E tengeri hajózással kapcsolatos kopikomat LUCzI FERencz kérésére a modik kiherélték és idecsapták ehez a topikhoz. Azóta igen kevés történt itt erröl a témáról. Pedig érdeklödés volna mint ez már kiderült. Na dehát a modik és az Isten utja kifürkészhetetlen. Apropo nem kéne visszaállitani az eredeti statusquot??MODI?
Rengeteg autót csináltak közvetlen befecskendezésű motorral bowdenes adagolóval gyárilag. Azokból épitkezem. Nagyon sok utcai autót alakitottam át elektromosból mechanikusra, sokkal jobbat lehet csinálni belőle. A villany csak kacat a dizelen!
A vizsgával nem volt semmi kaland papiros motor kell azt kész.
Padlófűtés hőcserélők, azthiszem 20kW-osak. A kettő azért, hogy párhuzamosan kötjük motoroldalon a nagyobb keresztmetszet miatt. Ma nem volt időm fényképezni, de legkésőbb hétvégén megteszem. A motor kb 180 lovas lesz, egy vizes középrészű k03-ast turbót rakunk rá(a képen látszik, csak a hajo szélére rakva), a kipufogó, még nincs kész, most törpölünk rajta. Lesz még egy hőcserélő gázolajat hűteni, mert azt is kell.
A Toyota feliratu cucc a vizes interkúler, jelenleg épp azt faragjuk bele.
A hajo egy öreg norvég test(21lábas), OMC motor-hajtómű volt benne. Folyamatban van egy másik hajó is, egy amerikai V8-ast készülünk kiváltani a vw1,9 tdi mocival. A közdarab már kész, Alfa-1-es hajtómű van rajta. Pátyon egy cimbim meg Audi 5hengeres 2,5tdi motort farag szintén hasonló norvég testbe, Volvó hajtóműre.
Én elsősorban adagolókkal foglalkozom, ez hobbi szinten megy nálam, igazából csak otthont adok a munkának, meg a motort épitetük. Bowdenes adagolót tudok csinálni szinte bármilyen elektromos adagoló helyére, igy a korszerű közvetlen befecskendezéses motorok egyszerűen beépithetővé válnak.
Baromi jól kitaláltálok benne a kétkörös hütést. Hogy oldottátok meg a kipuffogó és a turbó hütését?? Milyen a kihajtás ez a feketére festett rész. Hány pacis egyáltalán ez a motor?
sorry a sok kérdésért, de engem is foglalkoztat a téma. A laphütöre én is rátaláltam. abból van sokkal nagyobb is mint amit itt a képen látok. Talán nem kéne akkor belöle kettö.
Régebben igértem képeket hajóról amit VW 1,9 tdi motorral épitek át, csak lassú volt a netem felrakni a képeket. Holnap folytatom ezek régebben készültek, azóta jobban áll a ladik!
Ehhez a CE dologhoz annyit szeretnék hozzátenni, hogy a napokban vásároltam új
négyütemű külmotort, és addig míg meg nem mutattam be a CE minősítést nem is foglalkoztak a motorcsere bejegyzésével. Pedig, hangsúlyozom, ez egy 2005-ös négyütemű motor! Tehát, igen komolyan veszik ezt az előirást.
A megoldás az lehet, ha elmész egy Honda kereskedésbe és ott adnak neked egy pecsétes papírt, hogy "igazoljuk, hogy a ................ számú motor megfelel a az Euro III kőrnyezetvédelmi szabványnak.
Ezt a CE problémát mer feszegettük vagy itt vagy "A Keleti csónakmotorok" fórumon és én akkor azt mondtam, hogy jó-jó, de hol van ez megírva???? - Én magam lusta voltam/vagyok utána nézni /meg néha melózni is kéne fórumozás helyett :)))))))))/, de hátha van valaki aki ezt jogszabályi szinten olvasta leírva. Vagyis fehéren feketén. Mert addig csak "aszonták".
Arra gondoltam, hogy megosztom veletek a történetem.
Ajándékba kaptunk egy motorcsónakot egy idős svájci majdnem-rokontól.
Zodiac Cadet 310 S, és egy Honda BF-75S külmotor.
Behoztuk a csomagtartóban. És akkor elkezdődött a kálvária, mindez ma történt, úgyhogy még friss:)
Hát egyrészt azt mondta egy vámos (telefonon), hogy jelentkezni kellett volna vele a svájci - osztrák határon, mostantól csempészek lettünk, és ha a csempetárgy értéke 50.000 forintnál több, akkor esetleg a bíróság dönthet úgy, hogy az eljárás végén visszaadja. Egy másik vámos azt mondta (és így is lett), hogy menjünk el a Gergely utcai Magánforgalmi Fővámhivatalba, vigyünk egy nyilatkozatot a csónak értékéről, és akkor nem lesz semmi baj, hisz' jelentkezünk, hogy vámolni szeretnénk, csak éppen addig ne állítson meg senki.
Vámolás
Magánforgalmi Fővámhivatal Budapest
Telefonszám: 433-0900; 433-0899 Telefax: 433-0911; 433-0913 Cím: Budapest, X. ker. Gergely u. 10. Postai cím: 1475 Budapest 10. Pf: 217
Amikor ez megvolt, akkor ott egy vámügynökséghez irányítottak (helyben, a Dogana Bt-t választottam, csak ajánlani tudom: rugalmas, okos ügyintézés, korrekten). 5000 forintért kitöltötték a szükséges okmányokat, 1000 forintért kaptam egy ún. VPID-t (ezt is elintézték). Séta közeli OTP-be, 6-os gomb megnyom, sorszám megkap, VÁM 2.7%, ÁFA 25%, ügyviteli ktg 250 Ft befizet, visszamegy. Utána azt mondták, hogy álljak be a kocsimmal az udvarra, szemle, motorszám felírása. Minden megvolt kevesebb, mint másfél óra alatt.
Üzembehelyezés
Csak próbálkoztam még, érdeklődtem.
És kiderült, hogy mivel a motor nagyon öreg, és nincs CE megfelelőségi bizonyítványa, nem lehet üzembeállítani (Magyarországon). Hát ennyi, egyelőre. "Joghézag" mondták Hondáék - hiszen amikor ezt a motort gyártották, még nem volt ismert ez a minősítési rendszer, ezért aztán nincs is neki ilyen plecsnije.
Egyelőre nincs megoldás, állítólag Szegeden van valaki, aki egy ugyanilyen motor ugyanilyen problémájával küzd. Utánakérdeznek, és megbeszéljük, mik a szóbavehető lehetőségek.
Akkor üdvözöllek, kedves OM, itt HA3NL, op Feri QTH Szekszárd, JN96II Amúgy jó vizenjárást, újabban nekem is ez tetszik jobban, éppen tegnap raktuk le a ladikomat a Dunán, Bónifoknál (1498fkm). Holnap Anyák napja miatt csúszik, de jövő héten befogom rugni a 3.5-es TOMOS motoromat. Erról jut eszembe - milyen hóértékü gyertya illik ebbe a léghútéses motorba? Tavaly nyáron kicombosodtam, mire a meleg motort ujra tudtam indítani. Sajnos semmi leírást nem találok erről a motorról, csak a 4-es szerepel a GOOGLE kínálatában.
Én leginkább a gyermek mellényeket látom hiányosnak a képen. ha gyermek mellényről van szó én ragaszkodnék a galléros változathoz, ami nem engedi hason lebegni az esetlegesen eszméletlen emberkét és a fejét is a víz felszíne fölött tartja.
Helo mindenkinek Tud valaki segiteni honnan lehetne ilyen mentömellényt venni?Amerikai gyártmányú a cég neve Texas Recreational és a mellény neve SUPER SOFT LIFE WEST.