Ezt a CE problémát mer feszegettük vagy itt vagy "A Keleti csónakmotorok" fórumon és én akkor azt mondtam, hogy jó-jó, de hol van ez megírva???? - Én magam lusta voltam/vagyok utána nézni /meg néha melózni is kéne fórumozás helyett :)))))))))/, de hátha van valaki aki ezt jogszabályi szinten olvasta leírva. Vagyis fehéren feketén. Mert addig csak "aszonták".
Arra gondoltam, hogy megosztom veletek a történetem.
Ajándékba kaptunk egy motorcsónakot egy idős svájci majdnem-rokontól.
Zodiac Cadet 310 S, és egy Honda BF-75S külmotor.
Behoztuk a csomagtartóban. És akkor elkezdődött a kálvária, mindez ma történt, úgyhogy még friss:)
Hát egyrészt azt mondta egy vámos (telefonon), hogy jelentkezni kellett volna vele a svájci - osztrák határon, mostantól csempészek lettünk, és ha a csempetárgy értéke 50.000 forintnál több, akkor esetleg a bíróság dönthet úgy, hogy az eljárás végén visszaadja. Egy másik vámos azt mondta (és így is lett), hogy menjünk el a Gergely utcai Magánforgalmi Fővámhivatalba, vigyünk egy nyilatkozatot a csónak értékéről, és akkor nem lesz semmi baj, hisz' jelentkezünk, hogy vámolni szeretnénk, csak éppen addig ne állítson meg senki.
Vámolás
Magánforgalmi Fővámhivatal Budapest
Telefonszám: 433-0900; 433-0899 Telefax: 433-0911; 433-0913 Cím: Budapest, X. ker. Gergely u. 10. Postai cím: 1475 Budapest 10. Pf: 217
Amikor ez megvolt, akkor ott egy vámügynökséghez irányítottak (helyben, a Dogana Bt-t választottam, csak ajánlani tudom: rugalmas, okos ügyintézés, korrekten). 5000 forintért kitöltötték a szükséges okmányokat, 1000 forintért kaptam egy ún. VPID-t (ezt is elintézték). Séta közeli OTP-be, 6-os gomb megnyom, sorszám megkap, VÁM 2.7%, ÁFA 25%, ügyviteli ktg 250 Ft befizet, visszamegy. Utána azt mondták, hogy álljak be a kocsimmal az udvarra, szemle, motorszám felírása. Minden megvolt kevesebb, mint másfél óra alatt.
Üzembehelyezés
Csak próbálkoztam még, érdeklődtem.
És kiderült, hogy mivel a motor nagyon öreg, és nincs CE megfelelőségi bizonyítványa, nem lehet üzembeállítani (Magyarországon). Hát ennyi, egyelőre. "Joghézag" mondták Hondáék - hiszen amikor ezt a motort gyártották, még nem volt ismert ez a minősítési rendszer, ezért aztán nincs is neki ilyen plecsnije.
Egyelőre nincs megoldás, állítólag Szegeden van valaki, aki egy ugyanilyen motor ugyanilyen problémájával küzd. Utánakérdeznek, és megbeszéljük, mik a szóbavehető lehetőségek.
Akkor üdvözöllek, kedves OM, itt HA3NL, op Feri QTH Szekszárd, JN96II Amúgy jó vizenjárást, újabban nekem is ez tetszik jobban, éppen tegnap raktuk le a ladikomat a Dunán, Bónifoknál (1498fkm). Holnap Anyák napja miatt csúszik, de jövő héten befogom rugni a 3.5-es TOMOS motoromat. Erról jut eszembe - milyen hóértékü gyertya illik ebbe a léghútéses motorba? Tavaly nyáron kicombosodtam, mire a meleg motort ujra tudtam indítani. Sajnos semmi leírást nem találok erről a motorról, csak a 4-es szerepel a GOOGLE kínálatában.
Én leginkább a gyermek mellényeket látom hiányosnak a képen. ha gyermek mellényről van szó én ragaszkodnék a galléros változathoz, ami nem engedi hason lebegni az esetlegesen eszméletlen emberkét és a fejét is a víz felszíne fölött tartja.
Helo mindenkinek Tud valaki segiteni honnan lehetne ilyen mentömellényt venni?Amerikai gyártmányú a cég neve Texas Recreational és a mellény neve SUPER SOFT LIFE WEST.
Ápr. 23-24 -én nyílt nap lesz a a Lánc-híd lábánál, a Kossúth étteremhjó mellé kikötött "SOPRON" zuhatagti vontatón. Lehozzák a neszmélyi hajóskanzenből a "ZOLTÁN" gőzöst és ha minden igaz lesz ott egy AN és AM is. A rendőrség "DUNA" m/s -át is meg lehet nézni, ha minden jól megy. A belépés ingyenes, mindenkinek megpróbálunk válaszolni minden kérdésére és időnként beindítjujk a "SOPRON" LÁNG főgépeit is. Akinek van kedve jönni szeretettel várjuk!
További infok a gőzhajók, hadihajók, hajózás topicban!
Szerintetek mennnyit érhet egy kb. 10 éves Yamaha Malta (3LE) eredeti dobozában, kevés üzemórával, korának megfelelő állapotban.
Felelegessé vált (kicsit nagyobb hajóval járunk), eredetileg egy teljesen PVC (alja is), felfújható fa hátlapos talán 2,5 m-es testen volt. Tul. kép' a kettőre együtt kéne nekem egy ár. Ez olyan mint egy kis boci egy vitorláson.
Most jutottam hozzá egy motoros csónakhoz. Folttul működik, de ettől függetlenül szeretnék minél többet megtudni a motorról. Rákeresetem a "csónakmotor" szóra, és a sok közül ez a hely tűnt a legnépszerűbbnek. Szóval ez egy orosz (szovjet) Szoljut 3C típusú, kétütemű motorka.
Főleg az érdekelne, hogy hol lehet hozzá alkatrészeket szerválni, van-e gyenge pontja, mire kell vigyázni a használata során?
A fő gondom az, hogy a típusra keresve nem találtam semmit a neten.