Egyfokozatú olaj volt bennük Mobil Delvac SAE 50... Egész éjjel rajtavolt 3kW-al a vizfűtés, indulás előtt 1 órával meg felkapcsoltam az olajfűtést.(természetesen partról,ezért az osztrákoknál bármilyen "dobozból" tudtam áramot vételezni, meg kikötni az ÉV reléket...) 60fokos olajjal indulás után a 16 baros olajnyomásmérőt körbecsavarta majdnem 0-ig pár mp-re. Az üzemi olajnyomás is 8-9bar volt, 85 fokos olajjal. A Sirálynak meg a Solyomnak volt segédmotorja azok megvoltak parti áram nélkül is végszükség esetén. Az orosz fagypont alatt is beinditja a saját "MSZ 20"-as olajával egyébként, és a gépkönyv is csak ezt a két olajat engedte használni. A Mobilt elég volt 400 óránként cserélni(ha jól emlékszem), az orosz olajat gyakrabban kellett. Egy katonai üzemben gyártották a hajókat , elsősorban katonai célokra, és a főnököm volt kint. Mivel ott a pénz és az alkatrész nem számitott, kegyetlen nyúzópróbáknak vetették alá Ivánék a technikát, és hietetlen dolgokat kibirtak... Mi vigyáztunk rá, mint szemünk fényére, utazni akartunk , nem javitani...
Anno (86-87) két évet voltam a szárnyasokon, én nagyon szerettem. Nem volt a "csúcstechnikával" semmi baj, csak be kellett tartani a "játákszabályokat".
Picit sajnálom a Lizzy-t, sztem úgy volt jó, ahogyan a gyárból kijött.
A plexi és a ponyva hozzám kerültek. Ez az amelyiknek a ponyvája oldható patentekkel megy fel körbe és hátúl zippzárral nyílik teljes szélességében és átlátszó az a része?
Igen, telitalálat! Ezt a ponyvát készítette Szántai mester. A plexit jómagam passzítottam a keretbe reszelő+lombfűrész technikával.
talán valamikor rájövünk, hogy nem minden rossz amit Ivánék gyártottak. Primitiv de a célnak megfelelö. Sok hasonlatosság van az öreg ami és orosz gépekben. Le vannak egyszerüsitve a minimumra, tartósak, egyszerü öket javitani. A mostani motorok szebbek? jobbak? kevesebbet fogyasztank! de amit megspórolsz a benzinen kiadod a szervizen. Ha valami bajod van az elektronikával csak a speci serviz tudja javitani. Én szeretem tudni hogy mi a baja és esetleg meg is javitom a motort. Ne ezért maradjak valahol a tenger közepén állva.
Szerintem egy 4-5méteres alutest stabilabb mint a müanyag ha köre vagy rönkre szaladsz. Nem kell attól félned, hogy beszakad.
Aki meg csak sznobizmusból hajózik az adjon ki milliokat egy új ami csodáért.
Hali Barbabianka! Tegnap késő estig melóztam, így előzött meg- már megint - AlexSenior. Elővadásztam a gyári könyvet, csak annyit tudok hozzáfűzni Alex közléseihez, hogy a Progressz-2M típusú motorcsónak súlya - felszereltségtől függően, de motor nélkül 190 illetve 215 kg, nálam a legnagyobb magassága szélvédő nélkül 0,8 méternek van írva, ez kb. az oldalmagassága is. Azt írja, hogy jól állja a hullámzást 0,75 m magas hullámokig. Meg azt is írja, hogy az említett hullámmagasságig 3 km-ig terjedően partmenti hajózásra is alkalmas, mármint tengeren. Nekem is I-es zónás a hajólevelem. 4-5 utast el bír vinni, de hosszabb útra 2-3 cseloveknek ajánlja a gyár. Viszont: baromi mennyiségű cuccot lehet bele pakolni, főleg az orr-részében kialakított tárolóba. Az biztos, hogy nem lehet ma már virítani vele, már eleve azért nem, mert ruszki (mondják) de az én véleményem szerint is nagyon stabil. Túrázni kiváló. Nálunk sokan nem szeretik az alutestet, vagy azért, mert horgásznak és a horgászok zajosnak tartják ahogy paskolják a pici hullámok is, vagy pedig azért mert egyszerűen ma a műanyagtest a divat. DE én régebben próbáltam beleolvasni amerikai hajós fórumokba (több időm volt) és ott bizony megbecsülik az alutestet. (Na persze még sok minden mást is: fa testet, régi motort.) üdv. izgaga
Szerintem én tudom kinél van Dunaújvárosban . Az illető erősen átalakítja a testet , a plexi és a ponyva hozzám kerültek ( megvettem , mert az enyémek csere érettek ) . Ez az amelyiknek a ponyvája oldható patentekkel megy fel körbe ( a szélvédő peremén is ) ,és hátúl zippzárral nyílik teljes szélességében és átlátszó az a része ?
Mint már annyiszor most is többen megelőztek ( hála istennek , él a topic !!! ) , úgy hogy csak néhány kiegészítés . Én úgy tudom hogy ezt a típust főleg a határörség használja ( szovjet utódállamokban ) , tengeri partközeli örjáratozásra . A gyári adatai : 4,65m hosszú , legnagyobb szélessége 1,7m , fixpont magassága 0,9m , legnagyobb merülése 0,26m , vízkiszorítása 0,18t . 5főre vizsgáztatják , a gyártó max. 30Le-ig ajánlja a motort , sokkal nagyobb nem is illik rá . Több sorozat létezik belőle , én 2-es és 4-es típusokat láttam élőben is .
Íme a két említett típus . Az viszont megdöbbentő hogy hány félét gyártanak még hasonló alutesteket !!
Íme néhány a teljesség igénye nélkül . Egyelőre ennyi , megyek mert most próbáljuk a testeket kicincálni a Dunából víz nélkül !
Hamár az orosz hajóknál tartunk... Amur 2-es, VW tdi motorral levizsgáztatva, 3éve hibátlanul üzemelő, kipróbálható. Kétkörös hűtés, vizes intekuler, olajhűtő, gázolajhűtő, vizes kipufogódob. Fogyasztás max 10l/óra, de nagyobb propellerrel tovább csökkenthető. Végsebesség kb 45km/h, 4600 fordulaton. Irányár: 1,5 mil. Van még egy volt varesz motoros rendőrségi motorcsónak is szintén VW tdi motorral vizsgáztatva egy cimbimnek, korrekt áron. Mindkét hajó vizen van.
Ezt találtam az idei termésben. Remélem nem sértek személyiségi jogokat, mivelhogy a képen lévő úr napszemüveget visel és a hajó száma is hiányosan látható. :))
A Progressz érdekes hajó. Alu lemezből szegecselt, a legenda szerint a szovjet repülőgépgyártás mellékterméke. Az ötvözet baromi jó minőségű, valszeg a leeső lemezdarabokból készítettek kisebb-nagyobb testek. A Progi majdnem elpusztíthatatlan, réz alkatrészekkel és cuprolin algagátlóval lehet kinyírni.
Olcsó (volt), sokat hoztak az élelmesebb orosz katonatisztek. Időtálló, az ex hajómat az előző tulaj unokái évekig homokozónak használták, először én tettem vízre. Könnyű, jól siklik, kényelmes, menetben és álló helyzetben stabil. A felügyelet alapból tengeri vizsgát ad rá, láttam már a Nati. Geo. egyik filmjében, hogy bálnára vadásztak belőle a nagyontávoléstakkeleten.
DE!!! Kanyarodni nagyon nem szeret. Gyárilag 30, ésszerűen 50 lóig motorizálható. Hallottam 70 lovas kísérletről is, de állítólag hamar felborultak a nagy száguldozásban.
U.i: A Kazanka ritkább, de jobb orosz aluhajó. Nagyon hasonlít, gyárilag 50 lóig terhelhető és jól kanyarodik.
Hali Barba! Nekem is ilyen hajóm van. Megvan még a gyári "gép"könyvecskéje is. Felteszem az adatait az otthoni gépemről, este. Szerintem a fényképét eccer mintha valamelyik topicra is feltettem volna. üdv. izgaga
A képeket rakott már fel AlexSenior is. Tehát látni már láttam itt. Csak közelebbi is érdekelt. hogy mi ez a test. AlexSenior biztosan olvassa ezt a topicot is. Szerintem nem kell különösebben invitálni. Ha van ideje akkor végig szalad a három kishajós részlegen és bizonyára jelentkezik.
Neki van róla leírása, és képei. Nekem is van, de olyan amin Ő is rajta van,ezért személyiség kérdése miatt sajnos nemtom feltenni. Ez van. Üdv: Sügér.
Barba papa! A kérdéseddel keresd a KELETI CSÓNAKMOTOROK című topikban AlexSeniort. Ő kimerítő választ tud adni a kérdésedre. Esetleg invitáld meg erre a topikra is.
Klassz a hajód. Lécci toljál száguldós képeket is! :))
Az alumíniumnál és fém csónakoknál az algagátlóval vigyázni kell,mert az algagátló rézoxid tartalmú,és vegyi reakcióba lép a fémmel. Rendesen alá kell dolgozni. Én katepoxot használok,és cuprolin antiflour algagátlót.
Az alunál kell vigyázni, azt megeszi a réz. Vasra és fára mehet a Cuprolin, habár ott is lehet/kell alapot készíteni. A Progressz anno Adhezor (műgyantaszerű) + Delfin Extra Antifouling bevonatot kapott és nagyon örült neki.
U.i: Látta valaki idén a Thin Lizzy nevű Progresszt? Dunaújvárosi ember vette meg, talán ott van most is. A fedélzet gyári okkersárga maradt, könnyen felismerhrtő.
Hali mindenki! Na végre, kicsit élénkül a topik. Kismiki! Igaz,hogy ez a kép már szerepelt,de ez is váci2 csónak. Így egy kicsit nehezebb lett, de egy kicsit komfortosabb. Az alumíniumnál,és fém csónakoknál az algagátlóval vigyázni kell,mert az algagátló rézoxid tartalmú,és vegyi reakcióba lép a fémmel. Rendesen alá kell dolgozni. Én katepoxot használok,és cuprolin antiflour algagátlót.Próbáltam több fajta algagátlót,de nekem ez vált be a legjobban. Na,teszem aképet,ha sikerül.
Az alut semmiképpen nem savaznám. A Vadkutya egyik cimborámé, a kertjük végében tartja, ott nem algásodik. :))
Ma du. nekiálltam. Nagynyomású - Bref wc tisztító ecseteléssel - nagynyomású - autósampon szivaccsal - nagynyomású volt a menetrend, jól sikerült a tisztítás. Polír és algagátló festés majd tavasszal, az első jóidőben lesz esedékes.