Keresés

Részletes keresés

tclar Creative Commons License 2005.09.28 0 0 574

Akkor elég csak a horvát jogsi ha csak az Adrián akarok nyomulni, vagy először magyar kedvtelési kishajós majd a horvát?Köszi

Előzmény: LUCzI FERencz (572)
blueye Creative Commons License 2005.09.27 0 0 573
A tengeri mögé ezért írtam :o)-t.
Előzmény: LUCzI FERencz (572)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 572
Nem jó, amikor a hajót vizsgáztattam, rákérdeztem a felügyelet emberénél. A magyar "Igazolvány Sport és kedvtelési célú kishajó vezetésére" nemzetközi érvényű, 3 nyelvű, de csak belvizekre érvényes. Nem igaz az a tengerparttól számított 3 mérföld, amit régebben állítottak.
Már csak azért sem lehet érvényes, mert akkor ki csinálná meg a tengeri IV. osztályút, ami 4 tmf-re jó?
Ezt egyébként senki nem olyan hülye, hogy megcsinálja, mert az elvileg csak horvát felségvizekre érvényes, de a Földközi mentén állítólag mindenütt elfogadott horvát "Boat Leaders Certificate" megszerzése sokkal egyszerűbb.
röhej, hogy a horvát papírt nálunk nem ismerik el, a tengerparti országok meg elismerik.


Ha érdekel valakit: van egy eladó GLASTRON 153-as tengeri I. körzetre vizsgázott motorcsónakom 75 LE, 0 üzemórás frissen felújított Mercury motorral, és rendszámos utánfutóval. _A csónaktest és az utánfutó felújításra vár_ . (Utánfutón néhány csavart kell kicserélni, egy többlet merevítőkonzolt ráhegeszteni, meg egy alapos rozsdátlanítás és festés kell. Érvényes hajólevél és a futóra érvényes műszaki. 900 eFt a kikiáltási ára, mely alku tárgya. A motor power-trimmes, a power trimm hibás, de javítható.
Előzmény: blueye (571)
blueye Creative Commons License 2005.09.27 0 0 571
Akkor lehet, hogy a tied tengerre is jó. :o)
Előzmény: LUCzI FERencz (570)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 570
Igen
Előtte nem sokkal kezdték lecserélni a régieket, amikben még főgépteljesítmény-korlát is volt.
Előzmény: blueye (569)
blueye Creative Commons License 2005.09.27 0 0 569

Az már négyoldalas és műa. tokban van?

A régim (ha jól emlékszem) sima kartonpapír volt, kétoldalas.

Előzmény: LUCzI FERencz (568)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 568
Na ez az! Nekem nincs bejegyezve a hivatalos bejegyzésekbe, viszont szintén 3 nyelvű. (Mondjuk, az enyém 95-ös.)
Előzmény: blueye (566)
Miko Creative Commons License 2005.09.27 0 0 567

Hello Lacko!

 

Megvan még a hajó, de most nem tudok képeket küldeni, csak később, de még a héten megpróbálom. A hajó amúgy Tiszaújvárosban van, ha erre jársz csörögj rám és megnézheted élőben. Tel: 20/368-3534

 

Üdv:

Miko

Előzmény: Lacko_ (557)
blueye Creative Commons License 2005.09.27 0 0 566
Nekem most 4 lapos jogsim van (2 lap 2-2 oldallal) műa tokban. 2003-ban adták ki. Hátsó lap: hivatalos bejegyzések rovatban van 3 nyelven (magyar, német, angol).
Előzmény: LUCzI FERencz (565)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 565
Az én jogsimban ilyesmi nincs sem az utolsó lapon, sem másutt.
Előzmény: blueye (562)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 564
Barba, a Tisza-tavi térképet küldjem el mailben, vagy tegyem fel ide? Ha ide teszem föl, nem sok fog látszani, mert ez a felbontás, amire az Index visszakicsinyíti, édeskevés.
Az ftp-mmel még gond van.

LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 563
Bocs, de ebben az esetben a horvát egy h-val írandó, nincs a végén is h betű, csak ha személynév.
Előzmény: tclar (560)
blueye Creative Commons License 2005.09.27 0 0 562

Ez így van. (Garda tavon teszteltem.)

Persze belíz alatt a tavakat, folyókat kell érteni (de ez benne van a jogsiban hátul az utolsó lapon).

Előzmény: kismiki (561)
kismiki Creative Commons License 2005.09.27 0 0 561
Ejrópai belvizekre jó a hazai papír.
Előzmény: tclar (560)
tclar Creative Commons License 2005.09.27 0 0 560
Sziasztok!Abszolút a motorcsónak vásárlás tervezési szakaszában vagyok.Jogsi ügyi kérdésem lenne.Nem találok infot az olasz szabályokról.Milyen jogsi kell oda? Csak horváth infóval van tele a net.Köszi
kismiki Creative Commons License 2005.09.26 0 0 559

Tonnához már nagyon kell a négykerék hajtás. Helyi megoldásnak, különösen ha nincs kiépített sója, jó lehet egy UAZ, vagy Niva, de országjáráshoz nem elég üzembiztosak és nagyon szeretik a benyát. Kedves cimborám tonnás hajójához eccerü négykerék hajtású szgk-t (Nissan) használ. Sóderon volt már gondja, de sóján még soha.

 

Hasznos tippek:

-Az vonófej a vonóhorgot 20-30kg-mal terhelje.

-Tanácsos seprűt vinni és a sódert-homokot letakarítani a betonról, így sokkal jobban tapad a gumi.

-A guminyomást az ajánlott érték alsó határára, vagy kissé még az alá állítva tovább fokozható a tapadás.

-Elsőkerék hajtásnál az anyósülésre, hátsókerék hajtásnál a csomagtartóba ültetett 100+ kilós segítő hasznosabb, mint ha tolná a kocsit.  

-Az ismeretlen pályát az első használat előtt alapos fel kell deríteni. A sóják és komplejárók gyakran függőleges lépcsőben végződnek alattomos csapdát állítva a kishajósoknak. A vízbe gázolva (mentőmellény+lábbeli viselése javallt) csákjával magad elé bökdösve mérheted fel a terepet.

-Az ufo világítás rendszerét egyszerűen leszedhetővé kell kialakítani, mert a víz gyorsan tönkreteszi az elektromos szerelvényeket.

-A hátsó világításon túlnyúló részre piros rongyot kell kötni. Ezt a megoldást Nyugat-Európában már büntetik, ott a világítás kötelezően a vontatmány leghátsó része. 

-Gyors apadás után tilos a sáros, laza szerkezetű partra hajtani. Ilyenkor csak csörlővel, és/vagy hosszú kötéllel biztonságos a hajó vízretétele. 2db egyszerű faék jó szolgálatot tehet ennél a megoldásnál.

-Ha őrizetlenül hagyod az utánfutót, mindenképpen lakatold-láncold az autóhoz, vagy egy biztos helyre (fatörzs, vaskorlát, villanyoszlop, stb).

-Az ufo pótkerekét ne hagyd otthon.

-A ráfutóféket (ha van) tolatás előtt ki kell kapcsolni.

 

Kapásból ennyi. :))  

 

     

 

 

Előzmény: Lacko_ (556)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.26 0 0 558

Szevasz Lacko

egy álltalános választ adni nem lehet. Minden rampa más. Legbiztonságosabb volna egy nehéz terepjáróval húzni a hajót.

Üdv.

bb

Előzmény: Lacko_ (556)
Lacko_ Creative Commons License 2005.09.26 0 0 557
Hello Miko, ha megvan még a hajód küldenél néhány képet a sony.clie@freemail.hu címre? Köszi
Előzmény: Miko (290)
Lacko_ Creative Commons License 2005.09.26 0 0 556

Sziasztok!

Egy kis segítséget (tanácsot) szeretnék kérni, ha valaki ráér egy kicsit írogatni. Most tervezem vásárolni első motorcsónakomat és az aggályom a csónak vízbeengedése illetve onnan való kihúzása körül merült fel.

Mivel a gép mindenestől kb. 1 tonna lesz, elgondolkodtam, hogy az autóm megfelelő-e - milyen erős motor, milyen kerék hajtás, kuplung, stb az optimális - a biztonságos mozgatáshoz. Ami a lejtő dőlésszögét illeti, semmi különösre nem gondolok, elősorban Dunán és Tiszán tervezek kibontakozni. El szeretném kerülni, hogy esetleg nagy égés vagy vízbecsúszás legyen a dolog vége :))

Ha valakinek van esetleg véleménye vagy gyakorlati tapasztalata ezügyben, nagyon szívesen venném, ha megosztaná. Köszi előre is.

kismiki Creative Commons License 2005.09.26 0 0 555

A prop cserélgetés nem olcsó mulatság, itthon az amcsi árak 2-3-4-szeresét kérik. Ha nem sürgős a dolog, érdemes lehet az ebay-en körülnézni.

 

A tádé motorokhoz nem (sem) értek. A Mercury gyári ajánlása szerint a hagyományos benyás külmotorokon +1coll változás 200-400ford/min csökkenést okoz.  

Előzmény: krezidiesel (554)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.26 0 0 554
Az 5 hengeresnek 1,5bar felett kellett töltenie, hogy kiemelje a hajót (igaz 22 lábas) a 4 hengeres moci a 18 lábas hajót 0,5-el kiveszi a vizből a nagyobb propellerrel. Igaz a 4 hengeresen van interkúler. 4600ig forog a 4 hengeres, azt könnyedén. Ott szabályoz le az adagoló. A wastegate (turbónyomás szabályzó) 1,3-nál nyit és 4000-es motorfordulaton is csak 1,1-1,2 a turbónyomás, olyan 4200-4300 között éri el az 1,3-at.
Az ideális az lenne ha már 2400 körül siklana (most 3000) és 4000 fölé nemigen tudna pörögni a motor. Ez talán egy 24-es emelkedésű csigával lenne meg, de azt lehet nem birná a hajtómű... Veszünk rá egy 20"-est azt meglátjuk. Tudtok esetleg próbára ilyet, vagy jó áron eladót?
Előzmény: kismiki (552)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.26 0 0 553

Elnézésed de a hétvégén el voltam havazva.

Amint látom kismiki-töl megkaptad a választ.

Melyik meghajtáshoz keresed az infot??

Üdv.

bb

Előzmény: krezidiesel (546)
kismiki Creative Commons License 2005.09.25 0 0 552

cimbi hajóján ez van az 5 hengeres TDI-vel és sokkal jobban küzd vele mint a mi hajónkban a 14*18-al az 1,9 tdi

 

Azt meg tudod állapítani, hogy full gázon leszabályoz a moci, vagy a propeller nem engedi tovább pörögni? 

Előzmény: krezidiesel (550)
kismiki Creative Commons License 2005.09.25 0 0 551

Az OMC hajtóművekről esetleg valami infót tudsz?

 

Keresd meg Zolibá-t a Trinexus csepeli szervízében, talán tud segíteni. 

Előzmény: krezidiesel (550)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.25 0 0 550
Köszönöm az infót. Jól láttam akkor , hogy kisebb 14*16-ot ir rá a katalógus. Már csak azt nem értem hogy a cimbi hajóján ez van az 5 hengeres TDI-vel és sokkal jobban küzd vele mint a mi hajónkban a 14*18-al az 1,9 tdi.Mert mi meg ráadásul nagyobb propellert keresünk, szerintem még a legnagyobb a katalógusban, a 14*20-as is kicsi. Hajtóműben pedig 1,46 az áttétel, nem hiszem hogy a másiknak többet forogna az alja, ennél inkább rövidebb áttétel szokott lenni a hajtóművekben.
Az OMC hajtóművekről esetleg valami infót tudsz?
Előzmény: kismiki (549)
kismiki Creative Commons License 2005.09.25 0 0 549

Itt a PR122, ma már 012092 típusszámon (4. oldal 7. prop):

 

http://www.properpitch.com/pdf/MWpriceList.pdf

 

+ katalógus írja:

OUTBOARD MARINE (OMC) MODEL 14 GEAR CASE ('67-'77) 

Előzmény: krezidiesel (548)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.25 0 0 548
Egymásmellé tettem egy 14*18-assal és kicsivel kisebbnek tűnik az emelkedése.
Számokat a másikon láttam inkább, ami a cimbimnél maradt, ezen egy PR 122 látszik.
Nem tudom ez jelent e valamit... Köszi :KZ
Előzmény: kismiki (547)
kismiki Creative Commons License 2005.09.24 0 0 547

Hali Krezidiesel!

 

Kűdd a számot, ha még időszerű a dolog. A Michigan katalógusban megnézem és írom az adatokat.

Előzmény: krezidiesel (546)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.21 0 0 546
Egy Michigen(lehet rosszul irom) csigáról a bele ütött cikkszám alapján honnan lehet megtudni mekkora?
Előzmény: Barbabianka (544)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.21 0 0 545
Az 5hengeresen a blokkon van az öninditó, a 4h-en a kazánlemezen.
2db 15kW-os hőcserélő van a motor hűtésére, az olajat a gyári vizes olajhűtő hűti, csak külső vizzel.
Ahogy néztem menet közben siklásban 3500-ig nem magas a kipugáz hőfok.
A pátyi cimbi fog csinálni egyébként vizes kipucsonkot.
Előzmény: Barbabianka (543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!