Mint láttad szivesen vettem részt a másik két hajós topcban. (valószinöleg tovább is tenni fogom) Nem ellenük készült ez. DE azokban külmotoros kishajók és Magyar folyami hajózás a téma. A harmadikban pedig Balatoni meg Dunai nagy géphajók.
Érdekes és figyelemmel olvasom öket. Viszont sok hajóval rendelkezö hajós van akit esetleg érdekelnek tengeri problémák és hajók amik nem csak 5-20 lovas motorokkal vannak ellátva. Az nem protzság, hogy valaki egy kissebb vagy nagyobb turahajóval bejárja a horvát tengerpartot. Én valamikor 4,5 méteres Hillével hajótam Zadartól Dubrovnikig és vissza. Kedvet szeretnék hozzá csinálni
Az Indexre most találtam de már kb 3 éve olvasom és irok a Boots-Forum-ba. Bahajóztam az Adriát Triesttöl Dubrovnikig. Több száz link cimem van ebböl a témakörböl.Nem személyeskedni akarok mint Te, de van tapasztalatod ezen a téren?
A két futó topic nem érinti ezeket a témaköröket
A téma nincs szétforgácsolva ezáltal csak kibövitve.
Igazad van? hogy fogadjam meg egy régi törzsasztalos tanácsát és zárjam le a topicot? Nyaranta több száz hajó van lent az Adrián. Talán érdekli öket ez a téma! Ha nem akkor akkor úgy is elhal a topic.
Nem b...gatni akarlak, de mi a rákért kellett külön topicot nyitni a témának? Nincs még elég motorcsónakos-sporthajós topic? Nem fért volna el ugyanez az eredeti topicban? a "Motorcsónak, csónakmotor, sporthajózás"-ban? Nem azért, mert az a saját topicom, de egyszerűen nincs értelme szétforgácsolni a témát!
Jó, mondhatnád erre, hogy ez a tengeri, az meg a folyami-belvízi topic, de szerény véleményem szerint marhaság így szétválasztani a témát.
Szerintem azt a néhány hozzászólást egyszerűen másold át az eredetibe, és utána kérd a moderátoroktól a topic megszüntetését, mivel értelme nincs, és redundáns információt hordoz!
Vagy csak egyszerűen arra vártál, hogy végre meglegyen a 30 hozzászólásod, és nyithass egy topicot?
Ebben az esetben találhattál volna ki jobb témát is!
Még egyszer mondom, ne b...tatásnak vedd, de ennek a topicnak egyszerűen nincs értelme, és a modik előbb-utóbb össze fogják vonni a másikkal. Nem akarlak kioktatni, csak egy "oreg Törzsasztalos" tanácsaként mondom ezt, aki több, mint 8 éve itt van, az első 1000-ben benne van, és egy pár ezer hozzászólás a háta mögött van.
Üdvözlöm az olvasót aki talán késöbbi aktiv résztvevöketje is lesz ennek a topicnak.
Lehet hogy keresésem nem volt eddig szerencsés de még nem találtam sehol e témára.
Röviden magamról a hetvenes években vettem meg elsö hajómat (hossza 3,5m Motor 9,9LE). Hétvégeken a Dunát jártam de már a következö évben levittem az Adrára kipróbálni. Utunk sikeres volt. Erröl estleg késöbb. Azóta tán tiz nyár kivételéve szabadságomat a tengeren töltöttem. A horvát háborús évek alatt bejártuk Elbát, Korzikát, de talán legjobban a Dalmát tengerpartot kedvelem.
Szeretem romantikus öbleit, kikötöit, csodálatos hangulatos városait. Megismertem a vizen több magyar hajóst. Jókat és sajnos rosszakat is. Valódi barátságok is születtek. Várom azok irásait akiknek a hobbyjuk a hajózás és a tenger.
Merre hajóztál már?
Hol vannak jó kikötöhelyek, kellemes éttermek.
Kinek milyen hajója van, milyen problémákkal küzködik!
Milyen hajót érdemes venni.
Hogyan navigálsz?
Szóval minden érdekes ami evvel a témával összefügg.
Szeretettel várok mindenki.
Barbabianka
Hi Barbabianka! Az rohadt sok 13kiló egy impellerért. Szerintem most én jövök: megpróbálom megnézni, mennyiért lehetne szerezni, ne haragudj, de most nincs időm visszaolvasni, h. milyen tip. hány LE és évjáratú az Evenruded. De írd meg, mert most láttam a neten, hogy amcsiból hozatva 4 lóerőshöz cca.16 USD+posta. Vagy adj egy mélcímet, hogy megírhassam magánba.
az én Evinrudomba az impelle ca 13000Ft-ba kerülne. Ezért úgy döntöttem, hogy inkább megforditom. A másik oldala még teljesen új. A pumpaházat a hétvégén felcsiszoltam és újra eloxáltam. remélem jó lesz.
Ez a dízelesítés engem is érdekelne! Tudsz képeket felrakni? Hogyan oldottátok meg a hűtést? Azt tudom hogy létezik VW tdi hajómotor többféle is. Esetleg meglehetne nézni valahol?
Nem tudom nekem megfelelő lenne-e nekem egyátalán egy 9m-es testbe.
Cimbikkel már átépitettünk két hajót VW 1,9 tdi motorosra, jelenleg a harmadikat csináljuk. Az első egy Amur volt ( három éve) tavaly meg csináltunk egy volt rendőrségi wartburg motoros csónakot. Mindkettő jól működik, bár propeller lehetne rajtuk jóval nagyobb, hogy a motor ne pörögjön annyira.
Jelenleg egy öreg norvég müanyag hajón dolgozunk, amiben OMC motor volt, de tervben van egy mercuiser v8 átépitése is. Természetesen ezekbe is vw1,9tdit rakunk. Ha gondoljátok megpróbálok képeket is felrakni.
A Tisza-tavon nagyon otthon vagyok, oda járok horgászni és csónakázni vagy 10 éve. Fotóm ugyan nem sok van, de tavasszal/nyáron elég sokszor lenn leszek, (ha az istenek is úgy akarják fenn az Olimposzon) és semmilyen találkozónak és hasonlónak nem vagyok elrontója. Sajnos a tó egy részén csak max 5 LE motorral lehet mászkálni, és az egész tó legszebb részén meg csak villany, vagy evező járja. Én viszont Tisza-tó szerte híres vagyok arról, hogy 10 (tíz) méternél többet nem vagyok hajlandó evezni. De sebaj, van villanymotorom.
Azt épp egy kenuzás alkalmával készítettem, 2003 nyarán.
Volt hogy a parttól 3-4m-re megfeneklett a kenu!
Motorral oda kell figyelni alacsony vízállásnál, bár már egy párszor megetettük a kis Johnsont homokkal, a propnak szerencsére soha nem lett semmi baja.
Ha még érdekes feltennék egy pár képet a tiszai csónakázásainkról.
Mint ahogy lentebb már írtam, apámnak van egy Johnson mocija, egy Sirály evezős testtel.
Én kecskeméti vagyok, így Tiszakécskére szoktunk átjárni csónakázni, rengeteg fotót készítettem már(párszáz mega), amiből kiválogattam az alábbi képeket.
Egyszer kenuval is nekivágtunk egy Tisza-túrának, nagy élmény volt, 3-szor áztunk el egy nap alatt.
Engem lenyűgöz a Tisza szépsége, ha csak tehetem megyek(megyünk) csónakázni.
A Tiszatónál is voltunk már többször, az is felejthetetlen.