Azt hittem konkrét adatokkal cáfolod, miszerint a te hiteles forrásod szerint nem is akkor - 2002 első felében az első a 6 iroda, amelyek pontos felállításának időpontjait au interneten kikeresheted - alakultak meg magyarországi SAPARD irodák, hanem ekkor és ekkor. Vagy, hogy az első pályázatokat nem is 2002 nov 15-től lehetett beadni, hanem már jóval korábban ekkor és ekkor. Valahogy hiányosnak találom a konkrét adataidat, és a hiteles forráso megemlítését.
Rendben. Az MTV cikkét nem találod hitelesnek. akkor ahhoz mit szólsz, 2002. okt. 9-én - vagyis az MTV-s cikk megjelenési hónapjának elején - a "RÉSZLETES ÉRTÉKELÉS AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG MAGYARORSZÁGRÓL SZÓLÓ ÉVES JELENTÉSÉRŐL 2002. OKTÓBER 9." még ez állt: "Mivel a SAPARD Ügynökség még nem kapta meg az EU akkreditációt, nem tudják még értékelni, képesek leszünk-e a közösségi vidékfejlesztési programok működtetésére. "
Illetve:
"SAPARD
-A Bizottság 2000. októberben fogadta el a magyar SAPARD tervet; a 2000-2006 időszakra vonatkozó Megállapodás és a 2000 évi Pénzügyi Megállapodás aláírásra került,
- A 2001. évre vonatkozó Pénzügyi Megállapodás- melyet 2001. novemberben jóváhagytak- még mindig nincs aláírva;
- A program Irányító Hatósága -FVM- létrehozta a Monitoring Bizottságot, amely egy alkalommal ülésezett eddig;"
http://www.bkik.hu/euinfo/orszagjelent/evesjelentes01.htm
Vagyis 2002. okt. 30-i cikk és a 2002. okt 9. EU Bizottság jelentése nem mond ellent egymásnak (időrendileg sem). Ergo, most már nemcsak az MTV cikkét kell hitelt éredmlő adatokkal cáfolnod, hanem az EU Bizottság jelentését is.
egyébként az is kiderül mind az MTV-s cikkből, mind a neten való szörfözgetésből, hogy a vidéki régiók többsége már 2000-ben elkészítétte projektjeit, amelyekkel majd SAPARD pénzekre pályázhatnak - de ehhez előbb 2 évet várniuk kellett (meg egy kormányváltást - de ezt már csak demagógiából jegyeztem meg :D ).
"De nem folytatom, mert komolytalan vagy.
Észrevételed vitára alkalmatlan.
Viszont jól lehet vele az ellenzéket mocskolni, lejáratni! "
Tökéletes megállapítás. Örülök, hogy van önkritikád és volt bátorságod tükörbenézni :)))
Az autóipar lehet térségünk gazdasági fejlődésének motorja
Ajánlja a cikket?
Belföld | 2004-04-13 |
Egy német elemzés szerint az autóipar lesz Közép-Kelet-Európában a gazdasági fejlődés motorja. Egyre több bizonyíték jelzi, hogy térségünk óriási gazdasági fellendülés előtt áll.
A legfrissebb fejlemény, hogy a személygépkocsi iparra, mint az egyik kiemelkedően fontos ágazatra összpontosító legtekintélyesebb gazdaságkutató intézet, a Car, friss elemzése a tényeket összegezve megállapítja, hogy az európai autóipar a következő években lényegében átköltözik Kelet-Európába.
Már ma is mintegy 800 ezer világmárkaként számon tartott gépkocsit gyártanak a térségben, de a stratégiai döntéshozók már meghozott utasításai alapján kiszámítható, hogy 2006-ra ez a szám megháromszorozódhat, és közben robbanásszerűen fejlődik majd a nagy nyugati és japán, illetőleg koreai márkákhoz kapcsolódó bedolgozóipar is Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában. Leginkább a nagy német gyárak szánták már el magukat termelésük nagy részének folyamatos áttelepítésére, de a francia Peugeot, a japán Toyota, a koreai Hyundai is eldöntötte már, hogy a következő években munkahelyek százezreit exportálja Kelet-Európába.
Mindezt a friss elemzés az uniós csatlakozással hozza összefüggésbe, ugyanakkor megállapítja, hogy míg Németországban a munkaerő-ráfordítás egy órára lebontva csaknem 30 euró, Kelet-Németországban 16 és fél euró, addig Lengyelországban, Magyarországon öt és hat euró között van, Szlovákiában 3,30, Romániában pedig 1,70.
És mindehhez az újonnan csatlakozó országok éppenséggel a friss uniós támogatások jóvoltából olyan adalékos előnyöket kínálnak a nyugati működőtőke számára, amelyekkel a nyugat-európai államok nem tudnak versenyezni. Az autóipari elemzés általános gazdasági trendként állapítja meg, hogy megállíthatatlanul bekövetkezik a gazdasági boom, a robbanásszerű fejlődés Kelet-Közép-Európában.
Kedves farkaska!
Már nem jó, ahogy kezded.
„Az MTV oldalán találtam egy 2002. október 30-i cikket a SAPARD irodákkal kapcsolatban.”
Ez közönséges hamisítás, utólagos félremagyarázat, a másik fél bemocskolása, felelősé vonása.
Ennek ellent mond az a tény, amikor is megnyílt az első Sapard iroda.
De nem folytatom, mert komolytalan vagy.
Észrevételed vitára alkalmatlan.
Viszont jól lehet vele az ellenzéket mocskolni, lejáratni!
Az MTV oldalán találtam egy 2002. október 30-i cikket a SAPARD irodákkal kapcsolatban. Nem a tljeset másolom be, mert azt a megadott linken bárki megteheti. Az időponttal kapcsolatban viszont ki is emelek belőle pár mondatot:
"A Sapardnak nevezett előcsatlakozási alapból már 2000-ben is kaphatott volna Magyarország támogatást, de a szükséges intézményi feltételeket csak mostanra sikerült teljesíteni.
...A több éves huzavona után pedig végre meghirdették az első pályázatokat.
...A pénz fogadásához szükséges hivatali háttér ugyanis csak most jött létre. A különböző térségek pedig már két éve elkészítették a Sapard fogadásához szükséges térségi prioritásokat, gyengeségeket és erősségeket feltüntető helyzetelemzésüket.
...Az országban hét regionális Sapard hivatal jött létre ez év elejétől, hogy segítse a pályázókat. Ez a hivatal az első olyan intézmény Magyarországon, amelyiknek európai akkreditációja megtörtént, így jogosult arra, hogy önállóan döntsön az európai pénzek odaítéléséről. Az első pályázatokat november 15-i illetve december 1-jei beadási határidővel most írták ki."
Elég nehéz a késlekedés tényére elfogadhatóan kimagyarázni. Mint, ahogyan azt is nehéz elfogadhatóan kimagyarázni, hogy 3 évig miért szüneteltett az autópályaépítést a magát szerényen nemzetinek és az autópályaépítések kormányának nevező Orbán-kormány. Szerintem ugynazért amiért a SAPARD irodák felállítását sem siették el. De úgyis jönnek a jobbos hozzászólók és megmagyrázzák, hogy a nemzeti érdek úgy kívánta, hogy csak a választási kampány alatt álljanak fel az irodák.
"ÚTON - EURÓPA MAGAZIN
Úton - Európa Magazin
2002. október 30.
A magyarországi Sapard iroda
Köszöntöm Önöket! Két hét késéssel ugyan, de megnyílt a magyarországi Sapard iroda, amely a vidékfejlesztéssel és a mezőgazdasággal kapcsolatos uniós pénzek odaítéléséről dönt. A Sapardnak nevezett előcsatlakozási alapból már 2000-ben is kaphatott volna Magyarország támogatást, de a szükséges intézményi feltételeket csak mostanra sikerült teljesíteni. Brüsszelben azonban úgy határoztak, hogy a késedelem ellenére hazánk megkaphatja az elmaradt összegeket is. A többi uniós támogatástól eltérően a Sapard esetében Magyarország önállóan dönthet a pénzek odaítéléséről és felhasználásáról. A több éves huzavona után pedig végre meghirdették az első pályázatokat.
A magyar mezőgazdaság fejlődéséhez jelentős forrásokra lett volna szükség már a korábbi években is. Ezek azonban hiányoztak a kis- és nagyméretű vállalkozásokból egyaránt. A gazdák nehezen juthattak bankhitelhez, hiszen ahhoz is komoly üzleti tervre és fedezetre lett volna szükség. A Sapard-program évente 9,5 milliárd forintnyi vissza nem térítendő forrást jelent, amelyhez a magyar költségvetés még 3 milliárd forintot tesz hozzá. Az első évi, azaz a 2000-es támogatásra azonban csak most lehet pályázni. A pénz fogadásához szükséges hivatali háttér ugyanis csak most jött létre. A különböző térségek pedig már két éve elkészítették a Sapard fogadásához szükséges térségi prioritásokat, gyengeségeket és erősségeket feltüntető helyzetelemzésüket.
...Az országban hét regionális Sapard hivatal jött létre ez év elejétől, hogy segítse a pályázókat. Ez a hivatal az első olyan intézmény Magyarországon, amelyiknek európai akkreditációja megtörtént, így jogosult arra, hogy önállóan döntsön az európai pénzek odaítéléséről. Az első pályázatokat november 15-i illetve december 1-jei beadási határidővel most írták ki. A mezőgazdasági vállalkozók gépek, épületek, berendezések vásárlására maximum 50 milliós vissza nem térítendő támogatást kaphatnak. A mezőgazdasági és halászati ágazat higiéniai és élelmiszerbiztonsági helyzetének javítására a 100 milliót is elérheti a támogatás. A vidéki infrastruktúra fejlesztésére, például a földekhez vezető utak építésére a beruházás 75 %-át kitevő, maximum 60 millió forintnyi támogatás nyerhető el. A Sapard hivatalokból ezres nagyságrendekben vitték már el a gazdák a pályázati csomagokat, kértek tájékoztatást. A hivatal több száz találkozót, tájékoztató fórumot szervezett, amelyen ismertette a tudnivalókat..."
http://www.mtv.hu/musorok/europamagazin/ut021030a.htm
Folyó fizetési mérleg, február: 722 millió euró hiány
2004-04-13 09:41
Budapest,(MTI/MTI-ECO) - A folyó fizetési mérleg hiánya 722 millió euró volt az idén februárban, az első két hónapban 1,167 milliárd eurót tett ki - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden.
A piac 507 millió eurós hiányt várt februárra.
A deficit 54 millió euróval több a tavaly februárinál. Tavaly az első két hónapban a fizetési mérleg hiánya 1,112 milliárd euró volt.
----
Tovább nő az államadósság: újabb hitelfelvétel április végén
2004-04-08 09:18
Nagy összegű hitel felvételére készül a magyar állam április végén - tudta meg a Világgazdaság. A lap kormánypárti frakciókhoz közel álló forrása szerint a költségvetés egymilliárd eurónyi hitel-megállapodás aláírását tervezi. Az ügylet az utolsó, még az európai uniós csatlakozást megelőző napon, április 30-án köttetne meg.
A hitel nyújtója - állítja az informátor - az Európai Fejlesztési és Beruházási Bank (EBRD) lenne. Az ügylet nemcsak a magyar államnak, de az EBRD-nek is fontos, hiszen ekkora összegben még nem kötött megállapodást a pénzintézet. A Pénzügyminisztérium ezzel szemben határozottan cáfolta az EBRD-hitel felvételével kapcsolatos információt. A tárca részéről ugyanakkor elmondták: a költségvetés valóban készül hitelfelvételre április végén, ám azt nem az Európai Fejlesztési és Beruházási Banktól, hanem az Európai Beruházási Banktól (EIB) venné fel - a hivatkozott, egymilliárd eurónál mindenképpen kisebb összegben. A részletek egyelőre nincsenek kidolgozva, azokat később hozza nyilvánosságra a tárca. Az összeg főleg a metróépítés költségeit fedezi.
Az elmúlt öt évben Magyarország egyetlen alkalommal, 2003-ban vett fel kisebb öszszegű, 4,74 millió eurós hitelt az EBRD-től. Az EIB-vel több hasonló tranzakciónk is volt. Egy korábban aláírt keretszerződés alapján infrastruktúra-fejlesztési és környezetvédelmi célokra egyaránt kötöttünk megállapodásokat.
vilaggazdasag.hu
nyomtatható verzió
Küldje el ezt a cikket ismerősének
Kapcsolódó anyagok:
# Medgyessyék adósságlavinája egész Magyarországot fenyegeti
# A régióban Magyarország a legnagyobb adós
# Takarékosság Medgyessy-módra: egyetlen százalékra a kritikus eladósodottságtól
# A kiárusítás sem csökkenti a magyar államadósságot
# Adósságba vert minket a kormány: Szegeden a Fidesz felvilágosító kampánya
# A tízmillió adós országa
# Államadósság kritikus szinten
# A szocialista - szabad demokrata kormány harminchárom százalékkal növelte a magyar államadósságot
Nem tudom, honnan van ez a "diagram" (Metro újságra tippelek), de hogy (szándékosan?) manipulatív, az biztos!
A számok alatti pálcikák ugye azt a szubjektív érzetet keltik, mintha egyenletesen csökkent volna az adósság (erre erősítenek rá a cselesen elhelyezett, különböző méretű érmék)! Pedig az igazság ettől messze jár ...
Ilyen egyszerű ez kérem, aki felületesen szemlélődik, azt lépten-nyomon becsapják/manipulálják :-((
Támogatás nem jár automatikusan, pályázni kell, ez igaz, de egy keret van ami egy-egy adott országé, nemde? Meg kell írni a pályázatot és persze az ingyenélőket sem szeretik. Azt hiszem, mintha Orbán alatt a támogatások a munkaviszonyban állókat preferálták volna jobban, így ez előbbivel nem lehet oly nagy baj.
Köszönöm a tájékoztatást.
Nem akarlak elkeseríteni a SAPARDDAL, de a 2000-es AGENDA Berlini Konferencián, ami a mezőgazdasági támogatások témájával is foglalkozott, a Lengyel negativ példa miatt, változtattak a renszeren, így mi nem tudtuk a tervezett ütemben beinditani, de ennek ellenére 2002 februárjára kíépűltek a hívatalok és Brüszel elfogadta akreditálta, s szeptemberi kezdéssel befogadta a Renszerbe, olyan megállapodás volt, hogy 2006-ig felhsználhatók a pénzek.Medgyesyék első lépése volt, hogy átszervezték a kialakított renszert(szétverték, mert kellett az elvtársaknak a hely), így teljes káosz lett, Kistérségi megbízottak akik a renszerhez szorosan kapcsolodtak segítette volna színten(Pályázatok írása előkészítése), falugazdászok átszervezése, ami színtén a helyi igényeket mérte volna fel, káoszba fulladt.Az új renszer, amit Némethék csináltak, teljesen uj alapon alkalmatlannak bízonyult, az EU nem fogadta el csak késéssel, s mai napig nem tud az iroda csatlakozás után sem rákapcsolodni a Brüsszeli renszerre, mert nincs softver, nem készűlt el, nincs kiprobálva, szóval sz@r a helyzet.Brüsszel havonta megrója hazánkat, olyannyira, hogy megváltoztatták az eredeti szerződés szerinti támogatási renszert, amivel mi jártunk rosszul(egyszerűsített kífízetés).Másík dolog az EU-ból semmi nem jár, hanem Pályázni kell, amihez hazai forrás is kell, lehet, hogy azért kavartak, mert nem volt meg 2002 szep-től, 2003-ban a saját forrás s ezért tereltek, meg terelnek a sajtón keresztűl.Orbánék elhozták a PHAR és ISPA pénzek 95%-ban, mig Hornék színtén behagyták a lehetőséget, mivel 15%-ot alig érték el a Pályázati pénzek.Részletesebbet találsz az EU Brüsszeli arhivban, ha érdekel.
Mi az ami nem igaz elemes kartács?
Társult ország voltunk, járt támogatás. Nem vettük igénybe. Mit lát egy kivülálló? Hogy ezek jól állhatnak, ha nem igénylik. Vagy van adatod a felvett támogatásokról? Szívesen látnám...
SAPARD-dal Orbánék nem foglalkoztak, a szoci parasztminiszter rakja rendbe a dolgokat. Vagy tusz statisztikai adatot, mennyit lett volna és mennyit használtak belőle fel Orbánék. Szívesen látnám...
KSH: egy kis átszervezés...
2004.04.08 15:08
Átszervezés miatt március 31-i hatállyal felmentették a KSH két elnökhelyettesét. Vukovich Gabriella társadalomstatisztikai elnökhelyettesnek és Soós Lőrinc koordinációs elnökhelyettesnek átszervezés miatt kellett távoznia.
Mint ismeretes nemrég menesztették a KSH elnökét, Mellár Tamást is.
-------
Lesz itt olyan gazdaság Pu(mu)kli elvtársék alatt, hogy csodájára járnak majd, akárki meglássa...:))))))
Sajnos, mint ahogy azt Petschnig Mária Zita
elvtársnő elkottyantotta, a lakosság ebből nem fog érezni semmit, de sebaj....
Igaza van halfordnak!
Húhú, most nem Orbán van, nincs igazság húhú, most nem sikertörténet húhú, majd ha Orbán apánk lesz, akkor lesz sikertörténet újra...húhúhú...
Amúgy pl. a franciáknál a támogatás, a 100%-OS TÁMOGATÁS sok helyen a földbérletet sem teszi ki...
A csatlakozási tárgyalások alatt társult országnak számítottunk...azt hiszem. Amikor téma volt a kezdeti 25 %-os támogatása a gazdáknak, akkor mondta egy EU illetékes, hogy a 25% még akár sok is lehet a gazdáknak, ugyanis a társult országoknak járó támaogatásokhoz is alig-alig nyúltak a gazdák...no, ehhez mitszólsz? Orbán aoád volt a miniszterelnök. Kérdezd már meg ugyan miért nem szorgalmazták azokat a támogatásokat. Aztán kérdezd meg azt is, hogy mi is volt a SAPARD-dal? Puszán nacionalista indíttatásból nem csinálták?
Az előzőből kindulva meg csak jobb lehet a gazdáknak. Megmondta OVi is, a gazdák lesznek a legnagyobb nyertesek és Ő csak tudja, Ő tárgyalta azt a fejezetet...nemde? Ha meg igen, akkor mire most a nyálverés? Talán Megyó vonul be a történelemkönyvbe az a baj?
"Soha nem volt még akkora az államháztartás első negyedéves hiánya, mint az idén.
Március végéig 434,7 milliárd forinttal költött többet bevételeinél az államháztartás. Az eredmény közel esik a pénzügyi tárca várakozásaihoz. Az első két havi, horribilis hiánynövekedés némileg lassult. Márciusban 93,4 milliárddal emelkedett a deficitmutató, ami 19,4 milliárddal még mindig magasabb az egy évvel korábbi hasonló adattól. "
A parlament hétfőn elvetette a céges "telefonadó" kivetését, így továbbra is csak a telefonáfa 70 százalékát igényelhetik vissza a vállalkozások. Az új egy összegű adó kivetésétől 17-18 milliárd forintos (68-70 millió euró) pluszbevételt remélt a PM, így ez az összeg hiányzik idén a kincstárból, vagyis hasonló összegű megtakarítási intézkedésekre lesz szükség. A kormány e tételről tegnap döntött, igaz, csak 13,7 milliárd forintot (55 millió euró) zárolt. Hogy honnan veszik el ezt a pénzt, még nem derült ki, csak az biztos, hogy az újabb zárolás nem érinti a rendőrségi és az egészségügyi kiadásokat.
További 15-20 milliárd forintos kiadáscsökkentésre lehet szükség amiatt, hogy a januári 185 milliárd forintos csomag részeként néhány olyan "megtakarítási" intézkedés történt, ami szimplán a kiadások jövő évre történő könyvelését jelenti. Mégpedig a EU-statisztika szerint, ha egy idei kiadást a jövő évre könyvelnek el, attól még az tárgyévi kiadásnak számít, magyarán az idei deficitet növeli. Néhány tárca – közéjük tartozik az oktatási és kulturális – is ezt a meg nem engedett megoldást választotta. Az első három hónapban az államháztartás hiánya elérte a 435 milliárd forintot – az egész évre tervezett 1184 milliárd forintos (4,8 milliárd euró) deficit terv 37 százalékát. A PM prognózisa szerint a deficit már az első fél évben megközelíti az ezermilliárdot, így az év utolsó hónapjaiban szűk kétszázmilliárddal nőhet a hiány. A tárcánál állítják, hogy a második fél évre a gazdaság gyorsulása révén az adóbevételek megugranak, míg a januárihoz hasonló komoly kiadásokra már nem kell számítani. Így az első negyedévi folyamatok miatt önmagában nincs szükség további megszorításra, ám a telefonadó megtorpedózása mutatja, mégis szükség van ilyen intézkedésekre.
----
Totál káosz...
A választások miatt mindent a szönyeg alá söpörnek, közben ilyen tételek utén kaparásznak...
A fullra támogatott külföldieknek sokkal nagyobb a költségük (föld).
A magyar gabonatermelők az európai uniós csatlakozás évében mintegy 35-40 ezer forint agrártámogatáshoz jutnak majd hektáronként, szemben a jelenlegi, 8-12 ezer forinttal.A hektáronkénti támogatás a közvetlen uniós kifizetések 100 százalékra növekedésének évében 75-80 ezer forint lesz, ami már csaknem az önköltséget jelenti Magyarországon.
"új tagállamok gazdái a jelenlegi tagoknak járó közvetlen agrártámogatások egynegyedét kapják meg az első évben, ami aztán évről évre nő, amíg el nem éri a 100 százalékot"
Tehát a magyar gazda négy évig a saját erejéből kitart a fullra támogatott külföldi konkurrensek ellen.