Nem jó, amikor a hajót vizsgáztattam, rákérdeztem a felügyelet emberénél. A magyar "Igazolvány Sport és kedvtelési célú kishajó vezetésére" nemzetközi érvényű, 3 nyelvű, de csak belvizekre érvényes. Nem igaz az a tengerparttól számított 3 mérföld, amit régebben állítottak. Már csak azért sem lehet érvényes, mert akkor ki csinálná meg a tengeri IV. osztályút, ami 4 tmf-re jó? Ezt egyébként senki nem olyan hülye, hogy megcsinálja, mert az elvileg csak horvát felségvizekre érvényes, de a Földközi mentén állítólag mindenütt elfogadott horvát "Boat Leaders Certificate" megszerzése sokkal egyszerűbb. röhej, hogy a horvát papírt nálunk nem ismerik el, a tengerparti országok meg elismerik.
Ha érdekel valakit: van egy eladó GLASTRON 153-as tengeri I. körzetre vizsgázott motorcsónakom 75 LE, 0 üzemórás frissen felújított Mercury motorral, és rendszámos utánfutóval. _A csónaktest és az utánfutó felújításra vár_ . (Utánfutón néhány csavart kell kicserélni, egy többlet merevítőkonzolt ráhegeszteni, meg egy alapos rozsdátlanítás és festés kell. Érvényes hajólevél és a futóra érvényes műszaki. 900 eFt a kikiáltási ára, mely alku tárgya. A motor power-trimmes, a power trimm hibás, de javítható.
Megvan még a hajó, de most nem tudok képeket küldeni, csak később, de még a héten megpróbálom. A hajó amúgy Tiszaújvárosban van, ha erre jársz csörögj rám és megnézheted élőben. Tel: 20/368-3534
Nekem most 4 lapos jogsim van (2 lap 2-2 oldallal) műa tokban. 2003-ban adták ki. Hátsó lap: hivatalos bejegyzések rovatban van 3 nyelven (magyar, német, angol).
Barba, a Tisza-tavi térképet küldjem el mailben, vagy tegyem fel ide? Ha ide teszem föl, nem sok fog látszani, mert ez a felbontás, amire az Index visszakicsinyíti, édeskevés. Az ftp-mmel még gond van.
Sziasztok!Abszolút a motorcsónak vásárlás tervezési szakaszában vagyok.Jogsi ügyi kérdésem lenne.Nem találok infot az olasz szabályokról.Milyen jogsi kell oda? Csak horváth infóval van tele a net.Köszi
Tonnához már nagyon kell a négykerék hajtás. Helyi megoldásnak, különösen ha nincs kiépített sója, jó lehet egy UAZ, vagy Niva, de országjáráshoz nem elég üzembiztosak és nagyon szeretik a benyát. Kedves cimborám tonnás hajójához eccerü négykerék hajtású szgk-t (Nissan) használ. Sóderon volt már gondja, de sóján még soha.
Hasznos tippek:
-Az vonófej a vonóhorgot 20-30kg-mal terhelje.
-Tanácsos seprűt vinni és a sódert-homokot letakarítani a betonról, így sokkal jobban tapad a gumi.
-A guminyomást az ajánlott érték alsó határára, vagy kissé még az alá állítva tovább fokozható a tapadás.
-Elsőkerék hajtásnál az anyósülésre, hátsókerék hajtásnál a csomagtartóba ültetett 100+ kilós segítő hasznosabb, mint ha tolná a kocsit.
-Az ismeretlen pályát az első használat előtt alapos fel kell deríteni. A sóják és komplejárók gyakran függőleges lépcsőben végződnek alattomos csapdát állítva a kishajósoknak. A vízbe gázolva (mentőmellény+lábbeli viselése javallt) csákjával magad elé bökdösve mérheted fel a terepet.
-Az ufo világítás rendszerét egyszerűen leszedhetővé kell kialakítani, mert a víz gyorsan tönkreteszi az elektromos szerelvényeket.
-A hátsó világításon túlnyúló részre piros rongyot kell kötni. Ezt a megoldást Nyugat-Európában már büntetik, ott a világítás kötelezően a vontatmány leghátsó része.
-Gyors apadás után tilos a sáros, laza szerkezetű partra hajtani. Ilyenkor csak csörlővel, és/vagy hosszú kötéllel biztonságos a hajó vízretétele. 2db egyszerű faék jó szolgálatot tehet ennél a megoldásnál.
-Ha őrizetlenül hagyod az utánfutót, mindenképpen lakatold-láncold az autóhoz, vagy egy biztos helyre (fatörzs, vaskorlát, villanyoszlop, stb).
-Az ufo pótkerekét ne hagyd otthon.
-A ráfutóféket (ha van) tolatás előtt ki kell kapcsolni.
Egy kis segítséget (tanácsot) szeretnék kérni, ha valaki ráér egy kicsit írogatni. Most tervezem vásárolni első motorcsónakomat és az aggályom a csónak vízbeengedése illetve onnan való kihúzása körül merült fel.
Mivel a gép mindenestől kb. 1 tonna lesz, elgondolkodtam, hogy az autóm megfelelő-e - milyen erős motor, milyen kerék hajtás, kuplung, stb az optimális - a biztonságos mozgatáshoz. Ami a lejtő dőlésszögét illeti, semmi különösre nem gondolok, elősorban Dunán és Tiszán tervezek kibontakozni. El szeretném kerülni, hogy esetleg nagy égés vagy vízbecsúszás legyen a dolog vége :))
Ha valakinek van esetleg véleménye vagy gyakorlati tapasztalata ezügyben, nagyon szívesen venném, ha megosztaná. Köszi előre is.
Az 5 hengeresnek 1,5bar felett kellett töltenie, hogy kiemelje a hajót (igaz 22 lábas) a 4 hengeres moci a 18 lábas hajót 0,5-el kiveszi a vizből a nagyobb propellerrel. Igaz a 4 hengeresen van interkúler. 4600ig forog a 4 hengeres, azt könnyedén. Ott szabályoz le az adagoló. A wastegate (turbónyomás szabályzó) 1,3-nál nyit és 4000-es motorfordulaton is csak 1,1-1,2 a turbónyomás, olyan 4200-4300 között éri el az 1,3-at. Az ideális az lenne ha már 2400 körül siklana (most 3000) és 4000 fölé nemigen tudna pörögni a motor. Ez talán egy 24-es emelkedésű csigával lenne meg, de azt lehet nem birná a hajtómű... Veszünk rá egy 20"-est azt meglátjuk. Tudtok esetleg próbára ilyet, vagy jó áron eladót?
Köszönöm az infót. Jól láttam akkor , hogy kisebb 14*16-ot ir rá a katalógus. Már csak azt nem értem hogy a cimbi hajóján ez van az 5 hengeres TDI-vel és sokkal jobban küzd vele mint a mi hajónkban a 14*18-al az 1,9 tdi.Mert mi meg ráadásul nagyobb propellert keresünk, szerintem még a legnagyobb a katalógusban, a 14*20-as is kicsi. Hajtóműben pedig 1,46 az áttétel, nem hiszem hogy a másiknak többet forogna az alja, ennél inkább rövidebb áttétel szokott lenni a hajtóművekben. Az OMC hajtóművekről esetleg valami infót tudsz?
Egymásmellé tettem egy 14*18-assal és kicsivel kisebbnek tűnik az emelkedése. Számokat a másikon láttam inkább, ami a cimbimnél maradt, ezen egy PR 122 látszik. Nem tudom ez jelent e valamit... Köszi :KZ
Az 5hengeresen a blokkon van az öninditó, a 4h-en a kazánlemezen. 2db 15kW-os hőcserélő van a motor hűtésére, az olajat a gyári vizes olajhűtő hűti, csak külső vizzel. Ahogy néztem menet közben siklásban 3500-ig nem magas a kipugáz hőfok. A pátyi cimbi fog csinálni egyébként vizes kipucsonkot.