Szóval az a helyzet, hogy az idei az első tél, hogy a hátsó garázsban elpakoltam, és végre befért a MAXXI. De én is három télen át így tároltam a ladikot. (A képen látható fenék teljesen megegyezik a "K MAXXI"-val, ha nem tudnám hogy "FROG", akkor össze is téveszthető is lehetne.)
Van nálunk is ijen test. Lehet hogy gyári hibás de a fara megvan húzva. Nem tom hogy a képen majd látszik e de a valóságban látszik.Nem a szélességi összetartás, hanem a fenék síkjához képest. Délelőtt voltam lent a H.tanyán,pont csináltam pár téli képet.Közöttük van az eminens csónak típus is.Teszem is fel.
Tényleg jó a test, kipróbáltam egy 20LE Yamahával. Stabil, szépen "áll" a vizen. Persze, nem egy sporthajó kategória, de amire tervezték (horgászladik), arra jó.
Szia,, ismerem , az a FROG ha jól látom. Van a Keletin 1 belőle, mi csak úgy hivjuk " Batár". Kicsit ormótlan szerintem, hossz. -szél.- magas. arány nem teljesen eltalált.
Egyébként stabil, terhelhető, Maxxi utánérzet. ede
K MAXXi!! az igen, nem kell annál jobb, s az ára is igen kedvező. Használt ritkán található, új van inkább piacon.
Van a szomszédomban egy hasonló, mint a feltett ladik, s bizony nagyon "csúszkál" a vizen, még kisebb mocival is, és az ára több volt mint a MAXXi. Veri is fejét a falba a szomszéd. üdv,, ede
De az is lehet hogy a fény játékát néztem Kiel-nek bocsi, lehet hogy neked van igazad. De akkor ez a ,,ladik" életveszéjes is tud lenni.Rosszabb mint egy lélekvesztő. ,, Nagy"mocit nem is szabadna rátenni.
Na ja! A köveken még a szárazföldi terepjáró is sokszor elakad.:))))) Itt nálunk is vannak üvegszálas műgyamtás hajók.Pl. MAXI család külömböző típusai. Gondolom már ezek új technológiával készültek. Ezekre még panaszt nem hallottam,de a régebbi konstrukciójúakról igen. Nekem is tetszenek,tágasak sok pakk belefér.Katamarán felépítése miatt 15-20 pacival meg lehet siklatni. Mikor árad a víz,sok szemetet farönköt gallyakat lemos a partról,megszívják magukat vízzel, a felszín alatt úsznak és már kész is a veszedelem. De akkor is menni kell,mert a halaknak, kirándulni vágyó vérnek megállást parancsolni nagyon nehéz,nem lehet.
Barba papa! Ha jobban megnézed a képet, látni az alján, a két szélén katamarán szerüségű kialakítást stabilizátornak. Szerintem elég ahhoz hogy ne csúszkáljon. Ellenben a sima lapos fenék kiképzés miatt egy ,,jó" mocivaíl igen csak szedheti a bakancsait. Pattoghat is a hullámokon rendesen.
Érdekes formájú hajó. Semmi megvezetés nincs alatta. Még a gumicsónakok alá is szoktak tenni egy felfujható Kielt ami megvezeti menetközben a hajót. Kanyarba oldalirányban csúszhat.
Az Amik kezdték el a 80-as években a szendvics rendszerü hajók sorozatgyártását. Ekészült egy habszivacs test és azt beboritották mindkét oldalról üvegszálas mügyantával. Nem laminálták hanem megpróbálták befújni üveszállal a gyanta réteget. Nem voltak tartós testek.Nagyobb terhelésnél megrepedt az alsó réteg és beszivárgott a viz. A javitás költségei nagyobbak mint a hajó értéke. Ha csak újra laminálod akkor a bentmaradt viz elöbb utobb újra megrepeszti a testet.
Na szóval az a helyzet, hogy már nem purhabos technológiával készül ez a tipus (soha nem is készült). Sokszor egész nyáron vizen vagyok, sok ugyanebből a műhelyből kikerült müa. testel rendelkező ismerősöm van, de az általad felvetett problémáról még nem hallottam. Persze, ha a Dunán "kövön át járunk", akkor teljesen mindegy, miből készült a test:-)))
Jónak jó,de nekem nem tetszik. Ha valami okból hajszálrepedést kap,beszivárog a víz a kettősfenék rétege közé, A purhab amivel ki van töltve felszívja, nehéz lessz mint a franc. Már láttam hasonló hajónak ezmiatt kiablakolva a belső fenekét,utánna meg már macera a két anyagot összedolgozni.
igen, valóban,, szeptemberig ott parkolt , ill. akkor lett megvásárolva. Annak azért nagyon örülök, hogy sokan ismerik, és mindenki csak dicsérte eddig..remélem meg is érdemli, én igazán csak ezután fogom használni,
Most áll az udvarban, hetente leponyvázom és beleülünk "hajózni", már a fél Adriát "bejártuk" !! ede