Keresés

Részletes keresés

Barbabianka Creative Commons License 2005.11.23 0 0 659

még kevés hajót láttam ami átalakitás után jobb volt mint elötte. én is csak renoválni fogok, de az alapformához nem nyúlok hozzá.

AxelSenior

sikerült letéliesiteni a hajód?

Adtál búcsúcsókot és kellemes téli álmokat kivántál neki?

vagy csak bevágtad a ponyva alá?

Üdv.

bb

Előzmény: kismiki (654)
smith Creative Commons License 2005.11.21 0 0 658
Köszi a részletes magyarázatot, így már érthető a dolog.
Előzmény: krezidiesel (657)
krezidiesel Creative Commons License 2005.11.20 0 0 657
Egyfokozatú olaj volt bennük Mobil Delvac SAE 50...
Egész éjjel rajtavolt 3kW-al a vizfűtés, indulás előtt 1 órával meg felkapcsoltam az olajfűtést.(természetesen partról,ezért az osztrákoknál bármilyen "dobozból" tudtam áramot vételezni, meg kikötni az ÉV reléket...) 60fokos olajjal indulás után a 16 baros olajnyomásmérőt körbecsavarta majdnem 0-ig pár mp-re. Az üzemi olajnyomás is 8-9bar volt, 85 fokos olajjal. A Sirálynak meg a Solyomnak volt segédmotorja azok megvoltak parti áram nélkül is végszükség esetén.
Az orosz fagypont alatt is beinditja a saját "MSZ 20"-as olajával egyébként, és a gépkönyv is csak ezt a két olajat engedte használni. A Mobilt elég volt 400 óránként cserélni(ha jól emlékszem), az orosz olajat gyakrabban kellett.
Egy katonai üzemben gyártották a hajókat , elsősorban katonai célokra, és a főnököm volt kint. Mivel ott a pénz és az alkatrész nem számitott, kegyetlen nyúzópróbáknak vetették alá Ivánék a technikát, és hietetlen dolgokat kibirtak...
Mi vigyáztunk rá, mint szemünk fényére, utazni akartunk , nem javitani...
Előzmény: smith (656)
smith Creative Commons License 2005.11.20 0 0 656
OFF
Ha már felhoztad a szárnyasokat: tényleg igaz az, hogy a vöcskök motorjai parti áram híján nem indíthatóak hidegen?
ON
Előzmény: krezidiesel (655)
krezidiesel Creative Commons License 2005.11.20 0 0 655
Anno (86-87) két évet voltam a szárnyasokon, én nagyon szerettem. Nem volt a "csúcstechnikával" semmi baj, csak be kellett tartani a "játákszabályokat".
Előzmény: Barbabianka (653)
kismiki Creative Commons License 2005.11.20 0 0 654

az illető erősen átalakítja a testet

 

Picit sajnálom a Lizzy-t, sztem úgy volt jó, ahogyan a gyárból kijött.

 

A plexi és a ponyva hozzám kerültek. Ez az amelyiknek a ponyvája oldható patentekkel megy fel körbe és hátúl zippzárral nyílik teljes szélességében és átlátszó az a része?

 

Igen, telitalálat! Ezt a ponyvát készítette Szántai mester. A plexit jómagam passzítottam a keretbe reszelő+lombfűrész technikával.  

Előzmény: AlexSenior (650)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.18 0 0 653

Hallo izgaga

talán valamikor rájövünk, hogy nem minden rossz amit Ivánék gyártottak. Primitiv de a célnak megfelelö. Sok hasonlatosság van az öreg ami és orosz gépekben. Le vannak egyszerüsitve a minimumra, tartósak, egyszerü öket javitani. A mostani motorok szebbek? jobbak? kevesebbet fogyasztank! de amit megspórolsz a benzinen kiadod a szervizen. Ha valami bajod van az elektronikával csak a speci serviz tudja javitani. Én szeretem tudni hogy mi a baja és esetleg meg is javitom a motort. Ne ezért maradjak valahol a tenger közepén állva.

Szerintem egy 4-5méteres alutest stabilabb mint a müanyag ha köre vagy rönkre szaladsz. Nem kell attól félned, hogy beszakad.

Aki meg csak sznobizmusból hajózik az adjon ki milliokat egy új ami csodáért.

üdv.

bb

Előzmény: izgaga (652)
izgaga Creative Commons License 2005.11.17 0 0 652
Hali Barbabianka!
Tegnap késő estig melóztam, így előzött meg- már megint - AlexSenior.
Elővadásztam a gyári könyvet, csak annyit tudok hozzáfűzni Alex közléseihez,
hogy a Progressz-2M típusú motorcsónak súlya - felszereltségtől függően, de motor
nélkül 190 illetve 215 kg, nálam a legnagyobb magassága szélvédő nélkül 0,8 méternek van írva, ez kb. az oldalmagassága is.
Azt írja, hogy jól állja a hullámzást 0,75 m magas hullámokig.
Meg azt is írja, hogy az említett hullámmagasságig 3 km-ig terjedően partmenti
hajózásra is alkalmas, mármint tengeren. Nekem is I-es zónás a hajólevelem.
4-5 utast el bír vinni, de hosszabb útra 2-3 cseloveknek ajánlja a gyár.
Viszont: baromi mennyiségű cuccot lehet bele pakolni, főleg az orr-részében kialakított
tárolóba.
Az biztos, hogy nem lehet ma már virítani vele, már eleve azért nem, mert ruszki (mondják) de az én véleményem szerint is nagyon stabil. Túrázni kiváló.
Nálunk sokan nem szeretik az alutestet, vagy azért, mert horgásznak és a horgászok
zajosnak tartják ahogy paskolják a pici hullámok is, vagy pedig azért mert egyszerűen ma a műanyagtest a divat. DE én régebben próbáltam beleolvasni amerikai hajós fórumokba (több időm volt) és ott bizony megbecsülik az alutestet. (Na persze még sok minden mást is: fa testet, régi motort.)
üdv. izgaga
Előzmény: Barbabianka (651)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.17 0 0 651

Szevasz AxelSenior

Köszönöm a válaszod. Sok sikert a cincáláshoz és a téliesitéshez.

Üdv.

bb

Előzmény: AlexSenior (649)
AlexSenior Creative Commons License 2005.11.17 0 0 650

 

 Szia Kismiki !

 

  Szerintem én tudom kinél van Dunaújvárosban . Az illető erősen átalakítja a testet , a plexi és a ponyva hozzám kerültek ( megvettem , mert az enyémek csere érettek ) . Ez az amelyiknek a ponyvája oldható patentekkel megy fel körbe ( a szélvédő peremén is ) ,és hátúl zippzárral nyílik teljes szélességében és átlátszó az a része ?

 

 Üdv . Alex.

Előzmény: kismiki (634)
AlexSenior Creative Commons License 2005.11.17 0 0 649

 

Szia Barbabianka !

 

 Mint már annyiszor most is többen megelőztek ( hála istennek , él a topic !!! ) , úgy hogy csak néhány kiegészítés . Én úgy tudom hogy ezt a típust főleg a határörség használja ( szovjet utódállamokban ) , tengeri partközeli örjáratozásra . A gyári adatai : 4,65m hosszú , legnagyobb szélessége 1,7m , fixpont magassága 0,9m , legnagyobb merülése 0,26m , vízkiszorítása 0,18t . 5főre vizsgáztatják , a gyártó max. 30Le-ig ajánlja a motort , sokkal nagyobb nem is illik rá . Több sorozat létezik belőle , én 2-es és 4-es típusokat láttam élőben is .

Íme a két említett típus . Az viszont megdöbbentő hogy hány félét gyártanak még hasonló alutesteket !!

 

 Íme néhány a teljesség igénye nélkül . Egyelőre ennyi , megyek mert most próbáljuk a testeket kicincálni a Dunából víz nélkül ! 

 

 Üdv,  Alex .

Előzmény: Barbabianka (639)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.17 0 0 648

Köszi az infot.

Ivánék csodákat tudtak alkotni! Azt hiszem én is láttam valami filmet ahol Kamcsatkán bálnára vadásztak ilyen lélekvesztökel.

bb

Előzmény: kismiki (646)
krezidiesel Creative Commons License 2005.11.17 0 0 647
Hamár az orosz hajóknál tartunk...
Amur 2-es, VW tdi motorral levizsgáztatva, 3éve hibátlanul üzemelő, kipróbálható. Kétkörös hűtés, vizes intekuler, olajhűtő, gázolajhűtő, vizes kipufogódob. Fogyasztás max 10l/óra, de nagyobb propellerrel tovább csökkenthető. Végsebesség kb 45km/h, 4600 fordulaton. Irányár: 1,5 mil.
Van még egy volt varesz motoros rendőrségi motorcsónak is szintén VW tdi motorral vizsgáztatva egy cimbimnek, korrekt áron. Mindkét hajó vizen van.
kismiki Creative Commons License 2005.11.16 0 0 646

Mielyen hajó az a Progressz?

 

Iejen:

 

 

Ezt találtam az idei termésben. Remélem nem sértek személyiségi jogokat, mivelhogy a képen lévő úr napszemüveget visel és a hajó száma is hiányosan látható. :))

 

A Progressz érdekes hajó. Alu lemezből szegecselt, a legenda szerint a szovjet repülőgépgyártás mellékterméke. Az ötvözet baromi jó minőségű, valszeg a leeső lemezdarabokból készítettek kisebb-nagyobb testek. A Progi majdnem elpusztíthatatlan, réz alkatrészekkel és cuprolin algagátlóval lehet kinyírni. 

Olcsó (volt), sokat hoztak az élelmesebb orosz katonatisztek. Időtálló, az ex hajómat az előző tulaj unokái évekig homokozónak használták, először én tettem vízre. Könnyű, jól siklik, kényelmes, menetben és álló helyzetben stabil. A felügyelet alapból tengeri vizsgát ad rá, láttam már a Nati. Geo. egyik filmjében, hogy bálnára vadásztak belőle a nagyontávoléstakkeleten. 

DE!!! Kanyarodni nagyon nem szeret. Gyárilag 30, ésszerűen 50 lóig motorizálható. Hallottam 70 lovas kísérletről is, de állítólag hamar felborultak a nagy száguldozásban.

 

U.i: A Kazanka ritkább, de jobb orosz aluhajó. Nagyon hasonlít, gyárilag 50 lóig terhelhető és jól kanyarodik.

 

  

Előzmény: Barbabianka (639)
izgaga Creative Commons License 2005.11.16 0 0 645
Hali Barba!
Nekem is ilyen hajóm van. Megvan még a gyári "gép"könyvecskéje is.
Felteszem az adatait az otthoni gépemről, este. Szerintem a fényképét
eccer mintha valamelyik topicra is feltettem volna.
üdv. izgaga
Előzmény: Barbabianka (643)
süger Creative Commons License 2005.11.16 0 0 644
Rendi,OK. Te tudod, bocsi.
Sügér.
Előzmény: Barbabianka (643)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.15 0 0 643

A képeket rakott már fel AlexSenior is. Tehát látni már láttam itt. Csak közelebbi is érdekelt. hogy mi ez a test. AlexSenior biztosan olvassa ezt a topicot is. Szerintem nem kell különösebben invitálni. Ha van ideje akkor végig szalad a három kishajós részlegen és bizonyára jelentkezik.

köszi

bb

Előzmény: süger (642)
süger Creative Commons License 2005.11.15 0 0 642
Neki van róla leírása, és képei. Nekem is van, de olyan amin Ő is rajta van,ezért személyiség kérdése miatt sajnos nemtom feltenni.
Ez van.
Üdv: Sügér.
Előzmény: Barbabianka (639)
süger Creative Commons License 2005.11.15 0 0 641
Barba papa!
A kérdéseddel keresd a KELETI CSÓNAKMOTOROK című topikban AlexSeniort.
Ő kimerítő választ tud adni a kérdésedre. Esetleg invitáld meg erre a topikra is.
Előzmény: Barbabianka (639)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.11.15 0 0 640
4,5 m körüli ex-szovjet alu motorcsónaktest.
Előzmény: Barbabianka (639)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.15 0 0 639

segitsetek ki egy szegény tudatlant.

Mielyen hajó az a Progressz? Ki a gyártó?

néhány paramétert szeretnék már tudni róla. Állandóan olvasom a nevét, de nem ismerem.

Üdv.

bb

süger Creative Commons License 2005.11.12 0 0 638
Sajnálom.Ilyen a szerencsém.
Manduláékkal meg jobbulást.
Előzmény: kismiki (637)
kismiki Creative Commons License 2005.11.12 0 0 637
Az Adhezort már nem gyártják, a higítója a mai szabályoknak nem felel meg.
Előzmény: süger (636)
süger Creative Commons License 2005.11.11 0 0 636
Kismiki!
Az az Adhezor műgyanta alapanyagú alapozó kétkomponenses? Festékboltokban
lehet kapni? Érdekelne. Lehet hogy jobb lenne mint a katepox.
Előzmény: kismiki (634)
süger Creative Commons License 2005.11.11 0 0 635
Nemtom,ide a horgásztanyára a nyáron hoztak 1 progit,kék színűt.
Úgytom,valahonnan a Tiszáról.De majd a jövőhéten utána nézek.
Előzmény: kismiki (634)
kismiki Creative Commons License 2005.11.11 0 0 634

Hali Sügér!

 

Klassz a hajód. Lécci toljál száguldós képeket is! :))

 

Az alumíniumnál és fém csónakoknál az algagátlóval vigyázni kell,mert az algagátló rézoxid tartalmú,és vegyi reakcióba lép a fémmel. Rendesen alá kell dolgozni. Én katepoxot használok,és cuprolin antiflour algagátlót.

 

Az alunál kell vigyázni, azt megeszi a réz. Vasra és fára mehet a Cuprolin, habár ott is lehet/kell alapot készíteni. A Progressz anno Adhezor (műgyantaszerű) + Delfin Extra Antifouling bevonatot kapott és nagyon örült neki.

 

U.i: Látta valaki idén a Thin Lizzy nevű Progresszt? Dunaújvárosi ember vette meg, talán ott van most is. A fedélzet gyári okkersárga maradt, könnyen felismerhrtő. 

Előzmény: süger (632)
süger Creative Commons License 2005.11.11 0 0 633
Na, hogy sikerült feltennem a képet,belebuzdultam,teszek fel egy 3 napos kirándulásra,horgászatra való indulásról.
süger Creative Commons License 2005.11.11 0 0 632
Hali mindenki!
Na végre, kicsit élénkül a topik.
Kismiki!
Igaz,hogy ez a kép már szerepelt,de ez is váci2 csónak. Így egy kicsit nehezebb lett,
de egy kicsit komfortosabb.
Az alumíniumnál,és fém csónakoknál az algagátlóval vigyázni kell,mert az algagátló rézoxid tartalmú,és vegyi reakcióba lép a fémmel. Rendesen alá kell dolgozni. Én katepoxot használok,és cuprolin antiflour algagátlót.Próbáltam több fajta algagátlót,de nekem ez vált be a legjobban.
Na,teszem aképet,ha sikerül.
krezidiesel Creative Commons License 2005.11.09 0 0 631
"az asszonyoknak több érzékük van hozzá" és kiváltképp lényelmesebb megoldás...:-)
Előzmény: Barbabianka (629)
kismiki Creative Commons License 2005.11.09 0 0 630

Az alut semmiképpen nem savaznám. A Vadkutya egyik cimborámé, a kertjük végében tartja, ott nem algásodik. :))

 

Ma du. nekiálltam. Nagynyomású - Bref wc tisztító ecseteléssel - nagynyomású - autósampon szivaccsal - nagynyomású volt a menetrend, jól sikerült a tisztítás. Polír és algagátló festés majd tavasszal, az első jóidőben lesz esedékes.  

 

Előzmény: Barbabianka (629)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!