Keresés

Részletes keresés

H0ri60 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 3841

Nagyon sajnálom.hogy dolgoznom kell...

Előzmény: Gondos Arpad (3840)
Gondos Arpad Creative Commons License 2018.04.27 0 0 3840

Ismét műszaki játékkiállítás. 2521 Csolnok, Szent Borbála út 5., Bányászati Hagyományőrző Egyesület majálisa.

 

A Csolnoki Bányász Hagyományőrző Egyesület szeretettel meghívja Önt és családját a

  1. május 1-jén tartandó majálisra

a Bányász Művelődési Háznál.

Programok:

            Április 30-án délután 16 órától nyitjuk meg kapuinkat. A művelődési ház melletti focipályán kölyök labdarúgó mérkőzések lesznek. 17 órától felállítjuk és díszítjük a májusfát, utána tábortűznél szalonnát sütünk. A sütögetéshez valókat a gyerekeknek az Egyesület biztosítja. A májusfa felcicomázása idején a zenét az Alte Kameraden zenekar szolgáltatja.

 

Május 1-jén reggel 6 órától zenés ébresztéssel veszi kezdetét a majális.

 

Délelőtt 10 órától sorverseny várja a gyerekeket és a családokat rengeteg édes nyereményért. 

 

Déli 12 órától a Világ Legerősebb Családja tart bemutatót.

 

13 órától az immár hagyományos Majális Focikupa veszi kezdetét amatőr csapatok részvételével a művelődési ház melletti focipályán. Fellép a Dimenzió táncegyüttes is.

 

A nagyteremben terepasztal-, modellvasút-kiállítás tekinthető meg.

 

Aki éhes, mindkét napon választhat kolbász, grillezett húsok, hot dog, sült hal, hamburger, sült krumpli és gulyás közül, amit többféle csapolt sörrel lehet leöblíteni. Az édesszájúakat fagylalt várja. A rendezvény ideje alatt többféle termelői termék kóstolható és vásárolható.

 

A kicsiknek ingyenes ugrálóvárral kedveskedünk mindkét napon.

 

A Csolnoki Polgárőr és Önkéntes Tűzoltó Egyesület tomboláján nagyértékű ajándékot lehet nyerni!

 

A belső felújítás után megújult Bányászati és Ásványgyűjtemény  a rendezvény ideje alatt ingyenesen látogatható.

 

Egy hétig látogatható, de hosszabbítás lehetséges.

Vasutak: Állami Pénzverde (Előre, Helikon, Pannónia), Gőrgőkészítő KTsz (óraműves 275 és 242), Fénycső KTSz (úttörővasút, sínbusz), Marklin H0 gőzösök, Marklin gépezetes 275 és háromsínes magyar járművek egyedi építés, MEJA, Vörös Szikra, Mikrolin, VEB Piko H0 (MÁV, GySEV modellek, keskenynyomközű bemutatópálya, vegyes 0-ás gyűjtemény (PéVé utánzatok, PéVé alapú hazai járműmodellek-pl. BHÉV DM III motorkocsi, 275-ös gőzös). Látogatói kezelés! Saját járművek próbalehetősége kétsínes 0, Fénycső KTsz S, két- és háromsínes H0, ill. H0m 12 mm nyomtávú pályákon, egyen- és váltakozó fesszel. Tóth Lajos, Deák László kiegészítők.

 

József Gábor Papp Creative Commons License 2018.04.21 0 0 3839

Szia Roglin! Igen,a szokásos,ami jó az után adózni kell,hízlal vagy egészségtelen! :) A legjobb a forrasztóvíz,sajnos ilyen mellékhatásokkal.Szerencsére csak vasnál van vele gond.Nincs labor,egy laza öblítést végzek,nem ipari méretűt.:)   

                                                                                                                        Üdv.Gábor     

Előzmény: Roglin7 (3838)
Roglin7 Creative Commons License 2018.04.20 0 0 3838

Szia Gábor!

 

Ha bő vízzel öblíted le a forrasztóvizet akkor nincs szükség lúgosításra, a víz eltávolítja teljesen. A Hypót egyébként sem tartom feltétlenül a legjobb megoldásnak, mivel ez is klórt tartalmaz (Natrium hypoklorit: NaOCl) vagyis szintén oxidatív vegyület. Tulajdonképpen ennek köszönheti fertőtlenítő hatását is, mert "oxidálja" a  szerves anyagokat, pl. a baktériumok sejt membránját, így elpusztítja azokat. Arról nem is beszélve, hogy savakkal érintkezve felszabadul belőle a klór, gáz formájában. Persze a forrasztóvíznél olyan kis mennyiségekről beszélünk, hogy ez egészségügyi kockázatot nemigen jelent, de jobb elkerülni szerintem.

 

Üdv: R.

Előzmény: József Gábor Papp (3831)
winky80 Creative Commons License 2018.04.20 0 0 3837

Üdvözlöm a topiklakókat!

Megválnék egy zöld Pannónia személykocsitól. Sajnos vannak gondjai... A teteje átfestett, a zöld rész kopott, az egyik oldalon csak kis mértékben, ott az előző gazdája kijavította valami hasonló, de nem tökéletes zölddel. Az kocsi jelenleg szétbontható, a kasznin nincsenek meg a fülecskék végei, az ütközők pedig nincsenek átpréselve az alvázig. A futása jó, a lépcsők alsó két lépcsőfokai a szokott módon hiányoznak. Ennek ellenére összességében mégis mutatós. Ára 15 000 Ft.

Ajánlatokat, érdeklődéseket elsősorban E-mail-ben várok, személyesen Budapesten megtekinthető, átvehető.

 

Szabolcs

 

József Gábor Papp Creative Commons License 2018.04.19 0 0 3836

Szia Ákos!Én eddig egy igazi fémragasztót láttam,(Loctite 312) amivel például a régi Zsigulik elefántfülének üvegére ragasztották a zárat.Fémet fémhez (sík felületet sík felülethez) is ragasztottam vele,nagyon erős kötést ad.Követelmény,a minél kisebb hézag,ragasztó vastagság.Tehát az említett példákban a két komponensű a nyerő.Ez valóban adhéziós,tapadó ragasztó.                                                                                                    Üdv.Gábor                                                                                                                                                                                                                  

Előzmény: a_hollo (3835)
a_hollo Creative Commons License 2018.04.19 0 0 3835

Szia,

 

Pl. a lentebb emlegetett eset, amikor új füleket szeretnénk rögzíteni a festett kasztnira. A forrasztás problémás, mert sérülhet a festék, a ragsztással nincs ilyen gond. Volt egy Pannónia kasztnim is, amiben a merevítők szegecsi lazák voltak, az egész kasztni nem volt stabil. Újra szegecselni nem kartam, mert akkor sérült volna a festés. Inkább belül egy vékony ragasztócsíkkal rögzítettem a merevítést. Használtam már a ragasztót öntvény kasztniba fúrt lyukak eltüntetésére is illetve egy gőzös öntött gőzdugattyú-ház letörött részének pótlására is. Az utóbbi esetben fontos volt, hogy ez a ragasztó nagyon kemény lesz, mert a pótlás formáját csak nagyjából tudtam ragasztószalaggal kialakítani, utána fúrtam, csiaszoltam a megfelelő formára. A kész kiegészített öntvényben mozog a csatló dugattyűszára, így némi erőhatást is ki kell bírnia.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: mozgópostás (3834)
mozgópostás Creative Commons License 2018.04.19 0 0 3834

Szia, tudnál egy-két tipikus esetet is említeni, vagy ajánlani, amikor kimondottan fémragasztóra lehet szükség? Nekem a "ragasztás" kicsit furcsán hangzik ebben a müfajban. Üdv!

Előzmény: a_hollo (3833)
a_hollo Creative Commons License 2018.04.19 0 0 3833

Sziasztok,

 

Fém ragasztásához ajánlom a ProSeal Quick Weld autóipari két komponensű fém ragasztót. Olyan, mint az araldit, de nagyon erősen köt és kemény lesz. Állítólag menetet is lehet bele vágni, de azt még nem próbáltam. Ragasztás előtt a felületeket érdemes csiszolópapírral érdesíteni, akkor sokkal jobban tapad.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: harizso (3828)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.19 0 0 3832

Szia!

Csak a tapasztalataim alapján szoktam valami nekem bevált dolgot ajánlani.

- forrasztáshoz gyümölcssavas oldatot alkalmazok. Ennek a gőze véletlen belégzés alkalmával sem okoz semmilyen károsodást.

- gyantát nem tartalmazó három mm. átmérőjű forrasztó ónt használok hozzá

Kaphatók a "GM Üvegezők boltja" áruházban, illetve web. áruházban. Helyszíni vásárlás és csomagküldés is lehetséges. Eredetileg a Tiffany üvegek készítésénél a réz alkatrészek forrasztásához használják, de vékony vaslemezekhez is kiválóan megfelel. Télen a kis műhelyemben nyugodtan használtam mindenféle károsodás nélkül. Természetesen ezt is semlegesíteni kell, de erre a mosogatószeres víz is megfelel. Ezzel készült az Árpád kaszni.

Üdv: Zoli

Előzmény: Roglin7 (3830)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.04.19 0 0 3831

Szia Roglin! Így igaz!A hozzászólásomból kifelejtettem hogy én is hűtöttem kívülről,nedves ronggyal,homokkal.A készülő masinámnál ez napi rutin,hogy a már kész forrasztások ne engedjenek el.A savas kémhatást lúgos anyaggal szoktam közömbösíteni,(pl hypo) mert pár nap alatt "kivirágzik".                                                         

Előzmény: Roglin7 (3830)
Roglin7 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3830

Sziasztok!

 

Forrasztáshoz két tanács:

 

1. Forrasztóvízzel (Cink klorid oldat) a vasat sokkal könnyebb forrasztani, a forrasztó ón sokkal könnyebben megtapad a vas felületen. Mondjuk utána alaposan le kell öblíteni vízzel és érdemes megszárítani a felületet. A cink klorid ugyanis korrozív és rozsdásítja a vasat ha ott marad.

 

2. Ha nedves rongyot teszel a festett külső oldalra kevésbé valószínű, hogy leég a festék a forrasztás során.

 

Üdv: R.

Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3829

Sziasztok! 

Ez már valami! felbolydult a fórum

Ahhoz képest, hogy alapban pozitív beállítottságú vagyok, " a nyugati csodaszerekkel " kapcsolatban mindig szkeptikus voltam és vagyok. A korom ellenére is nagyon kíváncsi vagyok és vettem belőle. Teljesen cáfolta  a kételkedésemet, mert  ez működik. UV fényre köt meg a ragasztó. Hozzá kell tennem, hogy az alap stabilitás érdekében mindig pillanat ragasztót használok előtte a felületek összefogásához. Ahogy az megköt, körbe kenem ezzel és megvilágítom UV fénnyel, anit a kupakba épitatt lámpa ad. Huszonöt másodperc eltelte után egy stabil műanyag réteg marad, amit nem lehet egykönnyen eltávolítani. A restaurát kocsik és mozdonyok kapaszkodóit Ezzel szoktam rögzíteni. Mivel nem szeretném reklámozni a gyártót és forgalmazót, többet erről nem írok. Keressetek utána, mert több web áruház is forgalmazza.

Üdv: Zoli

Előzmény: harizso (3828)
harizso Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3828

Üdv Urak!

 

Jobban átnézve a szerkezetet, tényleg nem kell lebontani a kasztnit az alvázról! Sajnos kicsit türelmetelen voltam, de tudni

kell, hogy több vezeték le van szakadva, az egyik izzófoglalat hiányzik és az egyik közvetítő fogaskerék üt, lehet, hogy e miatt is akad a hajtás. De a baj már megtörtént... Valószínüleg az új fülek ragasztva lesznek, ahogy mondtam, előtte több-

féle ragasztót is kipróbálok.

Majd meglátjuk...

 

Üdv: Zsolt

Előzmény: jgyurka (3824)
harizso Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3827

Szevasztok Urak!

 

Na! Jönnek a tippek meg a tapasztalatok. Gyurkának igaza van, hogy a becsavart izzók megtartják a kasztnit, de én nem

szeretem, ha valami lötyög... Bocs, ez vicc volt. A kétkomponensű ragasztó nagy ötlet (szépemlékű Epokitt), mielőtt döntök, kipróbálom, semleges felületen mindkettőt. Egyetértek, minél nagyobb a ragasztott felület, annál biztosabb a kötés,

de annál nagyobb felületet kell fémtiszára csiszolni, ami persze nem baj.

 

Üdv: Zsolt

Előzmény: József Gábor Papp (3825)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3826

Szia Gyurka!Akkor én maximalista vagyok.:) Igaz,kénytelen voltam,mert alvázam se volt hozzá,azt is csinálni kellett.:) Már van gyári,de még pihen.        Üdv.Gábor 

Előzmény: jgyurka (3824)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3825

Szívesen a tippet! Azért kell lágyítani a lemezt,mert pont a "spórolós meleg" miatt,nem száz százalékos a forrasztás.A lágy lemez behajlítása viszont nem terheli.Ha nem forrasztod,a ragasztáshoz két komponensű ragasztót használj,és akkora felületen amekkorát csak enged.Ha teljesen kikeményedett,1-2 nap után még tehetsz rá,hogy a ragasztó nagyobb felületen tartson,jobban fogja bírni a feszítést.Nem feltétlen kell réz,egy festékes doboz palástjából is kivághatod a füleket.     Zoli!Kicsit megbarnult nekem is,de nem feltűnő.Hátránya,ahogy írtam,nem olyan erős a kötés,épp csak "ragadt" a cin.   Üdv.Gábor

Előzmény: harizso (3820)
jgyurka Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3824

Sziasztok! Gyakori probléma, pedig a kasznit az alváztól nem kell elválasztani ahhoz, hogy a motor kiemelhető legyen. Ha legközelebb valaki szétszedni készül a mozdonyát, ne hajlítsa fel a füleket, nem kell!

 

Ha mégis úgy alakul, hogy letörik, akár az összes, akkor sincs baj, a betekert izzók egyben tartják a két részt. Teljesen felesleges a fülekkel bajlódni, hacsak valaki nem maximalista :) De aki az, az idővel felhajt egy épet.

 

A forrasztást én sem próbálnám meg, vasat nem fog igazán a cin, és pillanat alatt el lehet égetni a festést. A szegecselést is hanyagolnám, mert akkor már nem csak eltörve lesz, de fúrva is, és tuti, hogy a luk is félremenne. Marad a ragasztás, de mint írtam, én ezt sem szoktam.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: harizso (3818)
harizso Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3823

Üdv Zoltán!

 

Az általad mondott kopást én is tapasztalom a motoron (kiszerelt állapotban próbáltam és hanyatt fordítva), pár sínkerék-fordulat után a szerkezet megakadt. De normál helyzetben már nem fordult elő, nyilván a forgórész súlya rányomja a hajtó

fogaskereket a közvetítő fogaskerekekre. Odáig még nem merészkedtem, hogy a motort is szétszedjem, de valszeg az az

idő is elkövetkezik.

 

Üdv: Zsolt

Előzmény: Zoli1949 (3821)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3822

Folytatom, mert az előbb kiakadt a gépem.

tehát: - egy forgórésznek a hajtás felöli tengely vége annyira kopott volt, hogy a pajzs furatát fel kellett perselyeznem egy kis sárgaréz persellyel. Ez utóbbit egy barátom készítette el a műszerész esztergályán és LOCTITE pillanat ragasztóval rögzítettem a felfúrt pajzsba.

Üdv: Zoli

Előzmény: Zoli1949 (3821)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3821

Szervusztok Urak!

A nagy elmék találkoznak. Én is próbáltam Gábor által leírt módszert, nem tudva arról, hogy ő is foglalkozott vele. Én sajnos nem voltam olyan ügyes a forrasztással, ezért a festés minden fülnél egy kis folton megégett. Ezután ki átmérőjű réz szegeccsel rögzítettem. Ennél tényleg csak a pici szegecsfej látszik, ami egyáltalán nem feltűnő. 

Más:

Több, mint tíz Előre mozdonyt újítottam már fel, de tapasztalatom szerint soha nem volt elég a kontaktszpré. Voltam annyira bátor, hogy teljesen szétszedtem a motorokat és polír papírral csiszoltam meg a kommutátor lemezeket. Egyébként csak szétszedett állapotban lehet a forgórész tengelyvégeinek a  kopását is ellenőrizni  Sajnos annak idején semmilyen csapágyazást nem terveztek  ide, ezért erősen el is kophattak. Egy forgórésznél a  hajtás felöli tengelyvég 

Előzmény: József Gábor Papp (3819)
harizso Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3820

Szia Gábor!

 

   Kösz' az ötletet!!! Valami ehhez hasonlóra én is gondoltam, a különbség az, hogy fémragasztóval oldottam volna meg forrasztás helyett úgy, hogy a kasztnira belülről ragasztandó fémrész szélessége kb. 3x-a lenne a hajlítandó résznek. A másik gondolatom pedig az volt, hogy megfúrom a kasztnit és pici aluszegeccsel rögzitem hozzá a lágy fémből készült fület.

A fém lágyítása a Te ötleted, én erre nem gondoltam. Úgy néz ki, kapok trombitarezet egy ismerőstől...

   Közben az égőfoglalat-problémára megtaláltam a megoldást: kapható E10-es hidalt foglalat fillérekért csavaros kivitelben.

A hidat kidobom, a foglalat meg megy az alvázra.

 

Üdv: Zsolt

 

Előzmény: József Gábor Papp (3819)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3819

Szia Zsolt,üdv a topicon! Sajnos nem szolgálhatok jó módszerrel.Van egy kasznim,arról mind a négy hiányzott. 0,5 mm-es rézlemezből vágtam új füleket.Kilágyítottam a lemezt (vassal ellentétben,felmelegít és hirtelen lehűt) és óvatosan beforrasztottam a kaszniba.Ha elég ügyes az ember,alig színeződik el a festés. Üdv.Gábor

Előzmény: harizso (3818)
harizso Creative Commons License 2018.04.18 0 0 3818

Üdv Mindenkinek!

 

   Új vagyok itt, de már régóta olvasom a topikot. Van egy majdnem teljes ELŐRE készletem, ami hiányzik belőle, az a

legfontosabb: a Pv1. Illetve most már az sem hiányzik, mert sikerült vennem egy eredeti példányt, viszonylag jó állapotban. Nagy szeretettel láttam a felújításához (portalanítás, csapágyak olajozása, váltóérintkezők befújása kontakt sprével, stb.)

   A mozdonyfelépítményt az alvázhoz rögzítő négy fülből már kettő korábban letört, a harmadikat nekem sikerült... (És a

negyedik is mindenórás, ahogy látom).

   Ezért kérek mindenkit, aki a fenti probléma orvoslására tud megoldást, kérem, ossza meg velem! (És ha vkinek esetleg lenne elfevő szoknyás izzója, néhány darab jól jönne.)

 

Köszönettel:

H. Zsolt

Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 3817

Szia!

Ez egy igen vegyes csomag. Van benne óraműves Märklin sín rendszer váltókkal, első generációs PV sín és háromsínes rendszer Ez utóbbi szerintem Tóth. Ezek közül mindegyik csak a saját rendszerével kompatibilis. Kivéve a háromsínest,  mert a Tóth és a Märklin egymással kompatibilis. Az tény, hogy az Állami Pénzverő exportált Helikont az amerikai piacra, viszont, hogy milyen sínrendszerrel, azt nem tudom.

Üdv. Zoli

Előzmény: mozgópostás (3814)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.04.17 0 0 3816

Szia!Gyárilag váltóáramú a mozdony és a trafója is!Én is Fz 1-el szoktam járatni,de irányt váltani csak a kapaszkodónál lévő rúddal tudsz!Biztos írnak majd a témában,nálam sokkal okosabbak,akik a mozdonyt átalakították egyenáramúra.Így nem a rudazattal,hanem az egyenáramú trafón,polaritás váltással lehet irányt váltani.                                                                                                                                                        Üdv.Gábor 

Előzmény: danika5654 (3815)
danika5654 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 3815

 

Üdv a topiclakóknak!

Egy kis segítségre lenne szükségem. A mellékelt képeken látható mozdonyhoz milyen trafó kell? Egyenáramú vagy váltóáramú lehet a szentem? Ha előbbi, jó hozzá az Fz1?

Előre is köszönöm!

 

mozgópostás Creative Commons License 2018.04.17 -1 0 3814
Zoli1949 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 3813

Szervusztok Urak!

Már többször hangsúlyoztam, hogy a piac eladóktól és vevőkből áll. Még az előbbiek igyekeznek a legmagasabb áron megválni áruiktól, az utóbbiak viszont a legolcsóbban igyekeznek megszerezni. Még cizellálja a dolgot, hogy ugyanazon termékek ( legalább is a mi érdeklődési körünkben ) nagyon eltérő műszaki állapotban jelennek meg. Mivel a valóságnál sokkal jobb minőségű fényképeket lehet készíteni, ezért még a felületekre felkerülő képekben sem lehet bízni. Ezért vételnél én a személyes átvételt létesítem előnyben, eladásnál pedig igyekszem a legjobban leírni a termékemet és senkit sem szeretnék átverni.

Jó hosszú lére eresztettem a bevezetőmet, aminek a lényege:

- senkinek sem kötelező a felkínált árut megvenni, ezért felesleges a bántó jelző ( jelzők )használata

- érdemes utána nézni az eladó személyének, mert ez garancia is lehet a termék állapotára

- aki erre a piacra lép eladóként, annak számítani kell arra, hogy az áruját, vagy személyét kritika illeti, amit nem biztos, hogy könnyű megemészteni. ( habitus függő )

Már korábban írtam, hogy tizenhárom évig aktívan jégkorongoztam.  Akkor a problémákat a jégen néhány pofonnal lerendeztük. Természetesen itt ez nem lehetséges. Viszont  az én tűrő képességem az átlagnál magasabb, ezért eddig  itt a fórumon még senkinek sem sikerült megsérteni.

Üdv: Zoli

Előzmény: István Somogyi (3812)
István Somogyi Creative Commons License 2018.04.12 0 0 3812

Csak egyet használtam és mivel az, nem fogok hazudni...így is még finom voltam és nőies.....

Előzmény: nohabrok (3811)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!