De valahogy rosszul állt és beindult. Állítólag a mi hajónkban két pumpa is van és az egyik rosszul volt "beinstallálva" - vadi új hajó volt, első nap lemerült az aksija, azóta nem.
Ugyanis van egy automatikus fenékszivattyú. ami még levett gyújtásnál is működik és ha az rosszul áll vagy vizet kap állandóan "dolgozik" és lemeríti az aksit.
Mi is jártunk így az új hajóval (egy üzemóra volt benne), igaz az úgy van kötve, hogy lekapcsolt áramtalanítóval is működjön ez a kettes szűmú "bilge pump".
Három literes Mercruiser van benne. Ahogy a sarut levettem és az akkuhoz érintettem, szépen sercegett. Mondjuk hegesztéshez kevés lenne, és akár a rádió igénye is lehetett. De valami nem kóser, az biztos.
Töltsd fel az akksit. Tedd fel az egyik sarut, amásik saru és a szabad pólus közé akassz be egy lámpát. Ha a körte kigyullad akkor valami zabálja az áramod.
Ezután el kezdheted keresni mi az. Feltétlen szerelj bele egy árammegszakitót. Az áramtalanitó kötelezö tartozéka egy hajónak. Pár ezer forintért megkapod a kivehetö kulcsost.
Horvátországban vízre tették a csónakot, és csak katt-katt volt motorindítás helyett. Előtte szervízben volt, és azt hittem, hogy ott hagyták átbillentve valamelyik kapcsolót. De úgy néz ki, hogy én nyomtam be véletlenül a kapkodásban, amikor próbáltam indítani. Most, két-három hét állás után megint így jártam. Nem indult, még a rádió kijelzője is sötét volt. Persze ezt már csak az indítási kísérlet után láttam. Hajózás után inkább levettem az akksiról a sarut. Most már bánom, hogy sajnáltuk az áramtalanítóra a felárat, de az autónkon sincs, mégis beindul egy hónapokig tartó pihenés után. Azon pedig a rádión kívül még riasztó is eszi a villanyt. Jártatok már így? Nem tudom, bár azért gyanítom, hogy nem természetes amit csinál. Éppen azért vettünk új gépet, hogy ne járjunk így, megbízható technika legyen alattunk. Banner akku van benne, amivel eddig csak pozitív tapasztalataim voltak. Hát tessék.
Van bent egy régebbi kép is, mostanra már sokat amortizálódott... :-)) Amúgy köszönöm! De a látszat néha csal, sok sárkányt bújtatott a teremtő szép külső mögé...
Bocs, nem voltam netközelben! Egy volt rendőrségi M-4 be szeretnénk a Lada helyére valami Dieselt. Castoldi Jet hajtómű van benne, áttételezhető. Olyan 4000/min nél a legjobb a hatásfoka. A Lada 1/1 -es kihajtással van benne, de gyakran megkotlik.2000ccm-es Fiat motorossal mentem az 1:1,25-ös áttétellel nagyon jól ment.
Volt vele a tulaj két hetet az Adrián, 60 órára az átlaga 12l/ó-ra jött ki.(ha jól tudom, egy 22lábas hajó) Most Passau környékén volt egy kisebb vizitúrán vele . A cimbijének csont ugyanaz a hajója van, csak még az eredeti 6000-es benzines V8-al, pontosan kétszer annyit fogyasztott mint a dizel, és együtt mentek. Hiba nélkül üzemel, interkúler még nincs, ha lenne akkor a végsebessége is elérhetné a régit(60helyett 55-öt megy csak) de kiemelésben dinamikusabb. A tulaj nem erőlteti a kúlert neki igy is elég. Hétvégén talán vizretesszük azt a hajót is ami a műhelyemben van.
kutya56: Kösz a segítséget. Nem tudom, mikor fogok arra járni (figyelemmel a remek időjárásra is), de azért add meg a telszámot, sohase lehet tudni. Szarvasi vagy? üdv. izgaga
Két kérdés: 1.Meddig mentél fel a Körösön? 2.Hogyan lehet zsilipelni B.szentandrásnál? Úgy értem, hogy előre kell-e szólni, milyen telefonon, vagy pedig meg van szabva, hogy naponta hány órától hány óráig zsilipelnek át? Szeretnék egyszer arra menni felfelé, lehet, hogy még az idén. üdv. izgaga