Azután a fogyasztás után nézzél utánna, mert az nagyon nem jó. Ezek után senki nem vesz Yammot.
A beírt fogyi adatok az elérhető legnagyobb fogyasztást mutatják. Ezt az életben nem lehet elérni, mert olyan barom nincs, aki a hajó orrát a partnak támasztva, álló helyzetben, csuma gázon ordíttatja a gépét.
A Yam motorok korszerűek, megbízhatóak és jól beállítva kedvező fogyasztásúak. Horgász/sporthajós barátaim 8db-ot használnak mostanság, mindannyian elégedettek.
Márklár,üdvözöllek. Talán az a baj, hogy Szergejék egyadül maradtak, és nem tudnak fejleszteni.Igy maradt a másik oldal.Sőt lassan üzembe se engedik őket helyezni a szigorú uniós előírások miatt." Már pedig hajózni kell." A szoci mocikhoz új alkatrészt sem lehet lassan beszerezni. Úgyhogy muszáj lessz lassan váltani. Márpedig hiába hozol egy két darabot újszerü állapotba, ha nincs magán zárt vized, kipróbálni majd nem tudod. Beteheted a vitrinbe. Nembeszélve a magas üzemanyag árrol.Már célszerű a keveset fogyasztó,korszerű szabványnak megfelelő mociba fektetni, utánna jöhet a nosztalgia. Én legalábbis így látom. Sajnos nálam is eltelik egy kis idő, mire váltani tudok. Kell a lóvé másra.Na ennyit a poliról,és a lelkiről,a továbbiakban legyen szó a technikáról. Te! Azután a fogyasztás után nézzél utánna, mert az nagyon nem jó. Ezek után senki nem vesz Yammot.
Én is átjöttem. Azt azért meg kell mondjam, hogy én izgaga-val értek egyet azzal
amit a Keleti csónakmotorok topicban írt, a 1723 sz. hozzászólásban. Én régóta olvasom, a hajózással foglalkozó topikokat itt a fórumon. Általában ugyanazok az
emberek írnak mindegyikbe. Nem számoltam meg, de tizenvalahányan lehetünk.
Ez nem sok. Akkor nem mindegy, hogy hova írunk? Most épp a Keleti-be lett egy
téma, amiről lehetett beszélni. És? Nem értem, hogy ez miért baj. Na, ennyi.
LUCzI FERenc! Átjöttem erre a topicra,mert az orosz oldalrol ki lettünk ebrudalva.Erröl az oldalammról egy kicsit sértődékeny vagyok. A topic gazdája úgylátszik orosz műgyüjtő,vagy nem tud fejlődni. Az az ember lehet hogy nem is igazi vízi ember. Pedig nekem is orosz mocijaim vannak. Legalább jobban életben tartjuk a topicodat. Kéne szolni a többieknek is, hogy itt szívesen beszélnénk a különböző nemzetiségű motorokról. A valóságban 350-ccm 23-Le Neptun 7,5 L/h fogyasztása van. Én meg a Dunába vágnám bele, ha megzabálná a10 lityit.
Az hogy ki mit fogad el az más dolog. Én nem azt irtam hogy nem fogadják el hanem azt, hogy ez a nemzetközi irányelv. Ha a német vizeken elkapnak valószinüleg leszednek a hajóról. A mediterán nemzetek sokkal elnézöbbek. Nem olyan vaskalaposak mint a németek.
Én a 74-79 ig és 89-91 minden évben magyar vezetöi engedélyel hajóztam a Horvát vizeken. A kutya se szólt érte. Ma már szólnak!
Nem arról van szó, hogy nem engednek hajózni a görögök hanem arról ha valami kárt okozol akkor esetleg nem fizet a biztositó. Az meg qurva drága mulatság.
A hajóra nincs semmi különösebb vizsga. Fell kell szerelni az elöirt kötelezö tartozékokkal. Pl. világitás mentömellény horgony kötelek stb. stb.
Meg van egy csomó ami igen ajánlatos. Pl. Tartalék alkatrész, csiga, Bacardi!
Valaki már közreadott egy listát csak nem emlékszem, hogy hol. Keress utána.
Németországban sem kötelezö a hajóvizsga (kivétel:a Bodeni tó és esetleg a Bajor tavak. Az is csak környezetvédelmi szempontból) Tehát nem követelhetik meg a Magyar hajóktól sem.
Köszönöm az ajánlatod. Min a két variáció jó volna. Ha ide felteszed a térképet a Tiszatóról, biztosan egy jó téma lesz az elkövetkezö idöben. Ha nekem elküldöd akkor legalább részletesen is megismerem a ti kötnyéketek.
A tengeri vezetöi engedélyel a jogi hozzáállás a következö:
Az állapolgárságodnak megfelelö országban letett jogositványt elfogadják a az idegen országok. Vagyis a Mo. lerakott tengeri jogositvánnyal vezethetsz az összes europai tengeren. Norvégiától Törökországig. Az idegen az az nem állampolgárságodnak megfelelö vezetöi engedélyel csak abban az országban vezethetsz ahol a jogsit leraktad.
A magyar hatóság is mást mond, a horvátok is mást mondanak, és a jogosítványtulajdonosok is mást mondanak. Keresd meg a Tengeri vitorlázás topicot, ott mostanában volt ez téma. Ott le van írva a horváttal kapcs. sokminden.
Nem jó, amikor a hajót vizsgáztattam, rákérdeztem a felügyelet emberénél. A magyar "Igazolvány Sport és kedvtelési célú kishajó vezetésére" nemzetközi érvényű, 3 nyelvű, de csak belvizekre érvényes. Nem igaz az a tengerparttól számított 3 mérföld, amit régebben állítottak. Már csak azért sem lehet érvényes, mert akkor ki csinálná meg a tengeri IV. osztályút, ami 4 tmf-re jó? Ezt egyébként senki nem olyan hülye, hogy megcsinálja, mert az elvileg csak horvát felségvizekre érvényes, de a Földközi mentén állítólag mindenütt elfogadott horvát "Boat Leaders Certificate" megszerzése sokkal egyszerűbb. röhej, hogy a horvát papírt nálunk nem ismerik el, a tengerparti országok meg elismerik.
Ha érdekel valakit: van egy eladó GLASTRON 153-as tengeri I. körzetre vizsgázott motorcsónakom 75 LE, 0 üzemórás frissen felújított Mercury motorral, és rendszámos utánfutóval. _A csónaktest és az utánfutó felújításra vár_ . (Utánfutón néhány csavart kell kicserélni, egy többlet merevítőkonzolt ráhegeszteni, meg egy alapos rozsdátlanítás és festés kell. Érvényes hajólevél és a futóra érvényes műszaki. 900 eFt a kikiáltási ára, mely alku tárgya. A motor power-trimmes, a power trimm hibás, de javítható.
Megvan még a hajó, de most nem tudok képeket küldeni, csak később, de még a héten megpróbálom. A hajó amúgy Tiszaújvárosban van, ha erre jársz csörögj rám és megnézheted élőben. Tel: 20/368-3534
Nekem most 4 lapos jogsim van (2 lap 2-2 oldallal) műa tokban. 2003-ban adták ki. Hátsó lap: hivatalos bejegyzések rovatban van 3 nyelven (magyar, német, angol).
Barba, a Tisza-tavi térképet küldjem el mailben, vagy tegyem fel ide? Ha ide teszem föl, nem sok fog látszani, mert ez a felbontás, amire az Index visszakicsinyíti, édeskevés. Az ftp-mmel még gond van.