Keresés

Részletes keresés

Barbabianka Creative Commons License 2005.12.02 0 0 678

Szevasz ibigi

szépen megy a progreseed! Az utolsó kép nem a vecsei hid?

üdv.

bb

Előzmény: ibigi (677)
ibigi Creative Commons License 2005.12.02 0 0 677

Itt van még pár érdekes kép. Legalábbis nekem azok. Remélem rajtam kívül másnak is tetszenek!

 

 

 

 

Izgalmas lehet ezzel a nagy motorral! ;-) Izgalmas lehet ezzel a nagy motorral! ;-)

 

 

 AZ álmom egy ilyen nyaraló!

 

 

 

 

 

 

ibigi Creative Commons License 2005.12.02 0 0 676

Hát ez nem sikerült. Talán most!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ibigi Creative Commons License 2005.12.02 0 0 675

Sziasztok!

 

Ígéretemhez híven felteszek néhány képet a Progressről. Ez egy 33 éves darab, de tökéletesen működik. Ugyan nem a leggyorsabb hajó a környéken, de az érzés fantasztikus!

Előzmény: Barbabianka (669)
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.02 0 0 674

Hol a bandagazda??

 

LUCzI FERencz rég hallottunk rólad!  Eltüntél!  Minden rendben??

üdv.

bb

Barbabianka Creative Commons License 2005.12.02 0 0 673

Köszi az infot. Remélem a külmotorosok közül sokan fogják hasznositan.

bb

Előzmény: kismiki (671)
smith Creative Commons License 2005.12.01 0 0 672
gépdoki nicket keresd, ha jól sejtem ö a kerttechnika.hu tulaja.
Előzmény: kismiki (671)
kismiki Creative Commons License 2005.12.01 0 0 671

A Briggs & Stratton benzin frissítő adalék 28ml -> 455Ft/399Ft és 125ml -> 1240Ft/999Ft a Szabó Kerttechnika boltjában akcijóssan.

 

http://www.kerttechnika.hu/index.php?page=termekek&page2=termekek2&fokat=52

 

Rendelés, ügyfélszolgálat:
Levélben: Szabó Kerttechnika, 8200 Veszprém Budapesti út 17.
Telefonon: 06-88/568-800, 34. mellék
Faxon: 06-88/568-801
Emailen: szabo@kerttechnika.hu

 

Bp-en sajn nincs képviselet. :((

Van itt veszprémi sporttárs? :))

 

 

Előzmény: Barbabianka (667)
kismiki Creative Commons License 2005.12.01 0 0 670

Szervusz Ibigi!

 

A kép kedvenc sójámnál készült, az elkövető asszem K. Matyi. Suzuki őrület találka volt,  arról kaptam kölcsön egy cd-t. A képek többsége nagy méretű, nem értek a kicsinyítéshez, sajn nemtom felpakolni.

 

Várom az ügyvédet. Jól megvesztegetem bodzaszörppel, oszt annyi. :))

 

Toljad a fotókat, pezsegjen a topik! 

 

 

Előzmény: ibigi (668)
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.01 0 0 669

Persze, hogy tedd fel. Ilyenkor nem marad más örömünk. Csak a képeket csodálni.

bb

Előzmény: ibigi (668)
ibigi Creative Commons License 2005.12.01 0 0 668

Szia Kismiki!

 

A képen én vagyok. Ezek szerint már találkoztunk (ha nem is túl közelről)!

A személyiségi jogok megsértése miatt majd megkeres az ügyvédem! ;-)))

Ha érdekel valakit valahol nekem is vannak még képeim!

Előzmény: kismiki (646)
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.01 0 0 667

Elárulná már valaki. hogy hol lehet Brigs adalékot szerezni és mi ez az adalék.

bb

kismiki Creative Commons License 2005.11.30 0 0 666

egyszerűbb, ha az utolsó tankba keversz Brigs adalékot

 

Mit tud ez a Brigs adalék és hol kapható?

Előzmény: dunaimentők (665)
dunaimentők Creative Commons License 2005.11.30 0 0 665
Így igaz! A benya bomlása okozza a tavaszi "rángatom, forgatom nem indul" probléma 90%-át.
Jó módszer a leeresztés, de egyszerűbb, ha az utolsó tankba keversz Brigs adalékot. az egyben tartja a benzint és megelőzi a hibát.
Előzmény: kismiki (662)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.27 0 0 664

nyomjátok már be a dugót

bb

AlexSenior Creative Commons License 2005.11.24 0 0 663

 

 Üdv. Kismiki !

 

 A karburátor kiürítéssel egyet értek , a konzerváló spray sem árthat , bár szerintem az orosz technika ( Vihar motor ) azért kellően igénytelen . Nem volt még probléma az indítással . Én azért is veszem le a motort mert minden tavasszal teljesen letakarítom , tisztítom ( pl.porlasztó átmosás , szükség esetén szűrő csere ) , az alaplap mozgó részeinek kenése stb .

 

 Üdvözlettel : Alex .

Előzmény: kismiki (662)
kismiki Creative Commons License 2005.11.24 0 0 662

AlexSenior

 

Apró dolog, de fontos lehet. Az benzint ki kell üríteni a karburátorból és a szűrőből. Fél év alatt a benya elpárolog és a besűrüsödő, beszáradó adalék anyagok a fúvókákat eltömíthetik. Dunaimentők a tavaszi első indításokról biztosan szép történeteket tud mesélni.

 

A motor konzerválásához kiváló spray készítményeket gyártanak. Yamaha és Quicksilver biztosan kapható idehaza és az árak is elfogadhatóak. Egy flaska 5-6 motorhoz elegendő és fagymentes helyen tárolva 6 évig biztosan használható (saját tapasztalás).  A jól konzervált motor tavasszal könnyen indul.  

Előzmény: AlexSenior (660)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.24 0 0 661

Szevasz AxelSenior

Akkor mindketten nyugodtan aludhattok.

Remélem legkésöbb 2006-ban a dunán találkozunk.

Üdv.

bb

Előzmény: AlexSenior (660)
AlexSenior Creative Commons License 2005.11.23 0 0 660

 

 Szia Barbabianka !

 

 Hét persze hogy sikerült , nem volt semmi gond . Tudod ,, az évek meg a rutin" .

Egy gumiszőnyeg és kellő létszámú haver segitségével sikerült kicsalogatni a 15cm-es vízből , és feltenni az utánfutójára . Előtte mindent kiszereltem belőle : akksi , tank ( tele töltve ) , motor és a horgászcuccos mentek a garázsba . a hajót lemosás után még egy erősebb ponyvával lekötöztem . A motorból váltórészből az olaj leesresztve , a hengerekbe egy egy adag betöltve  a gyertyanyílásokon át , gyertya vissza - már csak időnként át kell forgatni . Tőlem jöhet a tél ( bár nem szeretem - jobban elviselném ha mindig nyár lenne .

Egy valamit mi tagadás kihagytam - búcsú puszit nem kapott ( pedig megérdemelné ) .

 

 Üdv. Alex.

Előzmény: Barbabianka (659)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.23 0 0 659

még kevés hajót láttam ami átalakitás után jobb volt mint elötte. én is csak renoválni fogok, de az alapformához nem nyúlok hozzá.

AxelSenior

sikerült letéliesiteni a hajód?

Adtál búcsúcsókot és kellemes téli álmokat kivántál neki?

vagy csak bevágtad a ponyva alá?

Üdv.

bb

Előzmény: kismiki (654)
smith Creative Commons License 2005.11.21 0 0 658
Köszi a részletes magyarázatot, így már érthető a dolog.
Előzmény: krezidiesel (657)
krezidiesel Creative Commons License 2005.11.20 0 0 657
Egyfokozatú olaj volt bennük Mobil Delvac SAE 50...
Egész éjjel rajtavolt 3kW-al a vizfűtés, indulás előtt 1 órával meg felkapcsoltam az olajfűtést.(természetesen partról,ezért az osztrákoknál bármilyen "dobozból" tudtam áramot vételezni, meg kikötni az ÉV reléket...) 60fokos olajjal indulás után a 16 baros olajnyomásmérőt körbecsavarta majdnem 0-ig pár mp-re. Az üzemi olajnyomás is 8-9bar volt, 85 fokos olajjal. A Sirálynak meg a Solyomnak volt segédmotorja azok megvoltak parti áram nélkül is végszükség esetén.
Az orosz fagypont alatt is beinditja a saját "MSZ 20"-as olajával egyébként, és a gépkönyv is csak ezt a két olajat engedte használni. A Mobilt elég volt 400 óránként cserélni(ha jól emlékszem), az orosz olajat gyakrabban kellett.
Egy katonai üzemben gyártották a hajókat , elsősorban katonai célokra, és a főnököm volt kint. Mivel ott a pénz és az alkatrész nem számitott, kegyetlen nyúzópróbáknak vetették alá Ivánék a technikát, és hietetlen dolgokat kibirtak...
Mi vigyáztunk rá, mint szemünk fényére, utazni akartunk , nem javitani...
Előzmény: smith (656)
smith Creative Commons License 2005.11.20 0 0 656
OFF
Ha már felhoztad a szárnyasokat: tényleg igaz az, hogy a vöcskök motorjai parti áram híján nem indíthatóak hidegen?
ON
Előzmény: krezidiesel (655)
krezidiesel Creative Commons License 2005.11.20 0 0 655
Anno (86-87) két évet voltam a szárnyasokon, én nagyon szerettem. Nem volt a "csúcstechnikával" semmi baj, csak be kellett tartani a "játákszabályokat".
Előzmény: Barbabianka (653)
kismiki Creative Commons License 2005.11.20 0 0 654

az illető erősen átalakítja a testet

 

Picit sajnálom a Lizzy-t, sztem úgy volt jó, ahogyan a gyárból kijött.

 

A plexi és a ponyva hozzám kerültek. Ez az amelyiknek a ponyvája oldható patentekkel megy fel körbe és hátúl zippzárral nyílik teljes szélességében és átlátszó az a része?

 

Igen, telitalálat! Ezt a ponyvát készítette Szántai mester. A plexit jómagam passzítottam a keretbe reszelő+lombfűrész technikával.  

Előzmény: AlexSenior (650)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.18 0 0 653

Hallo izgaga

talán valamikor rájövünk, hogy nem minden rossz amit Ivánék gyártottak. Primitiv de a célnak megfelelö. Sok hasonlatosság van az öreg ami és orosz gépekben. Le vannak egyszerüsitve a minimumra, tartósak, egyszerü öket javitani. A mostani motorok szebbek? jobbak? kevesebbet fogyasztank! de amit megspórolsz a benzinen kiadod a szervizen. Ha valami bajod van az elektronikával csak a speci serviz tudja javitani. Én szeretem tudni hogy mi a baja és esetleg meg is javitom a motort. Ne ezért maradjak valahol a tenger közepén állva.

Szerintem egy 4-5méteres alutest stabilabb mint a müanyag ha köre vagy rönkre szaladsz. Nem kell attól félned, hogy beszakad.

Aki meg csak sznobizmusból hajózik az adjon ki milliokat egy új ami csodáért.

üdv.

bb

Előzmény: izgaga (652)
izgaga Creative Commons License 2005.11.17 0 0 652
Hali Barbabianka!
Tegnap késő estig melóztam, így előzött meg- már megint - AlexSenior.
Elővadásztam a gyári könyvet, csak annyit tudok hozzáfűzni Alex közléseihez,
hogy a Progressz-2M típusú motorcsónak súlya - felszereltségtől függően, de motor
nélkül 190 illetve 215 kg, nálam a legnagyobb magassága szélvédő nélkül 0,8 méternek van írva, ez kb. az oldalmagassága is.
Azt írja, hogy jól állja a hullámzást 0,75 m magas hullámokig.
Meg azt is írja, hogy az említett hullámmagasságig 3 km-ig terjedően partmenti
hajózásra is alkalmas, mármint tengeren. Nekem is I-es zónás a hajólevelem.
4-5 utast el bír vinni, de hosszabb útra 2-3 cseloveknek ajánlja a gyár.
Viszont: baromi mennyiségű cuccot lehet bele pakolni, főleg az orr-részében kialakított
tárolóba.
Az biztos, hogy nem lehet ma már virítani vele, már eleve azért nem, mert ruszki (mondják) de az én véleményem szerint is nagyon stabil. Túrázni kiváló.
Nálunk sokan nem szeretik az alutestet, vagy azért, mert horgásznak és a horgászok
zajosnak tartják ahogy paskolják a pici hullámok is, vagy pedig azért mert egyszerűen ma a műanyagtest a divat. DE én régebben próbáltam beleolvasni amerikai hajós fórumokba (több időm volt) és ott bizony megbecsülik az alutestet. (Na persze még sok minden mást is: fa testet, régi motort.)
üdv. izgaga
Előzmény: Barbabianka (651)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.17 0 0 651

Szevasz AxelSenior

Köszönöm a válaszod. Sok sikert a cincáláshoz és a téliesitéshez.

Üdv.

bb

Előzmény: AlexSenior (649)
AlexSenior Creative Commons License 2005.11.17 0 0 650

 

 Szia Kismiki !

 

  Szerintem én tudom kinél van Dunaújvárosban . Az illető erősen átalakítja a testet , a plexi és a ponyva hozzám kerültek ( megvettem , mert az enyémek csere érettek ) . Ez az amelyiknek a ponyvája oldható patentekkel megy fel körbe ( a szélvédő peremén is ) ,és hátúl zippzárral nyílik teljes szélességében és átlátszó az a része ?

 

 Üdv . Alex.

Előzmény: kismiki (634)
AlexSenior Creative Commons License 2005.11.17 0 0 649

 

Szia Barbabianka !

 

 Mint már annyiszor most is többen megelőztek ( hála istennek , él a topic !!! ) , úgy hogy csak néhány kiegészítés . Én úgy tudom hogy ezt a típust főleg a határörség használja ( szovjet utódállamokban ) , tengeri partközeli örjáratozásra . A gyári adatai : 4,65m hosszú , legnagyobb szélessége 1,7m , fixpont magassága 0,9m , legnagyobb merülése 0,26m , vízkiszorítása 0,18t . 5főre vizsgáztatják , a gyártó max. 30Le-ig ajánlja a motort , sokkal nagyobb nem is illik rá . Több sorozat létezik belőle , én 2-es és 4-es típusokat láttam élőben is .

Íme a két említett típus . Az viszont megdöbbentő hogy hány félét gyártanak még hasonló alutesteket !!

 

 Íme néhány a teljesség igénye nélkül . Egyelőre ennyi , megyek mert most próbáljuk a testeket kicincálni a Dunából víz nélkül ! 

 

 Üdv,  Alex .

Előzmény: Barbabianka (639)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!