Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9448

Szerintem max. a következő háttal álló főjelzőig.

Hol?

Itthonra gondolsz vagy az ábrán levő dolgokra?

Előzmény: JabyGabi (9445)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9447
A működése egy kapcsoló állásától függ :), amely jelenlegi helyzetéből  kifolyólag (PZB aktív) szerintem az elmúlt pár évben e berendezés még csak feszültség alatt sem volt.
Előzmény: Vendégsín (9446)
Vendégsín Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9446
És hiába szép zöld, ha működése még mindig a csúszásgátló jeladó csatolóáramkörének állapotától függ...
Előzmény: Törölt nick (9434)
JabyGabi Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9445

Ha olvasnál!!!!

 

Hú, tényleg, itt csak Te vagy az, aki nem csak ír, hanem olvas is.

 

 

Bejárati oldalon a bejárati jelzőtől a következő főjelzőig!

 

Szerintem max. a következő háttal álló főjelzőig.

Előzmény: Törölt nick (9433)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9444
Jól jól. :-)))
Előzmény: Törölt nick (9443)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9443
És utána M-el folytatódik :))
Jól gondolom?
Előzmény: Törölt nick (9442)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9442
Ö-vel folytatódik... :-)))))
Előzmény: V46 021 (9437)
V46 021 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9441

 

Hmm... Ez elég érdekes...

 

...és ha megnézed a nyomógombok elhelyezkedését...

Na milyen tipusú berendezés lehet?

 


Előzmény: CKD Kombinát (9439)
V46 021 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9440

 

Jól van, nyírbáld csak a szárnyaimat! :)

 

Előzmény: LVI (9438)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9439
Hmm... Ez elég érdekes...

Mennyi ólomzáras nyomógomb van a tetején...! ;-)
Előzmény: Gyipaci (9436)
LVI Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9438

Ki ne mondd! :o)))

Tőled nem ér...

Előzmény: V46 021 (9437)
V46 021 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9437

 

Cs-vel kezdődik és ...

 

Előzmény: Gyipaci (9436)
Gyipaci Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9436

Hol jártam?

 

cs1014 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9435
Most akkor az is a váltókörzetben van, vagy sem?

Okos, és precíz utasításaink a mai napig elfelejtették definiálni, mit is kell értenünk váltókörzet alatt, holott ez egy igen fontos fogalommeghatározás lenne, különös tekintettel a számos hivatkozásra, melyek elsősorban az alkalmazható sebességre vonatkoznak.
Azaz a szabály sz*r, és nem egyértelmű (tulajdonképpen alapjaiban hiányos), a többi ezek után hiábavaló fecsegés.
Előzmény: JabyGabi (9429)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9434

Csak érdekesség képpen. Ilyet itthon nem sűrűn lehet látni.

 

 

És a belseje.

Törölt nick Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9433

Bejárati jelző után váltók vannak, aztán egyszercsak elfogynak, majd egy kicsit odébb újra vann egy váltó. Most akkor az is a váltókörzetben van, vagy sem? Szóval...

Ha olvasnál!!!! De ha nem tudsz vagy akarsz, akkor le is "rajzoltam" Neked!

De mivel nem olvasol és nem látsz, csak hitetlenkedsz ........

 

A megfejtés!

Szóban itt (ismét) és le is rajzolva a 9425 HSz-ben.

Bejárati oldalon a bejárati jelzőtől a következő főjelzőig!

Szóval...

Előzmény: JabyGabi (9429)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9432

 csak arról, hogy ne írjak tovább e témában.

Szerintem is kiegyezhetünk ebben.

 

Hozom Neked a magyar gyakorlatot (ma is megtalálja minden mozdonyvezető e fogalom nélkül is, honnantól fokozhatja a szerelvényével a sebességet), az osztrák elméletet és gyakorlatot.

 

Felesleges billentyűpöfölés a részemről az egész, hiszen úgyis csak azt hajlandóak elhinni nagyon sokan, amit beléjük vertek itthon évek alatt. Az, hogy valami működik máshol biztonságosan más módszerek szerint, az elképzelhetetlen.

 

Előzmény: JabyGabi (9430)
Sutam Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9431

Sziasztok!

 

Egy kérdésem van, miszerint a győri bizber miért olyan lassú, amilyen? Ez a rendszerben rejlő hibáknak köszönhető, vagy pedig eleve rosszul van kiépítve? A rendszert lehet-e, és hogyan lehetne gyorsítani?

 

Egy menetrenddel foglalkozó tdk-ba kellenek az információk, mert Győrnek a menetrendszerben eléggé fontos szerepe lenne, csak ez már a bizber korlátait feszegetné... :-(.

JabyGabi Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9430

Van sok vágány, egyszer csak kezdenek fogyni, míg marad egyetelen egy

 

A szemem min. 2 m-rel magasabban van a sínkorona felett

 

Ezért van a vonalismeret. (de szerintem ehhez még vonalismeret sem kell, hogy felismerjem a váltókörzet elejét-végét)

 

 

Teljes mértékben meggyőztél. Arról nem, hogy ezek egyértelműek, csak arról, hogy ne írjak tovább e témában.

Előzmény: Törölt nick (9425)
JabyGabi Creative Commons License 2009.02.19 0 0 9429

a szombathelyi gyorsot Sz.batta állította meg, mert "eltévedt".  A vezér nyugodtan ment volna tovább Pécs felé....

 

Stimmel, így volt. Erről beszélek. Akkor honnan tudná, hogy hol a váltókörzet vége egy adott állomáson?? Bejárati jelző után váltók vannak, aztán egyszercsak elfogynak, majd egy kicsit odébb újra vann egy váltó. Most akkor az is a váltókörzetben van, vagy sem? Szóval...

Előzmény: easa (9427)
aruzsi Creative Commons License 2009.02.18 0 0 9428
Ez egy tényleg ilyen bonyolult szervezet.
Erre időnként mindenki rátesz.
Előzmény: Törölt nick (9426)
easa Creative Commons License 2009.02.18 0 0 9427

kicsit off: vonalismeret...

 

emlékeim szerint pár éve a szombathelyi gyorsot Sz.batta állította meg, mert "eltévedt".  A vezér nyugodtan ment volna tovább Pécs felé....

Előzmény: JabyGabi (9423)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.18 0 0 9426

Az mellett, hogy nem tökéletes.

Ej-ej! Nektek semmi nem jó! :)

Előzmény: aruzsi (9424)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.18 0 0 9425

1.) Van ilyen, és akkor is tudni kén, hol jársz, hogy felismerd, ez a vége.

El sem hinnéd, a legtöbb állomás, mozdonyvezetői szemmel mennyire egyetlen sablonra épül. :)

Van sok vágány, egyszer csak kezdenek fogyni, míg marad egyetelen egy.

 

De ha mindenáron szaggatni akarjuk azt a kötelet, akkor legkésőbb a Tolatási határjelzőnél biztosan rájövök, hol egy váltókörzet vége.

Erre most Te azzal fogsz jönni: jó, jó, de mi van ha belepi a hó és nem látom a TH jelzőt!

 

2.) Megszerzed a vonalismereted, de nem jársz arra, átépítik az állomást, azonban a vonalismeret nem évült el.

Ceglédet alaposan átfaragták.  A debreceni két vágány továbbra sem Szeged felé terel, a szegedi pedig nem az Abonyi elágnál ágazik ki.

A szemem min. 2 m-rel magasabban van a sínkorona felett. Nem tudok Neked jobb érvet felhozni + a fentiek.

 

ez pedig nem túl egzakt meghatározás így.

Akkor segítségül hívom az ÖBB tudományt:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

DV V2 §2.

(9).

Als Beginn des Weichenbereiches gilt ein Einfahr-, Zwischen-, Ausfahr- oder Deckungsignal. In Betriebstellen mit Trapeztafeln gilt als Beginn des Weichenbereiches die erst befahrene Weiche.

 

Als Ende des Weichenbereiches gilt grundsätzlich das nächste Hauptsignal der Betriebstelle; folgt kein Hautsignal mehr, die letzte befahrene Weiche.

 

(10)

Im Weichenbereich ist eine Höchstgeschwindigkeit von 40 km/h einzuhalten, sofern keine abweichende Geschwindigkeit signalisiert wird.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ennyi a meghatározás egzaktul (nekem az) vagy sem (Neked).

Én eszerint dolgozom és feltételezik rólam, hogy felfogtam a lényegét, betartom és vonaismeret birtokában nem tévedek el.

 

A 9. bekezdés megfelel 9417-es HSz-nek teljes mértékben.

A 10. bekezdés pedig arról szól:

A váltókörzetben a 40 km/h sebességgel szabad közlekedni, kivéve, ha egy másik sebesség van jelezve. 

 

De hogy teljesen a kedvedben járjak, csatolom az erről szóló oktatási anyagot, amire kb. 2-3 percet szántak az illetékesek.. Nincs utalás arra, hogyan találja meg a mv. az utolsó váltót. (Nem csak itt, sehol máshol). Ezért van a vonalismeret. (de szerintem ehhez még vonalismeret sem kell, hogy felismerjem a váltókörzet elejét-végét)

 

Váltókörzet  főjelzővel felszerelt szolg. helyen.  (középütt van egy fehér-vörös sávos jelző. Az NEM főjelző!) 9417-es HSz alapján lehet értelmezni, nem fordítanám már le.

 

 

1. Váltókörzet egy nyíltvonali szolg. helyen.

2. Váltókörzet egy főjelzővel fel nem szerelt szolg. helyen.

Szintén a 9417 HSz alapján értelmezendő.

Előzmény: JabyGabi (9423)
aruzsi Creative Commons License 2009.02.17 0 0 9424
De még mindig ez volt a legegzaktabb. Az mellett, hogy nem tökéletes.
Előzmény: Törölt nick (9419)
JabyGabi Creative Commons License 2009.02.17 0 0 9423

Honnan, honnan?

Van vonalismeretem.

Több mint 10 éve nem járok a Keletibe, de tudom, hogy Békéscsaba felé a gödörbe nem ildomos kijárni, mert az Fradiba visz. Ma is tudom, hol az utolsó váltó, ami KőFelső felé terel.

Ha mozdonyvezető vagy, nem olyan egetrengető probléma ez! :)

 

 

Írtad az előzőben ugyan, hogy ritka a vonalismeret nélküli közlekedés, de:

1.) Van ilyen, és akkor is tudni kén, hol jársz, hogy felismerd, ez a vége.

2.) Megszerzed a vonalismereted, de nem jársz arra, átépítik az állomást, azonban a vonalismeret nem évült el.

3.) ELVI kérdésről volt szó, az én értelmezésemben, ez pedig nem túl egzakt meghatározás így.

Előzmény: Törölt nick (9422)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 9422

Honnan tudod, hogy az az utolsó??

Honnan, honnan?

Van vonalismeretem.

Több mint 10 éve nem járok a Keletibe, de tudom, hogy Békéscsaba felé a gödörbe nem ildomos kijárni, mert az Fradiba visz. Ma is tudom, hol az utolsó váltó, ami KőFelső felé terel.

Ha mozdonyvezető vagy, nem olyan egetrengető probléma ez! :)

 

Előzmény: JabyGabi (9420)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 9421

de mi van, ha a vezérnek nincs olyanja?

Eléggé behatároltak azok az esetek, amikor vonalismeret nélkül lehet és/vagy kell közlekedni.

A mozdonyvezetői tevékenység végzése alapvetően a bejárt vonalak ismeretére épül, nem pedig a "lesz ami lesz alapon történő ott megyek ahol sikerül" elv alapján dolgozunk.

 

A vonatok eddig is mentek különösebb problémák nélkül a váltókörzet fogalom megtározása nélkül is. Ez pusztán pontosítaná a megfelelő helyen történő megfelelő sebességgel történő közlekedést. Erre most Te azzal jössz, hogy ez nem fog menni. 

 

E szerint a meghatározások szerint közlekedem ott ahol dolgozom. Vonalismeret és fel sem merül több kérdés, hogy nem vagyok képes megállapítani az utolsó váltó helyét.

 

Ahol dolgozom, ott a bizalmi elv oda-vissza nagy szerepet játszik (az utasítás betartása mellett természetesen).

Előzmény: Törölt nick (9419)
JabyGabi Creative Commons License 2009.02.17 0 0 9420

az utolsó bejárandó váltóig

 

Honnan tudod, hogy az az utolsó??

Előzmény: Törölt nick (9417)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 9419
Na jó, de ebbe is bele lehet kötni vastagon. Pl. kijárati irányban melyik az utolsó bejárandó váltó? Nyíltvonali elágnál melyik az utolsó bejárandó váltó? Főjelző nélküli helyen melyik az utolsó bejárandó váltó? Mindezekre vonalismeret birtokában könnyedén válaszolni lehet, de mi van, ha a vezérnek nincs olyanja? A szeme és a rutinja nyilván elégnek fog bizonyulni, de tudtommal most elméleti síkon közelítettük a kérdést, onnan nézve viszont a hivatkozott hozzászólásban sem olvashatók pontos válaszok.
Előzmény: aruzsi (9418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!