Keresés

Részletes keresés

dunaimentők Creative Commons License 2005.03.10 0 0 270

Az Isuzut 150 -ért adták volna kompletten.

miért volt szerencsénk?

Volt már 2 Astra-m, meg egy Vectram isuzu motorral, nekem bejött!

 

Köszi a bontós adatokat, sajna most nem tudjuk megvenni!

Talán 1-2 hét múlva lesz egy kis pénzünk, akkor veszünk motort. remélem addíg nem kell mennünk sehova, illetve elég lesz az 2 hajó, ami üzemképes. Hallgatva a híreket a Tiszán várható árhullámról szeretném mielőbb beüzemelni a harmadik hajót is, bár jobban örülnék, ha nem lenne rá szükség!!!

vigjani Creative Commons License 2005.03.09 0 0 269
Hali!

Némi infót elhelyeztem a horvát kishajóvezetői vizsgáról a honlapomon. Krk szigeten lakik egy magyar srác, Ő intézi. A jelenlegi árfolyamot nem tudom. régen 400 DM volt, de ebben két éjszaka szállás és gyorstalpaló tanfolyam is benne volt. A honlapról letölthető a tankönyv is szkennelt formátumban.
www.tar.hu/vigjanos/

csao: Vigjanó
Előzmény: Barbabianka (256)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.03.09 0 0 267
Éppen ma kérdeztem meg a nyíregyházi francia bontót. A PSA (Citroen és Peugeot) legendásan megbízható 1,9 -es szívódízel motorja (64 LE) 90-100 eFt között van, +12 az indítómotor és 5 a generátor.

Előzmény: dunaimentők (261)
ahs18 Creative Commons License 2005.03.09 0 0 265

Hello!

 

Ha nem titok, mennyiért adták az isuzut?

Előzmény: dunaimentők (261)
Barbabianka Creative Commons License 2005.03.09 0 0 264

Mail ment

bb

Előzmény: dunaimentők (261)
Barbabianka Creative Commons License 2005.03.09 0 0 263
Találtam árverésen egy 6,30as hajótestet amiben egy 4 hengeres 130LEs benzines motor van.A motor blokkja szétfagyott. Ha találok egy megfelelö dieselt akkor rálönék és ha megcsipem inkább azt tenném bele.

Úgy érzem a Rába motor kicsit nagy volna bele. Talán ha kivágnám a hajó alját akkor beleférne. Viccet félretéve. D autómotort talán még találok de hely és szakértelem hiányában nem tudom marinirozni. Dunaimentök a mühelyetek hajómotorokra van specializálva??

Üdv.

bb

kismiki Creative Commons License 2005.03.09 0 0 262

Nagy szerencsétek volt.

 

> Volt egy ISUZU 1,7-es, de nem volt elég pénzünk rá.

Előzmény: dunaimentők (261)
dunaimentők Creative Commons License 2005.03.08 0 0 261

Szia!

Még mindíg keresek valami OLCSÓ dieselt 50-100 le között a mentőhajóba. Az sem elhanyagolható, hogy kicsi legyen és könnyű! Ha hallassz ilyenről ne feledkezz meg rólam!

Volt egy ISUZU 1,7-es, de nem volt elég pénzünk rá.

Esetleg szpnzori számlát tudunk adni róla, ami reklám célú kiadás és leírható az adóból!

Előzmény: krezidiesel (259)
dunaimentők Creative Commons License 2005.03.08 0 0 260
A kérdés, hogy milyen hajóba, milyen fordulatú, súlyú, árfekvésű legyen? Használt? Új?
Előzmény: Barbabianka (257)
krezidiesel Creative Commons License 2005.03.08 0 0 259
Mibe kell? Milyen fordulatu legyen?
Előzmény: Barbabianka (257)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.03.08 0 0 258
180 LE RÁBA motor?
Előzmény: Barbabianka (257)
Barbabianka Creative Commons License 2005.03.08 0 0 257

Hallo dunaimentök.

Nem tudsz véletlenül egy ca 130 Les diesel hajómotort eladót??

Üdv

bb

Barbabianka Creative Commons License 2005.03.08 0 0 256

Nem rosszabb!

Régen voltak hülye törvények de ma egyre több van .

A hetvenes években ha nem politizáltál vagy nam követtél el valami nagy  baromságot akkor hagytak élni. Néha lenyúltak a kopók, de az elöfordult itthon is.

Ma igazán lenyúlnak mert úgy megkeményitették a szabályokat hogy az ember úgy érzi a horvátok egyik keze mindég a zsebében van és pénz után kutat.

Meg kell keresni a magyarbarát kikötöi kapitányokat és ott vizsgázni. A vizsgadij se drága és ugy a baksis se sok. Tudd valaki infot?????

Azért valami alapismeret szükséges a vizsgához,dehát annak mindenki maga is a hasznát látja.

Jó éjt

bb

Előzmény: dunaimentők (254)
ahs18 Creative Commons License 2005.03.07 0 0 255
350-700 euro-ig kaptam árat. :(   Aztmondták 700-é ki sem kell utazni. (gondolom ebben az ügyintéző teljes ellátása is benne van 1 hétre!) 
Előzmény: Barbabianka (253)
dunaimentők Creative Commons License 2005.03.07 0 0 254

Köszi a választ!

Ezek szerint még ott is virágzik a régi rend...

Előzmény: Barbabianka (253)
Barbabianka Creative Commons License 2005.03.07 0 0 253

Szevasztok!

öt napi infulencia után végre újra itt vagyok.

A kérdésre" érvényes-e a magyar jogsi a Dalmát tengeren" a következöt tudtam kideriteni. Mivel sem a Magyar sem a Horvát net oldalon nem találtam deffinitiv választ megpróbáltam a Német és Osztrák Forum oldalakat és hivatalos tengeri elöirásokat végigolvasni.

A legjobban a Magyar kishajóvezetöi engedélyt és az Osztrák dunai hajózási engedélyt lehet összehasonlitani.

Mindkettö belvizekre (Binnenwasser) érvényes. Binnenwasser a német (nemzetközi) elöirás szerint nem foglalja magába a tengerpart 3mh-s sávját. Tehát ezek a jogositványok a tengeren nem érvényesek.

Más kérdés, hogy a kikötö parancsnok becsukja-e a szemét vagy nem. 50-50%

Viszont ha balesetet okozol a biztositó nagy valószinüségel nem fog fizetni.

(Én a hetvenes években rendszeresen jártam le a magyar jogsimmal és azt se tudtam, hogy ez ott nem érvényes. Kutya se törödött vele. Ma már más világ járja.)

A horvát jogositvány megszerzése nem nehéz csak meg kell találni a megfelelö kikötöi kapitányt és tudni kell vele beszélni.

Ha van valakinek erröl tapasztalata kérem irja meg.

 

baltech Creative Commons License 2005.03.04 0 0 252
Barbabianka Creative Commons License 2005.03.01 0 0 251

Szevasztok.

Megpróbálok este kicsit utána olvasni hogy mi van a Magyar jogsival. Talán holnapra többet tudok.

Üdvözletem

bb

ahs18 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 250
Előre is elnézést kérek mindenkitől, hogyha rosszul tudom. Úgytudom a magyar kedvtelési célú kisgéphajóvezetői engedély, az nemzetközi engedély. Viszont nem tengerre, hanem belvízre szól. Namármost én úgy hallottam, hogy a parttól 3 tengeri mérföldig,  belvíznek minősül, így oda is érvényes. Állítólag a horvátoknál van csak probléma, ugyanis a vizirendőrők fele elfogadja, a másik fele meg nem. Mi az igazság? A nyáron mennék az adriára, de nem tudom jól tudom-e.
Előzmény: dunaimentők (249)
dunaimentők Creative Commons License 2005.03.01 0 0 249

Szia!

Egy KRIM IV -es 5,6m, egy M2 4,2m és egy k2-es 4,6m.

Jól felajasztom az autóra a futót, azután usgyi....:-)))

Ke komolyan!

NEm igazán ismerem a tengeri szabályokat. Azt sem tudom, hogy a magyar kedvtelési célú érvényes-e oda. Szóval tudatlan vagyok a témában, minden felvilágosítást szívesen fogadok!(jó gépész is holtig tanul...)

Előre is köszi!

 

Ja! természetesen csak az egyik hajót vinném...

Előzmény: Barbabianka (247)
Barbabianka Creative Commons License 2005.03.01 0 0 248

LUCzI FERencz

 

Szeretném topicodban a  4 számu hozzászólásodra felhivni figyelmed.

"Ja, igen, megkérnélek arra tisztelettel hogy a nevemet légy szives _pontosan_ írni."

Ha már igy oktattad ki a veled levelezö ZSOzso-t akkor tartsd magad is az álltalad felállitott mércéhez.

Szóval nem te rakattad át a topicomat magadhoz hanem csak a moderátornak szóltál! Magyarul te nem sz@rsz a kutba csak a kávájára és aztán belelököd!

Ezuttal is köszönöm nagylelküséged a megmentett hozzászólásokért.

A horváth papirról sokat vitáztak a vitorlás forumban. Olvasd el! De ha nem elég

akkor a "Boat Leaders Licence of Competency" kérdéseidre a legszakszerübben válaszokat ezen a weblapon. http://www.mmtpr.hr/ találod meg.

Én kb 20 éve vezetek nemzetközi spothajó igazolvánnyal igy nem érdekelt eddig a horvát papir.

bb.

Előzmény: LUCzI FERencz (235)
Barbabianka Creative Commons License 2005.03.01 0 0 247

Hallo dunaimentők

A forum cime www.boote-forum.de Nagyon jók a témák. Remélem jól beszéled a németet. Mekkora és milyen hajód van? Hogy akarod levinni?

Üdv.

bb

Előzmény: dunaimentők (238)
dunaimentők Creative Commons License 2005.02.28 0 0 246

MEgnéztem a honlapodat, gondolom te is olajostalpúként hajóztál....Szép a gépész élet!

Ha tudsz elérhető áron valami kisebb dieselt...

Szerintem szívesen látna mindkét hajó gépész szekciója, ha egyszer lenéznél!

Valószínüleg találkozhatnál néhány régi munkatársaddal is!

csörögj rám egtyszer: 30-2243138

Sanyi

Előzmény: krezidiesel (243)
dunaimentők Creative Commons License 2005.02.28 0 0 245

Szia!

először a "SOPRON" m/s nagyjavaításában volt szerencsém részt vállalni, ott találkoztam először 8 hengeres LÁNG-al. Most a "TATABÁNYA" 6 hengeres LÁNG- jait élsztettük fel. Én is nagyon örülök, hogy ezek a hajók nem kerülnek szétvágásra és mivel anyagi erőforrásaim nincsenek (csóró vagyok mint állat...:-)))  ) a munkámmal igyexem segíteni. A Gőzhajók, hadihajók hajózás fórumon részletesen olvashatsz mindkét hajórol.

A "SOPRON" jelenleg a Neszmélyi hajóskanzenben "lakik", a "TATABÁNYA" pedig hamarosan jön fel Újpestre.

 

Ami azt illeti én is bevásároltam egy rendőrségi M-2 -t, a Warthburg motor helyére keresek valami DIESEL-t. Persze lehet kapni, csak ugye a mentő egyesületnek nincs pénze, a támogatói, vagy reklám célú számlánk meg a kutyának sem kell, tehát egyenlőre nincs motor, pedíg nyakunkon a szezon!

 

Az intercooler esetleg elhagyható, a kipufogó megoldásával mi a gondod?

 

ezen a honlapon mindenre van megoldás:

www.vetus.ne

persze ezek nem olcsó dolgok, de ha a megoldást el tudod lopni és házilag kivitelezni...

Előzmény: krezidiesel (243)
smith Creative Commons License 2005.02.28 0 0 244
A zoltán-alapítvány tulajdonában, vannak, helyileg pdig a neszmélyi hajóskanzenban.
www.neszmely.hu vagy europahajó oldalán, továbbá a hajocsavar.hu-n találsz képeket. De szvsz. a gőzhajók... topicban is szeretettel látnak.
Előzmény: krezidiesel (243)
krezidiesel Creative Commons License 2005.02.28 0 0 243

Eger, Sopron, Komárom, az Al-Duna tigrisei...

Nagyon örülök, hogy ezek a legendák nem tűnnek el nyomtalanul a lángvágósok keze által, egyszer meg tudom mutatni még talán a kislányomnak is , nem csak fényképen. Ezek a hajók most kinek a tulajdonában vannak? A Mahartnak semmi köze, gondolom már hozzájuk?

Mostanában ilyeneket csinálok:

Nem jon össze ez a képfeltöltés már megint... Majd este próbálkozom.

Előzmény: smith (242)
smith Creative Commons License 2005.02.27 0 0 242
Igen, kb. mint a Dorog.
Mit csinálunk vele? Remélhetőleg talpra áll, és menni fog mielőbb. Ha a Gőzhajók... fórumban visszaolvasol párezer hsz-t, mk. 2003 karácsony környékére, akkor láthatod. Akkortájt a Sopron ms jött vissza a sírból, ma így fest:
Előzmény: krezidiesel (241)
krezidiesel Creative Commons License 2005.02.27 0 0 241

A Tatabánya olyasmi mint a Dorog volt ha jól emlékszem? Azon utaztam pár utat...

Mit csináltok egy ekkora hajóval? A Mahart már eladta, vagy nem?

Előzmény: smith (240)
smith Creative Commons License 2005.02.27 0 0 240
Ez a Tatabánya, amely sok év után talán újra mozdulni fog. Hathengeres Lángok, egy kettő és egy négyhengeres Jendró a segédüzem.
Előzmény: krezidiesel (239)
krezidiesel Creative Commons License 2005.02.27 0 0 239

Ez melyik hajó? Régebben én is dolgoztam Láng-okkal, jópárszor megjártam a dunát Sulinától Regensburgig . Legjobban a régi Eger ms.t szerettem a soros 8 hengeresek gyönyörűen muzsikálnak...

Honlapom megújult, egyenlőre csak egy hajós kép van rajta, egy rendőrségi varesz motorost épitettünk át 1,9 tdire. Csinálok még majd képeket és felteszem, amik vannak sajna túl nagyok.

A dieseles átépitésben talán a kipufogó, és az interkúler a legnagyobb feladat, ezzel küzdök a legtöbbet. Ezekben szivesen vennék segitséget.

Előzmény: dunaimentők (236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!