Keresés

Részletes keresés

izgaga Creative Commons License 2004.12.16 0 0 152
Dunaimentők:
Ezek a dolgok engem is érdekelnek, nekem kocka Viharom van. És szerintem se kell
nagy ívben eldobni. Amúgy meg mindegy hogy König vagy Koenig, az "oe"="ö",
régi - háború előtti - Königekre mintha Koenig lett volna írva.
Pontosabban milyen DellOrto porlasztóra gondolsz???? /Hátha tudnék szerezni./ Ha
van kedved, nézz be a Békanyálmirigy által említett másik topikra is.

Bekanyalmirigy: a König gyártott több típust, egyhengerest is meg 2 és 3 hengerest
is. A TOMOS (ismerős név, igaz?) leánykori nevén szintén König.

Uff.
Előzmény: dunaimentők (148)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.15 0 0 148

Háát, javítgatok pár éve...

Autószerelő a szakmám, de egy ideje inkább csónakmotorokat csinálok.

Most meg hajógépész vizsgára készülök.

Ha a VIHR-t csinálod a hengerfejjel vigyázz, mert tarajos dugó van benne és ha sokat vesznek le a fejből akkor előfordulhet, hogy a dugó beleér!

Ami sokat dob rajta, ha kipucolod a szívónyílást, felömlőcsatornát!Elég durva az öntvény, ami hátrányos áramlásokat okoz. Ha jól emlékszem bakelit a forgótárcsa, amit ki lehet cserélni kevlárra. Viszont ha megemeled a fordulatot azt a csapágyak nem nagyon bírják, azokat is illik kicserélni. Ajánlom az INA csapágyakat. A Váci úton van egy szaküzlet, az Árpád-hídi felüljáró lábánál,a Katona József színház oldalán.

Szimeringet és O-gyűrüt az O-ring Kft-nél kapsz a legolcsóbban, a Szinnyei Merse Pál utcában.

Lehet csináltatni egy gyűrühornyot közvetlenül a dugattyútető alá és oda egy L gyűrüt, ami megemeli a kompresziót.Arra vigyázz, hogy a dugó nehezen pótolható, mert a készítők nem nagyon csinálnak tarajost!

HA segíthetek írj a dunaimentok@t-email.hu ra!

Megcsinálni biztos nem tudom, mert pillanatnyilag nincs időm, de szívesen megmondom, hogy mit hol kapsz meg! Tetszik, hogy nem akarod kidobni az öreg IVÁNT!

Ja, az előző véleményeim, amiket a motorokról írtam is a szervíztapasztalatokból erednek!

Előzmény: Törölt nick (147)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.15 0 0 146

A rudazat könnyen megoldható!

Próbáld meg a DeLorto porlasztót!

Ha nem te akarod csinálni tudok adni egy címet, ahol megbízhatóan felhúzzák neked!Elfogadható áron dolgozik az ember és elég jó versenymotorokat csinál (gokart).Mentem már olyan Vetyerokkal, amit ő "pucolt ki" és meglepő volt!

Én mostanában nem érek rá ilyesmivel foglalkozni, mert a mentőhajókat kell összerakni tavaszig, meg pénzt is kellene keresni, amiből jövőre menteni tudunk...

Én a Neptun említésétől is izzadni kezdek, talán az az egyetlen motor, amit nem javítok!

 

Előzmény: Törölt nick (145)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.14 0 0 144
Hú, ezt6 lehet, hogy elszúrtam! König? KOENIG? va mindegy, tudod mire gondolok! Világ életemben bajban voltam a külföldi nevek írásával! Néha még az enyémmel is, de azt megnéztem a személyimben!
Előzmény: dunaimentők (143)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.14 0 0 143

Igen, pontosan ilyen volt nekem!

Ez a motor egy Koenig másolat, Orosz "barátaink" egyszerűen lemásolták!Van valahol egy leírásom rajzzal, majd előkeresem neked4Én is meglepődtem, mikor láttam egy könyvben a VIHR motoromat, oszt az van alájja írva, hogy KOENIG!

Így ment ez akkoriban. Egyébként ha kicsit "kipucolod a szívónyílást meg a felömlőket + teszel bele normális csapágyakat egéssz jó kis motor!Ha még a karbit is kicseréled valami normálisra, meg a gyujtást is valóban jó motor lesz...:-)

Előzmény: Törölt nick (142)
Miko Creative Commons License 2004.12.14 0 0 141

Üdv Urak!

 

Van egy eladó Johnson 40 LE külmotorom. 2 hengeres 2 ütemű. A Király szervízben lett felújítva, azóta nem volt vízen.

Ha érdekel valakit az emilem:

minkla@freemail.hu

 

Üdv:

Miko

dunaimentők Creative Commons License 2004.12.13 0 0 140

Erre bőven elég! Ha a pénztárcád engedi 4t-t vegyél! Sokkal csöndesebb, megbízhatóbb, min25%-al kevesebbet fogyaszt!

Nekem még a régebbi, berántós Vihr mocim volt, ami egy Koenig motor másolata.

Előzmény: Törölt nick (139)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.12 0 0 138

Sajna nem tudom, de majd megnézem neked!

Az elvekkel nehéz vitatkozni, ne vegyél olyat, amit nem szeretsz!

Én mint szerelő fel kellett adnom az elveimet a tapasztalataim javára.Mind autóból, mind motorból, mind csónakmotorból CSAK Japánt veszek. Ez az elmúlt 15 év tapasztalata.

Ne érts félre, én sem le, sem rábeszélni nem akarlak semmire, semmiről. Csak jártatom itt a számat a neten, és elmondom a véleményem!

Az USA motorok közül a Mercury-t szeretem a legjobban, azt is javítottam már párat, megbízható, jó motorok.

Nekem is volt VIHR, szintetikus olajból elment 1:40-el is.Próbáld ki nyugodtan!

Használt motorokért nézz körül a Hartmann-nál. www.hartmann.at

Kint valószínüleg olcsóbban találsz mint itthon. Svájcból is hoznak be motorokat, több helyen is hirdetik, assszem itt is: www.hajopiac.hu

Mekkora motort keresel?

Előzmény: Törölt nick (136)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.12.12 0 0 137
Marinert, vagy Mercuryt vegyél!

Előzmény: Törölt nick (136)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.12 0 0 135

Szia!

Ez CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM!

Nemrég felszámoltak egy raktárat és jelentős mennyiségü Crysler motort hoztak be az országba. NATO-Crysler néven forog a köztudatban. A kialakításáról annyit, hogy meglehetősen egyszerű, sorosd 4 hengeres motor. Létezik elektronikus és megszakítós gyujtásos kivitelben is. Teljesítménye 105 Le. A porlasztók teljesen mechanikusak, inkább lyukakkal mint Fúvókákkal. Leginkább az orosz motorokhoz tudnám hasonlítani, persze jobb anyagminőséggel. A két porlasztó összehangolását egy meglehetősen primitív rudazattal lehet elvégezni, szinte lehetetlen a finomhangolás. Ez okozza, hogy szinte soha nem azonos a két- két henger töltése, ezért csökken a teljesítmény, nő a fogyasztás. Még szintetikus olajból sem tudsz 1:40- es keveréknél szegényebbet használni, ami ugye 1 l. olaj 40 liter benzinhez...a normális olaj 1500-2000 Ft.

Ez mondjuk egy 1983- as Yamahánál 1:100, tehát 100 l . benzinhez kell 1 olaj!

GYakori hiba, hogy a váltórúd bevezetésénél ereszti a vizet, ami aztán a hajtómű meghibásodásához vezet.

A motort eleve elég laza illesztéssel készítették, ha aztán még kopik is egy kicsit "le lehet köpni" a dugattyú mellett.Az alkatrészutánpótlás is elég nehézkes és nem is olcsó.

Persze ha olcsón jutsz hozzá a motorhoz és kifogod lehet, hogy jó szolgálatot tesz!

Én a kifinomultabb, precízebb technikákat kedvelem!

De ne hagyd magad lebeszélni róla, ez csak az én véleményem, tapasztalatom!Arról nem beszélve, hogy ez csak egy típus, én ezt használtam, javítottam. Lehet, hogy vannak sokkal jobb motorjai is a Cryslernek.

Előzmény: Törölt nick (134)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.20 0 0 133

Nagy igazság, hogy ha teheted Te ved ki a dobozból!

Persze Ferenc úrnak is igaza van, lehet használtan is jó motort venni.

Pl. van nálam most egy 1985-ös, 55Le-s YAMAHA, amit azért kell javítanom, mert odaverték a csavart, kitört belőle egy darab, ettől rezonált, elverte a csapágyat...

Szóval a helytelen használattól.

Egyébként nagyon jó állapotban van, megvenném magamnak, de a tulaj ragaszkodik hozzá.

A régebbi USA motorok közül a Cryslert kerüld el messzire!

Bár ez csak az én tapasztalatom!

Én mindenképpen japán motort vennék.

 

Előzmény: szenyor Lopez (123)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.20 0 0 132

Szia!

Én csak most olvastam ezt a topikot és az első hozzászólásodrareagálok!

A Yard lada motoros hajója azért volt sz.r, mert a Castoldi hajtóművek közül sikerült azt megvennie a BM-nek, amelyik nem alkalmas a Dunára.Ennek oka, hogy mind a turbina, mind a gyűrü műanyag benne, amit gyorsan elkoptat a Duna-hordalék!

Nekem van egy Castoldim, acél turbinával, azzal semmi gond!Ha vízsugár-hajtóművet akarsz készíteni házilag van egy mintám, ami működik és elég egyszerű.

Keress meg, ha érdekel!

Ezen az oldalon is találsz rajzokat, de ezek bonyolultabbak!

www.castoldijet.it

 

Előzmény: ZSOzso (2)
kismiki Creative Commons License 2004.10.03 0 0 131

Pl:

 

http://www.devamarine.co.uk/marine_services.htm  (ez aszem angol)

 

http://www.cpperformance.com/products/Fuel_Systems/efi-upgrades.htm

 

http://www.lakesiderestorations.com/

 

vagy kérdezzél itt:

 

http://www.iboats.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi

 

http://www.whaleclub.com/cgi-local/bbbmechanic.pl

 

 

Eccerű tuningnak ez is jó lehet:

 

http://www.permatrimmarine.com/

 

Ismerős gyártott magának 25 és 50 lovas külmocira és nagyon elégedett az eredménnyel. 4mm-es AlMg3-ból homokfújva+szinterezve 5-6 ezerből kifér.

Előzmény: blueye (130)
blueye Creative Commons License 2004.10.02 0 0 130
Meg tudod mondani a tuningcég nevét?
Előzmény: kismiki (128)
blueye Creative Commons License 2004.10.02 0 0 129

Köszi.

 

Valóban Mercruiser. Most indulok a Tiszatóra! :o)

 

Előzmény: kismiki (128)
kismiki Creative Commons License 2004.10.01 0 0 128

Szeva Blueye

 

Az amcsi fórumokon találhatsz belmot tuningot, ejrópában főleg javító-generálozó cégek vannak. Idehaza a megbízható szerelő is ritka, nemhogy a jó tuningmester. A 3 literes mocid inkább Mercruiser (belmot), mint Mercury (külmot).

 

Szeva Lopez

 

Érdemes a német oldalakon körülnézni, ott ősszel-télen elég jó árak vannak. A magyar hatóság elfogadja az eredeti német számlát származási doksinak az üzembehelyezésnél.

 

 

pl:        http://www.boat.de/sprachen/de/htm/motor_erweitert.htm

 

 

Előzmény: blueye (119)
izgaga Creative Commons License 2004.09.30 0 0 127
blueye: egyetértek, h. minden pénztárca + felhasználási cél kérdése.

Egyúttal vitatkozok egy kicsit azzal, h. "ruszkit ne" (LUCzI FERencz). SZVSZ egy kezdőnek jó recept, hogy vegyen egy olcsó vagy mostanában nagyon olcsó
ruszkit és gyakoroljon, tanulja a motort.
Onnan jön a vitatkozásom, hogy most hangzott el az egyik reggeli tv-műsorban
egy okosság, ami nekem tetszett, mármint, hogy a tipikus magyar autós nem
szervizelteti (nem tartja karban) a kocsiját, ha elromlik vmi és javítani kell, akkor
viszi műhelybe. Na most: ahogy én látom az átlag magyar csónakos/hajós is így
van ezzel. Sokan még mondják is: ezt meg ezt a motort csak hajtani kell. Hajtja
is évekig, aztán meg jön a csodálkozás. Nyilván másképp lehet az értékes hajók
esetén, de az átlagmagyarnak van egy csónakja+egy kisebb motor.
Még valami: érdemes olvasni pl. amerikai hajós fórumokat pl. iboats.com, ott
egyáltalán nem fikázzák le az "öreg" 30-40-50 éves motorokat, sőt. Más ügy, hogy
ott van alkatrész dögivel.
Azért az is igaz, hogy meg lehet szívni széthajtott motorokkal.
Előzmény: blueye (125)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.09.29 0 0 126
Igaz, hogy én kis motorokról beszéltem, de nagyobbrészt áll nagy motorokra is.
Előzmény: blueye (125)
blueye Creative Commons License 2004.09.29 0 0 125

Minden pénztárca és a felhasználási cél kérdése.

 

Te 5 Le motorokról beszélsz, mi pedig inkább 30 Le körüli motorokról.

 

Tőled idézek:

"Hidd el nekem, en mar megszivtam egy-ket szemet motort. "

 

Ettől függetlenül sok igazságot írtál.

Előzmény: LUCzI FERencz (124)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.09.29 0 0 124
Ellenkezőleg!

_Csak_ használt motort szabad venni, az új motorok irreálisan drágák. Nem kell félni annyira a használttól, mert igaz ugyan, hogy a javíttatása egy vagyon, de korához képest sokkal kevesebb üzemóra van bennük, mint pl. egy gépkocsiban.
Ha egy kicsit "van füled" a motorhoz, vagyis azt _tudod_, hogy kell szólnia, amikor megy, és módod van kipróbálni, kipróbálás címén jól megnyúzni, akkor nyugodtan bevállalható.
Persze általában sejthető az eddigi használat körülményeiből az állapota. Pl. egy 6-7 m-es lakóhajóról egy 4-5 LE motort nem vennék meg, ha az öreg, mert sejthetően ki van hajtva, mert mindig a max. teljesítmény környékén járhatott.

A következő lehet, hogy egy kicsit zagyva lesz a szövegösszefüggések nélkül, nem akarok sokat gépelni, ezért egy régebbi dolgomat kopizom be, egy listáról, néhány most beszúrt megjegyzésemmel együtt.

Amit ott írtam, az elsősorban kis 4-5 LE (horgászcélú) motor vásárlására vonatkozott.

Ismeretségi körben több 30-60 LE használtan vett motorról tudok, de kis odafigyeléssel nincs baj egyikkel sem.

pl. 60-as Mercury újonnan millió fölött van, és sikerült megvenni, nagyon jó állapotban 400-ért távvezérlővel együtt.

******************

Lehet jo hasznalt motorokat kapni.
100 eFt kornyeken mar vannak elfogadhatoak. (Ez 4-5 LE környékére igaz)
Mindenkeppen keress valami motorhoz erto emberket, akinek "fule" is van
hozza, es vele menj kiprobalni.
Semmikeppen ne vedd meg hordoban kiprobalva.
Tegyetek csonakra, menj vele, kis gaz, nagy gaz, kopp gaz, gaz hirtelen le,
hidegen, melegen hogy indul, hogy huz, erzesre valtozik-e a huzasa,
es fontos, legalabb egy orat motorozzatok vele, a fenti procedura mellett.
Ha ezutan stabil, jol indul, es jol huz, es a tulaj nem nagyon gyanus, akkor
meg lehet venni.


Igyekezz minel fiatalabb mocit talalni.
A gyari szam ismereteben a kepviseletek alt. meg tudjak mondani a motor
korat.
10-15 eves, ha a fentieknek megfelel, nyugodtan megveheto.

***************

Ez szintén kis motorokra igaz:

Ja, es ha nem akarsz kib... ni magaddal, akkor direkthajtost ne vegyel!
Direkthajtos az, ami a motor beindulasaval azonnal porgeti a csigat, nincs
uresjarata.
Sot, iranyvaltos (Elore, Ures,Hatra) az igazi.


Egyszerubb kezelni a beepitett tankosat, de en inkabb kulon tankost
javasolok.

>- mekkora teljesitmenyu celszeru (min / max)?

Dunara also hatar egyben a felso is (5LE)

*******************

Ez fontos!!!!

4 kW ig (5.33 LE) _SEMMILYEN_ papir, jogositvany, vizijartassagi, etc. _nem_
kell.
Efolott kishajovezetoi eng. szuks. es a csonaktestet ossze kell vizsgaztatni
a motorral, es innentol kisgephajonak minosul.

*******************

>- tipus? (mi az ami tuti, miaz amit semmikeppen)
>
Ruszkit ne! (Vetyerok, Moszkva, Szaljut, Vihar) Ezek megbizhatatlanok,
relative nehezek,
nagy teljesitmenyuek, es isznak, mint a godeny.

Max. ha egy viri-vadi uj Vetyerok 8M-et, amit _te bontasz ki a gyari
zsirbol_,
ha hozzadvagnak egy 10esert, vagy neked fizetnek, hogy elvidd,
azzal lehet foglalkozni, _DE MAST NEM_
(Igaz, ez is 8LE, ezert lehet problema)

Ha egy ilyet tudsz, szoljal nekem is 8-)

(Esetleg egy Neptunt a fenti kondíciókkal max. 40-ért)

TOMOSt szinten ne. (Tehervivo elem muanyagbol, kopik, alkatresz a vilagba
sem.)
Max. vadi ujan, garival.

MARINER, YAMAHA, JOHNSON, EVINRUDE, MERCURY. Esetleg Honda, vagy Suzuki.
A tobbit felejtsd el, foleg hasznaltan.

Mindenkeppen inkabb a ketutemueket keresd, ezek vannak tobbsegben, ez a
default.
Jobb az ar/teljesitmeny viszonyuk, relative konnyebbek, kisebb
motorterfogattal jarnak,
egyszerubb a szerkezetuk, jobban van hozza alkatresz.

Kizarolag akkor, ha ujat veszel, javaslom a Yamaha 4 LE _negyutemu_
motorjat.
Valamelyik MHban volt rola egy ketoldalas iras. Ha az igaz, akkor az a kis
motor egy csoda!
De konzultalj nalam okosabbakkal is, en csak azt mondom, amit en a
szivasaimbol osszeszedtem.
(Most nyuvom az 5. motoromat, ez egy 5 LE Mariner, de ez vegre bevalt,
olyan, mint egy svajci ora.)

stb....
>
>koszi
> Lac
>
>Ami meg lenyeg, hogy egy evben_ket_kezemen_meg_tudom_szamolni gyakorisaggal
>hasznalnank (idohiany :-((( ) szoval messze nem egy profi szerkezet
kellene.


Pont ezert kell a jo, mert ha ritkan van idod hasznalni, akkor nem kene azt
a nehany
alkalmat egy sz...r rom butykolesevel, es a hibak miatti anyazassal tolteni.
Hidd el nekem, en mar megszivtam egy-ket szemet motort.


Előzmény: blueye (122)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.09.29 0 0 123
Köszi a segítséget. Ahogy elnéztem a Yamaha motorárait, nem lineárisan nő az ár a motorteljesítményhez képest, úgyhogy egy 15-25lóerős moci még talán beleférhet. A használttól eléggé fázok, inkább egy új... Ami méretet kinéztem, azthiszem 25le a max.
Előzmény: blueye (122)
blueye Creative Commons License 2004.09.29 0 0 122

Szvsz neked egy merev aljú gumicsónak kell. Ha teszel rá egy 9.9 Le-s motort, ami nem túl drága azzal el lehet közlekedni, ha pedig mondjuk egy 30 Le közeli motort raksz rá, akkor igazán tudsz vele hasítani (ezzel már szvsz siklani fog).

 

Vigyázz, mert adott méretű, típusú csónakra mindig meg van határozva, hogy mennyi a max. lóerő, amit rátehetsz.

 

Ha használt motorban gondolkodsz, fokozottabban érvényes az, ami a kocsiknál is: ha egy módod van rá vidd el egy szerelőhöz, mielőtt megveszed. Az az 5-10 ezer forint, amennyiért bevizsgálják nagyon megtérülhet, mert ha egy csónakmotort nem tartottak karban rendesen és megadja magát hatalmas pénzeket fogsz kifizetni a későbbi javításért (nem beszélve arról, hogy igen kellemetlen ha pl. leviszed az Adriára és a parttól 150 m-re adja meg magát).

Előzmény: szenyor Lopez (121)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.09.29 0 0 121
Üdv!

Én járok, de én meg nem vagyok vén tengeri medve:) Engem csak érdekel a dolog, ezért is kérdeztem annyit a 97-esben. De válasz nem sok jött;)
Remélem jövőre lesz csónakom... Nagyon tetszenek a gumicsónakok, de lehet, hogy egy merevfalúval jobban járnék. Nemtom...
Előzmény: blueye (120)
blueye Creative Commons License 2004.09.28 0 0 120
Itt már senki sem jár???
blueye Creative Commons License 2004.09.20 0 0 119

Sziasztok!

 

Tudtok esetleg vmilyen módszert (tuningot) 3.0l-es (karburátoros) Mercury beépített csónakmotorhoz (most 135 Le).

 

Persze nem cserére gondoltam :o)))

 

 

kismiki Creative Commons License 2004.09.13 0 0 118
A Grassalkovich út a Helsinki út folytatása, a pontos címet nem tudtam.
Előzmény: Rainstrom (115)
baltech Creative Commons License 2004.09.10 0 0 117

A NOVIA címe lemaradt:

1149 Budapest
Nagy Lajos király útja 108.

Tel.: (1-) 222-1112, Fax: (1-) 222-1105
Tel./Fax: (1-) 252-4745
E-mail:
novia@axelero.hu

Nyitva: Hétfõ - csütörtök: 8-16-ig
péntek: 8 - 15:30

Előzmény: baltech (116)
baltech Creative Commons License 2004.09.10 0 0 116

kismiki!

 

Köszi az infot!

 

Rainstrom!

 

Alvin-Plast Kft.

Cím: 2040. Budaörs, Gyár u. 2.

Telefon:   06 (23) 44 55 10 Fax:   06 (23) 44 55 24


Email: info@alvin-plast.hu

Nyitvatartás:

hétfő - csütörtök : 8 - 16 óráig péntek : 8 - 14 óráig

 

  N O V I A  

P+M Polimer Kémia KFT.

1238 Budapest Helsinki út 114.

tel: 1-4217042

fax: 1-4217041

4032 Debrecen Tessedik Sámuel utca 27.

tel: 52-521150

fax: 52-521151

e-mail: info@pmpolimer.hu

 

</P>

Előzmény: Rainstrom (115)
Rainstrom Creative Commons License 2004.09.09 0 0 115

Miki,

 

Köszi szépen, isten vagy..Igazából tényleg kevés kell, egy motor farokidomját szeretném kissé átalakítani, meg kiszélesíteni..

 

A Grassalkovich úton pontosabban merre?

 

Köszön Nektek,

 

 

Rain

Előzmény: kismiki (114)
kismiki Creative Commons License 2004.09.08 0 0 114

Szia Rain

 

Sok kell, vagy kevés?

 

1-2 kilót Bp-en, a grassalkovics úton kaphacc drágán.

 

Sokat talán innen:  tommy@mato98.hu

A Haldorádó horgászfórumon írta tommy:  525Ft/kg+Áfa áron adom, ami 1.osztályú, nem 2.és 3-ad. Ha valakit érdekel, akkor írjon mailt megadom a címet, hogy hol lehet beszerezni, vagy, ha közel van hozzám, akkor tudok neki kimérni 

Előzmény: Rainstrom (113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!