolyan az engedélyt? Mennyire büntetnek ha nincs? SOS döntenem kéne, mert még sehol a vonóhorog..
Köszi!
Márklár!
A 15 l/óra az síelés közben van, ha csak csorgunk a Tiszán, akkor 8-10 l/óra. SZVSZ egy 6 hengeres 115 lovas kétütemű motortól ez nem olyan rossz. A teljesítmény valahol meg kell fizetni. Az igaz, hogy a négyüteműek jobbak, kevesebbet esznek, de az áruk a csillagos ég.
Üdv:
Miko
Trabant átfolyásmérőn most agyalok, hogyan lehetne valamilyen műszert csatlakoztatni hozzá az eredeti LED sor helyett. Valószínűleg, mivel Hall-IC van benne, ezért impulzusokat ad, amiket számlálni lehetne, megfelelő osztásarány után pl. egy kerékpár-kilométerórával. Ha kitalálom a megoldást, akkor szerintem fillérekből megépíthető fogyasztásmérő lesz belőle.
Sziasztok !
Azzal a kérdéssel fordulok a tisztelt topiclátogatókhoz, hogy milyen motort javasoltok beépíteni egy volt rendőrségi motorosba , mivel a benne lévő a végét járja, és iszonyúan sok benzint fogyaszt.
Diesel motor beépíthető ?
Köszi előre is a válaszokért.
Dobruczky
Ezen a szakaszon ahol lakom, elég sokszor szoktam találkozni a rendőrökkel, ők
mondták, hogy trafipaxal fogják mérni. Vannak olyan szakaszok, ahol 5 km/h sebességgel szabad csak menni. Ez agyrém. Egyébként 15 km/h a korlátozás.
> négyütemű motorok lényegesen kevesebbet fogyasztanak
18-as tomos merüléses testen 4-5 liter keveréket evet óránként, az új 8ló/4üt yamaha 1 liter körül szív. Sikló testen valszeg kevésbé látványos a csökkenés.
> 4 óránként lehet zsilipelni
Tudja valaki, hogyan alakult ki ez az idétlen beosztás? Az átkosban óránként lehetet zsilipelni, azután jött a 7-10-13-16-19-21 órás, még elfogadható rendszer a nyári időszakban. A mostani beosztás (7-11-15-19 órakor van zsilipelés) sokkal rosszabb. 7-es korai, a 11-es késői a kellemes induláshoz. A hajósok valszeg nagy örömmel fogadnának egy 07-21 óra közötti 2 órás beosztást a május 1. - szeptember 30. időszakban.
> kisdunán sebesség-korlátozás van
A korlátozást ki és milyen módon ellenőrzi? Lézeres mérő áll a nádasban? Elfogó vadászok várják a száguldókat a mérőpont alatt és felett 1-1 kilóméterrel? A hajóban nem kötelező felszerelés a sebsségmérő óra és a sebesség becslése nem egyszerű dolog.
Sziasztok!
Egy kis reklám, de remélem nem lesz zavaró, inkább hasznos.
Kovács Géza Norbert vagyok a Géza Norbert Plexi Design Bt.-ből.
Cégem vállal mindenfajta plexi alkatrész, elem, szélvédő gyártását, polírozását,
régi, elöregedett szélvédők újragyártását is.
Céges honlap:
www.gezanorbert.hu
Még feltöltés alatt van, de van benne használható infó.
Üdvözlettel,
Kovács Géza Norbert
06-20-9203-554