Keresés

Részletes keresés

LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.02.09 0 0 168
Keresnék egy alucsónakot. Azt a fajtát, amit "MAHART fartükrös mentőcsónak" néven ismernek,

Hasonlóról, a fartükör nélküli változatról "banán alakú" van képem:


Ha valaki tud egy ilyet eladót, emberi áron, szóljatok!
Barbabianka Creative Commons License 2005.02.08 0 0 166

Üdvözlöm a topick iróit és olvasóit. Még új vagyok itt az INDEX-en.Tegnap végigkeresgéltem az indexet de sajnos kevés topickot találtam a vizisportról. Több éves hajózási multtal talán segitségetekre lehetek egyes kérdések megoldásában. Igaz itt kitünö motorszerelö szakemberek vannak akiknek a tanácsát én is kikérném.

Kérdésem: hogyan tudom kicserélni egy 1980-as 6 lovas Evinrude Motor impellerpumpáját. Az alkatrészeket meg tudom rendelni, de még nem szedtem szét ezt a motortipust, igy nem ismerem a buktatókat

Elöre is köszönöm a válszt.

Üdvözlettel

Barbabianka.

LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.01.31 0 0 165
E-mail ment.

Előzmény: dunaimentők (163)
dunaimentők Creative Commons License 2005.01.30 0 0 164

A KRIM vízsugaras, meglehetősen egyedi turbinával, amit max legyártatni lehetne, arra meg nincs lé.

3000 körül siklik ki, 3500- on már nagyon szépen megy. Ez az egyik mentőhajónk és sajna nincsenek százezreink az átépítésre. Amit a motorról írtál jól hangzik, csak a pénzünk kevés hozzá.

Azért nagyon köszönöm!

Előzmény: krezidiesel (162)
dunaimentők Creative Commons License 2005.01.30 0 0 163

Köszi a tippet, gondolkodunk rajta!

A bontó számát szívesen fogadnám!

Előzmény: LUCzI FERencz (161)
krezidiesel Creative Commons License 2005.01.30 0 0 162

Amurba raktunk vw 1,9 tdi-t. Ezt a motort be merem vállalni 150 ló-ig kényelmesen hajóba (300 nm felett) kb 600 ft-bol. Kamrás motort nem raknék hajóba mert sokat fogyaszt és hamar szétesik, függetlenül hogy ki gyártotta. A vw tdi motorok közvetlen befecskendezésüek olcsók és jól tuningolhatók keveset fogyasztanak,könnyűek, ezért javasolnám inkább ezt.

A volga helyett vidáman menne az 1,9 tdi csak nagyobb emelkedésü propeller kell hozzá mert annak 3000 ford az ideális nyomatákban bőven tud eleget, most éppen egy ami v8 6l helyére akarunk ilyet beépiteni.

Adagolót meg át tudom alakitani bowdenesre nem kell hozzá semmi  elektronika, akár az 5h 2,5 vagy a v6 2,5tdi-n  is akár.

Előzmény: dunaimentők (160)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.01.30 0 0 161
Német dízel 8-((((( Mi az, valami lóbetegség?
Francia dízelt tegyél bele!
A PSA (Citroen és Peugeot) dízelje a DHY motorkódú, ez van a Citroen ZX és a Xantia modellekben, meg a R19-ben, és a P405-ben, csak ezeknél máshogy nevezik.
1,9 TD intercooler, 90 LE/4500 fordulat, max. fordulat 4500 nyomatékmaximum 198 Nm 2250 fordulatnál!

Itt van az adatlap

Bár sajnos ez a társaság hazudik, ugyanis a ZX nem chiptuningolható, mert nem elektronikus vezérlésű a motorja, így nincs benne chip.

Ha gondolod, megadok neked egy (igaz nyíregyházi) francia bontó címet, telefont, ahol tuti kapsz ilyen motort, akár fiatalt is.

Előzmény: dunaimentők (160)
dunaimentők Creative Commons License 2005.01.29 0 0 160

Szia!

Én a KRIM IV -be keresek diesel-t. Most Volga motor van benne. Tudsz fordulat-nyomaték adatokat a WV-ről?

Esetleg ilyen motort eladót?

Előzmény: krezidiesel (159)
krezidiesel Creative Commons License 2005.01.29 0 0 159

Üdv Mindenkinek!

Vw 1,9 tdi motort rakok be éppen motorcsónakba, már nem az elsőt.

Van hasonlóban tapasztalata valakinek , mert szivesen megosztanám az enyémeket!

dunaimentők Creative Commons License 2005.01.17 0 0 158

Sziasztok!

asszem itt keresett valaki Kazanka testet!? tudok egyet, motorral, futóval!

Előzmény: baltech (157)
baltech Creative Commons License 2004.12.26 0 0 157

Mikor szeptember elején (az idén) utoljára voltam a Tiszán (csónakázni), láttam egy dupla viharmotoros csónakot.Ment mint a veszett.

Szerintem olcsó és jó összeállítás, dupla üzembiztosság, dupla erő, ha az egyik motor leállna a másik hazavisz.(a fogyasztást inkább haggyuk)

Persze a legjobb az lenne, ha ellentétes irányba forognának a csigák.

izgaga Creative Commons License 2004.12.23 0 0 156
BOLDOG KARÁCSONYT MINDNEKINEK!!
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.12.16 0 0 155
Szerintem a Vetyeroknak nem tarajos a dugattyúja! Az a 12 LE Moszkva, aminek tarajos. Lehet, hogy a 12-es Vetyeroknak tarajos, de a 8-asnak ziher nem.

Előzmény: dunaimentők (154)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.16 0 0 154

Szassztok!

Az a szitu, hogy az én VIHR-om dugója biza tarajos vóót, mint egy punk a pepsi-szigeten!Persze én nem vagyok szakértő a Szoc technikában, volt az ominózus VIHR, meg egy Vetyerka, aztán áttértem a Japcsi technikára. Ja! Egy moszkvát is csináltam egyszer!

Nem nagyképűségből tértem át, hanem a hajó mérete követelte meg a nagyobb teljesítményt!

Nem szabadultam meg igazán a USSR vonaltól, van egy KRIM -ünk, azt bűvöljük már 2 éve! Volga motor, vízsugár hajtómű, iszonyatosan erős hajótest!Levehető műanyag tető, ami eltüntethető a padló alatt! NEkem ez a kedvenc hajóm, nem adnám oda egyik Amcsiért sem!HA az egyesületnek lenne egy kis pénze és sikerülne szerezni biztos egy ilyet vennék mentőhajónak!

Előzmény: Törölt nick (153)
izgaga Creative Commons License 2004.12.16 0 0 152
Dunaimentők:
Ezek a dolgok engem is érdekelnek, nekem kocka Viharom van. És szerintem se kell
nagy ívben eldobni. Amúgy meg mindegy hogy König vagy Koenig, az "oe"="ö",
régi - háború előtti - Königekre mintha Koenig lett volna írva.
Pontosabban milyen DellOrto porlasztóra gondolsz???? /Hátha tudnék szerezni./ Ha
van kedved, nézz be a Békanyálmirigy által említett másik topikra is.

Bekanyalmirigy: a König gyártott több típust, egyhengerest is meg 2 és 3 hengerest
is. A TOMOS (ismerős név, igaz?) leánykori nevén szintén König.

Uff.
Előzmény: dunaimentők (148)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.15 0 0 148

Háát, javítgatok pár éve...

Autószerelő a szakmám, de egy ideje inkább csónakmotorokat csinálok.

Most meg hajógépész vizsgára készülök.

Ha a VIHR-t csinálod a hengerfejjel vigyázz, mert tarajos dugó van benne és ha sokat vesznek le a fejből akkor előfordulhet, hogy a dugó beleér!

Ami sokat dob rajta, ha kipucolod a szívónyílást, felömlőcsatornát!Elég durva az öntvény, ami hátrányos áramlásokat okoz. Ha jól emlékszem bakelit a forgótárcsa, amit ki lehet cserélni kevlárra. Viszont ha megemeled a fordulatot azt a csapágyak nem nagyon bírják, azokat is illik kicserélni. Ajánlom az INA csapágyakat. A Váci úton van egy szaküzlet, az Árpád-hídi felüljáró lábánál,a Katona József színház oldalán.

Szimeringet és O-gyűrüt az O-ring Kft-nél kapsz a legolcsóbban, a Szinnyei Merse Pál utcában.

Lehet csináltatni egy gyűrühornyot közvetlenül a dugattyútető alá és oda egy L gyűrüt, ami megemeli a kompresziót.Arra vigyázz, hogy a dugó nehezen pótolható, mert a készítők nem nagyon csinálnak tarajost!

HA segíthetek írj a dunaimentok@t-email.hu ra!

Megcsinálni biztos nem tudom, mert pillanatnyilag nincs időm, de szívesen megmondom, hogy mit hol kapsz meg! Tetszik, hogy nem akarod kidobni az öreg IVÁNT!

Ja, az előző véleményeim, amiket a motorokról írtam is a szervíztapasztalatokból erednek!

Előzmény: Törölt nick (147)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.15 0 0 146

A rudazat könnyen megoldható!

Próbáld meg a DeLorto porlasztót!

Ha nem te akarod csinálni tudok adni egy címet, ahol megbízhatóan felhúzzák neked!Elfogadható áron dolgozik az ember és elég jó versenymotorokat csinál (gokart).Mentem már olyan Vetyerokkal, amit ő "pucolt ki" és meglepő volt!

Én mostanában nem érek rá ilyesmivel foglalkozni, mert a mentőhajókat kell összerakni tavaszig, meg pénzt is kellene keresni, amiből jövőre menteni tudunk...

Én a Neptun említésétől is izzadni kezdek, talán az az egyetlen motor, amit nem javítok!

 

Előzmény: Törölt nick (145)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.14 0 0 144
Hú, ezt6 lehet, hogy elszúrtam! König? KOENIG? va mindegy, tudod mire gondolok! Világ életemben bajban voltam a külföldi nevek írásával! Néha még az enyémmel is, de azt megnéztem a személyimben!
Előzmény: dunaimentők (143)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.14 0 0 143

Igen, pontosan ilyen volt nekem!

Ez a motor egy Koenig másolat, Orosz "barátaink" egyszerűen lemásolták!Van valahol egy leírásom rajzzal, majd előkeresem neked4Én is meglepődtem, mikor láttam egy könyvben a VIHR motoromat, oszt az van alájja írva, hogy KOENIG!

Így ment ez akkoriban. Egyébként ha kicsit "kipucolod a szívónyílást meg a felömlőket + teszel bele normális csapágyakat egéssz jó kis motor!Ha még a karbit is kicseréled valami normálisra, meg a gyujtást is valóban jó motor lesz...:-)

Előzmény: Törölt nick (142)
Miko Creative Commons License 2004.12.14 0 0 141

Üdv Urak!

 

Van egy eladó Johnson 40 LE külmotorom. 2 hengeres 2 ütemű. A Király szervízben lett felújítva, azóta nem volt vízen.

Ha érdekel valakit az emilem:

minkla@freemail.hu

 

Üdv:

Miko

dunaimentők Creative Commons License 2004.12.13 0 0 140

Erre bőven elég! Ha a pénztárcád engedi 4t-t vegyél! Sokkal csöndesebb, megbízhatóbb, min25%-al kevesebbet fogyaszt!

Nekem még a régebbi, berántós Vihr mocim volt, ami egy Koenig motor másolata.

Előzmény: Törölt nick (139)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.12 0 0 138

Sajna nem tudom, de majd megnézem neked!

Az elvekkel nehéz vitatkozni, ne vegyél olyat, amit nem szeretsz!

Én mint szerelő fel kellett adnom az elveimet a tapasztalataim javára.Mind autóból, mind motorból, mind csónakmotorból CSAK Japánt veszek. Ez az elmúlt 15 év tapasztalata.

Ne érts félre, én sem le, sem rábeszélni nem akarlak semmire, semmiről. Csak jártatom itt a számat a neten, és elmondom a véleményem!

Az USA motorok közül a Mercury-t szeretem a legjobban, azt is javítottam már párat, megbízható, jó motorok.

Nekem is volt VIHR, szintetikus olajból elment 1:40-el is.Próbáld ki nyugodtan!

Használt motorokért nézz körül a Hartmann-nál. www.hartmann.at

Kint valószínüleg olcsóbban találsz mint itthon. Svájcból is hoznak be motorokat, több helyen is hirdetik, assszem itt is: www.hajopiac.hu

Mekkora motort keresel?

Előzmény: Törölt nick (136)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.12.12 0 0 137
Marinert, vagy Mercuryt vegyél!

Előzmény: Törölt nick (136)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.12 0 0 135

Szia!

Ez CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM!

Nemrég felszámoltak egy raktárat és jelentős mennyiségü Crysler motort hoztak be az országba. NATO-Crysler néven forog a köztudatban. A kialakításáról annyit, hogy meglehetősen egyszerű, sorosd 4 hengeres motor. Létezik elektronikus és megszakítós gyujtásos kivitelben is. Teljesítménye 105 Le. A porlasztók teljesen mechanikusak, inkább lyukakkal mint Fúvókákkal. Leginkább az orosz motorokhoz tudnám hasonlítani, persze jobb anyagminőséggel. A két porlasztó összehangolását egy meglehetősen primitív rudazattal lehet elvégezni, szinte lehetetlen a finomhangolás. Ez okozza, hogy szinte soha nem azonos a két- két henger töltése, ezért csökken a teljesítmény, nő a fogyasztás. Még szintetikus olajból sem tudsz 1:40- es keveréknél szegényebbet használni, ami ugye 1 l. olaj 40 liter benzinhez...a normális olaj 1500-2000 Ft.

Ez mondjuk egy 1983- as Yamahánál 1:100, tehát 100 l . benzinhez kell 1 olaj!

GYakori hiba, hogy a váltórúd bevezetésénél ereszti a vizet, ami aztán a hajtómű meghibásodásához vezet.

A motort eleve elég laza illesztéssel készítették, ha aztán még kopik is egy kicsit "le lehet köpni" a dugattyú mellett.Az alkatrészutánpótlás is elég nehézkes és nem is olcsó.

Persze ha olcsón jutsz hozzá a motorhoz és kifogod lehet, hogy jó szolgálatot tesz!

Én a kifinomultabb, precízebb technikákat kedvelem!

De ne hagyd magad lebeszélni róla, ez csak az én véleményem, tapasztalatom!Arról nem beszélve, hogy ez csak egy típus, én ezt használtam, javítottam. Lehet, hogy vannak sokkal jobb motorjai is a Cryslernek.

Előzmény: Törölt nick (134)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.20 0 0 133

Nagy igazság, hogy ha teheted Te ved ki a dobozból!

Persze Ferenc úrnak is igaza van, lehet használtan is jó motort venni.

Pl. van nálam most egy 1985-ös, 55Le-s YAMAHA, amit azért kell javítanom, mert odaverték a csavart, kitört belőle egy darab, ettől rezonált, elverte a csapágyat...

Szóval a helytelen használattól.

Egyébként nagyon jó állapotban van, megvenném magamnak, de a tulaj ragaszkodik hozzá.

A régebbi USA motorok közül a Cryslert kerüld el messzire!

Bár ez csak az én tapasztalatom!

Én mindenképpen japán motort vennék.

 

Előzmény: szenyor Lopez (123)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.20 0 0 132

Szia!

Én csak most olvastam ezt a topikot és az első hozzászólásodrareagálok!

A Yard lada motoros hajója azért volt sz.r, mert a Castoldi hajtóművek közül sikerült azt megvennie a BM-nek, amelyik nem alkalmas a Dunára.Ennek oka, hogy mind a turbina, mind a gyűrü műanyag benne, amit gyorsan elkoptat a Duna-hordalék!

Nekem van egy Castoldim, acél turbinával, azzal semmi gond!Ha vízsugár-hajtóművet akarsz készíteni házilag van egy mintám, ami működik és elég egyszerű.

Keress meg, ha érdekel!

Ezen az oldalon is találsz rajzokat, de ezek bonyolultabbak!

www.castoldijet.it

 

Előzmény: ZSOzso (2)
kismiki Creative Commons License 2004.10.03 0 0 131

Pl:

 

http://www.devamarine.co.uk/marine_services.htm  (ez aszem angol)

 

http://www.cpperformance.com/products/Fuel_Systems/efi-upgrades.htm

 

http://www.lakesiderestorations.com/

 

vagy kérdezzél itt:

 

http://www.iboats.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi

 

http://www.whaleclub.com/cgi-local/bbbmechanic.pl

 

 

Eccerű tuningnak ez is jó lehet:

 

http://www.permatrimmarine.com/

 

Ismerős gyártott magának 25 és 50 lovas külmocira és nagyon elégedett az eredménnyel. 4mm-es AlMg3-ból homokfújva+szinterezve 5-6 ezerből kifér.

Előzmény: blueye (130)
blueye Creative Commons License 2004.10.02 0 0 130
Meg tudod mondani a tuningcég nevét?
Előzmény: kismiki (128)
blueye Creative Commons License 2004.10.02 0 0 129

Köszi.

 

Valóban Mercruiser. Most indulok a Tiszatóra! :o)

 

Előzmény: kismiki (128)
kismiki Creative Commons License 2004.10.01 0 0 128

Szeva Blueye

 

Az amcsi fórumokon találhatsz belmot tuningot, ejrópában főleg javító-generálozó cégek vannak. Idehaza a megbízható szerelő is ritka, nemhogy a jó tuningmester. A 3 literes mocid inkább Mercruiser (belmot), mint Mercury (külmot).

 

Szeva Lopez

 

Érdemes a német oldalakon körülnézni, ott ősszel-télen elég jó árak vannak. A magyar hatóság elfogadja az eredeti német számlát származási doksinak az üzembehelyezésnél.

 

 

pl:        http://www.boat.de/sprachen/de/htm/motor_erweitert.htm

 

 

Előzmény: blueye (119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!