Keresés

Részletes keresés

Barbabianka Creative Commons License 2005.06.14 0 0 392

Szevasz geza007

Igen úgy gondoltam a könnyü siklást. Ekkor a legkissebb megterhelése a motornak.

A fáma azt tartja, az új tipusu motoroknak igazándiból nincs bejáratási ideje. Az elsö olajcserát azért szokták megvárni a hajkurászással mert az elsö ölajcsere alkalmával eltávozik minden szerelési szennyezetséget a motorból.

A csigát nem vetted drágán Ez az ára.

Nemetországban a leghiresebb propeller javitó és kereskedö cég a Gröver

Közkincsé teszem a cimüket. http://www.groever-propeller.de/index.html

Nagyon sok és jó információ találsz rajta.

Ugyan azt a csigát vetted meg ami gyárilag a motoron volt??

A fogyasztásméröt az www.ebay.de -on vettem. Volt éppen egy hát lecsaptam rá.

még nem kaptam meg igy nem tudok róla semmit se mondani.

Hogy miért kell fogyasztásmérö? Mert egyszer már elfogyott a benzinem a tengeren és nagyon kellemetlen volt. Azóta a feleségem minden uton megkérdezi hogy elég benzinünk van-e a célpontig.

Üdv.

bb

Előzmény: geza007 (390)
kismiki Creative Commons License 2005.06.14 0 0 391

 

 

Navman4200 halradar üza. jeladóval, mélység + sebesség + vízhőmérséklet + üzemanyag computer 410€-ért. Navman 2100-at 272€-ért mérik ugyanitt:

http://www.maritimo.at/maritimo/shop/  

Előzmény: geza007 (384)
geza007 Creative Commons License 2005.06.13 0 0 390

A hajó Monterey, bár lehet, hogy csónakot illett volna írnom, mert egy rendes tiszai ladik is 6.2, ez pedig csak 5 hetven.

 

bb

A könnyű siklás alatt gondolom arra a helyzetre gondolsz, amikor még éppen siklik a test. Ezt még nem igazán tudom jól eltalálni, de a siklatás most amúgy is túl sok figyelmet követel, mert a Tisza rengeteg hordalékot hoz, és ezt én pihenés helyett majdnem a munka kategóriába sorolom. Na azért nem szakadok bele. :)

A csiga 14.5x19-es. A Bodenseenél Németországben találtam egy céget, akiktől megrendeltem egy új alu csigát házhozszállítással együtt 177,5 €-ért. Biztosan lett volna jobb megoldás, de nem akarom sokáig húzni az időt, már csak a fent leírtak miatt sem. Szó volt acélcsigáról is, de egyenlőre megteszi ez is.

Átvételkor azt modták, hogy 20 üzemóránál  lesz egy "átnéző" szervíz, én úgy tudom, hogy akkor még nem cserélnek olajat. Ezt abból gondolom, hogy azt mondták nem kell bevinni a gépet, ezt akár otthon is meg lehet csinálni. A következő 50 üzemóránál lesz. Akkor létezne, hogy addig kell várni egy rendes csapatásra?

Ezek után nem értettem a 388., és az azt követő hozzászólásodat. Te hirtelen elhatározásból vettél egy ilyen műszert? Mert ha igen, akkor kérlek minden információt tégy közkinccsé! Hol vetted, miért, beszerelted-e már, hogy működik, stb......

Előzmény: blueye (386)
Barbabianka Creative Commons License 2005.06.13 0 0 389

Már nem érdekel.Megvettem 220€-ért

Üdv.

bb

Előzmény: Barbabianka (388)
Barbabianka Creative Commons License 2005.06.13 0 0 388

szevasz geza007

csatlakozom kismikihez a 63THUF ár nem rossz.

Az eredeti ami árat megtalálod itt.

http://www.vitelectronics.com/nm41.html

Erre még rájön a szállitás áfa vám és a kereskedö nyeresége.

ha 63THUF ért tudtok engem is érdekelne.

Üdv.

bb

Előzmény: geza007 (384)
Barbabianka Creative Commons License 2005.06.12 0 0 387

Szevasz geza007

bejáratni szerintem könnyüsiklásban kéne. Akkor terheled a motort legkevésbé.

Az elsö olajcsere után már adhatod neki a gázt.

Pótcsigát én feltétlenül vennék akár használtat akár ujjat.

Mekkora a jelenlegi propellered?

üdv.

bb

blueye Creative Commons License 2005.06.11 0 0 386

Nekünk is ilyen volt az előző hajónk. (A tied Crownline?)

 

Fogyasztás: Nagyjából 14-15 l/h, igaz mi vizisíeltünk vele. Szerintem ne "túrd" vele ennyit a vizet, inkább siklásban járasd be: kijönnek a hibák is (a garanciaidőn belül - nekünk indítómotort kellett benne cserélni) és a siklás kiméletesebb a motornak.

 

Merre vagy a Tisza-tavon?

Előzmény: geza007 (384)
kismiki Creative Commons License 2005.06.11 0 0 385

Szervusz Géza!

 

A 63,5eFt-os ár ésszerű, ez a német-osztrák középár. A Marina valszeg akciózza a műszert, a 200€-s cuccokat ők 100eFt körül árulják.

 

 

 

Előzmény: geza007 (384)
geza007 Creative Commons License 2005.06.10 0 0 384

Meg vagyok vele elégedve, lévén nincs összehasonlítási alapom. Az biztos, hogy lassan csordogálásra szeretnék valamit, ami jobban harapja a vízet. A robogókban amit nem szeretek, azt érzem kicsit ebben is. A test 5.7 m, a motor három literes. Mivel még járatós, ezért nincs adatom egyenlőre végsebességről, fordulatszámról. Az eddigi nyolc körüli üzemóra 1500-2000 körüli fordulaton való csordogálásból állt 70%-ban, és a maradék 30% pedig 3200-3400 körüli siklásból, ami 40 km/h-t jelentett. A fogyasztásról sajnos semmit nem tudok, bár azt hiszem mikor az kérdésként felmerül, akkor nem ilyen használat mellett szokták megválaszolni. A fogyasztás családon belül is kérdés, ugyanis közösen használjuk. Szeretnék valami olyasmit is beszerezni, aminek segítségével ez is könnyebben megválaszolható. Amit találtam, az a Navman Fuel 2100, itt: http://www.navmanmarine.hu/Power.htm , de nem tudom, hogy a terméknél 98.000, telefonon 78.000, vagy az árlistájukban talált 63.500-as ár közül melyik az igazi. A járatás is kérdőjeles, még 14 éves koromból emlékszem, hogy az általam kíméletesen bejáratott Simson nem ment úgy, mint egy környékbeli motorgyilkos srácé, aki az utánfutóról is egykeréken állt le vele, miután hazahozták az üzletből. Nem szeretek ennyit írni, mert több, egyszerre feltett kérdésre ahogy látom senki nem kap választ. Tehát összefoglalva:

 

 csiga

 fogyasztásmérő

 bejáratás

 

ezekre a kérdésekre keresek segítő választ.

Előzmény: Barbabianka (379)
kismiki Creative Commons License 2005.06.10 0 0 383
Előzmény: blueye (380)
Barbabianka Creative Commons License 2005.06.10 0 0 382
Előzmény: blueye (380)
Barbabianka Creative Commons License 2005.06.10 0 0 381

nézd meg ezt a listát

http://www.quik.de/ql_props/props%20ql.pdf

Üdv.

bb

Előzmény: blueye (380)
blueye Creative Commons License 2005.06.10 0 0 380
Műa csiga létezik egy 3 literes 135 Le-s motorhoz?
Előzmény: Barbabianka (379)
Barbabianka Creative Commons License 2005.06.10 0 0 379

hallo

Elöször is üdvözöllek itt nálunk.

Kérdésed elsö felére a válaszom. Feltétlenül szükséges egy pótcsiga.

Már csak azt kéne eldönteni, hogy mit akarsz.

Amennyiben meg vagy elégedve a jelenlegivel akkor vegyél egy olcsó müanyag csigát vagy egy használt alut. Mindkettöt megkapod az ebayon aránylag olcsón.

Amennyiben szeretnél változtatni a jelenlegi csigán, tudni kéne a paramétereket.

Milyen a jelenlegi csigád mérete:

Mekkora a hajód:

Mekkora motor:

Végsebesség:

Fordulatszám:

Mennyi a fogyasztásod:

na úgy hirtelen ennyit

Üdv.

bb

 

Előzmény: geza007 (378)
geza007 Creative Commons License 2005.06.09 0 0 378

Sziasztok

 

Hasznos tanácsokra volna szükségem. Szóba került, hogy hasznos lenne egy tartalék csiga beszerzése. Nem tudom mennyire kell ezt komolyan venni, nem szeretnék hegynek fel húsz kilométert evezni, de azt is szeretném elkerülni, hogy úgy keljek útra mindig, hogy egy fél motornyi tartalék alkatrészt kelljen cipelni. A csónak a Tisza-tón van főként használva, és három literes Mercruiser motorral, alfa egyes hajtóművel van szerelve. Tehát az első kérdés, hogy kell-e 1általán. A második az az, hogy milyen legyen, ha kell: műanyag, alu, acél, használt, vagy új. Valami olyasmit szeretnék amilyen nincs, tehát olcsó, tartós, üzemanyagtakarékos, ugyanakkor a csónakot jól mozgató. Nem nagyon vannak infóim, de azok se érnek sokat, ötventől háromszázötven ezerig vannak áraim. Van aki szerint a gyárit le kell dobni, és azt eltenni tartaléknak. Hm...

 

Ezen kívül van még egy komolyabb problémám, de nem akarok elsőre sokkolni a kérdéstömeggel, tehát későbbre hagyom.

Barbabianka Creative Commons License 2005.06.09 0 0 377

Krezidiesel Kérésére felrakom a képeket

Előzmény: krezidiesel (362)
dunaimentők Creative Commons License 2005.06.09 0 0 376

 

 

 

  " cimbim egy vizsugarast vett Lada mocival, azt felgyorsitotta a hajtóművet(másik áttételt gyártatott bele) de negyon lassan halad az átépitéssel."

 

 

Ha Castoldi a hajtómű, akkor arra nagyon figyeljetek, hogy 0,2mm az illesztés a turbina és a gyűrű között! 0,5-nél már 25-30% a veszteség. Az eredeti műanyag turbina kb 100 órát bír a Dunában, aztán megeszi a hordalék! Múlt héten beszéltem a Castoldi műszaki igazgatójávan (Luigi Narratone), azt mondta, hogy a volt BM-es típusokhoz nem gyártanak fém turbinát. Mi találtunk egy öntőt, aki megcsinálja nekünk, ha elkészül beszámolok róla, hogy kmilyen lett!

Mi is egy ilyenbe (Lada helyére) szántuk az Audit. Az a gáz, hogy benzinre sincs sok pénze az egyesületnek, ezt a motort meg ingyen adnák. Ha van valami jobb ötleted elérhető áron akkor érdekel! Esetleg egy 170 Le-s, hat hengeres Volvo-Pentát tudnánk adni valami normális Diesel motorért!

Azért kössz a tanácsot, mindenképpen igyexünk megfogadni!

HA Castoldi ügyben bárkinek segíthetek hívjatok bátran!

JA! A Wartburg és a Lada motoros Castoldis volt BM hajókban nem egyforma a turbina! A külméret megegyezik, de a tengely bordázata más!Kívülröl is látszik a külömbség, leginkább abban, hogy a kissebbiken nincs tisztítónyílás!

Előzmény: krezidiesel (374)
krezidiesel Creative Commons License 2005.06.08 0 0 375

1,35 mil. Vizen van, bármikor kipróbálható,  szinte minden héten használja a srác.

Megkérdeztem a fogyit: Mohács-Dújv 3 óra alatt két személlyel ütközőn és kb.35 liter. Szerintem egy jobb csigával 8l/óra alá lehetne vinni 40-es hegymeneti utazóval.

Előzmény: LUCzI FERencz (371)
krezidiesel Creative Commons License 2005.06.08 0 0 374
A kipufba,nemsokkal a turbó után belevezettük a vizet, a motortér jól szellőzik, nem volt gond a melegedéssel. Mondjuk alig terheli ez a kicsike hajó, kicsi propellerrel ezt a motort. A másik cimbim egy vizsugarast vett Lada mocival, azt felgyorsitotta a hajtóművet(másik áttételt gyártatott bele) de negyon lassan halad az átépitéssel.
Előzmény: Barbabianka (370)
Kurdeejay Creative Commons License 2005.06.08 0 0 373

Szia!

 

Egy ilyen Amur hajó van egy a váci komposoknak is eladó, a múltkor a srác kínálta nekem is szerinte potom pénzért, de árat nem mondott :-)))))

Az piros fehér, de már elég lepukkant állapotban van!

Egyszer pedíg még menni is láttam!

 

Szia

Előzmény: krezidiesel (366)
ahs18 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 372

Mi a drága? A 3000euro? Ez egy igazi ritkaság. Többekközött Pedrazzini hajógyüjteményében is van egy.

Nézd meg ezt! http://www.theyachtmarket.co.uk/boat_for_sale_5985.aspx?sessionid=ueubobxyrxevhlrfpmyl892588473xvimsyqrvqsenkfutpap&searchid=456551&page=1&lengthunit=metres&currencyunit=EUR

Na ez drága. Árultak egyet Angliába is, az 48E euro volt. Úgy tudom az el is kelt. Itthon tudok egy hajólevelest, 6 hengeres 100le-s molotov motorral, 1,5millióért. Ez a polgári változat. A katonai változatba volt a csajka motor 150le. Tudok egy másikat az nem eladó audi2.5tdi motorral. Amikor utoljára beszéltem a tulajjal még nem próbálta ki. És nekem is van kettő. Az is tdi lesz, ha minden jól megy. Krezidizelel már beszéltünk róla.:)

 

Üdv.

 

 

Előzmény: Barbabianka (359)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.06.08 0 0 371
Mi lenne az ára?
Előzmény: krezidiesel (366)
Barbabianka Creative Commons License 2005.06.08 0 0 370

Próbálom megérteni a képet.

Kétkörös hütése van a motornak. de se a kipuffocsonkon se a turbon nem látom,hogy hütve lenne. nem melegszik nagyon a motortér??

Üdv.

bb

Előzmény: krezidiesel (366)
krezidiesel Creative Commons License 2005.06.08 0 0 369
1,6d irtál elöször az 1,6 td az 70ló 4200-on, interkulerral 80 volt. Hajóba mindeképp kell a kuler. Én nem épiteném be, meg fog kotlani... és sokat fogyaszt.
Előzmény: dunaimentők (367)
aamen Creative Commons License 2005.06.08 0 0 368
itt van nehany vw 1.6 dizel felsorolva, az 54 lovas ezek kozul szivo (nem turbos), ilyen van az automban is....
Előzmény: dunaimentők (367)
dunaimentők Creative Commons License 2005.06.08 0 0 367

A régi Audi 80-ban nem 75 Le-s volt az 1.6 TD motor? Állítólag egy ilyet kapunk ajándékba, de ha 54 Le-s, akkor el sem kezdem beépíteni a Lada motor helyére! 

Előzmény: krezidiesel (365)
krezidiesel Creative Commons License 2005.06.08 0 0 366
Cimborám hajója, egy orosz aluminiumtestű, Z hajtóműves "Amur" tipusú 6 méteres túrahajó. Ezt épitettük át először TDI motorosra 2001-ben. Kétkörös vizhűtő, olajhűtő, vizes intekúler, gázolajhűtő van benne. A hajó szépen megy csak kicsivel nagyobb propeller kéne rá mert sokat forog a moci(közel 5000-et). Ha nincs hajszolva hietetlen keveset tud fogyasztani, max-ban is 15l/óra alatt van. Jó propellerrel ez tovább csökkenthető. (olyan most mintha egy autót kettesben használnálnál) Eladó egyébként... vett egy nagyobbat, szintén készül bele a tdi moci. Túrázni ideális ,stabil, strapabiró test, megbizható technika. 
krezidiesel Creative Commons License 2005.06.08 0 0 365
A VW 1,6-d 4500-on ad le 54 lovat gyári adat szerint. Hajóban nem merném tartósan ezen a fordulaton járatni...
Előzmény: dunaimentők (363)
dunaimentők Creative Commons License 2005.06.07 0 0 364

Itt van néhány kép a www.castoldi.it -ről:

dunaimentők Creative Commons License 2005.06.07 0 0 363

 

 

 

 

    " Lada motoros van készölőben szintén tdi mocival."

 

 

NA ez érdekes!Nálunk is egy M4- Castoldi készül! Első lépésként a Castoldit alakítjuk át "Dunaállóvá", kap fém turbinát meg precízen illesztett gyűrüt, aztán a Lada motor helyére kerül be egy Audi 1.6 D. Ha emléxel még, hony mennyinél adja le a maximális teljesítményt ez a motor írd meg légyszíves!

a Lada motor sem megy veszendőbe, belerakjuk az M2-be a Warthburg helyére, de előtte annak a Castoldijában is turbinát kell cserélni.  

Előzmény: krezidiesel (360)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!