Betoji népség.......delta, ...hurokvágány...... deltához és hurokhoz is kell a Lenz-kütyü! A fordító első látásra bonyolult, de csak egy kicsit kell rajta agyalni.... Ha motor is lesz benne, nos az már komolyabb meló! Van még egy kép erről a fordítóról, látszik a motor és a fogaskerék áttétek is! Na de ezt inkább kihagyom, játszani is akarok, nem csak gombokat nyomogatni!
Nos, igen, apám kiváló zweigeltjét kortyolgatom... Szerintetek fordítókorongnál mi legyen a csúszóérintkező anyaga? Ezüst, vörös- avagy sárgaréz? Talán az ezüst jobb vezető, nem? No, nem kell leszólni, ez már szakmai ártalom, ezüst van bőven, nem tudok vele mit kezdeni, értéke alig van. Csak ötletnek pár kép, az enyém is hasonlóan fog működni, no nem lesz ilyen komoly -nem lesz benne motor és nem lesz ennyi állás- van egy kis használati útmutató, igaz németül, de ugye sok nyelven beszélő nemzet vagyunk....tehát megértitek!
Nekem is van pár H0e cuccom, kezdetnek pl. ez, de az asztalt még csak épp hogy elkezdtem építgetni. Azért a terveken már látszik ez-az.
A 1099-esem rudazata kicsit kattog, ha lesz lelki erőm, akkor szétszedem, és megnézem, hogy nem sorjás-e.
Bevásároltam majd egy tucat osztrák modellt (főleg Liliput), Zillertalbahn és testvérei vagonjait, azokat szeretném idővel magyarítani.
Az asztalom multifunkcionális lesz: lesz rajta (főleg H0) MÁv, DB és ÖBB, így nem is tudom, hogy melyik állomásnka milyen nevet adjak! Lehet, hogy a nagyállomás fricc lesz, a mellékvonali meg magyar.
A H0e vasút is magyar/osztrák lesz (németet ide nem akarok), ráadásul egy része villamosított a MZB-nak. Lesz egy erdészeti üzem, és lesz egy dízel szakasz - valószínűleg utóbbiak lesznek az inkább hazai témájúak, a villamosított szakasz pedig természetesen marad az osztrák.
Szeretnék majd (egyszer) Mk48 és C50 modelleket, az Mk45-ön még gondolkodom (bár tetszik nagyon a lengyel Ldx2 (vagy mi) modell.
Van egy srác aki épit, gravirozott kaszni, műgyantából leöntve. Most az alvázzal molyol, kafa lesz, de amilyen tempóban dolgozik, a ROCO hamarabb kihozza...
Nem vagyok pedagógus, csak szeretem a tiszta magyar nyelvet. 2. pontnak meg ezt írtam: "Általában a mozdony van elöl, tehát a mágnest ő rá kell ragasztani, vagy akkor az érzékelő legyen egy vonathossznyira a váltódtól ha kocsira rakod." Ez rossz tanács lenne? Ne reagálj rá akkor te sem.
robika, te pedagógus vagy? 1. a vulgaritás nem itt kezdődik 2. ne olvasd ha nem tetszik, ennyi... 3. miért olyan biztos, hogy a mozdony van elöl? egy oldal: www.meder.com......itthon is lehet kapni
1. Légyszíves kerüld a vulgáris szavakat 2."Mágnessel .............. és úgy összeállítani a szerelvényt, hogy az elején legyen mágnes..." Általában a mozdony van elöl, tehát a mágnest ő rá kell ragasztani, vagy akkor az érzékelő legyen egy vonathossznyira a váltódtól ha kocsira rakod. 3.Keskennyomközön ritkán találkozni (de valóságban tényleg létezik) ingavonattal, itt megint szabad a döntés joga.
Mit javasoltok váltóállításra? Kapcsolóról beszélek...mármint, ha kitérőirányból jön vonat, vagy csúcssín felől! Reed-relé? Nincs annál jobb? Mágnessel szarakodni és úgy összeállítani a szerelvényt, hogy az elején legyen mágnes...
H0e-s pályához elég nagy jármű, hiszen nornálnyomtávval is készült, ráadásul gondolom amiatt, hogy messze van a két tengely a végeitől, jó széles "kanyart vesz".