Volt már 2 Astra-m, meg egy Vectram isuzu motorral, nekem bejött!
Köszi a bontós adatokat, sajna most nem tudjuk megvenni!
Talán 1-2 hét múlva lesz egy kis pénzünk, akkor veszünk motort. remélem addíg nem kell mennünk sehova, illetve elég lesz az 2 hajó, ami üzemképes. Hallgatva a híreket a Tiszán várható árhullámról szeretném mielőbb beüzemelni a harmadik hajót is, bár jobban örülnék, ha nem lenne rá szükség!!!
Némi infót elhelyeztem a horvát kishajóvezetői vizsgáról a honlapomon. Krk szigeten lakik egy magyar srác, Ő intézi. A jelenlegi árfolyamot nem tudom. régen 400 DM volt, de ebben két éjszaka szállás és gyorstalpaló tanfolyam is benne volt. A honlapról letölthető a tankönyv is szkennelt formátumban. www.tar.hu/vigjanos/
Éppen ma kérdeztem meg a nyíregyházi francia bontót. A PSA (Citroen és Peugeot) legendásan megbízható 1,9 -es szívódízel motorja (64 LE) 90-100 eFt között van, +12 az indítómotor és 5 a generátor.
Találtam árverésen egy 6,30as hajótestet amiben egy 4 hengeres 130LEs benzines motor van.A motor blokkja szétfagyott. Ha találok egy megfelelö dieselt akkor rálönék és ha megcsipem inkább azt tenném bele.
Úgy érzem a Rába motor kicsit nagy volna bele. Talán ha kivágnám a hajó alját akkor beleférne. Viccet félretéve. D autómotort talán még találok de hely és szakértelem hiányában nem tudom marinirozni. Dunaimentök a mühelyetek hajómotorokra van specializálva??
Üdv.
bb
Még mindíg keresek valami OLCSÓ dieselt 50-100 le között a mentőhajóba. Az sem elhanyagolható, hogy kicsi legyen és könnyű! Ha hallassz ilyenről ne feledkezz meg rólam!
Volt egy ISUZU 1,7-es, de nem volt elég pénzünk rá.
Esetleg szpnzori számlát tudunk adni róla, ami reklám célú kiadás és leírható az adóból!
Régen voltak hülye törvények de ma egyre több van .
A hetvenes években ha nem politizáltál vagy nam követtél el valami nagy baromságot akkor hagytak élni. Néha lenyúltak a kopók, de az elöfordult itthon is.
Ma igazán lenyúlnak mert úgy megkeményitették a szabályokat hogy az ember úgy érzi a horvátok egyik keze mindég a zsebében van és pénz után kutat.
Meg kell keresni a magyarbarát kikötöi kapitányokat és ott vizsgázni. A vizsgadij se drága és ugy a baksis se sok. Tudd valaki infot?????
Azért valami alapismeret szükséges a vizsgához,dehát annak mindenki maga is a hasznát látja.
A kérdésre" érvényes-e a magyar jogsi a Dalmát tengeren" a következöt tudtam kideriteni. Mivel sem a Magyar sem a Horvát net oldalon nem találtam deffinitiv választ megpróbáltam a Német és Osztrák Forum oldalakat és hivatalos tengeri elöirásokat végigolvasni.
A legjobban a Magyar kishajóvezetöi engedélyt és az Osztrák dunai hajózási engedélyt lehet összehasonlitani.
Mindkettö belvizekre (Binnenwasser) érvényes. Binnenwasser a német (nemzetközi) elöirás szerint nem foglalja magába a tengerpart 3mh-s sávját. Tehát ezek a jogositványok a tengeren nem érvényesek.
Más kérdés, hogy a kikötö parancsnok becsukja-e a szemét vagy nem. 50-50%
Viszont ha balesetet okozol a biztositó nagy valószinüségel nem fog fizetni.
(Én a hetvenes években rendszeresen jártam le a magyar jogsimmal és azt se tudtam, hogy ez ott nem érvényes. Kutya se törödött vele. Ma már más világ járja.)
A horvát jogositvány megszerzése nem nehéz csak meg kell találni a megfelelö kikötöi kapitányt és tudni kell vele beszélni.
Ha van valakinek erröl tapasztalata kérem irja meg.
Előre is elnézést kérek mindenkitől, hogyha rosszul tudom. Úgytudom a magyar kedvtelési célú kisgéphajóvezetői engedély, az nemzetközi engedély. Viszont nem tengerre, hanem belvízre szól. Namármost én úgy hallottam, hogy a parttól 3 tengeri mérföldig, belvíznek minősül, így oda is érvényes. Állítólag a horvátoknál van csak probléma, ugyanis a vizirendőrők fele elfogadja, a másik fele meg nem. Mi az igazság? A nyáron mennék az adriára, de nem tudom jól tudom-e.
Egy KRIM IV -es 5,6m, egy M2 4,2m és egy k2-es 4,6m.
Jól felajasztom az autóra a futót, azután usgyi....:-)))
Ke komolyan!
NEm igazán ismerem a tengeri szabályokat. Azt sem tudom, hogy a magyar kedvtelési célú érvényes-e oda. Szóval tudatlan vagyok a témában, minden felvilágosítást szívesen fogadok!(jó gépész is holtig tanul...)