Igen, de azzal az a baj, hogy csak 2x1 sáv férne el kényelmesen a felszínen a két szervizúttal együtt, az pedig mind közül a legrosszabb megoldás lenne a csekély keresztmetszet miatt hacsak nem sajátítanának ki egy teljes házsort. De az meg macerás, végtelenségig elhúzódik, szal jobb az alagút mindenkinek.
Itt látható a lőttbetonos technika lényege, miszerint kiásnak egy kissebb egy-két méteres szakasz, a kiásott részt acélhálóval borítják, amire betont fecskendeznek, az megköt és jöhet a következő szakasz. Így épül az alagút külső ideiglenes falazata:
Miután ez elkészült nekilátnak a végleges falazatnak, amely fél méter vastagságú lesz, ahhoz egy ilyen, lényegében öntőformát tolnak végig az alagúton, amely szakaszonként kibetonozza azt:
Szerencsére nekem sincsen ilyen tapasztalatom, de hallomásból úgy sejtem, nem akarnak majd az akkori piaci ár felett adni érte. A hangsúly az akkorin van. Aztán az értékvesztés miatt perelhető valaki.
Szerinted milyen módszerrel építhető meg egy "mélyvezetésű, részben fedett" 43 méter széles út? Milyen széles munkaterület kell neki? Mennyi beton kell neki? Milyen munkagépek fognak itt dolgozni? Hány teherautó fog itt megfordulni nap, mint nap? Milyen hatással lesz ez az itt lakókra, a házaik állagára?
Mert az te sem hiszed, hogy egyszer csak bent lesz a földben az út.
Milyen negyvenhárom méter szélességű mélyvezetésű út amit felűről építenek? Ott van alább az alagút UVATER-es paramétere belinkelve és az is, hogy lövellt betonból készül a falazata, magyarán bányászati módszerrel alakítják ki!
Az alagút szerepel a tervekben, eleve alagutat terveztek ide. Semmilyen felszíni szakaszról nincs szó a városrészben. Ezért fel nem foghatom mi a gondod!
ui. Az út akkor is megépül, ha az únió nem támogatja.
Biztosan igazad van, mert olyam magabiztos vagy. :-)
Én nem értek hozzá, de miképpen lehetne megépíteni egy 43 méter széles mélyvezetésű utat, ha nem felülről. Ehhez pedig hely kell. Kivéve, ha fúrják, mint a metrót, de az a mély alagút.
Az építés alatt pedig nem jól viselik az ott álló házak, hogy kiássák alóluk a talajt... ez már többször, több helyen bebizonyosodott.
A kacskaringós iparvasút mellett, amely sréhen keresztezi az Üllői utat a nyugati részről van szó és alagútról. Semmilyen kisajátítás nem lesz ott, ha alagút épül, márpedig az biztos, hogy alagút épül. A kisajátítás azokra a részekre vonatkozik, ahol a felszínen megy az út. Mit és minek sajátítsanak ki egy alagút fölött?
Ismered a helyszínt? Ugyan nem mértem meg a rendelkezésre álló szélességi méreteket, de sanszos, hogy a 43 méter csak a két utcá szélességével együtt lenne meg.
Őszínte leszek: én a helyedben még most állnék meg az épíítkezéssel. 2010 mindjárt itt van. Ha kisajáítják a szélső házakat, mert kell az útnak, meg a zajvédőnek a hely, akor mit tudsz tenni majd később?? Nem irigyellek. :((
Szvsz csak szervezett fellépésen múlik, hogy mélyvezetés helyett kibulizzátok a kéregvezetést és a lehajtót az Üllői útnál ha úgy vélitek, hogy az nektek előnyös lenne. Azért épülne ugyanis az alagút mélyvezetésben, hogy a helyi erőknek semmilyen lehetősége ne legyen beleszólni, mivel semmi módon ne érintse őket az átkötés.
- itt 43 méter széles lesz és mélyvezetésű, részben fedett - kisajáítási tervről még nem tudnak, de a 43 méteres szélesség már jelent kiindulást - kb. 10 nap múlva lesznek újabb információk
A tiétek az a most letakarított saroktelek a kiásott alappal? Éppen arra sétáltunk és sajnáltuk azt, aki most vágott bele. Mi 3 éve lakunk itt... Nem szívesen mennék el innen.